Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

macek123

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Laguna III ph1, Megane II ph2
  • Silnik
    2.0 F4RT, 1.6 K4
  • Przebieg (tys.km)
    220, 220
  1. Dzięki, od wczoraj czytam te ruskie fora i konkluzja taka: Z przodu, inny amortyzator, wiadomo, i rożni się tak jak piszesz pozycją siedziska sprężyny i długością no i charakterystyką, co nam powoduje podwyższenie auta. Sprężyna prawdopodobnie jest taka sama w obu wersjach. Piszą jeszcze że drążki stabilizatorów są krótsze i grubsze w wersji RUS, coś około 266 mm, w wersji EUR około 280mm. (nawiasem mówiąc mierzyłem swoje i są dłuższe, czyli ok 280mm...pewnie były juz wymieniane i nikt nie zwrócił uwagi.Auto ma okolo 180kkm). Z tyłu , inny amortyzator, dłuższy i bardziej miękki no i wygląda na to, że w takim układzie musi byc inna sprężyna, no i tu mam problem bo nie wiem jaka. W katalogach kayaby faktycznie są oba sety jeśli chodzi o amortyzatory, jednak sprężyny tylko w jednym wydaniu (katalog on-line). Aczkolwiek na portalach aukcyjnych widać różne: RC5885, RC5883, RC5886. Chcę zmienić zawieszenie na standardowe, bo za duża kanapa z niej teraz. Najpierw zrobię przód, spróbuję w ogóle obfotografować auto przed i po. Potem prawdopodobnie zajmę się tyłem, bo nie mam LPG i dupa lekka więc pewnie będzie piała. W sumie zawsze myślałem, ze w tym aucie mam bardziej wybite zawieszenie, a okazuje się ze ona prawdopodobnie tak ma, co potwierdzałyby badania okresowe. Przy wolnych oscylacjach skuteczność amorów mała, ale przy szybkich w miarę dobra. Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes
  2. Cześć. Czy ktoś ma jakieś materiały gdzie były by wypisane części dla obu edycji ? To "wyposażenie na trudne warunki drogowe" - to były chyba auta, które szły na tereny mniej cywilizowane :) (rosja, afryka (?) ) Drążę bo mam sedana w takiej edycji. Na razie różnice o których wiem są takie: http://megane2.ru/forum/threads/amortizatory-stojki-vybor-zamena-problemy.1557/page-55 http://meganeccforum.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?f=19&t=14940 Czyli różne amortyzatory, jak widać . Nie wiem jak ze sprężynami, ale z przodu teoretycznie mogą być takie same, jest różnica w wspawaniu dolnej podpory. Nie wiem jak np. z drążkami stabilizatorów, chociaż w sumie mocowanie wygląda na tą samą wysokość. Mam tez kombiaka w edycji normalnej i faktycznie ten sedan stoi wyżej od kombiaka, no i jest miększy. Ponadto ma stalową osłonę pod silnikiem i osłonę przewodów pod podłogą, ale te różnice nie wiem czy wynikają z edycji czy moze z tego ze to ph1 i ph2. Chciałbym zmienic amory i wolał/ bym opcję jak w kombiaku, twardszą. Poratuje ktoś katalogami itp .
  3. Dzięki, Aczkolwiek uszczypliwości sobie mozesz darować Ja szukam kilka dni, Ty całe 3 lata... Ja to pewnie zrobię, Ty pewnie nie... Wyobraź sobie, że wiem. Ta serwisówka mówi mniej więcej tyle : "koło się nie kręci: sprawdź koło" Tak naprawdę to coś tam znalazłem, ale chciałem się upewnić. Się składa ze nie mam tłumacza kodów obd na DF renaulta. Gdyby to było tak trywialne pewnie bym nie dopytywał. O ile umiesz również czytać schematy.
