Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bartek84

Nowy użytkownik
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.9 DTI 80KM
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Skrzynie zmieniałem jakiś czas temu. Nie zwracałem na to uwagi bo Meganą jeździ od tego czasu moja matka a ja jak już do niej wsiadłem to tylko po mieście się poruszałem. Z tą skrzynia piszesz poważnie? Skrzynia od benzyniaka podejdzie pod DTI ?
  2. Często w samochodowej instalacji są "luźne" wtyczki. Wiązka jest jedna a silników/osprzętu/wyposażenia.. do wyboru do koloru ;-) Najlepiej owiń je taśmą izolacyjną i upchnij gdzieś żeby nie wisiały luźno. We Fiacie mam 5 wolnych wtyczek pod maską wychodzących z wiązki. Jeśli wszystko w aucie działa - ABS/oświetlenie itp.. to nie ma się czym przejmować.
  3. Witam serdecznie. Mam prośbę do użytkowników Meganki z 80-konnym DTI, jak i do obeznanych w temacie ;-) Czy mógłby mi ktoś napisać jakie silnik ma obroty na V biegu przy :100km/h i 130km/h ? Moja Megi wg. wskazań obrotomierza przy 100km/h pokazuje 3tys.obr/min, przy 130km/h coś ok 4tys.obr/min :roll: To chyba zbyt wysokie obroty jak na diesla. Sprzęgło na 100% się nie ślizga. V max osiąga ok 160km/h ale obrotomierz pokazuje ok 5 tys/obr/min. :roll: Jeżdżę teraz też Passatem TDI 100KM i tam obroty na V biegu przy tych prędkościach są dużo niższe. Czy jest możliwość,że prędkościomierz sporo zaniża prędkość?
  4. Wczoraj jechałem Meganką DTI 100KM i w kabinie było o wiele ciszej niż w mojej. Czy te silniki są cichsze? Mój silnik jest w bdb stanie a po przekroczeniu 80KM/h jest dużo głośniej niż w tej 100konnej DTI. :-/ Wydaje się jakby nie było wcale izolacji akustycznej. W moim CC900 jest ciszej. Czy to norma dla DTI czy jakieś wygłuszenie, zaślepkę grodziową itp. zgubiłem.
  5. Dzisiaj jest mokro to możesz sprawdzić. Jedziesz na 2 np ok 30km/h i ostro kręcisz kierownica tak żeby rzuciło autem - nie hamujesz! Jak nie poczujesz,że hamulce zgrzytają ( łapią) na kołach i auto nie próbuje się stabilizować tylko swobodnie ucieknie bokiem to ESP nie działa. Pobaw się gdzieś np na parkingu, Musisz po prostu ostro przegiąć i wtedy sprawdzisz.
  6. Moim zdaniem jedynym sensownym wyjściem jest zakup mocniejszego samochodu. Tego typu wynalazki to jest gra w rosyjska ruletkę. Zwłaszcza te uniwersalne z allegro. Przekroczymy po zamontowaniu czipsa ciśnienie wtrysku, temperaturę na tłokach itp.. Niestety mocniejsze diesle są inaczej konstruowane - wtryski, materiał na tłoki , żeliwo bloku, turbiny, wydajniejsze chłodnice itp. Pewnie,że silnik się nie rozleci nagle ale nie osiągnie takiego przebiegu jak oryginalny. Pewnie... pojeździmy, sprzedamy i OK ale jak już kupimy następne auto z czipsem/po czipsie to możemy się niemiło zdziwić. :-/
  7. Nie tyle jak na ssaniu tylko pomaga szybciej podgrzać dolot w zimowe poranki ;-) Jak jedziesz samochodem to powietrze które owiewa kolektor wydechowy łapane jest przez chwytak powietrza i tłoczone i zasysane jednocześnie do rury dolotu powietrza. Nie ma to żadnego wpływu na bezpieczeństwo. Nie wiem jak jest w Megi ale w niektórych autach jest jeszcze termostacik, który zamyka dopływ ciepłego powietrza po rozgrzaniu się dolotu.
  8. Tez juz to uszczelniałem bo brudziło silnik. Widać Ten typ tak ma ...zresztą czego on nie ma :-?
  9. No to strzałka w stronę silnika czy do parownika/osuszacza ? Nie wiem jak tam powietrze cyrkuluje.. :-/
  10. Na filtrze z Filtrona mam strzałkę ...skierować w stronę wlotu powietrza...hmm wlotu zewnętrznego świeżego powietrza czy do wlotu dmuchawy? Nie jest to do końca jasne. Strzałka do kabiny czy w stronę maski?
  11. Ja wczoraj zrobiłem test zapachowy ..żeby się przekonać czy mam otwarty czy zamkniety obieg. Popsikałem perfumami koło podszybia i cały zapach wleciał do środka. Wychodzi an to ,że zasysa powietrze z zewnątrz.
  12. No tak ..tylko skąd mam wiedzieć w jakiej ona jest pozycji skoro jej nie widać. ;-) Skoro mówisz,że do góry jest obieg otwarty to wskazywałoby to,że mam zamknięty bo klapkę podbija ( ciśnienie wywołane zamknięciem) do góry... Odczepiłem zaślepkę ta co zakrywa filtr pyłkowy , jedną śrubkę od maskownicy podszybia ( maskownice lekko podgiąłem do góry) i małym śrubokręcikiem odłączyłem wtyczkę.
  13. Koło pasowe pompy blokuje się podczas max. skrętu kierownicą do tego stopnia,że nowy pasek się ślizga po nim. wydając przy tym straszne dźwięki. Piszczy okropnie. Wspomaganie działa prawidłowo - cicho. Płyn jest nowy. Co się spsuło :roll: ?
  14. Odgrzeję temat . Ten hałas o którym pisałem wydobywał się ze skrzyni biegów. Coś się w niej zmieliło. Po spuszczeniu oleju wyleciało mnóstwo sporych opiłków. W zeszłym tygodniu wymieniłem skrzynię biegów bo hałas się nasilił. Nastała błoga cisza. Nawet nie wiedziałem,że Meganka DTI jest taka cicha Założone tez jest nowe sprzęgło VALEO Skrzynie kupiłem za 1400zł z przebiegiem 60tyskm. wyciągnięta z rozbitka. Różni mechanicy chcieli mi silnik wymieniać , podpory półosi itp.. W końcu jeden od razu zakwalifikował skrzynię do wymiany. Miał rację. Pozdrawiam
  15. Witam po przerwie ;) Poczytałem wszystkie tematy dotyczące nieszczęsnej klapki. Dopadło to i moją Megi. Postanowiłem odpiąć kabelek/wtyczkę. Trzaski podczas załączania zapłonu ustały..silniczek nie pracuje OK. Pozostał tylko jeden problem. Podczas zamykania drzwi słychać jak ta klapka się obija. Tak jakby deskę klozetowa opuszczać Wynika z tego,że sobie swobodnie lata. Teraz pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi na naszym forum. Czy mam teraz zamknięty czy otwarty obieg :roll: ;) Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem czy zostawić to tak jak jest czy naprawiać. Pozdrawiam Bartek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!