Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nikoxxx1

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    180000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dzięki, wygląda to dosyć prosto, ale wiadomo że nie zawsze jest tak jak chcemy, mam taki schemat dla takiej skrzyni, fajnie gdyby ktoś napisał kto w takiej skrzyni grzebał, z góry dzięki za wszelkie informacje https://megane.com.pl/files/file/216-broszura-skrzynia-biegów-mt5-jb3jh3jhq/
  2. Witam wszystkich, mam oto taki problem iż w mojej Megane II PhII , kompletnie skorodowała jedna z dźwigienek wybieraka skrzyni a konkretnie ten "wodzik"z kulką za którą zapinamy linkę zmiany biegów, dodam że skrzynia działa i ma się dobrze lecz ten wodzik trzyma się jakby na ostatnim skrawku metalu, dlatego muszę to pilnie zrobić, taki wybierak kupię na szrocie bez problemu, dostęp to tego też nie jest zły po wyjęciu filtra powietrza tylko pytanie, czy mogę to wyjąć na założonej skrzyni? Nie spowoduje to wypadnięcie jakieś prowadnicy itp. w skrzyni , nie uśmiecha mi się z takich powodów wyciągać później skrzynie i ją rozkręcać, dodaje link jak to wygląda, link jest od Micry ale ta sama skrzynia https://m.olx.pl/oferta/nissan-micra-k12-1-2-16v-wybierak-skrzyni-biegow-CID5-IDxyUkC.html
  3. Witam, mnie również dotyczy problem błędu „DF1070” cały okres letni klimatyzacja działa bez żadnych problemów, problemy zaczynają się, gdy temperatury zbliżą się do 0 stp. Rozumiem ze klimatyzacja nie załączy się poniżej tej wartości, (choć w różnych autach bywa różnie) to już jak jest deszczowo i 8 stp. wtedy funkcja osuszanie szyby jest zbawieniem dla kierowcy. Znalazłem trochę informacji w Internecie itp., i napiszę jak to wygląda, po załączeniu klimatyzacji komputer monitoruje wzrost ciśnienia na presostacie, gdy cos jest nie tak wyłącza sprzęgło kompresora i blokuje jego ponowne załączenie błąd „DF1070”. Jest to zabezpieczenie, które ma uniemożliwić pracę np. zatartej sprężarki, co za tym idzie np. zerwania paska osprzętu i ogromnych szkód z tym związanych. Ktoś, kto napisał program do tych samochodów ustawił za duży próg przyrostu tego ciśnienia i w okresie zimowym, gdy gaz R134a w tym układzie ulega częściowemu skropleniu a co za tym idzie spadku ciśnienia w tym układzie(naturalna duża zależność ciśnienia od temperatury tego gazu), po załączaniu klimatyzacji system wykrywa „znikomy” przyrost ciśnienia na presostacie i stwierdza uszkodzenie sprężarki i ją blokuje. Podejrzewam ze samochody, które były wzywane na serwis do ASO zmieniono im oprogramowanie, czyli próg ciśnienia po załączeniu kompresora i błąd przestał wyskakiwać. Jeżeli komuś pojawia się ten błąd w okresie letnim to możliwe przyczyny to: Uszkodzony presostat Za mało gazu w układzie Zabrudzone złącza(wtyki), co powoduje powstanie rezystancji na złączach i komputer ma przekłamane informacje z presostatu Jak ja radzę sobie z tym problemem w okresie chłodnym? Odpalam samochód na wyłączonej klimatyzacji i czekam aż komora silnika się lekko zagrzeje a razem z nimi przewody klimatyzacji, co spowoduje wzrost ciśnienia w przewodach i dopiero wtedy uruchamiam „AC” , nie jest to takie łatwe bo musimy pamiętać aby przed wyłączeniem silnika i zapłonu najpierw wyłączyć klimatyzacje tak aby przy ponownym starcie była ona wyłączona, jeżeli zgasimy silnik na włączonej klimie przy ponownym uruchomieniu stratuje razem z silnikiem co może wygenerować „DF1070”. Przymierzam się odwiedzić ASO i zapytać ile taka usługa choć wiem ze cena mnie zamuruje dlatego jeszcze tam nie byłem dotychczas.
