Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

giancardi

Użytkownik
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PHII Grandtour
  • Silnik
    2.0
  • Przebieg (tys.km)
    112000
  1. giancardi

    Megane IV ?

    No tak, ale to trzeba by było spojrzeć na szczegółowe dane. Obstawiam, że to zasługa Clio i Captura. Zresztą złe patrzenie na silniki - miałem wrażenie, że tutaj są fani marki i w ogóle fani motoryzacji. Zwykłego człowieka nie interesuje może silnik aż tak, żeby się nie skusić jak będzie tanio. A drogo nie jest. Na tym samym polega sukces Astry, dobra jakość w dobrej cenie. No i floty floty floty. To, że jest dużo Octavii nie znaczy, że to "fajny" samochód. Chociaż silniki to jest akurat duża różnica.
  2. giancardi

    Megane IV ?

    Dzisiaj pierwszy raz widziałem u mnie na wiosce Megankę IV białą. Oczywiście WE rejestracja, więc leasing albo służbowa. I fakt, kiedyś mi się patrząc na materiały promocyjne w ogóle nie podobała, ale z bliska to jest kosmos! Astra niestety wygląda przy niej jak nowość z 2010 roku. Cóż wersja 1.2 tce 100KM to chyba tylko na zakupy i do szkoły z dziećmi. Tak tak zaraz ktoś napisze czy jechałem itd., że tak twierdzę, no ale ludzie bez przesady. W opozycji Skoda wypuściła nowy silnik 1.0 TSI 115KM, który śmiało można porównywać z 1.2 130KM. Oczywiście wizualnie Octavia przegrywa. No i cenowo pewnie ciut droższa. Jednak im dalej w las z kasą tym bardziej Megane będzie odstawał ze swoim motorem. No i ta Astra depcząca po piętach, chociaż tylko dla tych co kierują się rozumem. ;) A te zegary analogowe to biedniej wyglądają niż w moim starym Megane.
  3. giancardi

    Megane IV ?

    Ładne auto, też mam czarny najlepszy kolor choćby dla tego jednego tygodnia po woskowaniu, jak jeszcze się nie zasyfi. Co prawda 100tysi dużo, ale jak się robi tyle kilometrów, to też bym nie żałował kasy na auto, które się będzie podobało. No i silnik chyba daje komfort jazdy? Aczkolwiek ja jeszcze w 3mieście nie widziałem Meganki IV. Coś słabo idzie sprzedaż. Widziałem jednego Talismana i też fajnie wygląda. Chociaż na teście w autogalerii średnio wyszedł, a najgorzej chyba silnik z EDC. Chyba jednak póki co silnik 1.6 150 TCE to w stosunku do 1.4 TSI przepaść. Zwłaszcza, że nie wiem, ale piszą, że tak skrzynia zmula pojazd.
  4. giancardi

    Megane IV ?

    Dla mnie TCE 1.2 100 nie jest słabszy, pewnie i tak lepiej jeździ niż sce. Zależy co dla kogo jest dobrze wyposażony samochód. W twoim słowniku dobrze czyli taki co ma wszystko bez panoramicznego dachu już chyba tylko. Potem się połowy nie używa, bo do cholery kto używa auto parkowania? W warunkach miejskich nie ma czasu na takie manewry. Zresztą w sumie bez sensu taka rozmowa, bo o czym mówimy, o mocnym aucie na co dzień, czy aucie do szybkiej jazdy, szybkiego pokonywania zakrętów (tutaj na pewno Megane na plus) i ewentualnie do pojechania do kina? Po co mi na codzień koła 18? Żeby d*** na wybojach bolała? Jak wszystko wezmę do kupy i widzę Octę, która nigdy mi się nie podobała, dopiero teraz jakoś wygląda, która jest większa, z olbrzymim bagażnikiem, który zawsze może się przydać, a przy tym ma nieporównywalnie mocniejszy silnik (a przy DSG to już w ogóle - Zacharowi 5,9s wyszło do 100) to mam odpowiedź. Zresztą potem przy odsprzedaży liczy się też głównie silnik, a to czy ma bezkluczykowy czy nawi to już nie jest takie ważne. No i właśnie co kto lubi ja nawi nie używam zawsze sprawdzę sobie na mapie adres przed jazdą i pamiętam. Zawsze można wziąć zwykłą Octavię 1.8 180 DSG w najbogatszej wersji dokupić pakiet i zamknąć się w 100tys. Oczywiście tu już o sporcie nie ma mowy, chociaż silnik i tak może lepiej chodzić niż Megane 205, przynajmniej z danych papierowych tak wychodzi (250Nm przy 1250(sic!)).
  5. giancardi

    Megane IV ?

    Tak mówiąc o Megane GT za 102 tysiące... Octavia RS najtańsza kosztuje 108. Bez nawi i koła 17 (ale na codzień chyba lepsze niż 18), jednak silnik to chyba duża różnica. Moment 350 przy 1500 to musi być piękne. ;)
  6. giancardi

    Megane IV ?

    O to przepraszam 1.6 sce to nowa konstrukcja? Po jaka cholerę slaby silnik 1.6 wstawiać którego nie można nawet zagazować? Właśnie jeszcze jedna rzecz mnie naszła. Auto na 10 lat i to Renault, dość mocno eksploatowane i naładowane elektronika. Pierwsze dwa lata spoko ale potem haka jest cena takich ledowych świateł? 1500 za reflektor? I cala reszta jak zacznie sie sypać to tez moze nie być ciekawie. 4controle edc w takim 7 latku po 150tys? Jakbym brał auto na dlugo to bym ograniczył bajery. Typu elektryczny hamulec postojowy po co to komu w ogóle? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  7. giancardi

    Megane IV ?

