Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

qwe789m

Nowy użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.4 16V; k4j 730
  • Przebieg (tys.km)
    150000
  1. Skrócenie rdzenia cewki tego czujnika obniży amplitudę sygnału napieciowego generowanego przez ten czujnik. Może powodować jakieś zakłócenia pracy silnika (na podstawie sygnału z tego czujnika sterownik steruje wtryskiem, zapłonem. dla jednego to będzie 0,01mm dla innego 1mm.
  2. Ja też polecam program maxiecu ze względu na oferowaną pomoc w razie problemów oraz możliwość dokupowania rozszerzeń na inne marki samochodów. Do tego polecam interfejs mpm-com droższy ale ma większe możliwości (np. tryb pracy jako interfejs elm327 lub kkl, elektroniczny multiplekser). tym w swoim scenicu nic nie zrobisz (interfejs musi obsługiwać linie can).
  3. Mają zasadnicze znaczenie na prawidłową prace szczotek. Pierścienie ślizgowe do przetoczenia lub wymiany przed założeniem nowego regulatora napięcia ze szczotkami. W module UPC koduje się typ alternatora.
  4. Na twoim miejscu wezwał bym rzeczoznawcę i jakiegoś biegłego z pożarów / instalacji elektrycznych żeby to oglądnęli i napisali co trzeba. A potem pozwał zakład, w którym zamontowano instalacje gazową.
  5. Dzisiaj kolega " JJgda" był u mnie swoim megane. Ponownie sprawdziłem jak wygląda nagrzewanie się węży. 1) Wyjście na nagrzewnice i metalowa obudowa termostatu nagrzewają się równocześnie natomiast wąż wychodzący na chłodnicę jest zimny do momentu otwarcia termostatu, co odpowiada położeniu wskazówki przy drugiej kresce. 2) Zanim otworzył się termostat powrót z nagrzewnicy też się nagrzewa i jest niewiele bardziej chłodniejszy od węża zasilania (auto nie ma instalacji LPG). 3) Wąż wychodzący na chłodnicę nagrzewa się w pobliżu plastikowej obudowy termostatu. 4) Po połączeniu się programem diagnostycznym z sterownikiem silnika (nie wiem dlaczego) zrywa połączenie po kilkunastu sekundach. Z modułem UPC nie da się połączyć w ogóle, natomiast z UCH, Airbag, ABS, wspomaganie kierownicy, zegary łączy się normalnie. Chciałem mieć podgląd na wartość temperatury w czasie jazdy ale nic z tego nie wyszło (o dopiero teraz sobie przypominałem, że w zegarach powinien być parametr z wartością temperatury silnika :angry: ). Na postoju silnik udało się nagrzać tak, że wskazówka był na drugiej kresce, 5) po przejechaniu 2-3km wskaźnik opada i ustala się trochę powyżej połowy miedzy pierwszą a drugą kreską (temperatura powietrza na dworze podczas jazdy była dodatnia!). Tak to wygląda, niby by pasowało że termostat (który jest nowy) jest niedomknięty lub za późno się zmyka. Przejechałem się swoim megane i na trasie (cieplice - zabobrze i z powrotem) i mam tak: wskazówka ciągle na 2 kresce (jak na zdjęciu) , a dochodzi tam po przejechaniu 2-3km. Węże mają taka samą twardość jak u ciebie, po otwarciu korka zbiorniczka wyrównawczego taki sam "pstryk" i poziom płynu też się podnoś. Jak chcesz to mogę ci pożyczyć 2 termostaty na próbę jeden jest sprawny, drugi się za późno otwierał (z tego co pamiętam). Tak czy siak gdzieś ten silnik musi się chłodzić i na pewno sama nagrzewnica nie będzie wstanie tak skutecznie go schładzać.
  6. Sygnał o wartości prędkości pojazdu jest wysyłany do wskaźnika po CAN z sterownika ABS który oblicza ją na podstawie sygnału z czujników prędkości obrotowej każdego koła. Więc to wskazuje na brak zasilania sterownika ABS. Więc trzeba sprawdzić jak się ma jego zasilanie (wtedy kiedy występuje usterka i wtedy kiedy nie występuje). Druga sprawa to przestudiować schemat instalacji i szukać punków wspólnych dla elementów które nie działają.
