Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
michal.s
Nowy użytkownik-
Postów
23 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane III ph I
-
Silnik
1.9 dci 131 KM
-
Przebieg (tys.km)
224000
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane IV phI Zakup używanej Megane IV
michal.s odpowiedział(a) na Plugawy_Luka temat w Zakup - Megane IV
A jak z DPF przy silniku 1.6 dci 130km w MIV? Jak jest to rozwiązane, też dodatkowy wtrysk paliwa? Tak jak napisał Phil_ips Phil_ips z filtrem w 1.9 dci w zasadzie nie ma problemów. -
Super! Dzięki wielkie @karolaa i @irishrover74 za odpowiedzi!
-
Dzięki za podpowiedź, gdzieś przeoczyłem ten temat ;) Ale zapomniałem o jeszcze jednym - pytanie do posiadaczy wersji GT-Line/GT wyposażonych w fotele kubełkowe - jak te fotele sprawują się na co dzień? Dłuższe podróże nie męczą?
-
Witam wszystkich! Powoli przymierzam się do zakupu Megane IV w wersji grandtour. Ze względów finansowych celuję w 2-3 letnie używki z sieci dealerskiej z uwagi na teoretycznie pewną historię, nie boję się "lekko" poleasingowych, bo moja obecna M III jeździła 3 lata w firmie u naszych zachodnich sąsiadów Zmiana wynika głównie z tego, że moja MIII 1.9 DCI ma już dychę na karku, ponad 200k nalotu, co prawda nic jej nie dolega, ale brakuje mi trochę nowych gadżetów szczegółnie typu RLink, android auto, bo sporo jeżdżę, a oryginalnego tomtoma nie aktualizuję już od 2 lat (cena porażająca). Nie zamierzam wsadzać w miejsce oryginalnej nawigacji audio z chińskiego portalu aukcyjnego, ponieważ zwyczajnie boję się tego, czy po dłuższym czasie elektronika nie zacznie wariować. No i kolejny argument - 10 lat to i cena rynkowa już nie jest taka atrakcyjna, a z biegiem kolejnych latach będzie spadać. Przeczytałem już chyba całe forum na temat opinii o MIV i nie boję się ;) Bo o MIII równie dużo jest negatywnych historii i opisów, które wynikają chyba głównie z tego, że ktoś trafił na niezbyt udany egzemplarz z wadami. Jednak najbardziej interesują mnie opinie użytkowników dotyczące silnika 1.6 dci 130 KM - głównie jak z łańcuchem, czy mimo wszystko np. po 100k nie trzeba regulować, jak w tym silniku jest rozwiązana kwestia filtra cząstek stałych? Bo w 1.9 dci 130 KM mamy tzw. piąty wtrysk i z filtrem w zasadzie nie ma problemów. Szukałem na forum, na google, ale nie znalazłem informacji na ten temat, a interesuje mnie ta kwestia, bowiem po mieście również sporo jeżdżę. W 1.5 dci 110 KM zbytni nie celuję, bo w mojej ocenie to grandtour'a jest za słaby, bo kufer mam często zapakowany po brzegi, a bardziej pasuje do hatchbacka.
-
Megane III phI Przedni czujnik parkowania szaleje
michal.s odpowiedział(a) na Redami temat w Elektr.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Też tak miałem - okazało się jak zmieniłem ramki po zakupie - trzeba przywiercić na samych rogach, bo jak lekko odstawała ramka, to czujnik piszczał.- 11 odpowiedzi
-
- czujnik
- parkowania
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Megane III phI Wymiana żarówek w tylnej lampie
michal.s odpowiedział(a) na Cruel temat w Oświetlenie - Megane III, Scenic III, Fluence
W Clio III otwierasz klabę bagażnika i na lampie masz 2 lub 3 śruby typu torx - odkręcasz, a potem jak w M3 musisz siłą (ale z wyczuciem) pociągnąć do siebie. Jak mnie pamięc nie myli, to oprócz śrub lampa trzyma się jeszcze na 2 bolcach (lub 1 nie pamiętam, bo wymieniałem żarówkę jakieś 2 lata temu). Tapicerki w bagażniku nie ruszasz. -
Megane III phII dziwne hałasy po założeniu zimówek
michal.s odpowiedział(a) na ol14 temat w Felgi i opony - Megane III
A czy czasem nie założyli śrub z alufelg na stalówki? Ja w ubiegłym roku miałem tak, że pasowały śruby na stalówki z alufelg (17"), na których są letnie. Efekt był taki, że przy niskich prędkościach wydobywały się metaliczne piski, jakby mi się z tyłu hamulce kończyły, a pow. 60-70 km/h było buczenie jakby łożysko padało. W tym sezonie zakupiłem śruby typowe do stalówek i .... dziwne dźwięki, buczenia ustąpiły. O śrubach było już na forum. -
Megane III phI Dywaniki gumowe
michal.s odpowiedział(a) na Bzyku91 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane III, Scenic III, Fluence
