Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

poncyliusz

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1,6 16 V rocznik '2006
  • Przebieg (tys.km)
    145 000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. No rozumiem, ale mam teraz pytania techniczne: 1) czy jeżeli się okaże, że KZFR zostało źle ustawione to czy można to poprawić i to samo koło założyć jeszcze raz? 2) czy jeżeli rozrząd został źle ustawiony to czy wystarczy wymienić tylko pasek a resztę zostawić?
  2. No dobrze, czyli oprogramowanie odpada. Olej był 5w40 i na taki też wymieniłem. Poziom max.
  3. Przed dokonaniem zakupu robiłem przegląd samochodu w ASO i podłączany był do komputera w serwisie Renault w celach diagnostycznych. Zmieniano np język z niemieckiego na polski. Ja nie wiem czy to tylko zmiana "techniczna" czy zmiana całego oprogramowania która może mieć wpływ na działanie niektórych podzespołów. Może np. zmieniono na niewłaściwe, złą wersję. Technicznie była więc możliwość zmiany oprogramowania, czy jej dokonywano?-mnie o tym nie informowano. Szukam po po prostu jakiegoś punktu zaczepienia. Jestem bardzo wdzięczny za każdą sugestię.
  4. no mechanik, który to robił nie montował tego pierwszy raz. Ja nie sprawdzałem, ale biorę taką możliwość pod uwagę. Reasumując: Do sprawdzenia: 1) czy rozrząd dobrze ustawiony (bo może się przestawił/ przeskoczył???) 2)wada KZFR Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??? A czy może być jakaś wada oprogramowania komputera???
  5. Witam no to jest oczywiście jedna z opcji. Część była nowa i oryginalna, Ale to oczywiście nie wyklucza jakiejś jej wady. Moja dziewczyna jeździ megane III i powiem, że jak odłączyłem elektrozawór i podłączyłem pod wtyczkę żarówkę to miałem wrażenie że moja megane II to rakieta. Wiem że silnik powinien pracować z większą mocą niż obecnie. Czy wchodzą jeszcze jakieś możliwości??? Co się dzieje z silnikiem, kiedy jeżdżę bez elektrozaworu i z podłączoną żarówką? Czy mogę nabawić się jakiejś usterki? (Żarówkę podłączam dla oszukania komputera żeby nie wyrzucał błędu. Bez zarówki, za to z odłączoną wtyczką auto jeździ ciut gorzej).
  6. WITAM Może ktoś z Was jest w stanie rozwikłać mój problem. Kupiłem Megane II jesienią 2016r. Po przejechaniu ok 100 km oddałem od razu do zaprzyjaźnionego mechanika (nie raz naprawiałem u niego moją wcześniejszą Megane I) w celu wymiany użytkowych podzespołów. Wymianie uległ kompletny rozrząd z pompą wody, koło zmiennych faz rozrządu, olej, filtry powietrza i świece, drobna naprawa zawieszenia. Zaraz po odbiorze auta po ok 100 km. usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z silnika. Mianowicie przy osiąganiu ok 3 tyś obrotów zaczyna coś tyrkotać, zgrzytać. Podjechałem do mechanika, obejrzeliśmy auto, wszystkie blachy i to co może dzwonić lub hałasować. I nic. zauważyliśmy tylko niwielką ilość oleju w okolicy korka wlewu i\oleju. Do dzisiaj przejechałem ok 10 000. Auto ciągle chodzi tak samo. Zgrzyty przy ok 3 tyś obrotów. Żadnych błędów na kompie. Trochę mułowate. Czytałem na różnych forach i doszedłem że może to być uszkodzony elektrozawór KZFR. Kupiłem nowy, oryginalny i nic nie pomogło. testowałem na różne sposoby. Najlepsze jest to, że przy odłączonym elektrozaworze i podłączonej do wtyczki żarówki auto chodzi REWELACYJNIE. No ale nie o to przecież chodzi, żeby jeździć z odłączonym elektrozaworem. PROSZĘ O PODPOWIEDZI GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU. CZY MOŻE TO BYĆ WINA OPROGRAMOWANIA??? POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW FORUM.
  7. Wymieniłem kostkę od stacyjki więc należy przyjąć że działa poprawnie. Spec od stacyjki stwierdził że mechanicznie wszystko ok. Istnieje jakiś przekaźnik od rozłączania zapłonu? Silnik 1,6 8v Dodano: 07 lis 2015 - 22:44 A może któryś z bezpieczników w komorze silnika (obok akumulatora) odpowiada za tą funkcję. Dodam, że auto pracuje super, nie ma problemów z rozruchem, nie szarpie itp.
  8. Witam wszystkich i proszę o podpowiedź, bo może ktoś się spotkał z tym problemem. Otóż problem polega na tym, że po skończonej jeździe nie mogę zgasić silnika. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję "0" wyłącza się nawiew, radio, ale silnik dalej pracuje. Świecą się również kontrolki na desce rozdzielczej. Stacyjka działa poprawnie, nawet wymieniłem kostkę stacyjki (podobno najczęstszy problem), ale to nic nie pomogło. Podejrzewam, że problem leży w elektryce, bo autko świetnie pracuje. Pozdrawiam i proszę o podpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!