  7. Tak pomyliłem numery ;), (już poprawiłem).Wentylator chłodnicy i ogrzewanie tylnej szyby są sterowane z modułu UPC (tego koło lewego nadkola), ale wątpię żeby usterka w tym module powodowała nienagrzewanie się silnika, już prędzej przegrzewanie w przypadku gdy jest uszkodzone sterowanie wentylatora chłodnicy. Dziwna ta cała sprawa niby wypadało by na niedomknięty termostat ale z tego co piszesz o temperaturze węży to wynika że termostat jest ok. A jak byłeś na tym warsztacie i podłączali program diagnostyczny to jaką temperaturę odczytano z czujnika temperatury silnika ? I drugie pytanie co się dzieje jak stoisz na postoju i silnik się nagrzeje tak że na wskaźnik jest powiedzmy w pobliżu 2 kreski, wtedy wyruszasz w trasę czy podczas jazdy temperatura spada ? Widzę że mieszkamy niedaleko (ja Piechowice).
  8. Napisz jak i który jak się ogrzewa podając numeracje ze zdjęcia: . Działanie termostatu sprawdzać należny na postoju jak silnik jest zimny. Odpalić i patrzeć (a właściwie macać) jak się ogrzewa wąż wychodzący z króćca 2 w odniesieniu do węża wychodzącego z króćca 1. Nr. 2 powinien się nagrzewać praktycznie równocześnie z metalową obudową do której przykręcony jest czujnik temp. natomiast nr. 1 powinien się rozgrzewać dopiero gdy temperatura nr. 2 będzie równa temp. otwarcia termostatu.
  9. Zobacz tutaj > kolega " martello" podaje jakie są oryginalne gumowe z rantem : http://megane.com.pl/topic/61594-dywaniki-gumowe/page__view__findpost__p__424066. Natomiast kolega " Pawel" trafił dywaniki gumowe produkcji rosyjskiej http://megane.com.pl/topic/61594-dywaniki-gumowe/page__view__findpost__p__446629. Są też do megane II http://allegro.pl/renault-megane-ii-2002-09-dywaniki-gumowe-korytka-i6333046061.html (sprzedający: Scoutt_PL) Tak to wygląda: Patrząc jak to wygląda w megane III to są odpowiednio dopasowane i mają wysoki rant oraz kierowcy zachodzi pod pedały i na stopkę. Zamierzam takie kupić jak będę miał to pokaże jak wyglądają w aucie.
  10. Masz tak białe to grzałka, szary to masa, czarny to wyjście sygnału napięciowego z sądy. Jak chcesz sprawdzić grzałkę to odpinasz wtyczkę i na tej od sądy mierzysz jaka jest rezystancja pomiędzy tymi dwoma białymi przewodami (na zimnej ok.10Ω ; na ciepłej <30Ω). Następnie należy sprawdzić działanie ogniwa sondy i do tego najlepszy jest oscyloskop lub program diagnostyczny (może też być szybki woltomierz) aby móc sprawdzić amplitudę i częstotliwość sygnału napięciowego generowanego przez sondę. Orientacyjne aby stwierdzić czy sonda "żyje" wystarczy porządny multimetrem. Pomiar napięcia sygnału wyjściowego wykonujesz pomiędzy czarnym a szarym przewodem (wtyczka podpięta), uruchamiasz silnik (rozgrzewasz) i parzysz jak się zmienia napięcie w zakresie [0-1]V. Wartość napięcia powinna się szybko zmieniać a im wyższe różnice pomiędzy wartościami min i max tym tym dokładniej działa sonda. Szybkość zmian powinna być większa np. przy 3000obr/min w stosunku do zmian na biegu jałowym. Zakresy: (100-450)mV - mieszanka uboga; (450-900)mV - mieszanka bogata, i tak gdy depniesz na gaz to na woltomierzu powinieneś zobaczyć wartość odpowiadająca mieszance bogatej (podczas zwiększania się obrotów sinika), natomiast gdy puścisz gaz podczas schodzenia z obrotów (np. z 5000 obr/min) wartość odpowiadającą mieszance ubogiej.
  11. Korekta biegu jałowego się rozjechała. Jak silnik zimny to z podłączonym evap też gaśnie? Możesz zresetować sterownik odłącz akumulator na parę godzin, potem podłącz przekręć kluczyk na zapłon (nie odpalaj auta) potem wyłącz zapłon, odczekaj minutę następne odpal i jak się rozgrzeje to zostaw na 10 min na wolnych obrotach (bez włączonych świateł, nawiewu itp.) żeby korekta mogła się dobrze ustawić. Co do tego ASO to dobrze wytłumacz co się tam dzieje i podkreśl, że nie płacisz jak usterka nie zostanie usunięta, jak zaczną coś wymieniać to żądaj zwrotu starych części. Mam nadzieje, że w końcu uda się namierzyć przyczynę problemu.