Nie podzielam opinii :) Wystarczyło dzień przed założeniem, albo najlepiej na 48h przed, wystawić dywaniki na balkon/taras/trawnik - oczywiście o ile ktoś ma taką możliwość. Tak jak pisałem poprzednio, kupowałem dywaniki tej firmy już kilkukrotnie (do rożnych aut) i zawsze wystawiałem "na powietrze" przed założeniem. Oczywiście delikatnie przez kilka dni jeszcze w aucie było czuć, ale to na pewno lżejszy zapach jaki pojawiłby się, gdyby zaraz po zakupie umieścić w środku auta. -
Megane III phI Dywaniki gumowe
michal.s odpowiedział(a) na Bzyku91 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane III, Scenic III, Fluence
Polecam dywaniki gumowe w firmy Polgum - ich sklep internetowy https://dywaniki-samochodowe.com/ Za komplet do Grandtour zapłaciłem coś ok. 50-60 zł. Guma ok, dopasowanie też, jedyne co można się czepić to dywaniki na tył, bo te co polecają (pod wymiar) mają ścięte rogi (od strony drzwi). Jak to w praktyce się sprawdzi, tzn. czy brud będzie osiadał ocenię w najbliższych miesiącach. Generalnie z tej firmy są najlepsze dywaniki jakie miałem w samochodach - kupiłem kilka lat temu komplet do Clio, które pasują idealnie i mają głębokie ranty. Te do Meganki z przodu też mają dość głęboki rant, choć mogli trochę lepiej się postarać (jeszcze ciut więcej gumy na wysokość rantu). Guma stosowana przez producenta jest dość gruba, więc wytrzymają długo pod kobiecą szpilką. -
Megane III phI Wibracje silnika przenoszące się na kabinę
michal.s odpowiedział(a) na bodora temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Mam podobnie co yogin74 - z tymże na razie nic nie wymieniałem. Nie jest to także zasada, że co dziennie (auto użytkowane co dziennie, raz w tygodniu trasa w jedną ponad 100km). Mniej drży jak jest włączona klima. Z mechanikiem jeszcze nie konsultowałem, bo często mu zadaję pytania czasami dziwne i upierdliwe ;) -
Megane III phI Felgi zimowe Renault megane III 1.9 dci
michal.s odpowiedział(a) na ponte temat w Felgi i opony - Megane III
Podpinam pod ten temat problem śrub... na wulkanizacji przekładając alu na stalówki (z 17 na 16) stwierdzili, że śruby od alu (te z podkładką) pasują do stalowych i mogą być. Nie jestem mechanikiem, ale mam dziwne wrażenie, że auto inaczej się prowadzi. Wiem, że może to być kwestia opon (Barum Bravuris 3), ale w drugim aucie nigdy czegoś takiego nie odczuwałem po zmianie opon (fakt, że przekładka na tej samej feldze stalowej). Meganka szczególnie na bardzo dziurawych i krzywych drogach zachowuje się trochę nerwowo. Dodam, że tak przy 90 km/h pojawia się szum, taki jakby łożysko się kończyło - a tak nie jest. Podobne Barumy (2 generacji) używałem w drugim aucie 5 lat i nigdy takie odgłosy się nie pojawiały. Nadmieniam także, że jak dokręcali śruby to dość mocno męczyli się dokręcając kluczem dynamometrycznym. Czy w przypadku stalówek powinno się stosować "normalnych" śrub? Ktoś miał podobny problem? -
michal.s obserwuje zawartość Wibracje silnika przenoszące się na kabinę i "Strzelający" ogranicznik w drzwiach
-
Megane III phI pytania odnośnie osprzętu silnika
michal.s odpowiedział(a) na maciekhu temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
A czy można po czymś to poznać? Ja mam 1.9dci 131 km z 2010 r. (druga połowa pierwsza rejestracja). Z tego co ustaliłem to na pewno ma FAP (naklejka w komorze silnika i widać było po podniesieniu auta do góry). -
Megane III phI Felgi zimowe Renault megane III 1.9 dci
michal.s odpowiedział(a) na ponte temat w Felgi i opony - Megane III
W sobotę zamontowałem felgi stalowe 16 cali, et47 - zrobiłem ok. 200 km i ok. Letnie są na 17" alu. -
Odgrzewam temat. W moim przypadku z kolei zanikają pewne elementy - nie widzę np. górnej strzałki jak ustawiony jest nawiew na szybę, zniknęło kilka elementów składających się na cyfry wyświetlające tempereaturę (z obu stron). Czy problem załatwi wymiana panelu? Używany panel automatycznej klimy kosztuje ok. 100 zł. Drugie pytanie czy konieczne jest kodowanie CLIP'em i w jaki sposób się do niego dostać? Miałem podobny przypadek w moim CLIO III, z tymże dotyczył wyświetlacza od radia - ale to było proste, bo wyświetlacz umieszczony jest w tzw. "daszku" na górze deski, który wystarczy podważyć. Kupiłem używkę na allegro i nic nie trzeba było kodować - bynajmniej nic nie działo się.