Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pepasy

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Kombi maj 1999
  • Silnik
    1.9 dTi (100KM) F9Q A 736
  • Przebieg (tys.km)
    210000
  1. Witam, 100% pasek: jest pęknięty i luźny. Widać to bez rozbierania pokrywy patrz na załączonym zdjęciu silnika, po lewej stronie (oczywiście w tym modelu jest wszytko sprawne). Mnie najbardziej interesuje czy jest sens wymieniać rozrząd bez diagnostyki silnika (choćby sprawdzenia ciśnienia w cylindrach), nie mam sprzętu do czegoś takiego, a holowanie auta na serwis i diagnostyka może przewyższyć jego wartość rynkową więc odpada. Może ktoś potwierdzić lub jednoznacznie obalić bezkolizyjność jego silnika?
  2. Witam, Zaraz kiedy zakupiłem to auto miałem już taką sytuację że pasek alternatora wystrzępił się i podwinął się pod rozrząd który przeskoczył o kilka zębów i unieruchomił silnik. Oczywiście kręciłem rozrusznikiem próbując uruchomić auto i nic, później przyjechał assisnance i też kręcił aż odholował mnie do serwisu gdzie połapali się co się stało. Wtedy żaden zawór, głowica nie zostały uszkodzone. W autoryzowanym serwisie powiedział mi mechanik że szanse jest 50/50. Więc może jednak jest bezkolizyjny? Teraz raz zakręciłem rozrusznikiem ale mając doświadczenie wiedziałem że nie ma to dalszego sensu. Nie było też jakiś odgłosów niszczenia elementów silnika.
  3. Witam, Mam Reanult Megane Grandtour 05.1999 rok 1,9 dti (98KM) jest to model "F9Q A 736" wygląda dokładnie jak ten: http://fotka.megane.com.pl/?v=1816405351gng.jpg Padł mi podczas jazdy pasek rozrządu i w związku z tym mam pytanie, które brzmi: czy jest to silnik tak zwany bezkolizyjny? Mam na myśli czy podczas zerwania się paska rozrządu lecą zawory, tłoki itp. czy silnik jest zabezpieczony przed taką ewentualnością? Auto jest obecnie zagranicami kraju i w grę wchodzi jedynie szybka wymiana rozrządu na parkingu pod blokiem więc chciałbym wiedzieć czy jak to się zrobi auto odpali. Ze względu na wysokie koszty jakakolwiek diagnostyka silnika raczej nie wchodzi w grę. P.S. Mam jeszcze jedno zapytanie. Czytałem w jakiejś mądrej książce od rozrządów mechanika że są dwa rodzaje rozrządów w tym silniku: jedne mają znaczniki do jego ustawienia a inne nie i potrzebny jest specjalistyczny przyrząd? Czy można to jakoś ustalić bez rozbierania silnika (np. po VIN)?
  4. Już dokładnie sprawdziłem i leci właśnie z pod tej śruby więc nie wiem po co mam jeszcze szukać. Jak uporam się z problemem tej nieszczelności to całość odzyska trochę dawnego blasku bo teraz nie widzę sensu skoro muszę użytkować to auto (nie mam wyjścia). Mam pytanie (dość istotne dla mnie) do czego służy ta śruba? Nie chcę niczego popsuć bardziej. Oraz pytani wynikające w mojej obawy, czym odkręcić tą śrubę (ma niestandardowy kształt nakrętki, widać to na zdjęciu)? Mam do dyspozycji standardowe klucze nasadowe + kombinerki. Może kupić taki klucza, nasadkę? Czy ta śruba wymaga jakiejś konkretnej (ustalonej przez producenta) siły docisku/momentu (skoro podkładka ma być tej samej grubości)? Nim wezmę się za robotę chciałbym wiedzieć jak najwięcej bo niestety po wszytko co mi będzie potrzebne muszę pojechać do sklepu tym autem a jestem obecnie w Szwecji a tu to niezbyt popularny silnik w megane.
