Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Daud

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III / Thalia 1
  • Silnik
    1.4 TCe & Stag QNext / 1.4 16V + Stag GoFast
  • Przebieg (tys.km)
    170 / 225

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Już po naprawie. Uszkodzone było łożysko rolki paska osprzętu.
  2. Witam, moja Meganka nagle, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń, zaczęła wydawać dziwne dźwięki, jakby tarcie metalu o metal. To rozciągnięty łańcuch? I możliwe że rozciągnął się tak nagle? Jeździłem bez problemu aż do soboty gdy przejechałem 20 km i taki efekt 😞 W ogóle dojadę z takim problemem do mechanika? Mam jakieś 5 km do najbliższego. Dodam jeszcze że poza dźwiękiem auto pracuje normalnie, od razu odpala, obroty też ok. VID_20231120_161319457.mp4
  3. Mam zagazowane auto z tym silnikiem tylko Megane a nie Scenic. Przejechane na razie około 20 tys. na LPG, wszystko działa bez problemu. Założyłem Stag QNext. Również czytałem smutne historie na tym forum ale sprowadzają się one do tego że określona, raczej niewielka partia silników ma wadliwe uszczelki pod głowicą. Osoba świadoma tego problemu powinna jedynie regularnie sprawdzać poziom płynu chłodniczego i oleju. Jeżeli usterka zostanie zaobserwowana szybko skończy się na wymianie uszczelki. A przy przebiegu 200-250 tys. przy wymianie łańcucha rozrządu warto profilaktycznie wymienić również uszczelkę.
  4. Witajcie, zauważyłem że od jakiegoś czasu od razu po uruchomieniu silnika, jeżeli włączona jest klima (mam automatyczną), to włącza się wentylator chłodnicy. To chyba nie jest normalne przy zimnym silniku i temperaturze na zewnątrz w okolicach 5 stopni C? Co mogło się zepsuć?
  5. Witam, od dwóch dni wyświetla mi się komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa" w moim megane 1.4 tce. Nadmienię że jakieś 2k km temu założyłem instalację lpg (stag qnext). Ktoś wie co to jest i co z tym zrobić? Winna jest instalacja lpg czy raczej coś w samochodzie? Bo błąd nie znika na obu paliwach. Dodano: 02 sie 2016 - 21:55 Prawie na pewno wiem co było przyczyną . Błąd występował jak byłem przez tydzień w Zakopanem. Wróciłem, przejechałem już 400 km i po błędzie ani śladu. Winne prawdopodobnie było inne ciśnienie atmosferyczne występujące w górach.
  6. Akumulator mam jeszcze fabryczny i zajmuje całą skrzynkę. Renault chyba miało za dużą partię akumulatorów do diesli i ładowali jak leci. A gwarancję na sterownik mam 5 lat :).
  7. Witam wszystkich, dzisiaj założyłem lpg do mojego autka megane 1.4 tce w Alltop w W-wie, obsługa miła i konkretna, wszystko założone estetycznie, ogólnie wrażenia z montażu i pierwszej jazdy pozytywne tylko ... po powrocie do domu (jazda ponad godzinę w korku w godzinach popołudniowych) otworzyłem maskę, buchnęło gorącym powietrzem i wtedy uzmysłowiłem sobie jak blisko sterownik jest silnika. Dotknąłem go i ... był gorący. Może nie jak rozgrzana patelnia ale dość gorący. Parę centymetrów odstępu co prawda jest ale i tak wydaje się że silnik rozgrzewa sterownik. Ktoś z Was orientuje się jakie temperatury wytrzymują te urządzenia??? Skoro w środku siedzi mikroprocesor to pewnie sam trochę ciepła wytwarza. I dodatkowo jest dogrzewany z zewnątrz :(. Gwarancję chyba mam 5 lat (Stag Q-Next) ale wolę nie czekać aż mi to padnie. Dodano: 08 cze 2016 - 08:28 Po dłuższym poszukaniu w necie już sam mogę sobie odpowiedzieć. Zakres temperatury pracy to -40°C +125°C czyli umiejscowienie urządzenia jest jak najbardziej ok :)
  8. Witajcie, czy polecacie poniższy zestaw do 1.4 TCe? Reduktor AC R01 150, STAG QBox Plus, wtryskiwacze AC W01. Czy reduktor AC R01 150 nie będzie za słaby? Jeden z gazowników zaproponował mi w ofercie R02, który wg specyfikacji nadaje się do silników mających max 136 KM czyli jest na styk. A polecacie jakieś inne wtryskiwacze? Pozdrawiam
  9. Witam, chciałbym wymienić akumulator w swojej Megance i nie bardzo wiem co wziąć i chodzi mi nie tyle o firmę co parametry. W tej chwili siedzi fabryczny który chyba bardziej pasowałby do diesla - pojemność 70 Ah, 720A. Facet w warsztacie chciał mi wsadzić Centrę 53 Ah, 540A bo taki znalazł w katalogu dla tego modelu ale jak zobaczył co siedzi to się przestraszył i polecił zadzwonić do ASO Renault jaki konkretnie ma być. Zapytał mnie również czy mam kody do radia bo ono na pewno się rozkoduje. Kodów żadnych nie mam i nie otrzymałem od poprzedniego właściciela. W instrukcji nie ma o tym ani słowa. Czy faktycznie jest jakiś problem z radiem po odłączeniu akumulatora? Czy mogę mieć inne problemy, np. z alarmem? W instrukcji samochodu o wymianie jest napisane jedynie to że to czynność złożona i należy z tym pojechać do przedstawiciela marki :mellow:
  10. Witam, noszę się z zamiarem założenia LPG (konkretnie BRC 24.11) do mojego autka z silnikiem 1.4 Tce ale powstrzymuje mnie trochę świadomość że to jednak silniczek wysilony oraz ma ręczną regulację zaworów. Więc szukałem jakiegoś rozwiązania, które pozwoliłoby prosto i niewielkim kosztem ograniczyć ryzyko wypalenia zaworów. Na allegro znalazłem dodatek K2 LPG. Dodaje się go po prostu do benzyny i na około 1500 km zapewnia ochronę, jest też dość tani - około 6 zł. Czy ktoś z Was go używał i może polecić? Czy lepiej jednak szukać czegoś innego? Firma K2 chyba ogólnie cieszy się dobrą opinią. I to na pewno prostsza metoda od stosowania standardowych lubryfikatorów. Po każdym uruchomieniu silnik przez kilka minut otrzymuje ten środek razem z benzyną a potem pracuje już na gazie.
  11. Witam wszystkich, zastanawiam się ostatnio nad zakupem 4 lub 5-letniego Fluence lub Megane III z silnikiem 1.6 16v ale przeczytałem ostatnio na wikipedii że od 2010 Renault we wszystkich modelach na rynek europejski stosuje system Start Stop. Czy w przypadku aut z tym silnikiem również jest ten system? Czytałem że jeżeli silnik nie był od początku zaprojektowany do pracy z tym systemem to jego żywotność będzie raczej niewielka. Więc chyba lepiej mi będzie poszukać czegoś trochę starszego, bez tego "dobrodziejstwa". Czy ten system jest również w silnikach TCE i 2.0 16v / 2.0T (Laguna)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!