Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

GH_Stargard

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Laguna 1,6 16V K4M 2000r
  • Silnik
    1,6 16V K4M 2000r
  • Przebieg (tys.km)
    221200

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jak w temacie, łuszczy mi się farba na desce rozdzielczej przy podszybiu - to chyba standard :angry: Pytanie, czy ktoś uporał się z tym problemem i w jaki sposób. Rozumiem że chyba dobrze by było pomalować - jakiś numer farby?
  2. zmierz oporność jego na zimnym i sprawdź wg tego: 20st C = 3080~~4045 ohm 40st C = 1315~~1600 ohm 80st C = 300~~370 ohm 90st C = 210~~270 ohm Jak czujnik bedzie wskazywał sterownikowi że silnik jest ciepły, to nie bedzie ten sterownik wzbogacał mieszanki przez co podnosił obroty itd... Pomiar rezystancji czujnika robisz odłączając kostkę. Dodano: 24 wrz 2014 - 07:33 taki masz? http://archiwum.allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-renault-laguna-ii-clio-3-0-i4154668363.html http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117191633130-0_986_280_404-O15475-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html
  3. podłączając miernik bezpośrednio pod piny czujnika temp silnika. Multimetr przestawisz na pomiar oporu i odczytujesz wartości. A tego już nie wiem gdzie jest w twoim silniku. Szukaj koło głowic - termostatu. Zlokalizuj go i powiedz ile pinów masz w nim. 3 czy 2 piny. Jak będą 2 piny to niestety są 2 czujniki obok siebie, jak 3 piny to dwa w jednym. Podaj też kolor czujnika.
  4. Na 99% uszkodzona org centralka. Swoją będziesz musiał podpiąć zamiast niej.
  5. sprawdź czujnik temp silnika (jego rezystancję) w momencie kiedy jest zimny silnik - czyli przed pierwszym odpaleniem. Porównaj zmierzona rezystancję z podaną w tabeli na necie. Druga opcja to czujnik położenia wału lub wałka rozrządu. To sprawdzisz podłaczając się do kompa i sprawdzając błędy, ewentualnie sprawdzajac kąt zapłonu w danym momencie. Ale w tym przypadku auto kulało by i na ciepłym.
  6. laguna podłączona pod kompa. Temp w garażu 19st, postój 8h więc teoretycznie temp silnika powinna być taka sama jak temp na zewn. ale niestety komputer pokazuje 29st C :blink: - a więc jednak oszukuje. Zaznaczam że mam nowy czujnik temp (zresztą na starym było to samo, bo oba czujniki porównywałem w 20st C i miały podobną oporność). Wczoraj wstawiłem szeregowo z czujnikiem opornik 100ohm regulowany i zjechałem do ok 1/3 wartości. Wentylator przestał się włączać zanim termostat puści. Teraz tylko termometr do mierzenia fizycznej temp silnika, skalibrować z odczytem z komputera i będzie OK. Jak wszystko dokończę to napiszę jaki rezystor na stałe użyje . To co zauważyłem to: - wg komputera zewn, wentylator włącza sie przy 98st C a wyłącza się w 92st C - ustawiłem rezystor tak aby wentylator włączał się gdy wskazówka temp przekroczy lekko 4 kreskę (licząc tą pierwszą też) Dodano: 10 wrz 2014 - 08:27 Z racji tego że termometry to różnie bywa ale niezbyt dokładnie można zrobić pomiar, proszę o wypowiedź przy jakiej kresce na wskaźniku włącza się wam wentylator i otwiera termostat. Wskaźnik mam 6 głównych kresek (pomiędzy 5 a 6 jest więcej tych kresek) Obecnie gdy wskazówka "dojeżdża" prawie do 4 kreski, termostat się otwiera i wskazówka nieco opada. Wskazówka pracuje więc pomiędzy 3 a 4 kreską. Wentylator włącza sie gdy wskazówka jest na równi z 4 kreską.
  7. Ja mam założone uniwersalne ze Stargumu i są OK. Dodano: 28 sie 2014 - 18:42 proszę: Nie reklamujemy obcych firm (link) bez zgody Administratora - Prezes
