Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przemas1g

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III PhI 2012r kombi
  • Silnik
    1,6 16v K4M 110HP
  • Przebieg (tys.km)
    135

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam serdecznie, Długo szukałem na forum i nie tylko, dlatego wrzucam nowy temat. Chciałbym wpiąć się w linie radio-głośnik, kabelki zostałyby poprowadzone do bagażnika w celu podłączenia subofera. Źródłem byłby prawy przedni słupek, do którego biegną kable, z racji, iż najmniej problemowo można się tam dostać i poprowadzić wiązkę, a nie chcę rozbierać pół auta. Do rzeczy, interesują mnie kolory kabli, które biegną do głośnika w przednich prawych drzwiach. Może ktoś z was grzebał w tym i mógłby się podzielić informacją, ewentualnie podać inne źródło, z którego mógłbym tą wiązkę poprowadzić. W poprzedniej mojej megance II phII poprowadziłem wiązkę od słupka środkowego i nie było problemu, w tej megance przeszkadza "zwijacz" pasa jeżeli można tak go nazwać. Dziękuję za pomoc, Pozdrawiam Przemek.
  2. Po wizycie w aso okazało się, że winowajcą jest wtyczka do sprężarki. Klima działa i nie mam z nią już żadnych problemów. Sprawdzić panowie, bo po zimie może być kiepsko. W tej chwili moja klima nie śmiga z racji tej wtyczki, czas kupić używkę i przelutować. Odpowiedź na pytanie kr35is Według mnie jest to czujnik temp płynu chłodzącego. Sprawdź wskazówkę płynu jak się zachowuje, chociaż słyszałem, że wskazówka potrafi normalnie wskazywać, ale w komputerze źle wskazuje temperaturę. Chyba, że chodzi o ciśnienie w układzie klimatyzacji to w takim razie jak staniesz od przodu auta po lewej stronie chłodnicy na rurce jest czujnik od klimy, presostat czy jakoś tak. Ja już z własnego doświadczenia wiem, że lepiej raz zapłacić w aso (chociaż ceny swoje mają) niż jeździć po mechanikach, którzy nie znają się na renówkach i tracić kasę. Moja walka z klimatyzacją przekroczyła ok 1500 zł wyrzuconych w błoto. Serwis dopiero rozwiązał problem, łączny koszt aso o ile się nie mylę to ok 400 zł.
  3. Problem z moją klimatyzacją powrócił. Po niespełna miesiącu cieszenia się klimatyzacją, wyłączyła się. Wymieniłem moduł zabezpieczeń i połączeń, pojechałem do salonu renault w Bydgoszczy. Był błąd zimnego obiegu powietrza, skasowali go i mówili, że tak czy inaczej będzie mi go wyrzucało, bo meganki 2 tak mają w swoim wieku. Panowie zaproponowali wgranie nowego oprogramowania, które usuwa zabezpieczenie klimatyzacji i błąd nie powinien wyskoczyć, sprężarka będzie chodziła do końca żywota. Zgodziłem się, klimatyzacja od razu ruszyła(zapłaciłem 250zł razem z clipem), jeździłem tydzień, aż pewnego dnia wybrałem się do Gdańska, w drodze powrotnej klima przestała chłodzić. Zdenerowany zgrzany wróciłem do domu, zadzwoniłem do serwisu i jestem umówiony na wizytę w środę 20 lipca. Ciekawe co tym razem wymyślą. Dodam, iż klima po usuwaniu błędu zimnego obiegu zawsze po jakimś czasie się rozłącza.
  4. Witam serdecznie. Panowie mam problem, który ciągnie się od klimatyzacji- przerzuca w clipie ze sterowania automatycznego na manualny. Mechanicy obstawiali moduł zabezpieczeń i połączeń znajdujący się w komorze silnika obok akumulatora po prawej stronie. Zakupiłem używany moduł, ale podczas wymiany rozleciała mi się biała kostka o oznaczeniu MN. Szukałem w schematach trochę się dowiedziałem, ale po podłączeniu auto nierówno chodzi obroty spadają na 500 obr/min. silnik 1.6 16v K4M + LPG. Kostka MN -kolory kabli - jak mam podłączone Biały łososiowy(grubszy) Pin 1 Biały (grubszy) Pin 2 Zielono łososiowy (grubszy) Pin 9 Pomarańcz (cienki) Pin 5 Pomarańcz (gruby) Pin 10 Biały (cienki) Pin 11 Brązowy(cienki) Pin 12 Żółty (cienki) Pin 14 W module nie ma takich pinów jak 4,7,8,13,16. więc można je wykreślić. Panowie na pewno jest ktoś bardziej w temacie, gdyż nie ukrywam mistrzem w elektronice nie jestem, ale jak widać troszkę czasu poświęciłem, więc nie czekam tylko na gotowce i na pewno nie idę na łatwiznę, po prostu wiem, że mam namieszane w tej kostce dlatego auto wariuje z tymi obrotami i w ogóle. Pozdrawiam.
