Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

m0Del

Nowy użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III 2015
  • Silnik
    1.6 110KM + LPGTech
  • Przebieg (tys.km)
    95

Profil

  • Zainteresowania
    Sport, Szachy, Akwarystyka

Ostatnie wizyty

644 wyświetleń profilu
  1. Co do ostatniego ogłoszenia. Bardzo ubogi opis. Do tego warto zapytać co dokładnie oznacza "kluczyk renault hands free". Najważniejsza sprawa - czy silnik Ci odpowiada pod względem dynamiki. To jest akurat pojęcie względne. Dla jednego muł dla drugiego szatan.
  2. Może moja wypowiedź coś wniesie. Posiadam Megane 3 z 2015 1.16 110KM z LPG W 2018 założyłem temat. W tym roku przy rozrządzie zleciłem wymianę termostatu oraz uszczelnienie pokrywy zaworów. Wymieniono obudowę termostatu i widzę mniejsze wahania temperatury.
  3. Więc mamy Uciekający tył przeciwko skręcaniu, hamowaniu, napędzaniu, uciekający przód. Nie mam wielkiego doświadczenia w poślizgach. Lecz wydaje mi się że łatwiej opanować uciekający tył niż uciekający przód. Niezależnie czy auto ciągnie na przód, czy na tył.
  4. Poszukam wypowiedzi kierowcy, kojarzę, że to Polak. Gdy znajdę, edytuję post. A co do moich wypowiedzi o oponach Nokian to tylko moje osobiste doświadczenia. I nie mam żadnej korzyści z promowania tej marki. Podałem nazwę dla podkreślenia znaczenia akurat tych wypowiedzi itd. Ale wprawiłeś mnie w osłupienie tym, że nachalnie promuje tą markę. Na przyszłość mniej tego będę używał. I w sumie racja, nie ma bardziej niewdzięcznego zajęcia niż doradzanie. Później będzie na mnie, że ktoś się przejechał na tych oponach. Nigdzie nie napisałem, że Ci nie wierzę. Chciałbym wiedzieć jakie opony uważasz za szał, lub przynajmniej za lepsze. Znam rożne marki, wiem które uchodzą lub mogą uchodzić za lepsze od Nokian, lecz mimo wszystko chciałbym znać Twoje zdanie. Tak po prostu mnie to interesuje.
  5. Moje zdanie wynika z mojego doświadczenia ale też z opinii zawodowego kierowcy WRC. Polecam czytać wszystko i ze zrozumieniem. Jaka opona to szał ? A tak poza tematem: dodałeś post który wartości merytorycznej do tematu nie wniósł.
  6. Myślę, że prawda jest w połowie drogi między naszymi stanowiskami. Ogólnie ciekawy temat i dobrze, że napisałeś swoją wiedzę. Ja jestem typowym Kowalskim, rocznie 17-20 tyś , trochę uślizgów miałem. Myślę też, że nie raz mnie mnie opony i dobre hamulce uratowały. Dlatego mimo, że zima jest jaka jest to Nokian siedzi opony z końca 2015 roku. Przebiegu między 30 a 40 tyś zrobiły. Też się zastanawiam kiedy je zmieniać. Osobiście na indeks nawet nie zwróciłbym uwagi. Pomyślę o tym na przyszłość.
  7. Ok zgadzam się. Lecz pokazujesz warunki ekstremalne. Mówisz o prędkościach 100 km/h, o płycie poślizgowej i AMG. Przedstawiasz warunki zupełnie obce dla zwykłego Kowalskiego. Kowalski, który w miejscu gdzie ja jadę w śnieżną pogodę 70km/h on jedzie 40 km/h, a później w pracy mówi, że nie da rady jechać tak napadało śniegu. Kowlaski, który nie potrafi przed przejściem wyhamować. Taki Kowalski wciska hamulec z późno, nie obserwuje drogi. Koleżanka z pracy nie mogła ruszyć na światłach gdyż z przodu miała zapas letni założony. Może to nie jest najlepszy przykład ale jak życiowy. Ilu Kowalskich wczoraj miało lato na kołach ? Dla takich ludzi lepsze opony z przodu. Tak myślę. Droga Krajowa, zakręt powiedzmy 30 stopni, Kowalski skręcił a samochód prosto do rowu. Co myślicie o takich sytuacjach ? Oglądałem kiedyś wypowiedź kierowcy WRC, który używał argumentów o hamowaniu z przodu, napędzie z przodu, skręcaniu z przodu. Mnie 5 lat wstecz właśnie hamowanie w mieście uratowało od stłuczki, myślę, że to zasługa nowych Nokianów z przodu, oczywiście na tyle też były te opony.
