Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
edgar184
Nowy użytkownik-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
scenic 1 ph 2
-
Silnik
1.6 16V
-
Przebieg (tys.km)
139
-
Witajcie. Odgrzewam i podepnę się pod temat. Jak że po 19tyś.km od wymiany rozrządu(razem z pompą), rozszczelniła się pompa, zabieram się we własnym zakresie do wymiany całości. Blokady są, jeszcze zakup części i do roboty. Dziś rozebrałem całość obudowy rozrządu, tak że wszystko było widać, miejsca bardzo skąpo na manewrowanie, wszystko uwalone od płynu chłodzącego. Zastanawia mnie tylko jedno: Przecież trzeba go zdemontować do odtłuszczenia powierzchni styku koła zębatego z wałem? Po wymianie rozrządu, zedytuje swojego posta. Koło zębate trzeba zdemontować, by odtłuścić powierzchnię styku koła zębatego z wałem. Składanie całości z blokadami jest bardzo przyjemne :). By sobie zrobić więcej miejsca do roboty, można w dużym zakresie wajchować silnikiem góra dół. Pompa która się u mnie rozszczelniła po 19tyś, to hepu.
-
maxiecu , maxitest diagnoza renulta
edgar184 odpowiedział(a) na pawelsonx temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Witam. Podepnę się pod temat, jeżeli niewłaściwy to proszę o przeniesienie. Posiadam scenica 1ph2 2000r 1.6 16. Interfejs elm327. Łączy się z fiat croma przez fiatecuscan. Ford bmax przez maxiecu i scanmaster. Scenica nie mogę podłączyć, za każdym razem wywala komunikat o ponownym wylaczeniu i wlaczeniu zapłonu. A scanmaster o braku połączenia z ecu. Potrzebuje odczytać i wykasować błędy z abs i silnika. Z pomocą kolegi lotnik99, okazało się zły kabel elm327, zakupiłem elm327 1.5a i scan master, obd auto doctor łączy się bez problemu. Natomiast maxiecu pozostaje nie połączone. -
Megane I phII Hamulce nie puszczają,
edgar184 odpowiedział(a) na B-Rey temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Problem całkowicie usunięty. Przyczyną były zapieczone klocki hamulcowe w jarzmach. Dokładnie to hamował tylko od strony tłoczka (tu klocki były żyletki), a od przeciwnej praktyczni nie zużyty. Aczkolwiek oba były bardzo mocno zapieczone. Przód i tył. Zmontowane nowe klocki, bez tych blaszek dystansowych. W nowym komplecie nie było tych blaszek, a ze starego nie przekładałem. Problem wysokiego hamulca, bardzo czułego, nie puszczającego, nie powrócił. -
Megane I phII Hamulce nie puszczają,
edgar184 odpowiedział(a) na B-Rey temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Musi to poczekać na wymianę klocków, wtedy wymienię komplet, klocki, płyn, czyszczenie zacisków. -
Megane I phII Hamulce nie puszczają,
edgar184 odpowiedział(a) na B-Rey temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Witam. Podepnę się pod temat. Bo problem chyba jest podobny do problemu autora wątku. Hamulce ewidentnie trzymają, da się jechać, ale z górki na luzie, się nie stoczy. Pedał hamulca jest bardzo czuły, wręcz określiłbym go jako "hamulec żyleta". Pomaga mocne wciśnięcie hamulca do oporu. I wtedy hamulce wracają do normy. Hamulce nie zapowietrzone, płyn hamulcowy jest w normalnym poziomie,serwo nie "syczy". Po takiej jeździe z hamulcami, koła nie są szczególnie gorące, powiedziałbym że normalna temperatura. Taki stan zrobił mi się drugi raz w ciągu pół roku. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? VIN : VF1JA0B0523768255 Może autor znalazł rozwiązanie definitywne? -
Dzięki za odpowiedź, tak podejrzewam że za drugim podejściem jest łatwiej. Powiedz mi jeszcze, jeżeli robiłeś coś podobnego, inwestować w ściągacz do tych tulei, czy od razu całą belkę wykręcać? Wyczytałem Twój opis z innego tematu: Regulacja zawieszenia jest opisana w instrukcji. Ja u siebie wymieniałem tuleje tylnej belki. Sama wymiana zajęła ze 2 godzinki a ustawienie drążków około 5 godzin. Teraz jak już wiem jak to zrobić było by szybciej. Przede wszystkim potrzebny jest przyrząd do wyjęcia drążków. Potrzeba pręt fi 10 z gwintem około 5 cm i zamocowany na nim ciężarek. Mimo, że instrukcja mówi o przyrządzie do ustawiania u mnie tylko komplikował sprawę. U siebie ustawiając belkę po prostu podniosłem ją na maxa do góry (drążki skrętne wyjęte) włożyłem jeden drążek a potem belka w dół i 2 drążek. Po opuszczeniu auta okazało się, że stoi za nisko. Zaznaczyłem gdzie są drążki (na środku mazakiem i na belce). Każda zmiana o jeden ząbek to o ile pamiętam 1,5 cm więc trzeba policzyć o ile ząbków trzeba przełożyć drążek (np. na środku to samo miejsce ale na belce o 2 wyżej lewy a prawy o 2 niżej). Jeżeli wysokość z jednej strony jest odpowiednia to przestawiamy drążek po stronie która jest za nisko lub za wysoko pamiętając o skoku o 1 ząbek. Niestety nie mam zdjęć z tej zabawy ale jak co to proszę pytać. Postaram się wyjaśnić. Czemu w pierwszym zaznaczonym akapicie piszesz że belka w górę i w dół, to nie oba drążki skrętne trzeba ustawić w jedną stronę? Acha, to te drążki muszą działać na siebie w przeciwnych kierunkach, musi zarówno odpychać belkę od karoserii jak i ciągnąć ku karoserii?? Aaa i analogicznie trzeba przestawiać np.o 2 zęby zarówno po stronie lewej jak i prawej. No ale ustawiając jak piszesz belka w górę, wkładamy drążek, i belka w dół, to na pierwszy drążek już działa siła skręcająca, czyli nie będziemy go w stanie wysunąć?
-
Witam. Odkopię wam kotleta. Auto Scenic 1.6 16v 2000r. VIN : VF1JA0B0523768255 Czy drążki skrętne w belce, belka popuszczona z amortyzatorów, mają jakąś siłę skrętną, czy są całkowicie luźne? Czy po demontażu obu drążków skrętnych belka "wychodzi" z auta? Czy do demontażu drążków skrętnych i wymiany tulei metalowo gumowych trzeba demontować drążki stabilizujące? Jeżeli tak, to je też trzeba jakoś ustawiać? W Sam Naprawiam wszystko jest opisane, ale dosyć suchym językiem, np.zmniejszyć po tej stronie zmierzoną różnicę,wysokości między stronami prawą i lewą.O tę różnicę należy zwiększyć rozstaw osi przyrządu specjalnego. To jest z przypadku pierwszego.