Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

michal.s

Nowy użytkownik
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    1.9 dci 131 KM
  • Przebieg (tys.km)
    224000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A jak z DPF przy silniku 1.6 dci 130km w MIV? Jak jest to rozwiązane, też dodatkowy wtrysk paliwa? Tak jak napisał Phil_ips Phil_ips z filtrem w 1.9 dci w zasadzie nie ma problemów.
  2. Super! Dzięki wielkie @karolaa i @irishrover74 za odpowiedzi!
  3. Dzięki za podpowiedź, gdzieś przeoczyłem ten temat ;) Ale zapomniałem o jeszcze jednym - pytanie do posiadaczy wersji GT-Line/GT wyposażonych w fotele kubełkowe - jak te fotele sprawują się na co dzień? Dłuższe podróże nie męczą?
  4. Witam wszystkich! Powoli przymierzam się do zakupu Megane IV w wersji grandtour. Ze względów finansowych celuję w 2-3 letnie używki z sieci dealerskiej z uwagi na teoretycznie pewną historię, nie boję się "lekko" poleasingowych, bo moja obecna M III jeździła 3 lata w firmie u naszych zachodnich sąsiadów Zmiana wynika głównie z tego, że moja MIII 1.9 DCI ma już dychę na karku, ponad 200k nalotu, co prawda nic jej nie dolega, ale brakuje mi trochę nowych gadżetów szczegółnie typu RLink, android auto, bo sporo jeżdżę, a oryginalnego tomtoma nie aktualizuję już od 2 lat (cena porażająca). Nie zamierzam wsadzać w miejsce oryginalnej nawigacji audio z chińskiego portalu aukcyjnego, ponieważ zwyczajnie boję się tego, czy po dłuższym czasie elektronika nie zacznie wariować. No i kolejny argument - 10 lat to i cena rynkowa już nie jest taka atrakcyjna, a z biegiem kolejnych latach będzie spadać. Przeczytałem już chyba całe forum na temat opinii o MIV i nie boję się ;) Bo o MIII równie dużo jest negatywnych historii i opisów, które wynikają chyba głównie z tego, że ktoś trafił na niezbyt udany egzemplarz z wadami. Jednak najbardziej interesują mnie opinie użytkowników dotyczące silnika 1.6 dci 130 KM - głównie jak z łańcuchem, czy mimo wszystko np. po 100k nie trzeba regulować, jak w tym silniku jest rozwiązana kwestia filtra cząstek stałych? Bo w 1.9 dci 130 KM mamy tzw. piąty wtrysk i z filtrem w zasadzie nie ma problemów. Szukałem na forum, na google, ale nie znalazłem informacji na ten temat, a interesuje mnie ta kwestia, bowiem po mieście również sporo jeżdżę. W 1.5 dci 110 KM zbytni nie celuję, bo w mojej ocenie to grandtour'a jest za słaby, bo kufer mam często zapakowany po brzegi, a bardziej pasuje do hatchbacka.
  5. Też tak miałem - okazało się jak zmieniłem ramki po zakupie - trzeba przywiercić na samych rogach, bo jak lekko odstawała ramka, to czujnik piszczał.
  6. W Clio III otwierasz klabę bagażnika i na lampie masz 2 lub 3 śruby typu torx - odkręcasz, a potem jak w M3 musisz siłą (ale z wyczuciem) pociągnąć do siebie. Jak mnie pamięc nie myli, to oprócz śrub lampa trzyma się jeszcze na 2 bolcach (lub 1 nie pamiętam, bo wymieniałem żarówkę jakieś 2 lata temu). Tapicerki w bagażniku nie ruszasz.
  7. A czy czasem nie założyli śrub z alufelg na stalówki? Ja w ubiegłym roku miałem tak, że pasowały śruby na stalówki z alufelg (17"), na których są letnie. Efekt był taki, że przy niskich prędkościach wydobywały się metaliczne piski, jakby mi się z tyłu hamulce kończyły, a pow. 60-70 km/h było buczenie jakby łożysko padało. W tym sezonie zakupiłem śruby typowe do stalówek i .... dziwne dźwięki, buczenia ustąpiły. O śrubach było już na forum.
