Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sagemini

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph1
  • Silnik
    1.6 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    95300

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Panowie proszę o pomoc. Jestem świeżo po wymianie rozrządu po której pojawiły się odgłosy których wcześniej nie słyszałem. Rozrząd wymieniany w ASO przy przebiegu 95 tyś km. bez KZFR i pompy wody. Objaw jest taki, że w zakresie 800 - 1300 obrotów pojawia się trudny do zidentyfikowania dźwięk przypominający szuranie lub jęczenie rolki/napinacza.Byłem z tym w ASO, dwóch panów się zebrało, posłuchali i stwierdzili, że nie wiedzą co to ale faktycznie dźwięk jest słyszalny. W trakcie "analizy" odpinali wtyczke, zakładam że od elektrozaworu sterowania zmiennych faz rozrządu - efekt bez zmian. Pojawiły się sugestie, że to KZFR, że może pompa wody, że filtr oleju nie oryginalny (obecnie mam BOSCHA) - jeden z panów twierdził, że to auto nie toleruje filtrów innych niż oryginalne. Auto pochodzi z polskiego salonu i jak dotąd było regularnie serwisowane, przebieg jest 100% pewny. ASO przyjmując auto na wymianę rozrządu twierdziło, że przy takim przebiegu producent nie przewiduje wymiany pompy wody i KZFR. Zazwyczaj nie oszczędzam na wymianach i robie co trzeba bo przy rozrządzie to i tak jedna robota. No ale zawsze kilka stówek zostało w kieszeni a że KZFR w zasadzie nie daje o sobie znać to go zostawiłem. Teraz jak pojawiły się problemy to zaczyna się wymyślanie. Szkoda bo przeciez auto było na warsztacie i mechanik miał okazje posprawdzać czy wszystko jest OK z KZFR jak i pompą wody. Od wymiany rozrządu przejechałem ramptem 650km więc tym bardziej dziwi mnie podejście ASO do tej sprawy. Co do KZFR - auto zapala od pierwszego razu, jeśli terkota to max 2 - 3 sekundy nie dłużej i to po dłuższym postoju np. z dnia na dzień. Zakładam, że przez tak krótki czas ma prawo pracować inaczej zanim olej go nie wypełni. Nie ma innych objawów, nie zauważyłem spadków mocy, nie gaśnie itp. Starałem się nagrać ten dźwięk, przepraszam jednak za jakość - nagrywane telefonem i dodatkowo byłem zmuszony podciągnąć nieco głośność w Audacity bo w zasadzie nic nie było słychać. Dodam, że dźwięk nasila się po rozgrzaniu silnika, po odpaleniu na zimno w kabinie w zasadzie nie słychać niczego niepokojącego. Na wysokości prawego przedniego koła jest jednak wtedy słychać coś w rodzaju chrobotania które cichnie w miare nabierania temperatury przez silnik i dźwięk ten przechodzi następnie w szuranie/jęczenie. https://drive.google.com/file/d/1w58incPjZ_LKG3LKHaC_dkx3KyWe-Bpm/view?usp=sharing Z góry dzięki za wszelką pomoc w temacie!.