  8. no właśnie, to co mają wspólnego to tylko masa. fakt jeszcze nie czyściłem tej od wentylatorów bo kiepski dostep jest do nich. Myślę tez o włożeniu w szereg przed czujnik temp jakiegoś rezystora - tylko musze pomyśleć albo wypróbować jakiego wtedy opóźnie włączenie wentylatora do momentu otwarcia termostatu. Strzelałbym blisko progu 90st C nie za daleko aby w przyszłosci nie zagotować silnika. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  9. A jest jakaś procedura przyuczenia pilota do centralki? Kupiłem auto z dwoma pilotami i tylko jeden z nich chodzi. W drugim mruga światełko ale nie otwiera centralnego zamka. Piloty mam radiowe nie na podczerwień.
  10. No jednak niema tam żadnego termo-włącznika - obmacałem ją dokładnie W miejscu gdzie powinnien być czyli nad dolną rurą jest puste miejsce. Kabli i kostki także brak. Tak, wiem, już zdążyłem to zdiagnozować. Kostka i czujnik 3-pinowy. Ten osobny to sygnał na wskaźnik (mase bierze z obudowy), \ pozostałe dwa współpracują ze sobą i daje info do komputera o temp silnika. Oba obwody nie są ze sobą powiazane, ale odczyt oporności względem temp mają ten sam. Ale własnie jeśli chodzi o ten opór, to wg danych na forum przy 80st mam mniejszą opornośc niż podana. Kupiłem nowy czujnik i ten też tak ma. Więc albo jest inny czujnik dla aut bez termowłacznika w chłodnicy albo..... W dodatku wkurza mnie to że przy załączeniu wentylatora w momecie jego załączenia jest tak duży spadek napięcia że wszystko co świeci na sekundę przygasa. Dodano: 27 sie 2014 - 14:43 Ale czy u ciebie tez jest taki spadek napięcia przez sekunde?
  11. Witam. Ja mam inny problem niż omawiany zazwyczaj wszędzie Otóż za szybko włącza mi się wentylator chłodnicy zanim termostat w ogóle się otworzy. Ale od początku: Jestem od niedawna posiadaczem Laguny 1,6 16V (K4M) z 2000r. Zauważyłem problem tego typu, że wentylator chłodnicy włącza się, a chłodnica i rura za termostatem jest zimna. Temperatura na wskaźniku zaraz przed 90st. Pomyślałem zacina się termostat, więc wymieniłem go na nowy -WAHLER. Zanim jednak go zamontowałem do auta, wsadziłem go do wody z termometrem i obserwowałem jak zachowuje się wraz ze wzrostem temp. Wyniki obserwacji zadowalające bo zaczął się otwierać w temp 89st czyli takiej jak powinien. Wmontowałem go do auta, zalałem płynem i odpowietrzyłem. No i niestety bez zmian, tzn podczas nagrzewania się silnika gdy temp jeszcze nie osiągnęła 89st (termostat się nie otworzył bo węże do chłodnicy zimne) wentylator zaczął pracować. Odczekałem jeszcze jakiś czas po którym termostat się otworzył (na wskaźniku 90st gdy rura do chłodnicy zrobiła się ciepła), wskazówka wskaźnika temp spadła pomiędzy 80 a 90 i wentylator się wyłączył. Czyli wszystko fajnie tylko dlaczego wentylator uruchamia się gdy chłodnica jest zimna? Chłodnica nie jest wyposażona w żaden czujnik temperaturowy. Sterowanie wentylatorem jest przez sterownik silnika, który odczytuje informację z czujnika temp silnika (mam ten z 3 pinami). Co się mogło skopać? - czujnik? - więc dlaczego pokazuje na wskaźniku dobrze? A może one tak mają? Nie chcę znowu wydawać 100pln na czujnik po to aby tylko go sprawdzić. Stary termostat okazał się też dobry. Czujnik temp. silnika ten przy termostacie wymieniony i dalej to samo. Czy jest możliwość softwerowo podnieść temp załączania się wentylatora? Bo to w sumie normalne, że za szybko się włącza zanim termos puści skoro termos zaczyna się otwierać przy 89 a wentylator zaczyna pracować przy 87-82. Tylko że ta temp 87-82 powinna być na chłodnicy a nie silnika. Ktoś pomoże?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!