  8. Panowie powielacie mity z internetu i poradników ekspertów którzy zaklejali w dwóch resorakach na przemian oś przednią i tylną. Starzy kierowcy oraz zawodowcy powiedzą Wam to: Panowie z przodu mamy skręcanie, hamowanie, w Megance też napęd, co z tego że na tyle nówki jak ruszyć nie można bo z przodu lipa. Dobry kierowca da lepsze na przód. A tył wyprzedza jak ktoś nie dostosuje sprzętu i umiejętności do warunków na drodze. 10 lat wstecz jak zima była zimą, miałem do dyspozycji Fiata Sienę, przód prawie nowe Dębica Frigo 165/65 R14, tył 10. sezonowe, łyse lato, drugi bieg, 40k/h i zabawa w drift. Oczywiście mało odpowiedzialne zajęcie, lecz nauka zachowania samochodu - super. W momencie gdy przeginałem hamulec i wtedy wiedziałem co to znaczy mieć dobre opony z przodu. Warto nad tym pomyśleć. Swoją drogą polecam Nokian wr d3, posiadam od 2015 rozmiar 205/55 R16. Super przyczepność. Jedynym wielkim minusem, który bardzo uwidacznia się w Megance to hałas.
  9. Do autora. Nie daj się przekonać argumentom, że coś źle wygląda. Trzymaj się bardzo swoich wymagań. Szczególnie jeżeli jesteś mężczyzną. Mam od nowości Megane 3 z 2015. 2 komplety kół ( felgi 16, opony 205/55). Po 90 tyś. przejechanych kilometrów stwierdzam, że najlepiej byłoby wybrać felgi 15 i opony 195/65. Wiem, że na 16 lepiej wygląda - tylko problem w tym, że tylko. Na 15 większy komfort na naszych dziurawych ulicach, tańsze opony, spalanie powinno być mniejsze, mniejsza masa kół. Z czasem praktyczne względy biorą górę.
  10. Witam Wrzucam fotki niestety tylko 3 a mam 6. Mata ma wymiar 100x50 cm. Przy uszczelce jest dopasowana na styk. Wkleiłem większą szerokość a uszczelka sprasowała matę którą po tygodniu wyciąłem. Na zdjęciach widać jak mata odstaje od maski. W szczeliny od frontu maski można wkleić materiał o grubości 25 mm. W szczelinę z prawego boku tam gdzie są przewody od spryskiwaczy spokojnie można wkleić materiał o grubości 10 mm a tym widocznym wgłębieniu maski spokojnie 25 mm. Na tę chwilę plan jest taki żeby to uzupełnić szczeliny frontowe tą samą pianką LT 25 mm. Szczelinę boczną cieńszą pianką i dokleić jeszcze pasek LT 25 mm. Zastanawiam się także nad doklejeniem kolejnego paska nad akumulatorem - tu jest dylemat czy wtedy komputery od silnika i od LPG nie będą pracować w zbyt wysokiej temperaturze. Ogólnie modyfikacja na duży plus za efekt wyciszenia. Okleiłem także tylne lewe nadkole, mam zdjęcia. Wrzucę temat jak okleję 4 nadkola. Myślę także nad wyciszeniem ściany grodziowej, drzwi, dachu, bagażnika i podłogi. BTW Z tym innym olejem, płukanką i ceramizerem to temat do przemyślenia. Nigdy takich rzeczy nie robiłem.
  11. Dla osób wahających się czy przyklejać coś pod maskę. Cała operacja miała miejsce pod koniec kwietnia 2018. Maska dokładnie umyta i odtłuszczona benzyną ekstrakcyjną. Nakleiłem około 1m2 maty butylowej STP Aero Gold, którą wyprasowałem specjalnym wałkiem żeby dobrze trzymała się blachy. Przy przyklejaniu tej maty wyjmowałem z mocowań przewody od spryskiwaczy. Matę podgrzewałem opalarką, fajnie się układa klej jest dość mocny. Warto mieć 1 osobę do pomocy żeby trzymała maskę gdy będziemy "rollować" matę. Ten etap