Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trkam

Nowy użytkownik
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III Grandtour Limited
  • Silnik
    1.6 16V 110 KM
  • Przebieg (tys.km)
    1

Profil

  • Zainteresowania
    Sport,motoryzacja,film.

Ostatnie wizyty

596 wyświetleń profilu
  1. Zgadzam się z przedmówcą, a tak na marginesie uwielbiam tych mądrych Panów z ASO! Oni nie wiedzą co mówią i sam się o tym przekonałem. Posiadam Megane III z przed 2 lat i dokładnie to samo mi mówili odnośnie konfiguracji i wiem że pytasz o nowszy model ale jestem prawie na 100% przekonany że system czujników ciśnienia pozostał ten sam i wygląda następująco: - w systemie masz wpisane 4 czujniki ciśnienia w kołach letnich, każda ich zamiana miejscami powoduje samoczynną adaptację!!! nie daj się naciągnąć na dodatkowe koszta zresztą możesz to sam przetestować, mi mówili że będę musiał to robić przez komputer a tutaj na forum Chłopaki sprawdzili i wyszło że nic nie trzeba robić. - odnośnie przekłamania licznika to zawsze to robi i tak jak pisze Szmetterling są to większe lub mniejsze różnice, komputer jest konfigurowany na pewno na podstawowe czyli 16, weź pod uwagę że zmieniając średnicę koła zmienia się profil opony a tym samym OBWÓD koła pozostaje prawie bez mian! - ABS nie ma potrzeby konfigurować bo to to samo co z prędkościomierzem! Na pewno jeżeli kupisz drugi komplet kół bez czujników będzie świeciła się kontrolka że nie widzi kół, ja się zastanawiam nad zakupem czujników nie oryginalnych i zrobienia ich KLONU co spowoduje brakiem konieczności wybierania się do ASO i płacenia za wpisanie nowych czujników. W razie pytań pisz, ja już z Panami ASO dużo pogadałem i nigdy nie odpowiedzieli dobrze na pytanie, właściwe odpowiedzi padają tutaj na forum !!:)
  2. Kolego Grzesju wystarczy przeglądnąć opcje komputera pokładowego!Jeżeli masz czujniki to przeglądając tam gdzie masz przebieg, spalanie i inne opcje zobaczyć zakładkę z ciśnieniem kół podawanych w każdym kole. Myślę że sobie poradzić bez problemu albo żeby mieć pewność 100% załóż koło zapasowe które nie ma czujnika nigdy i po około 1 km wyskoczy komunikat że nie widzi koła. Życzę powodzenia :)
  3. Chyba mogę pomóc, kupiłem swoje Megane rok temu i wynegocjowałem gratis koła zimowe 15 cali, niestety bez czujników. Całą zimę przejeździłem i faktycznie świeci się kontrolka ale tylko ta od ciśnienia w oponach i piszę brak ciśnienia w oponach. Na wiosnę po założeniu alusów z czujnikami system się sam aktywował po 2 kilometrach bez konieczności odwiedzin w ASO co mnie i innych powinno ucieszyć :) Ja natomiast mam inne pytanie czy drugi komplet czujników sam się adaptuje czy trzeba podpinać się do kompa?
  4. Kolego z moich doświadczeń z Kangoo 1.5 dci wygląda mi to trochę na zawór recyklingu spalin EGR. Masz wrażenie że dodając gaz auto słabnie? Nagle odzyskuje moc? Jeżeli tak to sprawdziłbym EGR, możliwe że zacina się z pozycji otwartej i silnik dławi się spalinami, ja tak miałem na początku rzadko a potem bardzo często, ja odłączyłem wtyczkę i tak jeździłem ponad dwa lata ale nie wiem jak Megi na to zareaguje :) W razie pytań chętnie odpowiem.
  5. Witaj Kolego, Stałem przed takim samym dylematem jak Ty kupując swoje Megane pół roku temu, zdecydowałem się na lpg podczas zamawiania samochodu dlatego mogłem wybrać tylko Landi Renzo ale za to w promocyjnej cenie 2500 zł dlatego nawet się nie zastanawiałem. Przejechałem już 8 tys. km i jak na razie jest perfekcyjnie, to moje pierwsze auto z lpg i przesiadłem się z niego z dci i powiem szczerze że oprócz tankowania dużo taniej nie czuję w ogóle że mam instalację w aucie:) Chętnie odpowiem na wszystkie pytanie ale będą się tyczyć instalacji którą posiadam. 1.Ja nie miałem wyboru ale ludzie którzy znają temat lpg powiedzieli że założona i zestrojona jest bardzo dobrze. 2.Komputer uważam że jest bardzo użyteczny ponieważ u mnie pokazuje wszystko, jedyna opcja której nie używasz to pozostały dystans do stacji paliw ( dystans na benzynie ale i on w sumie może się przydać jak zabraknie lpg - u mnie pokazuje dobrze), ilość spalonych litrów również jest użyteczne ponieważ wiem że przy spalonych 34/35 litrach spalonych kończy mi się lpg ( zbiornik lpg 39 litrów a oszukuje około 10-20% w zależność od tego gdzie się jeździ) - w sumie dla mnie dodatkowy wskaźnik lpg jest bez użyteczny w tym wypadku, średnie spalanie też pokazuje PB ale jak pisałem lpg pali około 10-20 % wiec cały czas wiesz jakie masz spalanie bo w głowie przeliczysz - ja się bardzo ucieszyłem że tak to wszystko fajnie działa. 3.Na razie wiem tylko o corocznym przeglądzie na stacji diagnostycznej choć dla mnie to chore, nowy samochód z lpg powinien mieć takie same prawa jak bez lpg to jakiś błąd w przepisach, wiadomo że auto pojawi się w ASO na przeglądzie i tam wszystko sprawdzą a diagnostyka to pic na wodę , wiem również że coroczny przegląd lpg z wymianą filtrów w ASO to 150 zł. 4. Ja mam zbiornik 50 litrów chyba a wchodzi 39 litrów jak wyjadę do końca, zbiornik ma wzmocnienia i dodatkowe wygłuszenie od karoserii. 5.Nie dawno był artykuł w auto świecie o autach klasy C z dobrą współpracą z lpg i megane było wśród 4 aut, raczej wszyscy na forum chwalą a jak producent oferuje taką możliwość wiec raczej wie co robi bo odpowiada za to w trakcie gwarancji. 6.Ja miałem pytanie kiedy chcę aby się przełączał ponieważ sterownik lpg ma kilka opcji, ja poprosiłem taka rozsądna i raczej mniej ekonomiczną. U mnie przełącza się jak pojawi się pierwsza z dwóch kresek temperatury czyli 35/40 stopni, potem jak odpalam ciepły silnik to i tak muszę przejechać około 500 metrów aby jechać na lpg, uważam że to dobry wybór i jak na razie nie narzekam. 7.Na to nie odpowiem , ja montowałem w Tarnowie w siedzi Auto Spectrum, mają kilka punktów ale na południu kraju. W razie jakiś pytań chętnie odpowiem i podzielę się zgromadzonymi informacjami:)
  6. Myślę że porównywanie 1.2 tce do 1.4 tsi jest bezsensu tak jak piszę przedmówca różnica w mocy jest mało istotna bo wrażenie z jazdy daję moment obrotowy odpowiedzialny za elastyczność oraz siłę z jaką motor ciągnie od początku zakresu obrotowego. W octavi jest ogólnie szersza i mocniejsza paleta silników ale warto porównać sobie ceny tych aut, ja stałem przed takim dylematem pół roku temu, zakup octavi z silnikiem 1.4 tsi i godnym wyposażeniem mojej wersji ( limited ) do wydatek dodatkowych 10-15 tys. złotych które w codziennym użytkowaniu raczej nie będą odczuwalne. Może Megane IV będzie posiadało lepsza paletę ale na razie i tak chyba złe nie jest, a wracając do 1.2 tce to uważam że to udany motor, naprawdę cichy i co najważniejsze nie słyszałem o jakiś wadach w serii silników tce a za to o 1.4 tsi można poczytać dość sporo, teraz jest jego nowa odmiana ale też nie wiadomo co przyniesie :)
