Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trilux

Nowy użytkownik
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I
  • Silnik
    2.0 8V
  • Przebieg (tys.km)
    250
  1. Dziękuję. Dzisiaj wieczorem sprawdzę, czy mam ciągłość przewodów. Z drugiej strony kabel idzie na masę? Orientujesz się jakiego rzędu amplitudy V DC tam powinny być? Czy zwykły mulimetr coś pokaże, czy są to zmiany bardzo szybkie impulsów? Zastanawia mnie bo nie słyszę pracy silnika, a na stole jak dawałem +12 do bardzo dobrze sobie radził z popychaczem - chyba, że go uszkodziłem. Sprawdzę, czy przypadkiem nie ma zwarcia lub brak przejścia. Dodano: 02 lis 2015 - 14:02 Sprawdziłem instalację i jet ciągłość kabli, napięcie 14.4 dochodzi do silniczka. Ale ciągle mam problemy z obrotami, które się zaczeły po czyszczeniu krokowego i kanałów obejściowych. Po odpaleniu silnik mocno się trzęsie, po około minuty łapie obroty 1-2tyś. i tak sobie je reguluje. Niestety pozostawienie tak go do momentu załączenie się wentylatora na chłodnicy, nie powoduje skalibrowanie się układu. Obroty ciągle faluję i po odpaleniu na zimnym są około 0,5tyś, a gdy temp. na desce zaczyna się podnościć, obroty na biegu jałowym osiągają około 1.5tyś i takie wysokie już pozostają. Gdy odepnę silnik krokowy to przy odpalaniu na zimnym mam prolem ale pedałem gazu pomagam i po chwili już nie gaśnie, a po rozgrzaniu obroty są około 1tyś. Silnik krokowy po poadniu +12 z aku ładnie wypycha popychacz. Przy odpaleniu i zasilaniu z ECU popychacz wykonuje b.minimalne ruchy.
  2. Czy może ktoś udostępnić wycinek schematu, z kótego mógłbym zobaczyc dokąd idą kable sterujące silniczkiem - wydaje mi się, że z jakiś powodów nie mam sterowania. Po wyczyszczeniu popychacza i kanałów obejściowych mam ogromne cuda z obrotami. Jak ustawię, że na zimnym jest ok. to po rozgrzaniu mam za wysokie, jak ustawię dobre na ciepłym, to nie mogę odpalić bez gazu (gaśnie). Odpianie akumulatora i przyuczenie krokowego wg różnych procedór (które znalazłem na forum) nie pomaga. Albo zbieg okoliczności, że coś padło innego, bo niezbyt widze zbierznoś z czyszceniem kanałów, ewentualnie z tym, że adaptcja powinna się wykonać - a po podłączeniu nie wyczuwam i nie słychać pracy krokowego, a o której czytam na forum, że jest wyczuwalna.
  3. Czyli krokowy sterowany, pewnie przez ECU, napięciem przemiennym - impulsami. Czyli mogę go sprawdzić podająć napięcie impulsowe - ale tylko dodatnie połówki. Ujemne nie są podawane, tylko celem cofnięcia popychacza, impulsy są wyłączane i sprężyna cofa popychacz (zamyka kanał obejściowy, obroty maleją). Dobrze zrozumiałem?
  4. Na stole jak podaję 12V DC to ładnie przepycha i trzyma popychacz. Może ktoś sprawdzić ewentualnie wypowiedzieć się, kiedy silnik krokowy powinien mieć podawane napięcie (kiedy otwiera kanały na dolocie)? Czy robi to gdy: - silnik jest zimny/na ssaniu? - wysprzęglamy na zimnym/ciepłym?
