Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
futrzaq
Nowy użytkownik-
Postów
3 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane 3 phI
-
Silnik
1.5 dCi
-
Przebieg (tys.km)
80 000
-
Megane III phI Osmolony alternator
futrzaq opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Cześć. Od razu mówię, że jestem laik w temacie mechaniki i zanim się wybiorę do warsztatu i nasłucham się jakichś bajek, że samochód już nadaje się do wyrzucenia chcę zasięgnąć Waszej rady i opinii. Dzisiaj zerknąłem pod maskę i zobaczyłem taki przepocony alternator. Ewidentnie jest oklejony jakąś smołą. Co to może być i czy jest to poważne? Jest to Megane 3 hatchback, 1.5 dCi, 110 KM, prod. sierpień 2010, przejechane 102 tysiące km. Dodam, że samochód zachowuje się dobrze, nie widzę spadku mocy, ma normalne przyspieszenie, zadymi jak dodam mocniej gazu, a tak to nie, spalanie w normie, żadna kontrolka się nie pojawia. Dzięki z góry za pomoc. -
Megane III phII Skoki obrotów od 4-tego biegu
futrzaq odpowiedział(a) na futrzaq temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Też się tego obawiam, ale czy nie za wcześnie jak na 80 tyś? Czytałem fora i wypisane były punkty jak jeździć, by nie zużyć szybko sprzęgła i praktycznie stosuję się do wszystkiego idealnie, a tu taki klops. Dzwoniłem już do serwisu. Biorą 600 za sprzęgło z dociskiem plus 400 za robociznę. Czytałem, że ze sprzęgłem idzie też wymiana koła dwumasowego. Czy to prawda? Takie koło to koszt ponad 2 tyś. -
Megane III phII Skoki obrotów od 4-tego biegu
futrzaq opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Witam, nie znalazłem na forum rozwiązania mojego problemu, więc rozpoczynam nowy wątek. Sprawa jest związana z obrotami silnika. Wszystko jest OK od 1 - 3 biegu, ale gdy wrzucam 4-kę, puszczam sprzęgło, dodaje lekko gazu obroty silnika z 2000 skaczą szybko na 2200, potem znowu opadają na 2000 i wkręcają się już normalnie wyżej. Sprawa ponawia się po wrzuceniu 5 i 6 biegu. Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Postaram się wrzucić filmik jak to wygląda. Może ktoś się spotkał z czymś takim? Podobny efekt można uzyskać jeśli sprzęgło nie odpuszczałoby się do końca, ale puszczam je na bank do końca. Popytałem kilku osób, to oczywiście każdy ma inną wersję. Sprzęgło do wymiany, wyczyść filtr powietrza, zobacz silnik krokowy, złe paliwo (zawsze leje na Orlenie), coś z elektroniką itd itp. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o samochody, a szczególnie mechanikę i elektronikę, więc nie chcę pójść do mechanika z zerową wiedzą, gdzie za przekręcenie jednej śrubki weźmie 1500 pln. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam!