Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bodora

Nowy użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.9 dci F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    140000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć Panowie, posiadam Megane III z 2008 roku z fabryczną nawigacją, ze sterowaniem pomiędzy fotelami oraz czytnikiem płyt w schowku przed pasażerem. Nawigacja działała bez najmniejszych problemów, niestety jakieś dwa tygodnie temu jak wracałem z urlopu z Włoch to 84 km przed domem zawiesiły się one i nie malała odległość pozostała do celu, reszta działała prawidłowo. W zeszłym tygodniu nawigacja zawieszała się i strasznie spowolniła. Wczoraj to już w ogóle padła i przy wczytywaniu mapy została z komunikatem ze mapa się wgrywa. Wyłączyłem samochód, nawigacja się odwiesiła, ale nie możliwe było już jej płynne zadziałanie. Wyjąłem więc płytę nawigacji z czytnika i niestety nie mogę już jej ponownie wsunąć bo przycisk play-load/eject nie chce się przestawić na load. Macie jakieś pomysły co to może być ? Dodano: 07 lip 2017 - 14:53 Widzę, że moim tematem nikt się nie zainteresował. Jednak z uwagi na to, że problem został rozwiązany, podzielę się tym co zrobiłem. Po pierwsze wymontowałem czytnik spod schowka (schowek musiał zostać zdemontowany). Okazało się, że przełącznik play/load był zablokowany przez materiał, który zabezpiecza otwór czytnika CD/DVD przed dostawaniem się kurzu do środka (wystarczyło poprawić go nożykiem i działa płynnie. Dodatkowo w czytniku została przeczyszczona soczewka lasera, za pomocą suchego patyczka do uszu. Jak na razie pierwsza jazda i wszystko działa płynnie.
  2. Cześć, normalnie po zgaszeniu samochodu przez jakieś 2 sekundy słychać jakby takie "cmokanie" i jest to ponoć normalne. Tak mi powiedziano w serwisie, chyba zawór EGR się zamyka. Moje pytanie dotyczy jednak czegoś innego. Po zgaszeniu samochodu (raz na jakiś czas) słychać dźwięk przypominający zwarcie elektryczne, cichy ciągły pisk, który będzie trwać tak długo, aż nie odpalę ponownie samochodu i nie zgaszę, czasem nawet dwa razy trzeba tak zrobić żeby się odwiesiło. Wiecie co może być tego powodem ?
  3. U mnie rano było - 10 C. Szyba nie była oszroniona od wewnątrz. Nie jest to raczej normalne. Ja cały rok jeżdżę na klimatyzacji w trybie auto 21 C. Filtr kabinowy raz na dwa lata przy serwisie klimatyzacji.
  4. Ja wymieniłem wszystkie poduszki (olejową, lizak na dole i od skrzyni biegów), z wyjątkiem lizaka przy poduszce olejowej. Niestety nie pomogło i trzęsie dalej. Jeżdżę tak już kilkanaście tyś km. Być może to koło dwumasowe, lecz poza wibracjami nie ma żadnych objawów wskazujących właśnie na dwumasę. Napisz jak już uporasz się z problemem.
  5. Cześć, Mam MIII 1.9 dci i taki sam problem. W moim przypadku podparcie silnika lewarkiem w celu odciążenia głównej poduszki również skutkowało poprawą i brakiem drgań, jednak wymiana na nowa nie przyniosła efektów. Wymieniłem wszystkie poduszki, koło pasowe wału z tłumikiem i nic. Jeżdżę tak już 30000 km...
  6. Ja w tamtym roku kupiłem felgi z oponami na zimę 16 cali. Odsadzenie "et" bodajże 47.
  7. U mnie problem drgań i metalicznego postukiwania nadal występuje. Wymiana poduszek, koła pasowego i filtra paliwa nic nie pomogła. Ostatnio zrzuciłem pasek akcesoriów aby zweryfikować czy winny jest któryś z podzespołów napędu, ale nic z tego. Wyrażnie słychać, że postukiwanie dochodzi spod pokrywy zaworów, zaraz od strony rozrządu. Co to może być ? Dodam, że występują również delikatne wachania obrotów. Nie dymi, przyspiesza normalnie. Drga dosłownie wszystko...
  8. A które koło ci się rozleciało ? Mówisz o tym z tłumikiem drgań, które zamontowane jest na wałku i przenosi napęd na pasek akcesoriów ?
  9. Mam dokładnie to samo w MIII. Udału Ci się ustalić przyczynę ?
  10. Bajto - uszkodzona sprężyna przedniego amortyzatora powodowała, że czułeś drgania silnika siedząc w samochodzie na postoju ? Czy podczas jazdy sprężyna nie dawała o sobie znać ?
  11. szklasty - Ja cały rok jeżdzę na włączonej klimatyzacji w trybie auto soft 21C. Różnica oczywiście jest. Gdy klima zostanie wyłączona obroty lekko spadają a wibracje są większe. Najbardziej zastanawiający jest fakt, że czasem w ogóle nie ma drgań, samochód podczas jazdy pracuje cicho, a na postoju prawie go nie słychać (dzieje się to bardzo rzadko)
  12. Znalazłem w internecie kilka stron serwisów wtryskiwaczy, na których opisane zostały objawy uszkodzenia: <><><><><><><><><><><><><><> <><><><><><><><><><><><><><> utrudniony rozruch, - U MNIE NIE WYSTĘPUJE, CHOĆ PRZY ROZRUCH LUBI SZARPNĄĆ SILNIKIEM (NOWY AKUMULATOR I FILTR PALIWA - BEZ ZMIAN) spadek mocy, - AUTO CIĄGNIE W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW I NA WSZYSTKICH BIEGACH dymienie na czarno, - BRAK WIDOCZNYCH SPALIN, TYLKO DRAŻNIĄCY ZAPACH JAK PRZYŁOŻYMY NOS DO WYDECHU szarpanie, przerywanie silnika podczas jazdy - PODCZAS JAZDY WSZYSTKO PRAWIDŁOWO, DRŻENIE NA POSTOJU silnik nie wchodzi na obroty - SILNIK WCHODZI NA OBROTY, PRZY ODPUSZCZANIU GAZU CICHO ZABURCZY RASOWO - CHYBA TŁUMIK przybywanie oleju silnikowego - NIE WYSTĘPUJE charakterystyczne „stukanie” wtryskiwaczy - JEST METALICZNE POSTUKIWANIE SPOD POKRYWY ZAWORÓW PRZY STRONIE ROZRZĄDU, MYŚLAŁEM, ŻE TO KOŁO PASOWE WAŁU, ALE WYMIENIŁEM NA ORYGINAŁ I DALEJ TO SAMO przegrzewanie się silnika, NIE WYSTĘPUJE nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, - CZASEM NAPRAWDĘ DELIKATNE SKOKI WSKAZÓWKI OBROTÓW podwyższone zużycie paliwa, CYKL MIESZANY 6L/100 TRASA 5,8/100 , 130MK/H nagłe gaśnięcie silnika lub praca na nie wszystkich cylindrach. - NIE WYSTĘPUJE <><><><><><><><><><><><><><> <><><><><><><><><><><><><><> Na komputerze u dwóch mechaników żadnych błędów... Regulamin pkt. 5.9 - Enter 5.10 - Caps Lock, BOLD Aston76
  13. Tego nie wiem... Dodano: 01 maj 2015 - 14:46 Panowie, jakieś sugestie ? Czy da się jakoś zweryfikować poprawność ustawienia rozrządu ? Dodano: 06 maj 2015 - 08:45 Analizując dokładniej zjawisko moich drgań stwierdziłem, że występują one wraz z towarzyszącą głośniejszą pracą silnika. Stojąc w korku raz silnik pracuje cicho i drgania prawie są niewyczuwalne, zaś po ruszeniu i przejechaniu kilku metrów oraz ponownym zatrzymaniu silnik zaczyna głośniej pracować i wibracje są już znaczne, do tego stopnia że drga wszystko. Czy taki objaw wskazuje na coś ewidentnego ? Dodano: 18 cze 2015 - 12:54 Panowie, Ponawiam moją prośbę o pomoc w temacie drgań na wolnych obrotach. Ostatnio pojechałem samochodem na wakacje, myślałem, żę może przegonienie na trasie poprawi sytuację z drganiami. Przejechałem ponad 2 tyś km. i nic się nie zmieniło. Auto super pracuje w trakcie jazdy, jednak gdy tylko stanę w miejscu wszystko wpada w wibracje. Moje pomysły się juz wyczerpały. Proszę o pomoc !
  14. W sobotę wymieniłem koło pasowe wału na oryginał, w efekcie koło pracuje teraz równo, ani nie drgnie. Niestety drgania w dalszym ciągu są odczuwalne. Pozostaje jedynie dwumasa...
  15. W związku z metalicznymi stukami i drganiami zostało wymienione również koło pasowe wału, miało widoczne delikatne bicie na boki. Niestety pokusiłem się na zamiennik CORTECO, bije na boki jeszcze bardzie. Koło podobno jest bez tłumika drgań skrętnych (pełne stalowe). Dzisiaj zamówiłem oryginalne koło z Renault i nową śrube mocującą. Jak dojdzie i wymienię to dam znać czy coś się zmieniło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!