  5. Witam, miałem pogarszające się problemy z falującymi obrotami. Wyczyściłem kanały dolotowe przy krokowym (z popychaczem wewnątrz), uszczelniłem, skręciłem i nie mogę przyuczyć krokowego. Rok temu już go czyściłem i wtedy nie miałem problemu z przyuczeniem. Teraz odpiąłem akumulator, potem podłączyłem odpaliłem auto, pozostawiając na parę minut i niestety nie pomogło. Czy jest jakaś regulacja sinika krokowego? Czy krokowy powinien być zasilany i otwierać kanały dolotowe powietrza na luzie i po odpaleniu na zimnym siniku? Bo u mnie jak odepnę i podepnę zasilanie krokowego nie widać zmian w obrotach silnika.
  6. b.dziękuję za schemat. Niestety instalacja elektryczna u mnie jest kompletnie w rozsypce - elektryk, sztukował, skręcał, wcinał się tak więc kolorystyki nie ma i bez rysunków ciężko szukać drugiego końca nawet z miernikiem. Rozumiem,że wykręcony, na ciśnieniu atmosferycznym będzie rozwarty =(tak jakby był brak ciśnienia w obiegu?).
  7. Witam, by nie zakładać nowego wątku, czy ktoś może opisać, które styki to A,B,C i D na czujniku ciśnienia gazu w układzie klimatyzacji. Zdjecie wtyczki gniazda czujnika poniżej:
  8. w mnie wentylator chodzi na 2 biegu gdy wyciągnę kluczyk, a silnik zagrzany. Spirala-rezystor z bezpiecznikiem termicznym (element nr 321), wisi na zasilaniu wentylatora chłodnicy i zasila go na 1.biegu poprzez przekaźnik G. 2.bieg leci bezpośrednio z przekaźnika C. Schemat wentylatora Scenic K7M_F3R (1998).pdf
  9. czy ktoś może podać jak sprawdzić czujnik 206? Bo na przykręconym czujniku mierzę i nigdzie nie mam przejscia. Wszystkie styki rozwarte, a ze schematu wygląda jakby C-D miały być zwarte? I czy na styk C na być podany + z panelu klimatyzacji (wciśniecie przycisku AC)? Nie rusza mi klima(sprzęgło) i wentylator na 1.biegu - podjrzewam, że nie przychodzi sygnał na diodę i sprzęgło.
  10. Witam, dużo wątków jest w podobnym temacie. Chciałbym zebrać informacje na ten temat i dalej opisać wszystko w pdf i przykleić do tematów - jeśli moderatorzy się zgodzą. Sprawę chciałbym opisać na przykładzie mojego Scenica I, 2.0 8v, 1998r, w którym to klima manualna się nie załącza. Po wciśnięciu włącznika AC zapala się dioda, obroty zwiększają sie ale tylko minimalnie-prawie w ogóle, sprężarka się nie załącza, wentylator na chłodnicy nie załącza się. Wentylator w kabinie działa na wszystkich biegach. Klima nabita i niby szczelna. Informacje zebrałem z naszego forum głównie z tego wątku(http://megane.com.pl/topic/13347-czujnik-cisnienia-gazu-klimy) - mam nadzieję, że autorzy nie mają nic przeciwko. Numeruję informacje i jeśli ktoś będzie chciał się coś skorygować niech używa numerów porzadkowych - poprawi to czytelność tematu. Jesli wprowadzi nowe stwierdzenie, wniesie nową informację -niech nada nowy nr, a kolejne odpowiedzi w tej sprawie niech będą opisywane tym nr. np. Ad 1....... Z góry dziękuje za zrozumiałość i zapraszam do rozmowy. 1. W układzie klimatyzacji mamy coś takiego jak: zawór rójfunkcyjny bo pełni 3 funkcje. Steruje I i II biegiem wentylatora oraz poniżej 2 barów wyłącza sprężarkę (brak czynnika), a powyżej 27 barów też wyłącza sprężarkę. 2. Ponoć można go sprawdzić: ohmomierzem, Ma oznaczenia A,B,C. Ważna jest oporność między C-A np.19kΩ i C-B np.28kΩ - czy wartości się prawidłowe i czy pomiaru dokonujemy na wmontowanym czy wymontowanym czujniku? 