Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
SP3BGJ
Nowy użytkownik-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I
-
Silnik
1,4 16V
-
Przebieg (tys.km)
140000
Profil
-
Zainteresowania
Elektronika, muzyka - instrumenty klawiszowe,
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane I phI (MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II
SP3BGJ odpowiedział(a) na DAREN temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Przewody zielone na pinie 28 i na pinie 30 ( szara kostka licznika ) zostają na tych pozycjach tylko zwieramy je razem i wszystko działa poprawnie. Pozdrawiam ! Grzegorz -
SP3BGJ obserwuje zawartość Sporadyczny błąd cewki i (MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II
-
Megane I phI (MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II
SP3BGJ odpowiedział(a) na DAREN temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
U mnie po przekładce liczników też nie działała kontrolka hamulca ręcznego. Dopiero jak się przejechałem parę dni temu z zaciągniętym hamulcem zabrałem się za temat. Okazało się że przewód od ręcznego ( zielony kolor ) jest wyprowadzony na pinie 28 szarej kostki licznika. Przewód od płynu hamulcowego ( też zielony ) jest na pinie 30. Wystarczyło te dwa zielone przewody na tej szarej kostce połączyć i wszystko działa poprawnie. Pozdrawiam ! Grzegorz -
Ogólne okresowe problemy z odpalaniem silnika
SP3BGJ odpowiedział(a) na leonard2 temat w Forum Ogólne
Ja miałem podobne zachowanie mojej Meganki i szukałem przyczyny przez parę dni. Raz odpalała na w sekundzie a nieraz musiałem próbować wiele razy żeby odpalić. Wymieniłem czujnik wału i nic to nie dało.Okazało się że przekaźnik od pompy paliwa miał zaśniedziałe gniazdo i nie zawsze uruchamiał pompę. Na dodatek ten sam przekaźnik podaje napięcie na cewki i sprawa stała się jasna. Po oczyszczeniu gniazda i wyprowadzeń przekaźnika odpala za pierwszym razem. Do testu używam MAXIECU i wykazywał sporadyczny błąd cewek. Teraz jest wszystko OK Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI Megane 1 nie odpala kręci brak iskry
SP3BGJ odpowiedział(a) na Moski temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Ja też walczyłem do dzisiaj bo przez parę dni nie mogłem opalić mojej Meganki. Jak już odpalił to palił normalnie ale po paru minutach przerwy znów był problem. Okazało się że przekaźnik pompy był wadliwy i zasilał pompę jak mu się podobało. Po wymianie przekaźnika jest wszystko OK. Sprawdź również bezpieczniki bo może któryś jest spalony. Tester MAXI ECU nic mi nie wykazywał a przekaźnik był jednak wadliwy. Powodzenia ! Grzegorz- 2 odpowiedzi
-
- Brak iskry
- Kręci nie odpala
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam wszystkich ! Megane I 1,4 16V / 2002 r. 160000 km - trudności w odpalaniu. Rozrusznik kręci, czujnik wału wymieniony, pompa paliwa pracuje a nie odpala. Po wielu próbach odpali i później zapala za każdym razem. Po godzinie postoju sytuacja się powtarza i trzeba kilkanaście razy próbować żeby odpalił. Przy teście wyskakuje błąd DF061 i DF062 ( sporadyczny - cewki zapłonowe 1&4 oraz 2&3. Co może być uszkodzone ? Proszę o poradę. Grzegorz
-
Czy ktoś z Kolegów stosował już coś takiego ? http://latestfromtheworld.com/48/proengineultra/ Pozdrawiam ! Grzegorz
-
Megane I phI Gwiżdżący alternator
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Akumulator i alternator - Megane I, Scenic I
Poeksperymentowałem dzisiaj z tym gwiżdżącym alternatorem i okazuje się że jak odłączę wtyczkę od uzwojenia wzbudzającego to tego gwizdu nie ma. Widać że nie jest to jakieś mechaniczne tarcie tylko jakiś efekt elektryczno-akustyczny jeśli tak to można nazwać. Szczególnie to słychać przy niskich obrotach. Nie mam pojęcia czy jakiś luz na uzwojeniu może taki efekt powodować ? Chyba będę zmuszony odwiedzić serwis gdzie robili regenerację. Pozdrawiam ! Grzegorz Dodano: 09 mar 2016 - 18:58 Ten gwizd pochodził z tyłu alternatora. W końcu zabrałem się sam za ten alternator i go rozebrałem. Trochę dziwnie wyglądało to łożysko z tyłu alternatora. Niby były wstawione obydwa nowe ale na oko wyglądało na stare. Obydwa były polskiej produkcji, więc musieli je wymienić podczas "regeneracji" ale to tylne wstawili używane. Miałem już kupione nowe i to tylne wymieniłem. Po zamontowaniu alternatora cisza i żadnego gwizdu podczas pracy już nie słychać! Trochę mylące było to, że jak odłączałem wtyczkę od wzbudzenia to było cicho ale wtedy nie działały żadne siły na wałek i łożysko pracowało jakby na luzie. Wniosek jest prosty... to co można to trzeba samemu zrobić, bo na uczciwość nie zawsze można liczyć. Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI (MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II