  7. Cieszę się że mój post był przydatny i szkoda że ten egzemplarz okazał się tak kiepsko. Poszukaj czegoś w benzynie uważam żel to będzie lepszy wybór , podstawa to 1.2 16V i jego zaletą jest możliwość założenia instalacji gazowej ale tce, na pewno ciekawszy silnik i dający frajdę z jazdy. Gdy będziesz miał pytania chętnie odpowiedz i pomogę w wyborze przed którym sam stałem pół roku temu:)
  8. Witaj Kolego, Myślę że mogę coś doradzić, jeździłem tym modelem pół roku temu gdy kupowałem autko w końcu wybrałem Megane ale to inny temat. Nowe clio uważam za bardzo fajne autko, wygodne i przestronne jak na segment B, materiały wykończeniowe dość dobre jakości. Egzemplarz wysłany przez Ciebie to chyba totalna podstawa, a szkoda o kiera jest plastikowa i w środku tak smutno bo nie ma żadnych wstawek z innego koloru niż czarny, ale ogólnie pasuje to z zewnętrznym kolorem. Pytanie mam tylko czy na pewno Koleżanka chce diesla? pytam ponieważ sam zamieniłem dci na benzynę ponieważ trasy robię tylko w weekendy a tak to po mieście kręcę, dci jest bardzo fajny, cichy i oszczędny ale trzeba o niego zadbać, nie lubi raczej krótkich tras, w zimie dość długo się grzeje co powoduje że ciepło do kabiny leci po przejechaniu dłuższego odcinka, no i sprawa filtra cząstek stałych który jest obowiązkowy - pasowałoby aby samochód zobaczył trasę raz na 1/2 tygodnie aby się przewietrzył. Ale ogólnie bardzo dobra propozycja w segmencie B, na pewno wygląda atrakcyjnie i może się podobać, ja się prawie skusiłem na wersję kombi ale to megane już dopłata była nie wielka. Odnośnie silnika można poszukać tce albo wolnossącej benzyny do miasta uważam lepsza alternatywa i mniej problemów :)
  9. Od 5 miesięcy posiadam Megane z fabryczną instalacją gazową firmy Landi Renzo i spalanie wygląda następująco: - Miasto 9-11 lgp/100 : w zależności od stylu jazdy i długości pokonywanych odcinków - Trasa bez autostrad 8-9 lpg/100 - Trasa autostradą: do 130 9,2-9,5 lpg/100 , przelot w granicach 150-170 10,5-11 lpg/100 Najdziwniejsze jest to że spalanie pokazywane na komputerze pokładowym (czyli spalanie benzyny ) pokrywa się że zużyciem lpg z max. 5 procentową różnicą, w trasie różnica 10-20%. Zbiornik lpg 39 litrów więc zasięg w granicach 400 km. Najniższe zanotowane spalanie lpg to 8.1 - zimowa pora, dojazd na narty. Spalanie po przejechaniu 5-tys km od zakupu odczuwalnie spadło i oby tak dalej :)
  10. Obecnie gwarancja obejmuje wszystkie ASO Renault wiec można śmiało podróżować po całej Europie i Kraju. Odnośnie fachowości mechaników w ASO to się zgodzę że bywa różnie bo to moje już 3 autko tej marki, akurat w salonie w którym ja kupowałem lpg zakładał starszy Gość dlatego jestem zadowolony z tego jak to założył, spokojnie sobie z Nim porozmawiałem przed montażem oraz w trakcie. Po 1000 km miałem przegląd lpg gdzie mnie wszystko wypytał i instalację ustawił tak jak chciałem co do momentu np. przełączania się. Ja jestem zadowolony i polecam ale nie wiem jak montaż wygląda w innych salonach.
  11. Trkam

