Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wicked

Nowy użytkownik
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phl
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    31
  1. Witaj. Oryginalne alu do MIII mają ET47 i otwór centrujący 66,1mm i przy 16" mają szerokość 6,5" tu przykład http://allegro.pl/felgi-renault-megane lub dla 17" od wersji BOSE, pewnie na otomoto można znaleźć takie auto do pooglądania, na żywo wyglądają świetnie. http://allegro.pl/felgi-kola Na mobile.de do wyboru do koloru http://www.mobile.de/pl/
  2. Witam. Mam silnik 1.6 16V w wersji 100KM, dźwięk pracy zaworów jest słyszalny bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły, głównie dlatego że parkuje w garażu i dźwięki te są bardzo wyraźne. Zimą mocniej kurczą się uszczelki, te w okolicy podszybia przenoszą wtedy dźwięk cykania do środka dosyć mocno (udało mi się to częściowo wyeliminować dodatkowym wygłuszeniem podszybia). Teraz kiedy jest cieplej dźwięk pracy wtrysków jest prawie nie słyszalny. Gwałtowne hamowanie silnikiem powyżej 20Nm na silniku, wyłącza wtryski i dźwięki milkną. Przy delikatnym hamowaniu silnikiem wtryski nadal otwierają się na ok 0,5ms wtedy jeszcze coś tam słychać. Ogólnie mechanicy na pytanie o to odpowiadają, że ten typ tak ma lub że tak ma być - aczkolwiek trudno jest się z tym pogodzić, bo w innych autach benzynowych tak głośnych wtrysków nie miałem.
  3. Skłaniam się ku usterce akumulatora bo ładowanie prostownikiem też nie pomagało więcej niż na pierwszy rozruch. Od 2m-cy używam nowego akumulatora i problemów brak, i rozruchem i ładowaniem. Na nowym przy rozruchu napięcie nie spada poniżej 10,5V czyli prawidłowo. Zwykle po ok 5min jazdy napięcie w instalacji jest zminiejszane z 14,7-14,9V (ładowanie) do ok 13,5V (podtrzymanie). Jeżeli gdzieś może być usterka to tylko w szybkości przełączania się na tryb eco (podtrzymanie, czyli zasilanie odbiorników energii bez ładowania) i stąd akumulator mógł być nie doładowany i ulec uszkodzeniu.
  4. To o czym piszesz zgadza się przy założeniu, że oba akumulatory na początku były w 100% pełne. Inna będzie sytuacja kiedy mamy np. mrozy i wykorzystujemy duży prąd rozruchowy akumulatora 90Ah, wtedy odda on większy prąd i potem ładowanie jego będzie dłuższe.
  5. Alternator masz pewnie 160A, i zwiększenie pojemności akumulatora o 15Ah nie ma wpływu na jego działanie. Przyjmuje się że prąd ładowania akumulatora powinien nie przekraczać 10% jego pojemności czyli 75Ah aku = 7,5A prąd ładowania i pewnie do niego masz dostosowane ładowanie. Jeżeli wstawisz aku 90Ah to tylko spowoduje to że będzie się dłużej ładował do maksimum tym samym prądem o 20% czasu. Jeżeli dużo jeździsz w trasy to nigdy z doładowaniem nie będziesz miał problemów. Prąd rozruchowy aku im większy tym lepszy i wynika tylko i wyłącznie z lepszej jakości wykonania/materiałów. Przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych akumulatora można spotkać się za akumulatorami o dużej różnicy prądów rozruchowych właśnie wynikających z różnych technologii wykonania. Duży prąd rozruchowy oznacza ile maksymalnie może oddać akumulator, ale zasada jest taka że rozrusznik weźmie tylko tyle ile da rade wykorzystać. Duża wydajność prądowa aku powoduje, że w instalacji elektrycznej znacznie mniej spadnie napięcie przez co rozrusznik będzie znacznie dłużej kręcił z maksymalną szybkością i pokonywał opory w silniku.
  6. Też szukałem ostatnio czujnika położenia wału w 1.6 16v i jest od strony filtra powietrza tyle ze w dolnej części silnika (pod przepustnicą), dobrze schowany i obydwa akumulatora przeszkadza przy podejściu z boku z kluczem (zamocowany na dwie śruby, metalowe "uszy"). Co do akumulatora, mój poległ po 3 latach od daty produkcji samochodu. Napięcie przy rozruchu spadało do 8V co powodowało resetowanie się komputera i po uruchomieniu na zimnym silniku obroty zamiast wzrastać do 1100 w celu rozgrzania silnika spadały do 800, przez 30sek nie było stabilizacji obrotów.
  7. Witam, Mam porównanie MIII 1.6 16V (2011) , Seata Cordoby 2007 1.4 16v i Nissana Note 2006 1.4 16v. Cordoba - wyciszenie kabiny od hałasów z zewnątrz i halasliwosc silnika slyszana wewenatrz o klasę wyzej niz MIII, Note - wyciszenie kabiny od hałasów z zewnątrz podobnie jak Cordoba, hałaśliwość silnika ogolnie słabiej niz Cordoba i podobnie do MIII czyli glosno w pewnym zakresie obrotow 2800-3400. MIII dzięki dochodza ze wszystkich stron do kabiny, drzwi - szum powietrza/kół/jazdy po mokrym, słychać pracę tarcz hamulcowych, dodatkowo wyraźnie słyszalna praca wtrysków (słabe wygłuszenie podszybia) w zasadzie stąd pochodzi cały halas od silnika. Wygłuszanie grodzi przedniej i podłogi nie ma sensu bo z tych kierunków dochodzi minimum hałasu. Pozdrawiam.
  8. Z danych jakie zebrałem z ostatnich 7 tankowań, komputer zaniża spalanie dokładnie o 5%. Myślałem też że o taką samą wartość zawyża prędkościomierz wskazanie, tak jak miałem w poprzednim aucie (spalanie zaniżone o 8%, a prędkościomierz zawyżał też równe 8%), ale z danych z OBD i GPS wynika że jak jadę wg gps/obd 20km/h to prędkościomierz pokazuje 25km/h jak jadę 145km/h (gps/obd) to prędkościomierz pokazuje 150. Wyszło mi że dzięki temu że prędkościomierz jest elektroniczny to po prostu dodają do faktycznej prędkości +5.
  9. Witam, Jakiś czas temu miałem nieprzyjemną okazje sprawdzić pojemność zbiornika paliwa, wyjeździłem do zera. W sumie z tego co zatankowałem w kanister + to co dolałem na stacji do pierwszego odbicia wyszło razem 57,6 l (odjąłem 0,1 l na dojazd do stacji). Dosyć blisko zakładanych 59 l biorąc pod uwagę nierównomierny kształt zbiornika i chyba pompka w zbiorniku nie umieszczona jest na samym dnie aby nie zasysać wszystkich możliwych osadów. Dodam że komputer pokazał zużycie 55,3 l Zwykle kiedy zapali się rezerwa i jeżdżę aż zgaśnie ostatni ciemny segment na wskaźniku to wchodzi ok 53-53,5 l do pierwszego odbicia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!