Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mesjasz22

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I ph II / RX4
  • Silnik
    K4M / F4R
  • Przebieg (tys.km)
    218 / 123

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. jest takie jedno radio "wszystkomające" i do tego obsługujące sterowanie w kierownicy ORAZ wyświetlacz na desce (za pomocą adaptera izotech). To Pioneer DEH-700BT. Sam takowe posiadam w Scenicu I ph II. radio ma cd/bt/usb, wyjście na mikrofon i różne kombinacje podświetlenia. W radiach tunerlist które siedzą w I ph II raczej nie idzie dorobić aux.
  2. imho warto brać z gazem już założonym z jakąś popularną w PL instalacją, jeden temat z głowy. A co do zarżnięcia silnika - używany silnik 1.6 idzie na allegro za 900 zł wyrwać, więc... lać, jeździć i się nie przejmować.
  3. masz do wyboru: 1) Scenic I FL 2) Xsara Picasso 3) Zafira A 4) Fiat Croma Xsara ma względem Scenica 3 zalety - możliwość swobodnego przejścia z przodu pojazdu do tyłu oraz jak kolega wspomniał 3 jednakowe fotele z tyłu. Ostatnia zaleta to fakt iż Xsarę Picasso tłukli dłużej więc nie jesteś ograniczony do 2003 r. Wady Xsary to kontrowersyjny kształt i mniej ustawny tył, z tego co pamiętam niewyjmowane fotele z tyłu oraz przede wszystkim cyfrowe zegary na środku które sa nieczytelne w słońcu (z tego powodu wybrałem scenica I FL). Silnik 1.8 w xsarze ma podobną moc co 1.6 w scenicu. Scenic jest też krótszy co może być zaletą dla neiktórych (dla mnie było). Xsarę trudno trafić w maksymalnym wypasie (skóra itd). Zafira A to całkiem przemyślane, nudne auto z tanimi częściami. Nie wiem jak z ocynkiem (francuzy mają). Trudniej dostać zafirę w wysokiej opcji i skórze, chyba najciekawsza to OPC 2.0 turbo z lpg. Miejsca dla pasażerów z tyłu mniej niż w scenicu i z przodu moim zdaniem podobnie. Ale może ona przewieźć w niektórych opcjach 7 osób. Bagażnik ma mniejszy (1700 l) niż Scenic (1800 l), mimo iż jest 15cm dłuższa Kupując scenica I FL szukaj od razu 1.6 z gazem. prosty silnik który kocha lpg. Szukaj takiego który miał zakładany gaz w PL a nie fabryczny holenderski czy inny (nikt tego tu nie bedzie serwisował). Jak będzie miał ponad 100+ tys przebiegu to raczej bankowo miał już wyrzucone cewki WN fabryczne i wsadzone lepsze i możesz zapomnieć o problemie. Zbiornik w koło wchodzi 48litrów i masz wolny bagażnik. Spalanie u mnie w trasie było poniżej 8 litrów lpg, bardzo tania jazda. Nie widzę ryzyka w zakupie z gazem zakładanym w PL np. BRC lub Stag (ogarnij tylko jaka instalacja i ile ma przebiegu). Aha, scenic ma 2x isofix w tylnych siedzeniach więc montujesz fotelik i gotowe bez mordowania się z pasami.Najpopularniejsze usterki benzyny to właśnie cewka WN, termistory nawiewu, czujniki abs i w zasadzie tyle. Części tanie jak barszcz. Nigdy nie kupuj w komisie, szukaj od osoby prywatnej. Najlepsze lata to 2002-2003, masz wtedy dodatkowo ESP. Najlepsze opcje to tapicerka półskóra (nie pełna skóra), klimatronik, podgrzewana przednia szyba i podgrzewane siedzenia. Szyberdachy wg uznania, nawigacja bez sensu. Ja miesiąc temu sprzedałem swojego scenica 2002 właśnie 1.6 lpg 220kkm przebiegu , salon PL ,w kilkanaście godzin. Sprzedałem tylko dlatego, że przerzuciłem się na rx4, autko było bez zastrzeżeń. Między 7-9k powinieneś znaleźć fajny egzemplarz z lpg.
  4. Scenic I FL to rewelacyjne autko, choć nie dla każdego. Samochód rodzinny, mały z zewnątrz wielki w środku. Wyjątkowe możliwości aranżacji wnętrza (fotele składane wyjmowane !!!). Wysoki komfort podróżowania. Siedzisz wysoko, prawie jak w suvie :) <><><><><><><><><><><><><><> Bierz 1.6 16v, optymalny silnik. każdy lubi lpg ale 1.6 spala mniej niż 2.0 po prostu. Zbiera się ok, ale to nie jest rajdowe autko ani nie nadaje się do podróży z wysokimi prędkościami (wysokość, opory powietrza, hałas). 1.8 odpuść, mało popularny = droższe i drożej dostępne części. <><><><><><><><><><><><><><> odnośnie pytań: 2) po lifcie karoseria podwójny ocynk, renault dawał 12 lat gwarancji na perforacje, trzyma się bardzo dobrze, generalnie jak rdzewieje to był bity/robiony. uwaga na parchle pod uszczelkami szyb w drzwiach, każdy scenic to ma, taki urok. <><><><><><><><><><><><><><> 3-4) zawieszenie ok, komfortowe, ceny części niskie albo śmiesznie niskie. Sceniol to auto w którym czasem siądą jakieś pierdoły nie wyłączające go z akcji ale ich naprawa jest tania i najczęściej nieskomplikowana. <><><><><><><><><><><><><><> 5) były różne wersje, z klasyki top to chyba privilege expression oraz fidji, dodatkowo był super mer du nord i sportway w alcantarze. był jeszcze aigle oraz aigle z lcd w zagłówkach. <><><><><><><><><><><><><><> topowy scenik miałby: skórę/półskórę + navi + cd+zmieniarka alpine 6cd + grzane fotele + grzana przednia szyba + szyberdachy + otwierana tylna szyba + esp <><><><><><><><><><><><><><> 7) ESP i ASR tak, od 2002 r., rozpoznasz po wyłączniku ESP spod kierownicy <><><><><><><><><><><><><><> 8) butla toroid tak dokładnie montują w cywilnym scenicu w miejscu koła. <><><><><><><><><><><><><><> Przy 130kkm nie powinno być widać żadnego "znacznego użycia" takie przebiegi są realne ale to rodzynki. nie wierz we wszystko co mowi handlarz ;) <><><><><><><><><><><><><><> to mój pierwszy post (witam wszystkich) tutaj, bo działam na forum scenika bardziej ale mam nadzieję, że pomogłem. Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!