Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
korsakpawel
Użytkownik-
Postów
81 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2 NeutralnySamochód
-
Auto
Renault Scenic II phI
-
Silnik
1.6 16V
-
Przebieg (tys.km)
110
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane II phI Ściąganie na prawo
korsakpawel odpowiedział(a) na Marcinmj23 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Spróbuj inaczej. Pojedź drogą gdzie nie ma za dużego ruchu, ale pod prąd. Chodzi o to, żebyś miał spadek w lewo - od osi jezdni do krawężnika. Jeśli będzie ciągnęło w lewo, to zmień opony. -
Scenic II phII Zakup Scenic II, 1,6, 16V
korsakpawel odpowiedział(a) na bort8891 temat w Zakup - Scenic II
Auto powypadkowe - brak nalepek ochronnych na tylnych progach. -
Megane III phII Megane III 1.6 16V drgania silnika
korsakpawel odpowiedział(a) na Smalecwks temat w 1.6 benz.
Witam. Również mam drgania po wymianie poduszek i rozrządu. Jak schodzi z obrotów, to potrafi zawibrować, jak stary diesel. Na wyższych obrotach amplituda drgań jest wysoka, a powyżej 4,5 tyś. obr/min drgania prawie zanikają. -
Scenic II phI Coś buczy w prawym kole
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Witam, Trochę odgrzany kotlet, ale powodem były tarcze i klocki. Po wymianie problemu nie ma. Została do wymiany jeszcze piasta, która krzywi tarcze :( -
Witam, tym razem trafił mi się prawdziwy problem. W trakcie jazdy silnik nagle stracił moc i przy przyspieszaniu strasznie trzęsie. Pojawił się błąd "check emission" oraz "ASR\ESP fault". Na wolnych obrotach silnik trzęsie całą budą. Niedawno wymieniałem rozrząd. Sprawdziłem cewki i przy wypięciu 2,3 i 4 traci na obrotach i się dławi, a przy wypięciu 1 gaśnie. Proszę o pomoc w diagnozie. Mógł się przestawić rozrząd? Jeśli tak, czy warsztat ma obowiązek wykonać naprawę gwarancyjną. Dodam, że od wymiany rozrządu silnik nie zachowywał się normalnie - na zimno szarpał (sprawa poruszona w moim inny poście).
-
Scenic II phI Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w 1.6 benz.
Żeby sprawdzić elektrozawór wystarczy podłączyć pod akumulator. -
Warsztat, który nie umie znaleźć przyczyn awarii w aucie. Po wymianie rozrządu, sprzęgła i zawieszenia silnika auto jeździ gorzej niż przed wymianą. Poduszki silnika chyba zabetonowali przed włożeniem - takie są sztywne. Ściągając wahacz sklepali go młotkiem, zamiast użyć ściągacza. Druciarze i tyle. Powoli doprowadzam ich bałagan do porządku. Nie polecam warsztatu TEMA w Gorzowie Wielkopolskim. Z kolei przy okazji wymiany opon trafiłem na warsztat, który twierdzi, że każda nowa opona ma bicie promieniowe (znaczne). To jakim cudem Dębica Navigator 2 idzie jak po sznurku, a Zeetec skacze jakby był kwadratowy. Nie reklamuję żadnej marki, tylko potwierdzam, że chińszczyzna się tylko do taczki nadaje. Przez wzgląd na stare czasy nie wymienię nazwy "speców".
-
Scenic II phI Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w 1.6 benz.
Poduszkę od pasażera wymieniłem i zero poprawy. Drgania w 90% przenosi poduszka skrzyni, tzw. "lizak". Mi wstawili jakiś zamiennik i jest chyba za sztywny. Poddałem się z tymi wibracjami. Jak silnik padnie to transplantację zrobię :) -
Scenic II phI Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w 1.6 benz.
Mam takie same stuki, tylko trochę cichsze. Podejrzewam, że taniej by mnie wyniosła wymiana, niż grzebanie przy nim. Będę jeździł aż padnie i wstawię nowy. Wymieniłem wszystko oprócz sondy lambda i czujnika temperatury, bo spece twierdzili, że jest ok. -
Megane II phI Stuki w kolumnie
korsakpawel odpowiedział(a) na Trocki temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Fachowo, to wymiana. Doraźnie myślałem żeby to "uszczelnić", ale przy próbie regulacji wysokości taka prowizorka zawsze się rozpadnie. -
Scenic II phI Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w 1.6 benz.
Mechanik zmienił KZFR przy wymianie rozrządu. Można te kółko źle przykręcić? Elektrozawór zmieniłem osobiście. Powiem, że czuć moc po rozgrzaniu, ale na zimnym silniku zachowuje się jakby go zalewało paliwo - śmierdzi niedopaloną benzyną i szarpie. -
Scenic II phI Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu
korsakpawel odpowiedział(a) na korsakpawel temat w 1.6 benz.
Czekałem na taką odpowiedz - "przestawiony rozrząd". To także moje przypuszczenia. A skąd takie drgania kierownicy przy 110 km/h i więcej? Czytałem o poduszkach pod silnikiem, że mogą dawać takie objawy - prawda to? A czy wadliwe sprzęgło może być powodem? Dodano: 08 lip 2016 - 10:53 Dołączam , który obrazuje prace zimnego silnika zaraz po odpaleniu. Na początku jest ok, a później zaczyna się cyrk. Na ciepłym trochę mniej, ale też szarpie. Macie jakieś sugestie? Błąd z komputera P0010 - innych brak. -
Witam po dłuższej przerwie. Proszę Was o wypowiedzenie się w temacie wymiany sprzęgła i rozrządu. Mianowicie 2 dni temu oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono kompletne sprzęgło, rozrząd, koło faz rozrządu, elektrozawór faz rozrządu, olej, filtry, świece. Zabuliłem co nie miara, a po całym zabiegu auto jeździ gorzej niż przed naprawą. Przy prędkości 100km/h i powyżej strasznie wibruje cała karoseria i kierownica. Koła są nówki, założone przed wymianą - nie było żadnych problemów. Dodatkowo silnik pracuje bardzo nierówno i coś delikatnie w nim stuka. Jest to miarowe, słabo słyszalne stukanie. Poza tym zrobił się jakby głośniejszy przy wyższych prędkościach. OBD najpierw nie widział błędów, później wyrzucił P080. Proszę o pomoc, bo ręce mi opadły poniżej kolan.
-
Witam. Jestem żywym przykładem, że zmiana z 10 na 5 nie szkodzi silnikowi. Mam 1.6 16V i od roku po zmianie nie odczułem żadnego pogorszenia w pracy silnika.
-
Megane II phI Stuki w kolumnie
korsakpawel odpowiedział(a) na Trocki temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
To stukanie może być spowodowane luzem na wieloklinie kolumny - tam gdzie reguluje się wysokość kierownicy. Przynajmniej u mnie tak to wygląda.