Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

organic

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 16V 101KM K4M
  • Przebieg (tys.km)
    60
  1. Witam Ja dziś też miałem przygodę z kontrolkami. Wróciłem z pracy autem, zostawiłem pod blokiem na godzinę i po włożeniu karty pojawił się sygnał dźwiękowy, kontrolki stop, (i), ABS, komunikat Awaria układu hamulcowego, a zamiast prędkości --. Auto dało się odpalić ale nie działało wspomaganie kierownicy. Przejechałem kilkanaście metrów, hamulce bez zarzutów. Zostawiłem auto na 2 godziny i po tym czasie po włożeniu karty wszytko ok, zero komunikatów. Płyn hamulcowy ciut poniżej maks, auto stało na płaskim terenie. Megane III, 2009, 1.6, 110km. Jutro postaram się sprawdzić klocki, mają 58kkm ale auto jest raczej spokojnie użytkowane, głównie hamowanie silnikiem. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
  2. Nie, nie była czyszczona. Olej Elf 5w40 ale nie wiem który konkretnie bo auto użytkuje od miesiąca. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Dodano: 06 gru 2016 - 11:52 Dziś rano pięknie odpalił bez problemu. Rozmawiałem z mechanikami (specjalizują się w autach francuskich), sugerują nic na siłę nie robić i na razie poobserwowac, być może stary aku faktycznie był padnięty a na nowym elektronika zmieniła nastawy po kilku dniach. Dodano: 18 gru 2016 - 13:25 Po ponad tygodniu spokoju znowu wrócił problem odpalania. Dziś wymieniłem mk czujnik temperatury powietrza dolotowego. I nam pytanie - czy to normalne że stary czujnik po wyjęciu z kolektora był zabrudzony olejem? Dodano: 23 sty 2017 - 21:46 Problem rozwiązany, ASO przelało olej (nagminna praktyka) w efekcie czego kolektor dolotowy zawalony był olejem, dodatkowo przepustnica. Po wyczyszczeniu i odessaniu dwoch setek oleju z silnika auto od dwóch tygodni pali na dotyk. PS. Pozdrawiam serwis ASO Renault Fomar Nysa.
  3. Zapomniałeś opony tylko osiami czy też na krzyż? Ja dwa lata walczyłem ze ściąganiem w clio III, po drodze wymieniłem amory, sprężyny, drążki, sworznie, geometrii było ze 6, zmieniałem koła osiami, wkładałem z innego auta, itd. Potem zacząłem sytuację analizować, ściąganie zaczeło się po zmianie zimowych na letnie, pierwsza wizyta w warsztacie ujawniła pękniętą sprężynę, kolejne wymiany nic nie zmieniały. I doszedłem do wniosku że może problem tkwi w oponach które były używane na niesprawnym zawieszeniu, więc pomimo naprawy zawieszenia po prostu są nierówno zużyte. Zamiana na krzyż spowodowała że auto zaczeło jechać prosto.
  4. 50 kkm to według mnie dla filtra powietrza zdecydowanie sporo ;)
  5. Witam, Na wstępie serdecznie wszystkich pozdrawiam jako, że jest to mój pierwszy post ;) Co do problemu: jakiś tydzień temu pojawił się problem z odpaleniem silnika przy pierwszych przymrozkach. Pierwsze wciśnięcie Start zakończyło się porażką. Kolejne wymagało długo wciśniętego przycisku Start, rozrusznik walczył a po ok. 10 sek. pojawiły się pierwsze oznaki startu silnika, trochę musiałem powciskać gaz i ostatecznie silnik odpalił. Po przejechaniu ok. 10 km (praca) zgasiłem silnik i kolejna próba odpalenia zakończyła się klęską. Zostawiłem samochód na 8 godzin i już miałem umówionego znajomego do odpalania na kablach ale o dziwo odpalił od pierwszego wciśnięcia(?), tak po prostu. Ponieważ aku i tak miałem w planach wymienić, tego samego dnia zmieniłem na nowy (Yuasa). Na drugi dzień, znowu mały przymrozek i tym razem po wciśnięciu Start silnik od razu zaskoczył ale po 2-3sekundach obroty bardzo spadły i silnik zaczął wydawać klekoczące odgłosy i jedynie dodanie gazu uchroniło go przed zaduszeniem. Potem 2 km trasy pod żłobek, kilka minut postoju i kolejne odpalenie, już bez problemu. I w zasadzie tak jest od kilku dni. Dziś rano przy -3 stopniach Start, po chwili klekot, gaz przez 10 sekund (obroty powyżej 1500), puszczenie gazu, zejście do ok. 1000 obrotów (może nawet niżej) ale już wszystko w normie, silnik normalnie pracuje. Wycieczka do centrum miasta (jakieś 5-6 km) postój ok. 2-3 godziny, temperatura plus 3 stopnie, odpala od pierwszego strzału. Trochę poczytałem forum i jak na razie mam dwa podejrzenia: 1. Czujnik temperatury - bo problem objawił się dopiero gdy na zewnątrz temperatura zeszła poniżej zera, a po odpaleniu auto zachowuje się jakby tego spadku temperatury w ogóle nie brało pod uwagę ;) 2. Czujnik położenia wału - bo z tego co widzę to książkę na ten temat można napisać ;) Auto z 2009 roku, przebieg niewielki bo poniżej 60kkm, w tym roku był wymieniany rozrząd + pompa (bez KZFR). Na co jeszcze przy takich przypadłościach zwrócić uwagę? I przy okazji, podpięcie do CLIPa oznacza przymusową wizytę w ASO? Czy zwykłe serwisy mają do niego dostęp? Pozdr. Dodano: 05 gru 2016 - 07:44 Dziś przy -6 stopni odpalił za pierwszym razem bez dodawania gazu, co prawda z małym stęknięciem ale utrzymał obroty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!