Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jackass

Użytkownik
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II CC '07
  • Silnik
    2.0 16v 140KM + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    80

Profil

  • Zainteresowania
    militaria, motoryzacja, elektronika, fotografia

Ostatnie wizyty

678 wyświetleń profilu
  1. Hej. Czy jest jakaś możliwość podpięcia zmieniarki CD pod to radio? Teoretycznie można by kombinować z ukrytym fabrycznym radiem podpiętym pod auxa i do niego zmieniarka, ale to dużo zabawy i jednak trochę zajętego miejsca (które w CC odgrywa rolę). Ma ktoś wiedzę na temat czy da się podpiąć?
  2. Zgredek, nie aktywowałem jeszcze w liczniku tej opcji, więc na pewno się nie pojawi :D Wieczorem pogrzebię tam jeszcze czy żadnej podstawy nie znajdę. Dzięki za zdjęcia.
  3. Być może zadam laickie pytanie, ale w którym miejscu Megane CC z 2007 roku powinna mieć podstawy pod przekaźniki? Mam fabryczne maty w fotelach, mam całą wiązkę, mam już panel sterowania do tego, no ale nie działa, bo jak przypuszczam nie mam przekaźników i nie mogę tego zlokalizować. Po podłączeniu przycisków grzania jest na nich podświetlenie, ale po naciśnięciu guzika nie zapala się na nim kontrolka - jak rozumiem zapala się w momencie jak na przekaźniku jest załączony plus. Reasumując to moje pytania: 1.) Gdzie szukać podstaw pod oryginalne przekaźniki? Bardzo byłbym wdzięczny za zdjęcie. 2.) Ma ktoś numery oryginalnych przekaźników? Pozdrawiam.
  4. Odkopię trochę temat. Powiedzcie czy kupując zestaw navi powiedzmy carminat 8000 mogę potem plug&play zmienić sterownik na carminat informee 2 lub carminat 3 zenrin? Chodzi mi o to czy wiązki są te same i czy na tym oryginalnym wyświetlaczu to pójdzie? W tej chwili nie mam jeszcze nawigacji, ale rzymski sąsiad rozbił Megi II i będę mógł mieć tanio navi, z tym, że nie wiem jeszcze jaki to model.
  5. 100% pójdzie :) Do odcięcia jeszcze było trochę obrotów. A taka prędkość była z pełnym bagażnikiem i 3 osobami na pokładzie. No i na gazie - na wysokich obrotach wiadomo, że na benie pójdzie lepiej. Myślę, że na odpowiednio długiej prostej tak 235kmph może pęknąć - aczkolwiek zobaczymy. Jeszcze a propos testów, to muszę obczaić też czy w tym roku są wjazdy cywilnymi autami na Vallelunga, bo Meganką tam jeszcze nie byłem :) 3 lata temu były wjazdy na zaproszenie, 2 lata temu wcale, w zeszłym roku bez problemu (pierwsze pół godziny jazdy po rejestracji za free), a jeszcze nie wiem jak teraz. /\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/ No a dziś Megi umyłem, odkurzyłem i dokładnie pokazałem ojcu - kolejna osoba której to auto się spodobało. Coś czuję, że będzie chciał nią parę razy do pracy pojechać Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  6. Zabrałem Megi na przejażdżkę Prawie 2000km pierwszy raz tym autem. Powiem szczerze, że z aut którymi na razie pokonałem trasę Warszawa<->Rzym, to chyba auto którym się najlepiej jechało. Może przy pełnym obciążeniu (wiem, wiem, CC nie jest od tego), trochę podsterowna się staje, ale poza tym mega na prawdę. Chwila moment i 190 na liczniku, a tak jak cisnąłem, ale bez przesady to najwięcej mi się okazało 220kmph wg. licznika. Teraz już Megi jest w Rzymie, to Vmaxa na którejś autostradzie się wytestuje :)
  7. No właśnie -> chyba. Jak jeszcze jeździłem Astrą to też było "chyba" kilka typów pasujących kierownic, a faktycznie tylko jeden typ pasował, mimo, że reszta wizualnie bardzo podobne.
  8. Hej. Planuję montaż tempomatu w Megi i patrząc na kierownice stwierdziłem, że taka z Meganki/Scenica III byłaby ładniejsza i wygodniejsza (w sensie obsługi tempomatu) niż ta od mojej generacji. Czy jest możliwość wymiany kierownicy z MII na MIII? Czy mocowanie jest takie samo? Czy poduszka w sensie elektrycznym jest taka sama? Przyciski nawet jeśli mają inną rezystancję, to by się ogarnęło, gorzej właśnie z tą poduszką. Może ktoś przerabiał temat? Pozdrawiam.
  9. Poszło. Ok, to mi padło jakieś 6 lat temu, więc już nie pamiętałem. Nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd, poprosiłem tylko o sprawdzenie czy na pewno takowej regulacji nie ma. Jak jesteś pewien, że nie ma, to nie było pytania. W CC też. Tylko ta skrajna pozycja jest regulowana :)
  10. Z chęcią bym to zrobił, ale: W każdym razie plik PDF już mam, waży niespełna 1mb, ale nie mogę wrzucić. Pamiętam, że jak w Sceniolu padł taki plastikowy wspornik szyby (chyba po pierwszej serii Scenioli był już metalowy, ale nie to jest istotą tematu), to potem coś regulowali w ASO. Tylko nie wiem czy tym sposobem czy tym bardziej zaawansowanym ze zdejmowaniem tapicerki. Myślę, że dość normalną rzeczą by była taka regulacja nawet w autach z ramką, tym bardziej, że jak wspomniałem reguluje się przód i tył szyby - a jednak w każdym mechanizmie z czasem powstają luzy i szyba delikatnie opaść może z jednej strony. Prosiłbym o to, żeby dla pewności ktoś zerknął.