  5. Kolego zimą miałem podobnie, podejrzewam ,że to wina źle skonfigurowanej klimatyzacji w clipie.
  6. Panowie, u mnie był dość prosty problem z klimatyzacją- problem rozwiązany klima śmiga - klimatyzacja była przestawiona z trybu automatycznego na manualny. - widniał stary błąd czujnika ciśnienia, który został wymieniony, a błędu nikt nie skasował. Diagnostykę przeprowadziłem w zakładzie Andi Reno w Bydgoszczy ul. Cmentarna 42 Polecam koszt 60zł za komputer. Panowie siedzą w autach francuskich i mają dość dużą wiedzą na ich temat. Każde wizyty u mechanika " uniwersalnego " kończą się wymianą wszystkich części- wiem z doświadczenia.
  7. Jest możliwość sprawdzenia tego panelu klimatronika, czy jest sprawny czy nie? Według mnie jest okej bo wszystkie funkcje działają jak należy, nie miałem z nim żadnego problemu.
  8. W którym miejscu ten moduł klimatronika się znajduje ? Chyba nie miałeś na myśli panelu nawiewu etc. Po prostu myślę, że przekaźnik na module zabezpieczeń i połączeń(w komorze silnika) może nie pstrykać i w jakiś sposób go ominąć.
  9. -Napięcie podałem z akumulatora bezpośrednio na kostkę sprężarki, przewód plusowy wpiąłem w przewód pomarańczowy i klima chłodziła super. -Na diagnostyce byłem kilka razy- pierwszy błąd był od czujnika preostatu- po wykasowaniu i przejechaniu 3 km klima się wyłączyła czujnik wymieniony, klima nie działa.(prawdopodobnie winę miała tutaj kostka preostatu wraz z przewodem do sterownika silnika). W chwili obecnej nie mam żadnego błędu i nadal nie załącza się. W weekend spróbuję zrobić tak jak mówisz i zobaczymy jaka będzie reakcja. -Niestety prędzej czy później będę musiał w taki moduł się zaopatrzyć i przekonać się na własnej skórze, taniej mnie to wyjdzie niż oddać do mechanika, żeby sam rzeźbił i wymienił pół auta. -Jest jeszcze kwestia ominięcia przekaźnika w tym module. Próbowałem skontaktować się z elektromechanikiem, który siedzi za granicą, może on coś doradzi. Bardzo bym prosił forumowiczów, którzy mieli podobny problem i rozwiązali go, o jakieś sugestie rady itp. Z góry serdecznie dziękuję, może rozwiążemy temat i będzie do zamknięcia wraz z instrukcją jak szukać winowajcę w takim przypadku.
  10. Panowie, temat z klimatyzacją wałkuję już dość długo (czytałem szukałem), trudno jest o dobrego- skutecznego człowieka, który by ogarnął i nie naciągał na kasę. Chciałbym zapytać tylko o jedno: W module zabezpieczeń i połączeń (skrzynka wewnątrz komory silnika) tam znajduje się przekaźnik klimatyzacji- mamy na forum jakiegoś "magika", który potrafiłby obejść przekaźnik? Rozmawiałem z dobrym elektromechanikiem, który właśnie tak naprawiał większość klimatyzacji w megance, ale niestety od kilku lat wyjechał na zachód goniąc za chlebem. -Klima "na krótko" chodzi -czujnik preostatu wymieniony -kostka czujnika wymieniona na nową -nabita jest -sprężarka nie jest zatarta -na panelu sterowania kontrolka klimy działa, po kliknięciu na auto sam reguluje nawiew -grzanie tylnej szyby działa -bezpieczniki sprawdzane wszystkie sprawne. -kostka od sprężarki w dobrym stanie -przewody sprawdzane są ok Brak napięcia od modułu zabezpieczeń i połączeń do klimatyzacji. Spróbujmy podsumować cały temat, w którym jest wszystko i nic. Pozdrawiam serdecznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!