  4. Ja bym postawił że może być coś jeszcze nie tak, może być czynnika za mało, lub jakiś czujnik jeszcze, myślę że diagnostyka komputerowa Ci powie wszystko, tak na forum to nie znajdziesz odpowiedzi
  5. To ci coś poradzę, ja w swojej karcie miałem problem z immobilizerem tzn.karta otwierała drzwi ale po włożeniu karty czytnik jej nie widział poszukałem i znalazłem na Youtube jak naprawić tą kartę samemu,a trzeba było ją rozpołowić delikatnie i tam jest taka okrągła cewka i to przy niej w 99% przypadków robi się "zimny lut"i trzeba to poprawić lutownicą u mnie pomogło i do tej pory działa znakomicie, wszystko jest na Youtube poszukaj
  6. Myślę iż przemyślany dostęp do tego czujnika jak i możliwość jego wymiany bez utraty gazu(pod czujnikiem zawór zamykający) jest podyktowana tym iż jest to czujnik który czysto ulega uszkodzeniu,warunki pracy czyli zmienne ciśnienie duże skoki temperatury znacznie skracają żywotność tego elementu
  7. Ściąga się przedni zderzak i masz pełen dostęp, ściągnięcie zderzaka przedniego to banał przeczytaj w Internecie Dodam że ja wszystko robiłem bez kanału i nie było żadnego problemu
  8. To jeżeli chcesz uniknąć kosztów to kup ten czujnik i go samemu wymień, operacja banalnie prosta odkręcasz stary sprawdzić trzeba tylko stan simeringu i zakręcaasz nowy, jeżeli gaz w instalacji jest a komputer pokazał błąd tego czujnika to zrób to samemu taki czujnik kupisz na allegro za 40 zł od opla bo tam jest taki sam co w Megane II a do opla jest tańszy
  9. Wymieniłem właśnie szczotki na rozruszniku w mojej megi 1.6 16v benzyna, powiem tak dostęp ciężki ale da się to zrobić, od góry w moim aucie zdjąłem klemę akumulatora "-" potem rurę przepustnicy i dostęp do śrub od góry jest, nic więcej nie ściągałem od spodu jeden czujnik trzeba odłączyć za rozrusznikiem. Mi najwięcej problemów stworzyło odkręcanie tej mniejszej śruby przewodu od rozrusznika(impuls do załączenia) jest ona od góry a rozrusznik nie można obrócić i trzeba kręcić na ślepo trochę, trzeba mieć klucz rurkowy 8 do tego bo niczym innym nie podejdzie jest tam taka długa szpilka że nasadowy i oczkowy nie wejdzie Acha nie trzeba wyciągać akumulatora tylko go odłączyć ale to chyba oczywiste Zwracaj uwagę na znaki interpunkcyjne, bo niektóre zdania brzmią dziwnie. Pawel
  10. Witam może ja opiszę co mnie spotkało a mianowicie kupiłem auto które przed zakupem okazało się iż kompresor się nie załącza dlatego też uzgodniłem że sprzedającym że pojedziemy na stacje on nabije klime na serwisie sprawdzą mi szczelność i jeżeli będzie ok kupuje auto, po około miesiącu kompresor przestał się załączać pomyślałem że pewnie gaz uciekł i jest nieszczelne lecz jak sprawdziłem naciskając krótko wentyl do napełniania okazało się że gaz jest i ciśnienie stosunkowo duże, więc postawiłem diagnozę że to bedzie presostat i się nie myliłem bo zmieniłem ten czujnik i Klima ruszyła, co się okazało że miałem lekki wyciek tuż pod tym czujnikiem oring nie trzymał było widać ślady oleju, dlatego pewnie była Klima pusta jak auto kupowałem,potem robiłem próby mieszając wodę i mydło, tak więc wymieniłem i ten oring, odkrecajac czujnik lekko "syknoł"gaz i na tym koniec dlatego możecie odkręcać bez obaw jest tam zawór blokujący,u mnie pewnie i tak troszkę gazu uciekło lecz wyciek był minimalny i narazie jest ok, wstawiam zdjęcie gdzie widać mydliny i miejsce w którym robię testy szczelności(woda+ mydło) świetnie widać bombelki nawet te najmniejsze Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!