    Nie napisałem ze wolalbym Astre ale za 100 tysi nie kupiłbym Megane. Megane sport kombi cennikowo stalo za 95 plus rabaty pewnie. Wyposażenie pewnie słabsze troche ale funkcjonalne auto do różnych zastosowań. Oczywiście co kto potrzebuje ja hatcha za 100 tysi bym nie kupił no chyba ze jako auto dla siebie tylko do pracy. I w takim kontekście gadamy. Cena intens wynika według mnie właśnie z tego ze zastosowano juz znany silnik a nie żadna nowość w dodatku przeciętnie dynamiczny na tle konkurencji. Dlatego cena z 1.6 silnikiem sce czy jak oni tam piszą, który bie chce umrzeć i zniknąć z oferty jest tak niska. Dlatego kia z silnikiem 1.0 jest droga dość bo to cena za technologie tzn za nowość w Megane nie ma nic w takiej wersji intens za co mogliby policzyć. Bo niby co? Z tylu bela silnik nic specjalnego wiec za co tu płacić? Astra jakkolwiek duzo brzydsza fakt nabija za nowe silniki tak to tez nie ma argumentów. Fakt ze taki Megane gt przez następne 10 lat użytkowany bedzie miał wszystko co trzeba. Silnik niezly, automat ledy nawi. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki 5.7 - logika wypowiedzi Aston76
  8. giancardi

    Megane IV ?

    Veg rozważałeś auto do 80 i piszesz że za dopłata jedynie 24 tysięcy masz gt. Przecież to 30% więcej. Cywilna astra wychodzi mniej niż Megane przecież. Porównujmy silnik 1.4 125km. Pytanie też czy ledy w Renault będą tak samo pracować jak intelliluxy. Kolejna kwestia to silnik w gt czy przypadkiem konstrukcje konkurencji nie maja lepszych parametrów. Moment obrotowy przy 2400 to było dobre w starych turbo dieslach. To tak jak 1.2 tce niby moment 205 więc trochę lepiej niż stare 2.0 ale dostępne przy 2000. Czyli i tak trzeba go utrzymywać powyżej 2000 bo nic się za bardzo nie dzieje.
  9. giancardi

    Megane IV ?

    Dzisiaj jechałem obok MIV testowego i zobaczyłem go jednocześnie pierwszy raz w życiu na żywo. I o ile na zdjęciach krytykowałem stylistykę to prawda jest taka, ze wrażenie robi niesamowite. Już nawet pomijając poszczególne elementy czy coś tam lepiej lub gorzej ale całościowo to auto pod względem designu nie ma w tej chwili konkurencji. Szkoda tego silnika, bo w kombi będzie jeszcze wolniejszy a różnica chyba zawsze była ok ,5 sekundy do setki miedzy hb a gt. Ponad 11s do setki to trochę już słabo jak na środkowy silnik z oferty. Ale wygląd wypas. Mają model na następne 8 lat, nie wiem co może wyjść nowego żeby stylistycznie zagrozić do mnie civic, ewentualnie może nowy focus jakiś?
  10. giancardi

    Megane IV ?

    Nie ma slotu na kartę? A jak wyczerpie się bateria to jak silnik się odpala?
  11. giancardi

    Megane IV ?

    Może warto poczekać na bezpośrednie starcia na torach, bo to, że Megane RS dobrze sobie radził to nie znaczy, że MIV również. No ale żeby mieć ten 1% fun w Megane, który generalnie nie jest królem szosy, nie oszukujmy się, kilka hot hatchy prowadzi się lepiej, trzeba do Astry dopłacić 15tys.
  12. giancardi

    Megane IV ?

    No i tylko skrzynia automatyczna. Nie wiem czy auto do zabawy akurat nie powinno miec opcji skrzyni manualnej. A różnica z Astra w cenie spora. Z manualem tez od razu te 6tysiecy byloby to gt tańsze.
  13. giancardi

    Megane IV ?

    73600 cena na ktora chyba większość z nas spojrzała. Czyli rozsądnie jednak umiejscowiona w realiach rynkowych. Nie wiem jak z wyposażeniem ale Astra ma w podobnej cenie chyba ciut wiecej z silnikiem 125KM. Szkoda troche ze póki co tylko ten silnik skoro w hatchbacku tak przyspiesza to w kombi pewnie bedzie jeszcze troche gorzej. No i jest luka w ofercie bo jednak ograniczenie sie do konkurowania tylko ze słabszym 1.4 Opla i brak możliwości porównania z 1.4TSI moze troche Megana zepchnąć w walce o klienta. Chyba ze wejdzie 1.6 TCE w cenie za intens do 79 tysięcy to juz inna rozmowa bedzie.
  14. giancardi

    Megane IV ?

    "Rozwijający moc 130 KM przy 5500 obr./min i 205 Nm od 2000 obr./min, benzynowy silnik Energy TCe 130 ma takie same osiągi jak 2-litrowy silnik wolnossący." Kłamczuszki, nie w tym modelu. ;) Skąd info, że dziś cennik? Chyba powinien już być? Przejrzałem katalog i w sumie poniżej Intens to nie ma co patrzeć w ogóle tak to czuje.
  15. giancardi

    Megane IV ?

    Spalanie MIII 5,4 a MIV 5,3. W granicach błędu dosłownie. Wykres wygląda nieźle aczkolwiek nie rewelacyjnie oczywiście.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!