  5. Witam, Mam problem z wyciekiem z pompy paliwa. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce wycieku. "Cieknie" z pod śruby, po ok 3-5 sekundach pełny ropy jest otwór, w którym ona się znajduje. Nie wiem do czego ona służy i czy można coś z tym zrobić (dokręcić, może jakaś uszczelka poszła, itp). Śruba ma dość charakterystyczny kształt (dość niestandardowy raczej po to żeby nią nie kręcić) więc mniemam że regulacja. Jeśli chodzi o pracę silnika nie zauważyłem żadnych zmian w jego pracy. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
  6. Podepnę się tu z moim problemem. W moim przypadku pisk/świst (coś w rodzaju paska klinowego) pojawia się podczas maksymalnego skręcenia kół w prawo bądź w lewo na postoju, bądź niewielkich prędkościach parkingowych (nie zaobserwowałem tego podczas trasy). Podejrzewam tak jak sugerował kolega taddow pasek od wspomagania ale równie dobrze może być to za niski poziom płynu w układzie wspomagania. I teraz mam do was pytania: 1. jaki płyn nadaje się do układu wspomagania kierownicy, znalazłem informacje że ELF Renault matic D2 albo mobile ATF 220 powinny być ok., ale znalazłem też info że leje się je do skrzyni biegów wiec proszę o pomoc w doborze (może jakiś uniwersalny ale jakie DOTx?) 2. czy jest jakaś regulacja tego paska od wspomagania układu wspomagania? jeśli tak to czy można zrobić to samemu? co i w którą stronę podciągnąć?
  7. P_r_z_e_m_o u mnie z tego co zauważyłem od strony kierowcy są trzy przewody (jeden podwójny) a od strony pasażera dwa. Wymontuj i sprawdź czy działa włącznik (sposób mój albo kolegi lepper_pl-a). Jak działa to trzeba szukać gdzie indziej jak nie to przeczyść styki podłączeniowe (jestem przekonany, że sam włącznik też da się rozebrać - składa się z dwóch elementów plastikowych blokowanych ze sobą za pomocą plastikowych wypustek - mój działał wiec nie walczyłem dalej), przynajmniej ten mój z Megane bo na allegro widziałem też inne). A zresztą co się przejmujesz masz zapasowy (po poprzednim właścicielu) więc w razie co wymień . Panowie moje czyszczenie jednak pupę dało. Oświetlenie działało i niestety już nie działa (nawet przy działającym oświetleniu nie działała sygnalizacja otwartych drzwi). Teraz nie załącza się oświetlenie przy otwieraniu drzwi ani nie jest sygnalizowane ich otwarcie na konsoli (tyczy się to tylko przodu - tył i klapa bagażnika działa). Pomocy bo doprowadza mnie to do szału :-x . P.S. Może ktoś kiedyś widział schemat elektryczny tego oświetlenia wewnętrznego i/lub sygnalizacji zamkniętych drzwi? Czy za te dwie sprawy nie odpowiada jakiś jeden układ sterujący (ponoć układ od oświetlenia jest za bezpiecznikami w kabinie, czarna skrzynka - oczywiście w Megane)? Pozdrawiam, Pepasy
  8. Witam, Grzegorz335 w Twoim przypadku polecałbym Ci zdecydowanie wymontowanie czujnika od tych drzwi co nie załączają oświetlenia i nie sygnalizują otwarcia drzwi. U mnie wystarczy ściągnąć zasłaniającą go gumkę i wymontować włącznik (u mnie trzymał się na trzech "klinach", żeby wymontować niestety musiałem połamać jeden z nich dopiero wtedy wylazł, później trzyma się bez problemu). Najlepiej sprawdź czy działa za pomocą prostego układu żarówka - bateria - ów włącznik - dwa kabelki (włącznik rozciągnięty świeci, wciśnięty gaśnie żarówka). Jak nie działa przeczyść styki na włączniku może zaśniedziały. Jak zadziała po czyszczeniu montuj i powinno śmigać. Jak nie kup nowy (używane na allegro widziałem za ok 20 zł). Pozdrawiam, Pepasy
