Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

yarekinga

Nowy użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.9 DCI / 1.2 benzyna
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Przed przystąpieniem do roboty koniecznie trzeba zaopatrzyć się w zestaw kluczy nasadowych małych rozmiarów i kluczy(ew śrubokrętów) TORX. Ja kupiłem cały zestaw za 9 zł w Auchan. Dostęp do elementu powstaje do zdemontowaniu części tapicerki z tablicy rozdzielczej. Najpierw delikatnie podważając z boku (od strony drzwi) odpiąłem maskownice głośników wysokotonowych. Wtedy ukazały się dwie śrubki (prawa i lewa) mocujące płat tablicy rozdzielczej. Trzeba je odkręcić i można ściągać płat tapicerki ze schowkiem górnym i pokrywający zegary. Trzena odpiąć zatrzaski i ciągnąć do siebie i do góry. Zdjęte. Po stronie pasażera ukazał się przewód plastikowy pokryty cienką gąbką prowadzący powietrze do nawiewu pasażera. Zdjąłem jego część przyśrodkową, a bocznej mi się nie udało. Przyciągając go mocno do siebie zobaczyłem plastikowe coś do którego dochodziły duża wtyka z czerwonym zabezpieczeniem i mniejsza owalna. Dużą wtykę odpina się wyciągając czerwone zabezpieczenie w prawo (siedzę na fotelu pasażera z głową przy szybie przedniej), a drugą po prostu ciągnąc do góry. Po odkręceniu małej śrubki (6) można wymontować moduł oporników. Ale nie jest tak super, bo wszystko trzyma się jeszcze na kablach (czerwony i czarny) biegnących do wentylatora. Jeśli ktoś chce mieć łatwiejszy dostęp musi wymontować wentylator dmuchawy (trzeba wsadzić głowę tam gdzie pasażer trzyma nogi i patrzeć w górę, odkręcić 3 śróbki nr 6 i odpiąć zasilanie od silnika. Radzę go od razu przesmarować bo wieszają się szczotki). Ja nie odpinałem kabla od dmuchawy, więc miałem "ginekologiczną" robotę precyzyjną z ograniczonym dostępem. Odkręciłem też dwieduże śruby mocujące cały przód po stronie pasażera i odciągnąłem wszystko do siebie. Plastiki wyskakują spod uszczelek drzwi, ale bez problemu się to potem wkłada pod uszczelki. Uzyskałem 2-4 cm dostępu więcej. Po odwróceniu modułu widać ceramiczno-drutowy zielony rezystor i wyglądający jak opornik bezpiecznik termiczny. Tu muszę zdementować to co krąży na tym forum, że bezpiecznik jest 10A/128-130 stopni (niestety taki kupiłem). U mnie był na 192 stopnie (z oznaczeniem 192C), ale nie chciało mi się jechć jeszcze raz po odpowiedni. Taki bezpiecznik kosztuje 2-3 zł. Można go wlutować w miejsce starego (nie ma żadnej polaryzacji, tzn można go wlutować w tak lub odwrotnie). Ale uwaga- to bezpiecznik termiczny więc lutować go trzeba szybko i sprawnie z odprowadzaniem ciepła (trzymać w jakichś kombinerkach za nóżkę bezpiecznika) bo się przegrzeje i będzie na śmieci. Kiedy zobaczyłem, że jesy tam temperatura 192 st celsjusza, stwierdziłem że ne będę zakładał żadnego bezpiecznika tylko delikatnie przylutuję kawałek drutu o przekroju gdzieś 0,3 mm, bo stop lutowniczy topi się w zbliżonej temperaturze. Jak się rozgrzeje to się rozlutuje. W oryginale bezpiecznik jest zgrzany. Przed przystąpieniem do lutowania radzę sprawdzić przez połączenie na krótko czy to napewno bezpiecznik jest padnięty. U mnie tak było. Po przylutowaniu, można przystąpić do montowania wszystkiego do kupy. Zajęło mi to jakieś 3 godziny. Życzę powodzenia w dłubaniu. Zdjęcia pochodzą z Allegro, bo brudnymi łapami nie dotykam swojego aparatu.
  2. Możliwe, że tak ale podobno niektóre wymagają jakiegoś symulatora zmieniarki i mają wejście cyfrowe spdif. A może ktoś podłączył jakimś w miarę prostym kabelkiem wejście aux? Jeśli to się udało, to proszę opisać.
  3. A skąd wiecie, że do oryginalnego radia da się podłączyć zmieniarkę. Ja mam radio z cd i chciałbym wyprowadzić jakieś wejście audio, ale czy mogę? Scenic 2001
  4. Do miękiej mechaniki sony dobrze jest kupić kasetę-adapter sony. Ja coś takiego miałem w skodzie. Działało super po podłączeniu discmana. Nowa kaseta miała na głowicy folię zabezpieczającą. Dzwięk był stłumiony, ale po jej zerwaniu było ekstra. Zwykłą (bezfirmową) kasetę-adapter mój odtwarzacz wyrzucał. [ Dodano: 2008-04-06, 19:50 ] Teraz mam problem jak podłączyć w scenicu do oryginalnego radia cd np. mp3. Czy w kostce jest jakieś wejście audio lub na zmieniarkę. Może ktoś to przerabiał albo wie coś na ten temat?
  5. Takie objawy może dawać padnięta turbina przepuszczająca do spalania porcję oleju na początku pracy silnika, a wtedy trzeba regenerować turbo
  6. A ile może kosztować w zaokrągleniu wymiana uszczelki i planowanie głowicy w clio 1,2 z 94 roku?
  7. Jeśli coś wiesz kolego, to powiedz, bo linki które podałeś niewiele wyjaśniają i dotyczą meganek a nie sceników. Ja też nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie gdzie jest ten moduł z dwoma tranzystorami w moim scenicu 1.9 dci 2001, choć przeczytałem te tematy.
  8. Silniczek trzeba wyjąć i nasmarować. T trochę mozolne ale wykonalne.
  9. Zupełnie prawdopodobnie wysechł silnik dmuchawy, tzn trzeba go wymontwać poruszyć szczotki i nasmarować np wd40.
  10. Poszukaj programu Navigator 7 (łatwo go znaleźć w google) w wydaniu oczywiście "lekkopirackim" ale wpełni funkcjonalny. Używam go z powodzeniem. Jedyny problem to podłączenie anteny gps usb do lapka. Mój widzi antenę tylko przy podłączeniu do jednego konkretnego portu usb. Jest to oczywiście niezależne od programu, a jedynie od sterów anteny, która chodzi na wirtualnych portach com. Co do programu - nie ma wszystkich nazw ulic w mniejszych miejscowościach. Prowadzi całkiem sprawnie po polsku. Polecam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!