  12. [Dopiero teraz mogłem odpowiedzieć] To od początku Tak powietrze z siłownika serwa w momencie puszczania pedału hamulca dostaje się do kolektora, na biegu jałowym działa regulator obrotów biegu jałowego silnika sterując czasem wtrysku, wyprzedzaniem zapłonu i otwarciem przepustnicy stara się utrzymać obroty na zadanym poziomie. Dopuszczjąc lewe powietrze obroty wzrastają regulator przez zamknięcie przepustnicy próbuje kompensować ten nadmiar powietrza aby wyrównać obroty do zadanych np.750 obr/min. Czyli tu działa wszystko ok. Przy przestaniu pompownia obroty powinny lekko opadnąć i szybko wyrównać. Niekoniecznie, bo dalej nie można wykluczyć czy to sterownik nie zadaje takiego otwarcia przepustnicy. Jak testujesz to musisz podglądać położenie przepustnicy i położenia pedału gazu. A taki test wykonać jeden jak auto gaśnie lub obroty opadają a drugi jak już wszystko działa i wtedy porównać czy dla danego położenia pedału gazu otwarcie przepustnicy jest takie samo. Najlepiej zrobić podmiankę przepustnicy z działającego normalnie auta i zobaczyć co wtedy (żeby nie wydawać znowu zbędnie kasy) a jak nie przepustnica to sterownik. Zakładam że po tylu wizytach w serwisach panowie mechanicy robili tzw. przystosowanie położeń granicznych przepustnicy ? Dziwi mie tylko, że nowa przepustnica i wadliwa. Co więcej tylko powoduje jednorazowe problemy jak zimna. Czyżby to ośka przepustnicy przy niskich temperaturach, się zacinała?
  13. Dlaczego nie potrafi? Bo takie właśnie mają podejście i zwyczajnie w świecie nie chce im się grzebać przy starym aucie gdy problem jest skomplikowany i jednoznacznie nie można go stwierdzić. Dlatego coś wymienią, coś dokręca, coś wymyślą i kasę zainkasują i tyle, ważne że jest zysk. Dlatego polecam Ci samemu za to się wziąć jak niema w pobliżu uczciwego diagnosty. Wiedze o elektronice posiadasz więc problemu nie powinno być. Po tym co było w tym aucie sprawdzone to pozostaje tylko podgląd parametrów rzeczywistych podczas występowania tego spadków obrotów. Tam chyba siedzi sirius 34 to DDT2000 na KKL powinien pójść.
  14. Bardzo dobrze Pan doradzał. Ale kolega już zdążył zaliczyć już kilka warsztatów typu "będzie pan zadowolony", kasa poszła problem został i teraz będzie się bał dawać do następnego bo nie wie czy naprawią i ile skasują. Większość warsztatów nie toleruje obecności klienta podczas naprawy. Jedyne co to albo sam się za to bierze (my pomagamy) albo trzeba by polecić kogoś kto by to uczciwie ogarnął. Trzeba też zwrócić uwagę na jednorazowy charakter tej usterki jak nie uda się czegoś zauważyć podczas gdy występuje to trzeba odczekać (dokładnie nie wiadomo) czy aż silnik ostygnie czy parę godzin aż będzie całkowicie zimny.
  15. W tym silniku odma/separator wygląda jak na zdjęciach, w zasadzie nie ma co tam ją brudzić (chyba że kiedyś padła komuś UPG). Wyjście odmy jest bezpośrednio do puszki przed przepustnicą, a jedyne połączenie odmy z kolektorem ssącym to ten mały otwór. Gdyby tam było zabrudzone/ przytkane to by przy wyższych obrotach bagnet wypychało. Co do przepustnicy to mimo że nowa może trafić się wadliwa. Dlatego potrzeba porządnej diagnostyki żeby można było coś wykluczyć lub wytypować bo na razie nie wiadomo jak ma się sterowanie przepustnicą, czy w momencie nieciśnięcia pedału gazu i wzrostu obrotów i późniejszym ich spadku odpowiada otworzenie się przepustnicy czy może pomimo naciskania gazu przepustnica się początkowo otwiera a następnie zamyka (powodując spadek obrotów) może też być uszkodzony sterownik silnika a może co innego. Dopóki ktoś do tego się porządnie nie zabierze to można naprawiać i naprawiać oraz kasę wykładać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!