3. Wciskając przycisk na panelu sterownia dajemy sygnał do komputera silnika. Komputer na podstawie czujnika ciśnienia gazu daje zgodę lub nie na włączenie sprężarki, jednak najpierw włącza I bieg wentylatora i podwyższa obroty silnika, a panel po otrzymaniu zgody od komputera włącza przekaźnik sprężarki, który znajduję się w skrzynce bezpiecznikowej pod maską. Znajdz go połącz na krótko i będziesz wiedział czy sprężarka działa. 4. Ponoć jst 5 przekaźników, które mogą być odpowiedzialne za: 1-wtryski, 2-pompa paliwa, 3-I bieg wentylatora, 4-II bieg wentylatora, 5-sprężarka. 5. W obudowie wentylatora na chłodnicy mamy czujnik - spirala + w szeregu rezystor/bezpiecznik. Czy to jest rezystor i jaką powinien mieć wartość, czy jest to bezpiecznik - na ile amperów[A] - bo u mnie wyparował. Jednak po zwarciu tego klima nadal nie rusza. 6. Ponoć gdy mamy uszkodzony bocznik/rezystory odpowiedzialne za załączanie różnych prędkości w wentylatorzy kabinowym to klima też nie wystartuje. Na pewno nie załączy się jeśli wentylator kabinowy w ogóle nie będzie załączony.
  11. jeśli masz taki element wkręcony w obudowę wentylatora przy chłodnicy, to sprawdź, czy nie jest spalony, ewentualnie czy wtyczka kontaktuje. Sprawdź czy rezystor ma przejscie(pod spiralą. Mi klima się też nie załącza ale dlatego, że mam ten element przepalony-przynajmniej tak wyczytałem ale nigdzie nie wyczytałem, jaką wartość powienien mieć-jeśli to rezystor, albo na jaki prąd powinien być, jeśli to bezpiecznik (jeśli możesz to napisz jakie masz tam wartości Ohm).
  12. założyłem nowe oringi pod wtryski i dzień było dobrze, a dziś normalnie widzę jak spod 2i /lub3 wtrysku (listwy) leci paliwo na kolektor dolotowy i zbiera się na nim. Listwa wtryskowa na jakiej jest uszczelce - możliwe, że ją wydmuchało. Normalnie zbiera się paliwo... Dodano: 07 lip 2015 - 09:46 wymieniłem wszystkie uszelki wtrysków - bo kazało się, że mechanik wymienił tylko najednym wtrysku i jest znacznie lepiej. Kupiłem oringi - wymiary dobrałem na podstawie starych. Czy ktoś wie jakich wymiarów są oryginalne oringi (duży i mały)wtryskiwaczy?
  13. Korek zakupiłem nowy,taki jaki był w sklepie - nie oryginalny. Sprężyna w nim jest bardziej miękka i niestety też z niego lecie. Kanały odpływowe oleju z pokrywy drożne aż do odmy. Za odmą też drożnie. Czy tam się wytwarza nadciśnienie, że wywala mi korkiem, czy opary powinny być zasysane poprzez odmę i przepustnicę? Dodano: 07 lip 2015 - 09:43 temat do zamknięcia - wymieniłem uszczelke pod klapą zaworów oraz korek na używany oryginalny i juz nie chlapie.
  14. Dzięki. Odmę u mnie widze doskonale i jak pisałem wymieniłe simering bo mi się pociło przy niej. Do tego mam ją na opsace metalowej. Wszystko mogę wizualnie, ręcznie i nosem ;) sprawdzić, prócz kolektora wydechowego. Wiem, że tam jest sucho(ale może się wygrzewa podczas pracy silnika), a przy odpaleniu może tamtędy wydmuchuje - nie wiem jak to sprawdzić. Wypiąłem odpowietrzenie baku i dziś było czuć przy odpaleniu. Czyli 1 obieg oparów wykluczony.
  15. Czy koledzy mogą zacząć czytać ze zrozumienim? Napisałem, że w sobotę wstawiłem nową rurę od kolektora wydechowego do katalizatora, a w niej jest plecionka (oczywiście wszystko nowe razem z plecionką).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!