SP3BGJ odpowiedział(a) na DAREN temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witam wszystkich ! Wymieniłem w Megane I 2002 r. licznik Jaeger 8200/071/811 - bez komputera ( 2 kostki - czerwona i szara ) na wersję z komputerem też Jaeger 7700/427/900 C. Wszystkie przewody były fabrycznie pociągnięte więc wymiana licznika i manetki odbyła się bez problemów. Komputer działa poprawnie, ale zauważyłem że po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie zapala się kontrolka. Jak wyjmę czujnik płynu hamulcowego to lampka zapala się czyli jest prawidłowo. Po przekręceniu stacyjki zapala się z innymi i po 3 sekundach gaśnie jednak po zaciągnięciu hamulca ręcznego lampka się nie zapala. Temat już był wcześniej poruszany i czy ktoś z kolegów znalazł jakieś rozwiązanie ? Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Zgadza się z tym typem silnika ale musiałem źle zaznaczyć w programie i nie zwróciłem na to uwagi. Czujnik podciśnienia jest nowy, więc oringi muszą być szczelne. Ze starym czujnikiem też falowały obroty. Jak dodaję gazu to wiadomo, że podciśnienie musi się zmieniać ale to podciśnienie zmienia się jak nie duszę na pedał gazu i dlatego mam wątpliwości co do podciśnienia. Jutro dostanę nowe uszczelki pod kolektor powietrza i zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Dziękuję za wsparcie i porady! Pozdrawiam Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Myślę, że szczotki alternatora nie mają wpływu na niestabilne obroty silnika. Szczotki (a właściwie cały regulator napięcia) wymieniłem jak po zrobieniu regeneracji w serwisie alternator zaczął gwizdać i muszę ponownie odwiedzić serwis. W najbliższym czasie zabiorę się za wymianę uszczelek pod kolektorem dolotowym powietrza, bo widać jak zmienia się ciśnienie na wolnych obrotach (450 do 480 milibarów). Ostatecznością będzie wymiana przepustnicy. Pozdrawiam wszystkich. Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Sprawdziłem dzisiaj pedał gazu i wydaje się być sprawny. Jakiekolwiek boczne ruchy nic nie zmieniają w obrotach. Odłączyłem jeszcze raz pierwszą sondę lambda ( zał.1) i auto jakby stabilniej pracowało. Cały czas się zastanawiam w jakich granicach może się zmieniać podciśnienie na wolnych obrotach bo z wykresu widać że jedno z drugim jest wyraźnie związane. Po ponownym załączeniu sondy lambda ( zał. 2) jest gorzej. Zdemontowałem na próbę cały układ dolotowy powietrza ( rezonator i filtr powietrza ) ale żadnych zmian to nie wniosło. Zostaje chyba przepustnica ew. zasysanie ślepego powietrza. Problem dość powszechny u Meganek ale każdy przypadek może mieć inne przyczyny. Jutro będzie nowy dzień więc może nowe pomysły wpadną mi do głowy. Pozdrawiam wszystkich ! Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Myślę, że musi być potencjometr bo linki do gazu nie ma. Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Właśnie zapomniałem napisać że w piątek wstawiłem nowy czujnik podciśnienia i te pomiary były z nowym czujnikiem. Jak dojdę do tego co było powodem tych problemów to napiszę. Dziękuję też Pawle za wypowiedź na temat alternatora ! Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI Niestabilne wolne obroty
SP3BGJ odpowiedział(a) na SP3BGJ temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witam ponownie Pawle i bardzo dziękuję za podpowiedzi ! Zrobiłem eksperyment z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza i podstawiłem zamiast czujnika rezystor 240 Ohm który wykazuje temperaturę 89 stopni. Odpaliłem auto i zapisałem wykres. ( zał. 1 ) Następnie silnik pracował 10 minut i podłączyłem z powrotem czujnik temperatury. ( Zał. 2) Widać, że temperatura powietrza zasysanego nie ma wpływu falowanie obrotów i na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Praca sondy lambda też nie ulega zmianie. Oczywiście początkowe obroty na zimnym silniku są w granicach 1050 i potem spadają do około 750 ale cały czas falują tak jak i ciśnienie w kolektorze dolotowym. Silnik po 10 minutach grzania ma dobre przyspieszenie i moc i podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje ale jak tylko stanę to wolne obroty falują i to jest denerwujące. Chyba jeszcze raz zajmę się przepustnicą bo myślę, że jeśli mam zdjętą nogę z pedału gazu to wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym powinna być stała. Czy może są jeszcze jakieś inne punkty które mają wpływ na taką nierówną pracę silnika ? Pozdrawiam ! Grzegorz -
Megane I phI Gwiżdżący alternator
SP3BGJ opublikował(a) temat w Akumulator i alternator - Megane I, Scenic I
Witam Kolegów ! Dałem do regeneracji alternator Bosch od mojej Megane I z 2002r. W zasadzie nic się nie działo ale kupiłem 13 letni wóz więc co można to sprawdzam. Wymienili mi oba łożyska, kółko pasowe i komutator ( regulator napięcia ze szczotkami został stary bo cena regeneracji doszła do 470 zł a za 236 zł. można kupić od ręki regenerowany alternator). Po zamontowaniu i odpaleniu słychać w tylnej części alternatora gwizd którego wcześniej nie było i słychać go nawet w kabinie. Na gwizd łożyska to raczej nie pasuje więc zakładałem że to stare szczotki z nowym komutatorem się docierają. Przejechałem 600 km a gwiżdże nadal. Czy to mogą tak gwizdać docierające się szczotki ? Jest to dość denerwujące bo tego przed regeneracją nie było. Pozdrawiam wszystkich ! Grzegorz