  4. Ok, ale co to jest DF057 w kontekscie wspomagania (no i skąd masz takie info)? Nie mogę znaleźć info w sieci. W związku z tym, co będziesz naprawiał ? ;)
  5. Witam, w zasadzie mam juz 2 meganki, jedną przed, a drugą po Lifcie. Czuje zasadniczą różnice w sile wspomagania w obu autach. Ta po lifcie ma znacznie większe wspomaganie. Czy jest to normalne? . W tej po lifcie (większe wspomaganie) jadąc z zapiętym maxiecu widzę ponadto ciągle stopień wspomagania 100%. Wisi takze błąd 5609 (zwielokrotniona informacja o prędkości pojazdu -błąd CAN) - nie do skasowania. Czy to normalne,czy cos zmienili po lifcie czy mam coś skopane? Szczerze to to wspomaganie jest zbyt mocne przy dużej prędkości. No i co to za błąd? (pytałem w diagnostyce, ale bez odzewu). Wie ktoś coś na ten temat ?
  6. Czy ktoś wie może co to za błąd w sterowniku wspomagania - 5609. Jest aktualny,czyli nie można go wykasować. Chyba dotyczy sygnału prędkości pojazdu. MII 1.6 '06r
  7. Pytanie. Jak szybko zdiagnozować nowy zawór. Mam podejrzenie, że dostałem wadliwy. Tak na logike jak ciągnę ustami stroną ssącą i zamykam stronę "od odmy", to membrama w środku powinna pracować. Coś wtedy powinienem usłyszeć ? ewentualnie jakoś poczuć że zaworek się zamknął ? Napewno nie powinno mi zasysać powietrza przez te otworki łączące górną stronę membramy (od atmosfery) z zewnętrzem. Dobrze myślę ?
  8. Nie interesowałem się. A jakby ten moduł nazywał się po francusku?. Ewentualnie jakiś skrót nazwy?
  9. prosta sprawa, slesz mu takie cos: 3B 11 11 0f - to jest zmiana na 15kkm pzdr. Regulamin pkt. 5.6 -Prezes
  10. U mnie dalej ten sam problem. Wszystkie komendy lecą z poprawnymi odpowiedziami, jednak licznik języka nie zmienia. Zastosowałem również inny interfejs na kablu USB (mniej chiński, a w zasadzie firmowy), ale też z firmware'm 1.4b. To samo. Co do sniffowania RS'a - a jakże, mam doświadczenie, ściągnąłem MAXIECU w wersji demo, które to się łączy ale nie wyświetla danych. Diodki na interfejsie mrugają (niby komunikacja się odbywa, a na pewno prąd ze złącza jest potrzebny bo po wyłączeniu zapłonu program krzyczy błedami) , ale co ciekawe program nie otwiera portu COM, albo to ściema albo mają jakiś niezrozumiały dla mnie (póki co) knif do wymiany danych z ELM'em edit: w opcji elm na BT da sie podsniffowac, mam listę poleceń jakie śle maxiecu przy starcie komunikacji z licznikiem, ale dalej stoje w miejscu. edit2: haa - jest sukces, po prostu potrzeba restartu wskaźnika - ja to zrobiłem softwerowo, nie wiem czy brutalne zdjęcie napięcia by dało to samo - nie sprawdzałem, przy okazji zmieniłem sobie czasookresy wymian oleju z 30kkm na 15 ;)
  11. Witam serdecznie. Mam szybkie pytanko. Mój komputer podczas jazdy pokazuje tylko ostatni komunikat. Tzn. Po odpaleniu - poziom oleju OK, i tak sobie to wisi. Nie mogę zmienić guzikiem wyświetlania na parametry podróży tj. spalanie itp. Pisze ostatni komunikat, bo jak np. na odpalonym otworzę drzwi, to wtedy on jest ostatnim komunikatem i już pozostaje. Gdy zgaszę silnik wszystko jest OK tzn. mogę sobie klikać i zmieniać wartości wyświetlane. Czy mi się coś popsuło, czy może nieświadomie sobie coś załączyłem ? (przetrzepałem forum ale nie znalazłem solucji) Dodano: 05 maj 2015 - 20:36 odpowiadam sobie sam - nie mam pojęcia jak to włączyłem, ale wróciłem do normalności po wprowadzeniu/wyprowadzeniu wskaźników w tryb testowy
  12. Kurde, tez mam jakis problem, ELM odpisuje mi poprawne odpowiedzi, ale za skarby nie chce mi sie zmienic jezyka Czy to moze byc zwiazane z tym ze moja podroba ma firmware 1.5 ? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!