Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
KartelihnO
Nowy użytkownik-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I phII
-
Silnik
1.6 16v
-
Przebieg (tys.km)
76500
-
Megane I phII Problem z obrotami
KartelihnO odpowiedział(a) na KartelihnO temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witam ponownie. Czujnik ciśnienia kolektora, czujnik położenia wału wymieniony. Problem występuje nadal, choć megi lepiej odpala oraz nie gaśnie, drgawki i wahania obrotów wciąż obecne. W clip'ie pozostał jedynie błąd klimy (nie istotne w tym wątku). W chwili obecnej podejrzewam sonde lambdę. Czy ktoś się orientuje jaki powinien być zakres wartości sond w clip'ie, podczas pracy silnika? -
Megane I phII Problem z obrotami
KartelihnO odpowiedział(a) na KartelihnO temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Dziś pojawił się nowy problem, mianowicie po odpaleniu ledwo trzymal 500obr./min, trzeba było pomagać mu pedałem gazem by nie zgasł, ledwo się wkręcał na obroty (jakby nie pracował jeden cylinder). Cewki i świecie 100% ok. Poczekam do wymiany wyżej wspomnianych czujników. Jeśli nic nie da, przyjrzę się sondzie lambda. Dam znać czy coś się zmieniło. -
Megane I phII Problem z obrotami
KartelihnO odpowiedział(a) na KartelihnO temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Te "wahania" to bardziej poszarpywanie, taka drgawka, coś a'la wypadający zapłon. Jako takie falowanie nie występuje. Silniczek krokowy był wymieniany stosunkowo niedawno. -
Megane I phII Problem z obrotami
KartelihnO opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witam! Mam problem ze swoim "oczkiem w głowie", mianowicie chodzi o Megane z silnikiem 1.6 16v z 2000r, to bodajże silnik K4M, tak? Usterka przedstawia się następująco: Auto od razu po odpaleniu (nie zawsze, raz na 10 razy), traci obroty i silnik od razu gaśnie. Gdy auto odpali normalnie i utrzyma obroty, wskazówka obrotomierza delikatnie skacze (niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły). Te "wahania obrotów" są odczuwalnie na całym aucie, nie ukrywam że jest to niepokojące i męczące. Dodam że w moim odczuciu auto wciąż ma moc i zbiera się jak dawniej. Na pierwszy ogień wymieniłem świece, następnie podmieniałem cewki. Nie było żadnej zmiany/poprawy. W clipie wywaliło błąd czujnika temperatury kolektora oraz czujnika ciśnienia kolektora. Ku mojemu zaskoczeniu, czujnika ciśnienia kolektora w ogóle nie było w moim aucie, był jedynie zaślepiony "kanał/otwór" i wolna kostka. Nie zastanawiając się długo, zdobyłem ten czujnik, lecz po zamontowaniu i podłączeniu, auto odpala i za każdym razie gaśnie po odpaleniu. Z podpiętym czujnikiem nie utrzymuje obrotów. Zwracam się do Was drodzy użytkownicy, być może ktoś miał taki problem i udało mu się z tym wygrać. Powoli ta usterka zaczyna mnie niepokoić, a przecież Nasze Megan'ki mają nieść przyjemność z jazdy, a nie frustracje. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i pozdrawiam!