Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KartelihnO

Nowy użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    76500
  1. Witam ponownie. Czujnik ciśnienia kolektora, czujnik położenia wału wymieniony. Problem występuje nadal, choć megi lepiej odpala oraz nie gaśnie, drgawki i wahania obrotów wciąż obecne. W clip'ie pozostał jedynie błąd klimy (nie istotne w tym wątku). W chwili obecnej podejrzewam sonde lambdę. Czy ktoś się orientuje jaki powinien być zakres wartości sond w clip'ie, podczas pracy silnika?
  2. Dziś pojawił się nowy problem, mianowicie po odpaleniu ledwo trzymal 500obr./min, trzeba było pomagać mu pedałem gazem by nie zgasł, ledwo się wkręcał na obroty (jakby nie pracował jeden cylinder). Cewki i świecie 100% ok. Poczekam do wymiany wyżej wspomnianych czujników. Jeśli nic nie da, przyjrzę się sondzie lambda. Dam znać czy coś się zmieniło.
  3. Te "wahania" to bardziej poszarpywanie, taka drgawka, coś a'la wypadający zapłon. Jako takie falowanie nie występuje. Silniczek krokowy był wymieniany stosunkowo niedawno.
  4. Witam! Mam problem ze swoim "oczkiem w głowie", mianowicie chodzi o Megane z silnikiem 1.6 16v z 2000r, to bodajże silnik K4M, tak? Usterka przedstawia się następująco: Auto od razu po odpaleniu (nie zawsze, raz na 10 razy), traci obroty i silnik od razu gaśnie. Gdy auto odpali normalnie i utrzyma obroty, wskazówka obrotomierza delikatnie skacze (niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły). Te "wahania obrotów" są odczuwalnie na całym aucie, nie ukrywam że jest to niepokojące i męczące. Dodam że w moim odczuciu auto wciąż ma moc i zbiera się jak dawniej. Na pierwszy ogień wymieniłem świece, następnie podmieniałem cewki. Nie było żadnej zmiany/poprawy. W clipie wywaliło błąd czujnika temperatury kolektora oraz czujnika ciśnienia kolektora. Ku mojemu zaskoczeniu, czujnika ciśnienia kolektora w ogóle nie było w moim aucie, był jedynie zaślepiony "kanał/otwór" i wolna kostka. Nie zastanawiając się długo, zdobyłem ten czujnik, lecz po zamontowaniu i podłączeniu, auto odpala i za każdym razie gaśnie po odpaleniu. Z podpiętym czujnikiem nie utrzymuje obrotów. Zwracam się do Was drodzy użytkownicy, być może ktoś miał taki problem i udało mu się z tym wygrać. Powoli ta usterka zaczyna mnie niepokoić, a przecież Nasze Megan'ki mają nieść przyjemność z jazdy, a nie frustracje. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!