Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cozzaaa

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Scenic
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    165000
  1. Szkoda, że osłona górnej części silnika w Scenic I PHII (zdj. 1) nie jest taka jak w Scenic II (zdj. 2). W ostatnich dniach z uwagi na deszczową pogodę udało się potwierdzić, iż główne źródło wody dostającej się na cewki jest łączenie plastikowych elementów podszybia. Są one skręcone śrubą i z tego miejsca woda kapie prosto na jedną z cewek. Wymieniłem wszystkie świece i cewki (póki co na inne używane, sprawne egzemplarze) oraz uszczelniłem elementy podszybia sylikonem. Przeczyściłem boczne odpływy wody. Mam nadzieję, że w tym przypadku to w znaczącym stopniu wydłuży żywotność cewek zapłonowych oraz świec.
  2. Dzięki za wskazówki. Poszukam jakiejś dodatkowej uszczelki do cewki. Dziś lekko padał deszcz. Zanim wyjechałem w trasę, podnoszę maskę, a tam śladowe ilości wody na plastikowej osłonie przy prawej cewce (załączone zdj). Stąd wniosek, że woda prawdopodobnie dostaje się gdzieś z podszybia. Wyczyściłem boczne otwory odprowadzające wodę. Sprawdziłem uszczelki i plastikową część podszybia. Nie widać żeby gdzieś coś odstawało tak aby woda leciała do środka.
  3. Każda cewka ma uszczelkę, jednak widocznie dwie cewki od prawej strony nie bardzo hamują dopływ wody. Świece praktycznie również nadają się do wymiany po 4 miesiącach. Jak temu zapobiec? Niektórzy piszą o uszczelnieniu sylikonem itp.
  4. Witam, mam problem z zapłonem w Renault Scenic I PHII 2000r. Silnik benzyna 1.6 16V z instalacją LPG. W listopadzie wymieniłem świece i cewki zapłonowe. W ubiegłym tygodniu auto zaczęło mocno tracić na mocy i szarpać podczas przyspieszania, zwłaszcza na LPG. Wykręciłem cewki zapłonowe i dwie z nich (stojąc przodem do auta - dwie od prawej strony) są mocno zabrudzone a ostatnia mocno mokra. Za pomocą kompresora wydmuchałem wilgoć i pył. Wymieniłem cewkę na inną (używana z listopadowej wymiany) i auto pracuje trochę lepiej. W listopadzie cewki były wymienione na używane, zdemontowane z innego auta. Planowałem zakup nowych cewek Beru lub Delphi. Jednak montaż nowych cewek obecnie mija się z celem, skoro dostaje się tam woda i po jakimś czasie problem będzie ten sam. Skąd pojawia się tam wilgoć i osad widoczny na zdjęciach? Sprawdzałem osłony, uszczelki podszybia itp. z zewnątrz nie widać oznak aby w deszczowe dni coś przeciekało na silnik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!