  2. Cześć, W mojej Megi przyszedł czas na wymianę rozrządu. Auto z polskiego salonu, pierwsza rejestracja - grudzień 2011, 95 tyś przebiegu zrobionego głównie po trasach na dojazdy do pracy. W niespełna 4 lata auto zrobiło 86 tyś. km i wtedy trafiło do mnie gdzie eksploatowane jest sporadycznie. Z racji tego, że 6 lat eksploatacji paska w zasadzie już wybiło uznałem, że przyszedł czas na jego wymianę. Podpowiedzcie proszę co kupić i czy powinienem przy takim przebiegu wymienić również KZFR i pompe wody?. Co do KZFR to poklepie przez 2 -3 sekundy przy odpalaniu na zimno i to wszystko. Nie odczuwam spadku mocy, nie mam problemów z samym odpalaniem. Jeśli to nie jest to konieczne to wolałbym oszczędzić tych kilka złotych i KZFR oraz pompe wody zostawić póki co w spokoju. Co do rozrządu to zastanawiam się nad kompletem z SKF ewentualnie Contitech lub INA. Wszystkie trzy mogę mieć po rabacie w lokalnej hurtowni za ok. 350 zł (bez KZFR i pompy wody). Za ok. 400 zł można też dostać w Internecie komplety uchodzące za oryginalne, w fabrycznych opakowaniach z logiem Renault. Nie mam z nimi jednak żadnego doświadczenia więc nie wiem co powinienem wybrać. Na koniec - decyzja o wymianie została podjęta, więc nie zrozumcie mnie źle ale chciałem zapytać czy Waszym zdaniem jeśli auto eksploatowane było przez większość swojego życia na trasach te 95 tyś przegiegu które ma obecnie jest wartością absolutnie krytyczną i dalsze poruszanie się tym samochodem grozi zerwaniem paska?. Wymiany chcę dokonać w ciągu 2 moze 3 tygodni, ale w tym czasie auto wykręci zapewne jeszcze z 300 - 400km. Jeśli ryzyko miałoby być zbyt duże to wole chodzić piechotą PS. Czy któryś z szanowych forumowiczów może polecić jakiś sprawdzony warsztat w Częstochowie?. Te z którymi miałem do czynienia wolałbym omijać szerowkim łukiem. Zawsze pozostaje ASO ale tam za wymianę z materiałem życzą sobie 1400 zł przy czym jest to już cena wraz z kompletem rolek i paskiem osprzętu.
  3. Forumowicze pomocy - poszukuję informacji czy kratka zaznaczona przeze mnie na zdjęciu kolegi Juras386 jest demontowalna i przede wszystkim czy jest dostępna jako część zamienna?
  4. Swoją Megane jeżdżę niedługo bo raptem 2,5 tyg. i może nadmiernie się jeszcze wszystkiemu przyglądam/wsłuchuje. Ostatnio zaciekawiło mnie rytmiczne terkotanie słyszalne w kabinie po stronie pasażera. Przejrzałem podobne tematy dostępne na forum ale nie znalazłem w zasadzie żadnego, który pasowałby idealnie do moich objawów. Dźwięk jest słyszalny praktycznie wyłącznie na biegu jałowym we wnętrzu. Po otwarciu maski nie potrafię się doszukać tego dźwięku lub jest on zagłuszany przez odgłosy pracy silnika. Sam silnik lekko drży ale wiem, że w 1.6 jest to podobno norma. Zastanawia mnie czy ten typ tak ma czy jednak powinienem przyjrzeć się sprawie bliżej?. Pasek osprzętu jest cały, nigdzie nie jest postrzępiony. Ogólnie nie widać niczego niepokojącego poza terkotaniem słyszalnym w kabinie.
