Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Postów

    5650
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

664 Super

2 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,
    8/ Jaki olej wybrać

Ostatnie wizyty

12170 wyświetleń profilu
  1. Masz inne podpunkty tej niesprawności; - jak nie spróbujesz - to się nie przekonasz, - warto poznać też ciśnienie oleju ( markowego ) na biegu jałowym!!!
  2. W silnikach benzynowych 1.4, 1.6 16V - ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować; - w granicach 32 +/- 4 kPa ( 320 +/- 40 mbar ), a/ wyższa wartość ciśnienia świadczy, że ; - jest coś przytkane w układzie dolotu powietrza, - wadliwy map-sensor, - wadliwie ustawiony rozrząd, - wadliwe luzy zaworowe, b/ niższe wartości ciśnienia to; - nieszczelności w układzie dolotu powietrza, występujące za przepustnicą, W większości przypadków; - to nieznacznie przestawiony rozrząd
  3. Auto z 2003 roku ; 1/ jeżeli ma filtr paliwa - to go zmienić na nowy, 2/ jeżeli filtra paliwa brak na zewnątrz to; a/ uszkodzona pompa paliwa, lub w większości przypadków, b/ prawdopodobnie zawór ciśnieniowy pompy - uszkodzony oring, - odczepić/zdjąć zasilnie paliwa od listwy wtryskowej , - po włączeniu zapłonu - musi od razu sikać benzyna - na wysokość > 1 metra w górę, - a jeśli benzyna pojawi się za którymś razem - to masz już odpowiedź, c/ prąd pobierany przez pompę to ; ok 3A, - napięcie 12,0 V, - ciśnienie paliwa > 3 bar, 4/ Rozrząd wymienia co ok; 80.000 km; - tak więc nie jest możliwe aby nowy zestaw rozrządu był w okropnym stanie, 5/Proponuje; 1/ zrobić zdjęcia rozrządu, 2/ wykonać kosztorys naprawy rozrządu przez mechanika, który to stwierdził, 3/ tak przygotowany ; - wysłać to sprzedającemu, - domagając się zwrotu wymienionej kwoty w kosztorysie, - lub zwrot kasy za auto, czy założenie sprawy w sądzie
  4. Ile obecnie ;( zmniejszone obroty na 750 obr/min ) wynosi ciśnienie na biegu jałowym??
  5. 1/ Świece Bosch FR7DC - to świeca zapłonowa BOSCH Nikiel 0 242 235 666 o odstępie elektrod 0,9 mm, - jest Bosch Iryd 0 242 240 653 / FR 6 KI 332 S - o odstępie 0,7 mm, - reguła odstępu 0,7mm - ma zastosowanie również jeśli nie ma LPG, 2/ Podciśnienie w dolocie mierzy map-sensor; a/ każda nieszczelność ( np; przy zbiorniku oparów paliwa) czy nadmierny opór wlotu powietrza czy wylotu spalin ; - ma wpływ na jego wartość, - a tym samym na zużycie paliwa, - nieszczelność w dolocie może wpływać na zmianę wartości ciśnienia rzędu; 20 - 50 mbar, b/ proponuje zakup czujnika map-sensor ; - ERA 550757 - BOSCH 0 281 002 616, c/ w większości przypadków; - włączona klima - to 390 mbar, - wyłączona klima - to 320 mbar, d/ największy wpływ ma prawidłowe ustawienie rozrządu i luz zaworowy ; - czyli aby zawory otwierały i zamykały się zgodnie z założeniem producenta, 3/ Bardzo ważne ; - to dokładne odpowietrzenie układu chłodzenia, - kontrola czujników przy pedałach,
  6. 1/ Odpala od strzała, pracuje równo; - czujniki wałka i wałku - są OK, 2/ "skontroluj układ wydechowy'' Dokonaj pomiarów ; na rozgrzanym silniku ok; 90 C, obroty biegu jałowego, a/ ciśnienia w dolocie, b/ kąta wyprzedzenia zapłonu, c/ pomiaru napięcia sond w zakresie; 0 do 1 V ; I - sonda - oscyluje od 0,1 do 0,9 V II - sonda - oscyluje od 0,6 do 0,8 V
  7. A/ Do uzupełnienia, B/Chodzi o układ chłodzenia, C/Warto zmniejszyć do 0,7 mm - aby oszczędzać cewki ; - świece i cewki - muszą być suche i czyste, D/ Wartość ciśnienia 395,3 mbar - jest niewłaściwa; Na wartość ciśnienia w kolektorze ssący ma wpływ ; 1/ nieszczelności połączeń i stan układu dolotowego ; a/ złej jakości filtr powietrza lub źle założony, b/ zatkany wlot do filtra, zbyt mały przekrój dolotu, przygnieciony/brudny przelot, c/ zatkany przewód serwa, zatkane serwo, d/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe/niedrożne wężyki do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa, e/ przytkana/niedrożna/zaolejona odma olejowa , f/ zły