  11. Hej. Pomyślałem, że temat się może przydać, bo nigdzie w serwisówkach, ani w polskim internecie nie znalazłem takowego. Szyby z CC z czasem delikatnie opadają. Jak już robi się większa szpara, to musimy zdjąć tapicerkę z drzwi i w tym pogrzebać mocniej (KLIK!). Jednak jeśli szyba opadła delikatnie to mamy bardzo proste rozwiązanie. Znalazłem je na hiszpańskim klubie meganki cc i cała regulacja trwa nie więcej jak 3 minuty. Jeśli pojawiła się u Ciebie tego typu szpara, to jest to poradnik dla Ciebie: Co nam będzie potrzebne? 1. Długie paznokcie lub coś do podważenia dwóch zaślepek (ładnie odchodzą) 2. Zestaw imbusów - nie jestem pewien czy każda CC ma taką samą śrubę regulacyjną, a i nie jestem pewien jakiego imbusa ja użyłem - prawdopodobnie piątkę. Istotne, żeby były to dość długie imbusy (szczególnie do regulacji tylnej części przedniej szyby. 3. Piwko - bo do każdego DIY się przydaje :) So lets go! 1. Robimy przegląd szyb przy zamkniętym dachu. Jeśli gdzieś widzimy większe szpary zastanawiamy się, czy trzeba nam regulacji szyby od przodu czy od tyłu (szyba ma dwie śruby regulacyjne). 2. Otwieramy maksymalnie szybę która nadaje się do regulacji. 3. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od przodu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest na wysokości lampki w drzwiach - guma o "jajowatym" kształcie. 4. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić. 5. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od tyłu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest od tyłu drzwi. Znajdują się tam dwie okrągłe zaślepki/odprowadzenia wody - maksymalnie od tyłu duża nas nie interesuje, znajdująca się około 3cm dalej mała to ta której szukamy. Niestety z tego kroku nie mam zdjęć - w wolnej chwili nadrobię. 6. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić. Z tym, że w odróżnieniu od pkt 4 śruba regulacyjna jest nieco głębiej. Po każdej regulacji należy podnieść szybę przełącznikiem na maksa do góry i zobaczyć czy efekt już jest wystarczający, czy jeszcze musimy pokręcić. Z moich obserwacji mniej więcej jeden pełen obrót śruby to 1mm wysokości szyby, zaś cała regulacja w ten sposób jest w przedziale około 1-1.5cm. P.S. Jeśli któryś z posiadaczy innej wersji nadwozia mógłby sprawdzić, to prosiłbym o sprawdzenie, czy owe śruby regulacyjne są też w innych budach niż CC. Mam nadzieję, że komuś tym pomogłem. Pozdrawiam, Piotrek/Jackass.
  12. Dzięki, tak też zrobić spróbuję z rana, a jak nie to chwilę później pójdę do mechanika.
  13. Jesteś tego pewien? W Scenicu II z takim silnikiem jak Ty masz kiedyś zaczęło się ślizgać sprzęgło - co się okazało później padło sprzęgło od delikatnie zapowietrzonej pompy. Nawet uszkodzona być nie musi, tylko właśnie zapowietrzona. Wydaje mi się, że w przypadku uszkodzonego wysprzęglika samochód upierałby się przy jednej pozycji - czyli albo już by zostało sprzęgło na cały czas "połączone", albo właśnie od początku byłoby "prawie rozłączone" A co do wymiany tego wysprzęglika to trudna robota? Potrzebny kanał, dostęp do dużej ilości narzędzi i dużo wolnego czasu? Nie potrafię chyba zlokalizować PDFa o którym wspomniałeś.
  14. Skąd taki wniosek? Dam radę to zdiagnozować bez demolki pół auta? Z tego co czytałem to awaria wysprzęglika to m.in. pedał sprzęgła zapadający się w podłogę - u mnie taki objaw nie wystąpił - i ubywający płyn (auto stoi już czwarty dzień, codziennie jest sprzęgło pompowane i ani kropli nie ubyło). Od początku sam pedał cały czas chodzi tak samo. Tego nie znalazłem nigdzie - znaczy jedynie w książce serwisowej renault znalazłem coś mniej więcej na temat tego, że trzeba się bawić w wyjmowanie skrzyni. Sam na pewno nie podołam, bo ostatnio cały czas szkoła/praca, a do czwartku, najdalej piątku rano auto muszę mieć zrobione. Poza tym megankę trzymam pod blokiem, więc większe dłubanie odpada - i tak się zbierają gapie jak się coś dłubie (choć jak z Astry zdjąłem całą karoserię z przodu to więcej osób obserwowało ). Tak więc chyba z rana pójdę do mechanika 200m dalej i zapytam czy to ogarnie solidnie i względnie tanio - problem z holowaniem by odpadł. Natomiast cały czas czekam na sugestie, bo może to jakaś prosta rzecz, a ja z braku doświadczenia nie potrafię tego skumać - jednak w Astrze lepiej się dłubało i nie miało się tak poharatanych łap od ciasnoty ;) Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi ;) EDIT: Twardy silikonowy wężyk przezroczysty (taki jakiego używa się do pędzenia bimbru ;) Ponoć w akwariach też) nasunięty na ten odpowietrznik i do tego ta duża strzykawka. No tylko właśnie to nie idzie...
  15. No to się domyślam - tylko zapewne ta końcówka made by renault jest jakaś nietypowa, poza tym nie chcę kupować urządzenia wartego pewnie nie mało, które przyda się raz na 5 lat. Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Strzykawka też robi za rodzaj pompki podciśnieniowej, rzecz jasna nie pompuję taką 2ml, tylko taką 200ml Ale ani kropli wydusić nie mogę...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!