  8. Nie podzielam opinii :) Wystarczyło dzień przed założeniem, albo najlepiej na 48h przed, wystawić dywaniki na balkon/taras/trawnik - oczywiście o ile ktoś ma taką możliwość. Tak jak pisałem poprzednio, kupowałem dywaniki tej firmy już kilkukrotnie (do rożnych aut) i zawsze wystawiałem "na powietrze" przed założeniem. Oczywiście delikatnie przez kilka dni jeszcze w aucie było czuć, ale to na pewno lżejszy zapach jaki pojawiłby się, gdyby zaraz po zakupie umieścić w środku auta.
  9. Polecam dywaniki gumowe w firmy Polgum - ich sklep internetowy https://dywaniki-samochodowe.com/ Za komplet do Grandtour zapłaciłem coś ok. 50-60 zł. Guma ok, dopasowanie też, jedyne co można się czepić to dywaniki na tył, bo te co polecają (pod wymiar) mają ścięte rogi (od strony drzwi). Jak to w praktyce się sprawdzi, tzn. czy brud będzie osiadał ocenię w najbliższych miesiącach. Generalnie z tej firmy są najlepsze dywaniki jakie miałem w samochodach - kupiłem kilka lat temu komplet do Clio, które pasują idealnie i mają głębokie ranty. Te do Meganki z przodu też mają dość głęboki rant, choć mogli trochę lepiej się postarać (jeszcze ciut więcej gumy na wysokość rantu). Guma stosowana przez producenta jest dość gruba, więc wytrzymają długo pod kobiecą szpilką.
  10. Mam podobnie co yogin74 - z tymże na razie nic nie wymieniałem. Nie jest to także zasada, że co dziennie (auto użytkowane co dziennie, raz w tygodniu trasa w jedną ponad 100km). Mniej drży jak jest włączona klima. Z mechanikiem jeszcze nie konsultowałem, bo często mu zadaję pytania czasami dziwne i upierdliwe ;)
  11. Podpinam pod ten temat problem śrub... na wulkanizacji przekładając alu na stalówki (z 17 na 16) stwierdzili, że śruby od alu (te z podkładką) pasują do stalowych i mogą być. Nie jestem mechanikiem, ale mam dziwne wrażenie, że auto inaczej się prowadzi. Wiem, że może to być kwestia opon (Barum Bravuris 3), ale w drugim aucie nigdy czegoś takiego nie odczuwałem po zmianie opon (fakt, że przekładka na tej samej feldze stalowej). Meganka szczególnie na bardzo dziurawych i krzywych drogach zachowuje się trochę nerwowo. Dodam, że tak przy 90 km/h pojawia się szum, taki jakby łożysko się kończyło - a tak nie jest. Podobne Barumy (2 generacji) używałem w drugim aucie 5 lat i nigdy takie odgłosy się nie pojawiały. Nadmieniam także, że jak dokręcali śruby to dość mocno męczyli się dokręcając kluczem dynamometrycznym. Czy w przypadku stalówek powinno się stosować "normalnych" śrub? Ktoś miał podobny problem?
  12. A czy można po czymś to poznać? Ja mam 1.9dci 131 km z 2010 r. (druga połowa pierwsza rejestracja). Z tego co ustaliłem to na pewno ma FAP (naklejka w komorze silnika i widać było po podniesieniu auta do góry).
  13. W sobotę zamontowałem felgi stalowe 16 cali, et47 - zrobiłem ok. 200 km i ok. Letnie są na 17" alu.
  14. cinas_ Dzięki za informację! A w jaki sposób można się dostać do tego panelu? Z moim obserwacji wydaje mi się, że trzeba pociągnąć/wyciągnąć konsolę środkową. Słusznie?
  15. Odgrzewam temat. W moim przypadku z kolei zanikają pewne elementy - nie widzę np. górnej strzałki jak ustawiony jest nawiew na szybę, zniknęło kilka elementów składających się na cyfry wyświetlające tempereaturę (z obu stron). Czy problem załatwi wymiana panelu? Używany panel automatycznej klimy kosztuje ok. 100 zł. Drugie pytanie czy konieczne jest kodowanie CLIP'em i w jaki sposób się do niego dostać? Miałem podobny przypadek w moim CLIO III, z tymże dotyczył wyświetlacza od radia - ale to było proste, bo wyświetlacz umieszczony jest w tzw. "daszku" na górze deski, który wystarczy podważyć. Kupiłem używkę na allegro i nic nie trzeba było kodować - bynajmniej nic nie działo się.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!