stan uszczelek pod kolektorem ssącym , g/ zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone uszczelki przepustnicy , h/ czujnika map-sensor ; - nieszczelny montaż, - niewłaściwe wskazania, i/ nieszczelne uszczelki/podkładki wtrysków, 2/ przestawiony rozrząd o; 0,5 - 1,0 ząbek, 3/ za małe luzy zaworowe, - hydro-zawory; - praca uzależniona przede- wszystkim od prawidłowego ciśnienia oleju, - na biegu jałowym, temperatura płynu ok;90 C - pomierzyć ciśnienie 4/ przytkany katalizator, 5/ pomierzyć kompresje, E/ W aso można zaktualizować sterownik; - megan I - był produkowany do 2003 r, - megan II - produkowany od 2002 -2009 r EDIT; Wg; praktyki, na biegu jałowym - czyli 700 obr/min + 50 obr/min; Po włączeniu czy to ; ogrzewania tylnej szyby, nadmuchów, klimatyzacji ; - sterownik silnika otrzymując tę informację - i stwierdza zwiększony pobór energii elektrycznej, - aby to zapewnić - delikatnie zwiększa dawkę paliwa - co powoduje wzrost obrotów, Włącz jedocześnie te urządzenia
  8. 1/ Wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu; - nadmuch, grzanie szyby, klima , 2/Przeczyściłem styki ; a/ czujnika temperatury płynu chłodzącego , b/ czujnika temperatury powietrza wlotowego; – ma wpływ na wielkość dawki paliwa - czyli czas wtrysku, c/ wtrysków, d/ sterownika; - zanim dane dotrą do sterownika, mają do pokonania piny, złączki, wtyczki, 3/Przy zakupie używanego auta ; - powinno się wymienić rozrząd - dla swojego dobra, 4/ Warto; a/ odpowietrzyć dokładnie układ, b/ map-sensor; - napięcie zasilania 5V, - rezystancja mniejsza niż 1 om, - szczelnie zamontowany, - rozważyć zakup nowego, c/ zadbać o oryginalny regulator napięcia Valeo; - nie oryginał - zawyża oraz wprowadza niestabilność obrotów, d/ odma olejowa - czysta i drożna, e/ kontrola czujników - przy pedałach; - szczególnie przy sprzęgle, f/ PR429 – pozycja przepustnicy
  9. 1/ Sondy - tylko oryginał; a/ może być używka z gwarancją - ale musi być oryginał , b/ II sonda wchodzi w skład systemu OBD, sprawdza ; 1/ sprawność katalizatora, 2/ sprawność pracy sondy I , 3/ oraz ogólny stan układu wtrysku silnika, 2/ Zbyt wysokie obroty biegu jałowego (musi być wyłączona klima ); a/ to w większości przypadków - nieszczelny układ dolotowy powietrza ; - kontrola wężyka od wspomagania hamulca, - kontrola szczelności na tzw; " Plaka " b/ stosować świece; denso lub bora; - odstęp elektrod = 0,7 mm, c/ zastosować nowy filtr powietrza, d/ olej 5W40 - najlepiej markowy, 3/ Przestawiony rozrząd ( przeważnie o 0,5 -1,0 ząbek ) może powodować że ; a/ wówczas ciśnienie może być rzędu 460 mbar - zamiast 320 mbar , b/ zwiększone zużycie paliwa , c/ silnik szybko się grzeje, d/ zawyżony kąt wyprzedzenia zapłonu, d/ czas wtrysku wydłużony; - powinien być ok; 0.28 s, a jest przeważnie 0.32 do 0,35 s, 4/ Ciśnienie w dolocie powinno być ; 280 – 360 mbar / 28 -36 kPa 5/ Uchylenie przepustnicy; - powinno być zbliżone do 11,8 % - dla ok; 700 obr; 6/ Kąt wyprzedzenia zapłonu; - na obrotach biegu jałowego; - temperatura płynu ok; 90 C , - układ odpowietrzony,
  10. Bez realizacji zaleceń z czwartku z godz;9;22 ; - będziesz tracił; czas, zdrowie i pieniądze
  11. Zalecam; 1/ Kontrola ustawienia rozrządu, 2/ Przeczyszczenie czoła czujników; wału, wałka, 3/ Kontrola styków czujnika temperatury cieczy, 4/ Pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu
  12. Zanim nie doprowadzisz silnika do prawidłowego stanu; - zakręć gaz na butli, Zalecam; przy przebiegu 280 kkm, 1/ wymianę uszczelek kolektora dolotowego, 2/ silnik nagrzany ok;90 C, obroty biegu jałowego; a/pomiar napięcia sond i ewentualnie; - wymiana sond, b/ pomiar podciśnienia w dolocie c/ czyszczenie przepustnicy; - pomiar położenia przepustnicy, d/ pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu, 3/ wymiana świec na ; denso, beru, 4/ cewki musza być suche i czyste, 5 / map-sensor - musi być szczelnie zamontowany
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!