Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Bartek84
Nowy użytkownik-
Postów
41 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Silnik
1.9 DTI 80KM
-
Przebieg (tys.km)
0
-
Skrzynie zmieniałem jakiś czas temu. Nie zwracałem na to uwagi bo Meganą jeździ od tego czasu moja matka a ja jak już do niej wsiadłem to tylko po mieście się poruszałem. Z tą skrzynia piszesz poważnie? Skrzynia od benzyniaka podejdzie pod DTI ?
-
Megane I phI Co to za kostki w nadkolu??
Bartek84 odpowiedział(a) na slawekhip temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Często w samochodowej instalacji są "luźne" wtyczki. Wiązka jest jedna a silników/osprzętu/wyposażenia.. do wyboru do koloru ;-) Najlepiej owiń je taśmą izolacyjną i upchnij gdzieś żeby nie wisiały luźno. We Fiacie mam 5 wolnych wtyczek pod maską wychodzących z wiązki. Jeśli wszystko w aucie działa - ABS/oświetlenie itp.. to nie ma się czym przejmować. -
Witam serdecznie. Mam prośbę do użytkowników Meganki z 80-konnym DTI, jak i do obeznanych w temacie ;-) Czy mógłby mi ktoś napisać jakie silnik ma obroty na V biegu przy :100km/h i 130km/h ? Moja Megi wg. wskazań obrotomierza przy 100km/h pokazuje 3tys.obr/min, przy 130km/h coś ok 4tys.obr/min :roll: To chyba zbyt wysokie obroty jak na diesla. Sprzęgło na 100% się nie ślizga. V max osiąga ok 160km/h ale obrotomierz pokazuje ok 5 tys/obr/min. :roll: Jeżdżę teraz też Passatem TDI 100KM i tam obroty na V biegu przy tych prędkościach są dużo niższe. Czy jest możliwość,że prędkościomierz sporo zaniża prędkość?
-
Wczoraj jechałem Meganką DTI 100KM i w kabinie było o wiele ciszej niż w mojej. Czy te silniki są cichsze? Mój silnik jest w bdb stanie a po przekroczeniu 80KM/h jest dużo głośniej niż w tej 100konnej DTI. :-/ Wydaje się jakby nie było wcale izolacji akustycznej. W moim CC900 jest ciszej. Czy to norma dla DTI czy jakieś wygłuszenie, zaślepkę grodziową itp. zgubiłem.
-
Dzisiaj jest mokro to możesz sprawdzić. Jedziesz na 2 np ok 30km/h i ostro kręcisz kierownica tak żeby rzuciło autem - nie hamujesz! Jak nie poczujesz,że hamulce zgrzytają ( łapią) na kołach i auto nie próbuje się stabilizować tylko swobodnie ucieknie bokiem to ESP nie działa. Pobaw się gdzieś np na parkingu, Musisz po prostu ostro przegiąć i wtedy sprawdzisz.
-
Moim zdaniem jedynym sensownym wyjściem jest zakup mocniejszego samochodu. Tego typu wynalazki to jest gra w rosyjska ruletkę. Zwłaszcza te uniwersalne z allegro. Przekroczymy po zamontowaniu czipsa ciśnienie wtrysku, temperaturę na tłokach itp.. Niestety mocniejsze diesle są inaczej konstruowane - wtryski, materiał na tłoki , żeliwo bloku, turbiny, wydajniejsze chłodnice itp. Pewnie,że silnik się nie rozleci nagle ale nie osiągnie takiego przebiegu jak oryginalny. Pewnie... pojeździmy, sprzedamy i OK ale jak już kupimy następne auto z czipsem/po czipsie to możemy się niemiło zdziwić. :-/
-
Nie tyle jak na ssaniu tylko pomaga szybciej podgrzać dolot w zimowe poranki ;-) Jak jedziesz samochodem to powietrze które owiewa kolektor wydechowy łapane jest przez chwytak powietrza i tłoczone i zasysane jednocześnie do rury dolotu powietrza. Nie ma to żadnego wpływu na bezpieczeństwo. Nie wiem jak jest w Megi ale w niektórych autach jest jeszcze termostacik, który zamyka dopływ ciepłego powietrza po rozgrzaniu się dolotu.
-
Megane I phI Coś cieknie przy silniku - zdjęcie
Bartek84 odpowiedział(a) na condor2010 temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Tez juz to uszczelniałem bo brudziło silnik. Widać Ten typ tak ma ...zresztą czego on nie ma :-? -
No tak ..tylko skąd mam wiedzieć w jakiej ona jest pozycji skoro jej nie widać. ;-) Skoro mówisz,że do góry jest obieg otwarty to wskazywałoby to,że mam zamknięty bo klapkę podbija ( ciśnienie wywołane zamknięciem) do góry... Odczepiłem zaślepkę ta co zakrywa filtr pyłkowy , jedną śrubkę od maskownicy podszybia ( maskownice lekko podgiąłem do góry) i małym śrubokręcikiem odłączyłem wtyczkę.
-
[Megane I ph II] Okropn hałas ze skrzyni biegów / sprzegła
Bartek84 odpowiedział(a) na Bartek84 temat w 1.9 diesel
Odgrzeję temat . Ten hałas o którym pisałem wydobywał się ze skrzyni biegów. Coś się w niej zmieliło. Po spuszczeniu oleju wyleciało mnóstwo sporych opiłków. W zeszłym tygodniu wymieniłem skrzynię biegów bo hałas się nasilił. Nastała błoga cisza. Nawet nie wiedziałem,że Meganka DTI jest taka cicha Założone tez jest nowe sprzęgło VALEO Skrzynie kupiłem za 1400zł z przebiegiem 60tyskm. wyciągnięta z rozbitka. Różni mechanicy chcieli mi silnik wymieniać , podpory półosi itp.. W końcu jeden od razu zakwalifikował skrzynię do wymiany. Miał rację. Pozdrawiam -
Witam po przerwie ;) Poczytałem wszystkie tematy dotyczące nieszczęsnej klapki. Dopadło to i moją Megi. Postanowiłem odpiąć kabelek/wtyczkę. Trzaski podczas załączania zapłonu ustały..silniczek nie pracuje OK. Pozostał tylko jeden problem. Podczas zamykania drzwi słychać jak ta klapka się obija. Tak jakby deskę klozetowa opuszczać Wynika z tego,że sobie swobodnie lata. Teraz pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi na naszym forum. Czy mam teraz zamknięty czy otwarty obieg :roll: ;) Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem czy zostawić to tak jak jest czy naprawiać. Pozdrawiam Bartek