jest najbardziej czaso- i energochłonny. Następnie odtłuściłem matę i przykleiłem piankę trudnopalną LT o grubości 25mm o wymiarze 100x50 cm. Piankę będę odklejał i przyklejał jeszcze raz nowy kawałek gdyż pianka odstaje w miejscach wklęsłych. W te "dziury" wkleję mniejsze kawałki tej pianki lub piankę zamknięto-komorową GMS tak aby wyrównać powierzchnię do której przykleję finalną piankę. Efekt jest słyszalny, dźwięk silnika jest przytłumiony. Różnica jest przy wyższych obrotach silnika tak od 3tyś w górę - lecz w zakresie 2000-3000 też jest ciszej. Teraz 140-180 km/h jest jeszcze do zniesienia, a porównując do stanu z przed wyciszenia to jest dość cicho jeżeli chodzi o silnik. Lecz cicho nie jest. Według mnie trzeba wyciszyć ścianę grodziową i podszybie. Teraz gdy silnik jest mniej słyszalny -> słychać więcej opony i szum wiatru powyżej tych 70-90 km/h. Silnik szybciej się nagrzewa a układ chłodzenia daje rade. Przez jakieś 500-800 km obserwowałem temperaturę na aplikacji na telefonie. Styl jazdy zmienny, czasem ekonomiczny lecz więcej jest kręcenia do 4,5 a czasem i prawie do 6 tyś obrotów. Myślę że grubość pianki może być też 30 lub 35 mm. Edytuję: Edytowałem tekst gdyż można odnieść wrażenie, że wyciszenie maski przyniosło ogromy efekt. Tak nie jest. Z moich obserwacji silnik 1.6 jest szczególnie głośny jeżeli przekroczymy przebieg 10 tyś na "jednym" oleju. Moje auto ma przebieg 47 tyś. Wymiany oleju i filtra oleju były przy około 6 ,17 ,27 ,39 tyś km. Więc ostatni przebieg wyniósł około 12 tyś. Pod koniec silnik był bardzo głośny. Tuż po wymianie aż uśmiech na twarzy się pojawił. Według mnie wymiana oleju daje 2 x większe efekty wyciszenia. Lecz to wyciszenie trwa tylko 800-1500 km od wymiany ;). Używam Elf SXR 5W40. Myślę też, że zwiększę wymiar pianki do około 130x50 cm.
  12. Problem jest. Być może - zapowietrzony układ - nieszczelności w układzie chłodzenia LPG
  13. Tak szczerze to w tym aucie bliżej zegarów już się nie da. Nie wiem jak to zostało zaprojektowane, chyba pod ludzi o wzroście 130-170 cm. PS: Ustawcie kierownicę najbliżej zegarów i zastanówcie się jak musiałby wyglądać człowiek żeby jeździć w takim ustawieniu kierownicy. Chyba jak małpa 130 cm wzrostu z dłuższymi "rękami" niż "nogami" ;). Ergonomia w tym aucie jest jeszcze bardziej spie... niż wyciszenie silnika 1.6 110KM. Miejsca na nogi z tyłu chyba tylko dla dzieci 3-10 lat. Za to bagażnik duuuużyyy. Jakby ktoś kupował HB dla bagażnika ;). pz
  14. Witam Posiadam Megane 3 hatchback 2015 rok. Problem jest taki ,że regulacja kierownicy w płaszczyźnie poziomej jest ewidentnie ustawiona w złej odległości od fotela. Zakres nie jest mały lecz obejmuje raczej osoby o wzroście 130-170 cm. Nie tylko ja to zauważyłem. Na YouTube Zachar z kanału Autocentrum też to zauważył. Oglądałem kilkanaście testów aut w jego wykonaniu ale tylko o Megane powiedział, że ma za mały lub źle ustawiony zakres regulacji kierownicy. Kolega o wzroście 185cm w Audi A3 2000r. też ma taki problem. Czy ktoś zgłębiał temat przerobienia tej regulacji ? Mam 180 cm wzrostu i przy fotelu maksymalnie opuszczonym nie potrafię na dłuższą metę zająć wygodnie miejsca za kierownicą. Ogólnie myślałem jeszcze o przerobieniu pedałów żeby były przesunięte bardziej w stronę silnika. pozdrawiam
  15. Są różne szkoły. U mnie silnik przy przebiegu 25-26 tyś. dostał 4 olej, 4 filtr oleju, 3 filtr powietrza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!