    Fluence+LPG

    Kolego użytkuję megane III od listopada to praktycznie to samo dlatego odsyłam Cie to mojej wypowiedzi: http://megane.com.pl/topic/62248-nowa-megane-iii-instalacja-lpg-od-dilera-czy-na-wlasna-reke/page__gopid__427188#entry427188 Odnośnie dodatkowych kosztów to tylko mogę napisać o których ja wiem ponieważ jeszcze ich nie ponosiłem, wymiana filtra lpg po roku oraz podbicie przeglądu technicznego - niestety co roku nawet dla nowego samochodu ze względu na instalację. Ten silnik nie należy do oszczędnych na benzynie ale na lpg jest już idealnie, ja wyliczyłem że instalacja zwraca się pomiędzy 15 a 20 tys. km więc przy okresie 6 letnim nie ma się co zastanawiać. Odnośnie spalania to ciekawa sprawa ponieważ u mnie w mieście lpg wychodzi tyle samo co komputer pokazuje benzyny i w okresie zimowym było to 10-12 litrów na 100 - często krótkie odcinki. W trasie już jest różnica rzędy 10 - 20 % więcej lpg, i tak podróż drogą jednopasmową to spalanie w granicach 7,5 PG = 9 - 9,5 lpg, autostrada przy stałej prędkości 130 to 9,3 lpg, ale przy tych cenach szkoda tak wolno jeździć :P spalanie przy jeździe rzędu 150-170 km/h to 11 l/100 więc bardzo przyjemnie. W razie pytań chętnie podzielę się moimi odczuciami po 5 miesiącach użytkowania :)
  12. Myślę że będę mógł pomóc, od listopada użytkuję właśnie Megane III nowiutkie z salonu :) zdecydowałem się właśnie na 1.6 16V z fabrycznym lpg ze względu na koszty całego zestawu. Nie byłem przekonany w 100% ponieważ zamieniałem 1.5 dci na silnik bez turbo ale skusiły mnie koszty podróżowania. Odnośnie zamówienia lpg w salonie czy na własną rękę warto zwrócić uwagę na gwarancję, odnośnie fabryczności lpg to trochę to naciągane ponieważ montowana jest w salonie przed odbiorem ale za to zestaw jest dedykowany i naprawdę dobrej firmy: landi renzo - wystarczy poczytać w necie. Odnośnie samego montażu u mnie wykonana jest naprawdę super, jestem dość pedantyczny a tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń, cały montaż trwał długo bo dwa dni ale to widać, wlew lpg koło pb, przewody paliwowe lpg obok pb, pokrowiec na koło zapasowe - dodam też że znajomy mechanik który pracował kiedyś w jednej z dużych stacji montujących lpg był pod wrażeniem i powiedział że to kawał dobrej roboty a to w ASO często problem. Podczas użytkowania autka w zimie nie miałem żadnych problemów, automat bardzo ładnie przełącza bo nagrzaniu do odpowiedniej temperatury, żadne kontrolki się nie świecą, no i oczywiście koszt jazdy, myślałem że taniej niż 1.5 dci nie będzie a jednak :) W razie pytań służę pomocą. Dodam że to moje pierwsze auto z lpg ale oprócz tankowania innego paliwa nie widzę różnicy:)
  13. Kolego BartekB piszesz że chwilo spalanie wynosiło 18 litrów, myślę żeby pomiar spalania był właściwy należałoby przejechać zadaną prędkością około 10 kilometrów aby stwierdzić jakie naprawdę jest spalania. Ogólnie również zastanawiałem się nad tym silnikiem bo naprawdę fajnie chodzi i ma bardzo fajną elastyczność, w końcu wybrałem 1.6 16V z fabrycznym LPG i mogę powiedzieć, że u mnie spalanie przy przelocie 150-170 km/h Kraków Tarnów to 9.6 litra na 100 km PB ( 10,5 lpg ), dlatego myślę że 1.2 tce powinien również spalić niewiele ponad 10 litrów przy takich prędkościach, pozwolę sobie wrzucić filmik z testu spalania tego silnika - Myślę, że nie ma się co zniechęcać tylko spokojnie poczytać o tym silniku oraz zrobić porządny test.
  14. Chciałbym zapytać co uważacie o dodatkowej gwarancji na nowy pojazd? Mam możliwość dokupienia rozszerzonej gwarancji to mojej Megi z 2 na 4 lata w promocyjnej cenie 899 zł. Uważacie że warto? jedyne o co się boję to elektronika bo ona lubi zawieść ale raczej Megane III jest już dopracowanym wozem. Samochód użytkuję prywatnie, przebieg roczny około 15 tys. Z góry dzięki za wypowiedzi, pozdrawiam :)
  15. Tak czytam cały wywód na temat 6 biegowej skrzyni i zastanawiam się czy wszyscy użytkują ten sam samochód :) ja osobiście 3 miesiące temu przesiadłem się z Kangoo 1.5 dci właśnie na megi III 1.6 16V i faktycznie silnik na niskich prędkościach obrotowych ciągnie gorzej ( brak turbo ) ale powyżej 3,5 tys. jest czym jechać. Hałas, wszyscy piszą że nie do wytrzymania i zastanawiam się czym ktoś jeździł wcześniej, faktycznie przy wkręceniu silnika na wysokie obroty wydaje większy hałas ale po ustaleniu stałej prędkości uważam jest naprawdę bardzo przyzwoicie a wiem co mówię bo podróżuję czasami autami dużo droższymi. Osobiście zrobiłem ostatnio test i na 6 biegu przy 4 tys. mam 150 km/h, w środku słychać szum powietrza i można tak podróżować dość długo bez większego zmęczenia. Co do spalania to muszę się zgodzić że silnik nie należy do najoszczędniejszych ponieważ jest zbudowany według starej szkoły, ja zakupiłem megi z oryginalną instalacją lpg i średnio wychodzi mi około 10 litrów na 100 km więc jeździ się taniej niż dci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!