  5. Odgrzeję nieco temat. Podobnie jak autor tego wątku tak i ja planuje zmianę zwykłego płaskiego radia w Megane III ph1 na coś z BT. Dotychczas myślałem o montażu standardowego radia z "pokrętłami". W oko wpadło mi jednak radio z nowszych Megane tj. po lifcie, wyposażone dodatkowo w port USB. Z lektury tego wątku oraz zdjęć w internecie wiem, że radia te róźnią się złączami w jakie zostały wyposażone. I tutaj pojawia się pytanie - czy taka przejściówka rozwiązuje ten problem i pozwala na łatwe podłączenie nowszego radia do przedliftowego Megane z 2011 roku?. http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4405-Kostki-ISO-do-radia-Renault-sklep-Warszawa.html Jeśli tak to czy we wnęce na radio jest wystarczająco dużo miejsca na upchnięcie tych wszyskich dodatkowych wtyczek i kabelków?. Czy sterownnie radia z poziomu joysticka przy kierownicy będzie działać prawidłowo, czy BT oraz USB także działa prawidłowo, itp.?. Słowem - jeśli ktoś już wykonywał podobną modyfikację i stosował przejściówkę z wklejonego wyżej linku proszę o informację zwrotną czy to w ogóle działa i jak się sprawuje w praktyce. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  6. Cześć, Odgrzeję ten nieco leciwy już temat ale mam pytanie do użytkowników Megane 3. Gdzie w fabrycznych w wersjach z kołem zapasowym były dodawane śruby do tegoż koła?. Poza tym jakie elementy powinny znajdować się w wyposażeniu standardowym bagażnika - zakładam, że podnośnik + klucz do kół, apteczka, gaśnica i trójkąt ostrzegawczy. Jak natomiast wygląda sprawa z hakiem do holowania?. Moja Megi to hatchback, ale pewnie wyposażenie będzie podobne jeśli nie identyczne z tym dla wersji kombi czy coupe. Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.
  7. Dzięki za podpowiedzi. Kupię ELFa bo mam go na miejscu za 95 zł :)
  8. Odkopię nieco temat bowiem jak wielu moich przedmówców i ja stanąłem przed dylematem jaki olej kupić na kolejną wymianę. Moje auto ma obecnie przejechane 85 tyś. km. i dotychczas jeździło na oleju ELF 5W40 zalewanym przez ASO. Dotychczasowy właściciel zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta, ja jednak planuje zmieniać go co ok. 10-12 tyś. km. ale nie rzadziej niż rok w zależności od tego co nastąpi pierwsze. Zastanawiam się czy pozostać przy oleju ELF Evolution 900 SXR 5W40 czy przejść na nieco lepszy Shell Helix Ultra 5W40?. Shell przy tej samej pojemności jest droższy od Elfa o ok. 35 zł. Oba oleje mam dostępne w lokalnej hurtowni motoryzacyjnej więc oba pochodzą z pewnego źródła. Co radzicie wybrać?.
  9. Z czystej ciekawości - czy mierzyłeś lakier miernikiem a jeśli tak to jaką miał grubość?
  10. Fakt - troszkę szkoda tego ESP :/. Miałem go w poprzednim aucie i w trudnych warunkach dawało się odczuć jego pozytywny wpływ na prowadzenie. Niemniej jednak, ten egzemplarz miałem raptem 90km od mojego domu. Pewna historia, pierwsza rejestracja w dn. 07.12.2011 roku. Auto ma jeszcze oryginalne gumy letnie w naprawdę świetnym stanie a ogólny stan techniczny i wizualny nie wskazywał w żaden sposób aby przebieg był większy niż deklarowane 84500 km. Generalnie żal byłoby mi go nie kupić bo wszystko poza ESP było na TAK :)
  11. Witam ponownie Jestem już po oględzinach samochodu i stałem się jego nowym właścicielem :). Auto bezwypadkowe, przemierzone miernikiem lakieru. Lakier na całym aucie ma wartości od ok. 100 do 145 mikronów. Na słupkach wewnętrznych było to ok. 70 - 80 mikronów. Serwisowany wyłącznie w ASO, pełna historia wraz z fakturami. Jazda testowa wypadła pozytywnie. Ogólnie jestem zadowolony.
  12. Witam wszystkich Forum śledzę już od jakiegoś czasu ponieważ rozglądam się za autem dla siebie. W oko wpadła mi taka oto Megane 3. Prosiłbym o ocenę tego auta. Jestem przekonany, że jako użytkownicy Megane będziecie w stanie dostrzec więcej niż ja. Sprawa dość pilna bowiem dziś po południu jadę obejrzeć ten samochód. Na co zwrócić szczególną uwagę?. Z góry dziękuję za pomoc. Link do oferty: Megane 3 ph1 Dynamique Pozdrawiam Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!