  9. Witam, Temat jest podobny więc "podpinam się" tu. Mój problem jest zgoła odmienny. W moim przypadku kontrolka sygnalizująca otwarte drzwi nie zapala się kiedy otwarte są drzwi przednie (prawe lub lewe) natomiast sygnalizuje otwarcie drzwi tylnych oraz klapy bagażnika. Do dziś myślałem, że są to czujniki w drzwiach przednich (włączające oświetlenie wewnętrzne) ale dziś je wyeliminowałem z grona podejrzanych (oświetlenie nie załączało się ale po przeczyszczeniu styków wszystko w oświetleniu hula). Bezpieczniki raczej też odpadają bo poza przodem wszystkie pozostałe drzwi w stanie otwartym są sygnalizowane. Czy może ktoś miał podobną sytuację ? Czy może ktoś wie co z tym zrobić ? Mi brakuje już pomysłów. P.S. Nie działa mi też sygnalizacja nie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy. Czy jest to jakoś powiązane z powyższym problemem? Z góry dziękuje za pomoc. Pepasy
  10. Pisałem właśnie o jego dziwnym zachowaniu: jak założona jest klapa filtra pp to brzęczy jak jej nie ma (nie ma również filtra w komorze) to nie brzęczy. Czyżby pojej założeniu opór tak wzrastał, że dmuchawa nie daje rady ? Czy może gdzieś dalej jest jakieś urządzenie lub obce ciało co może tak brzęczeć? Ile może kosztować taka dmuchawa i czy da się ją wymienić bez odłączania klimy ? P.S. Sorry za niecenzuralne ale pisałem to na gorąco po zmaganiach właśnie z wycieraczkami. Pepasy [po co tyle tych ENTERÓW?] -Robak
  11. Witam wszystkich forowiczów, Mój problem to głośne brzęczenie dobiegające z lewej strony deski rozdzielczej. Dobiega ono w momencie włączenia nawiewu (obieg wewnętrzny i zewnętrzny nie ma znaczenia) i im większa jest prędkość dmuchawy tym głośniej i upierdliwiej buczy (powiedzmy do 3 stopnia jest "w miarę" cicho ale prawie nie dmucha powietrza). Nie wydaje mi się, żeby to była klapka zamykająca obieg ani nie jest to "ćwierkający" dźwięk, o których obszernie można poczytać na forum. Można było by jednoznacznie stwierdzić, że to wentylator ale dziś zacząłem troszkę grzebać i zaobserwowałem dziwną anomalię. Mianowicie postanowiłem wyjąć filtr przeciwpyłkowy (mógłby sie zapchać albo mogło coś zalegać w jego komorze i powodować wibracje) i okazało się, że po jego wyjęciu i pozostawieniu otwartej klapki zamykającej filtr dźwięk buczenia ucichł (wentylator pracował równomiernie i nie wydawał tych denerwujących dźwięków). Dźwięki pojawiają się w momencie zamknięcia klapki filtru (nawet bez filtra w środku). Czy ktoś miał podobną przypadłość? Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Dodam tylko (może będą to jakioś pomocne informacje): 1. auto ma klimatyzację (problem z dostępem do elementów nawiewu i konieczność "spuszczania" klimatyzacji), 2. trwa to już jakiś czas (zdaje się że jak kupiłem auto to było ciszej jakieś 2 lata temu :( ), 3. po wymianie filtra pp na nowy nie było poprawy, 4. wydajność systemu nawiewu w środku auta jest raczej słaba (dopiero na 4 nawiew jest na tyle silny żeby jakoś pomagał w osuszaniu zaparowanych szyb), 5. auto nagrzewa się stosunkowo długo (ciepłe powietrze pojawia się po ok. 8-10 minutach od ruszenia). 6. komora filtra pp jest czysta nie ma tam zanieczyszczeń. Brak zanieczyszczeń w elementach jakie można było dostrzec okiem za pomocą lampki w obszarze komory filtra pp. Liczę na pomoc i jakieś sugestie z Waszej strony. Serwis za samo zdjagnozowanie usterki zażyczył sobie kiedyś ok. 300 zł (nie muszę chyba mówić że to rozbój w biały dzień). P.S. Jak zdjąć te cenzura wycieraczki? Ma ktoś może jakiś sprawdzony sposób? WD40, podważanie z jednoczesnym stukaniem nie pomaga. Siedzą jak siedziały i nic ich nie rusza. Proszę cenzuralnie się wysławiać na forum :) - Prezes Pepasy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!