Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tomek89

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault I PH I 1996
  • Silnik
    1.6 8V
  • Przebieg (tys.km)
    262000*
  1. tomek89

    Laguna I PH II

    No to muszę dorwać pompę na podmiankę - bo moją meganką 1.6 8V teściu śmiga - a nie pozbawię go auta... Tak na marginesie: Wymieniłem akumulator na sprawny, poprawiłem masy na skrzyni biegów, silniku, pod akumulatorem - brak poprawy w temacie. Jednak dopiero teraz zauważyłem, że w okolicach 1000 obr/min (jak gaz trzymam nogą), to włączone światła migają - coś w takt obrotów silnika... tak chyba nie powinno być?? A tak poza tym, bez zmian, już nie wiem co mam sprawdzać, czy wymieniać? Z tym miganiem świateł, może alternator dogorywa?? Sprawdzone, alternator ładuje jak trzeba - była tylko wtyczka obluzowana, ale reszta bez zmian... Już mnie to w*****a, że wszystko co robię, to nie przynosi najmniejszego skutku...
  2. tomek89

    Laguna I PH II

    Jak już jadę to jest w porządku - nie mam porównania co tego czy muli czy nie, bo jak dotąd to miałem do czynienia z dwoma silnikami 1.6 16V i oba były w jakiś sposób uszkodzone. Dokładnie, to jest tak, jak trzymam nogę na gazie, to są obroty i auto jedzie (na jałowym tez muszę trzymać nogę na gazie), jak zdejmę nogę z gazu, to schodzi z obrotów do 0 i gaśnie (bez zająknięcia). Ten zewnętrzny filtr paliwa (przy zbiorniku), wymieniłem na nowy profilaktycznie... Powiadasz pompa paliwa, mam na stanie pompę od 1.4 8V sprawna na 100 procent, ale czy nada się do podmiany i sprawdzenia, czy ewentualne czyszczenie tej oryginalnej??
  3. tomek89

    Laguna I PH II

    Witam od dwóch tygodni jestem posiadaczem laguny z silnikiem 1.6 16V - benzyna bez gazu. Mam problem z brakiem wolnych obrotów - znaczy się po zdjęciu nogi z gazu, auto gaśnie ("nawet nie walczy o życie"). Na dzień dzisiejszy zrobiłem: wymiana silnika krokowego i jego oringów (3 silniki) wymiana oringów przepustnicy wymiana czujnika położenia wału (2 do wyboru Delphi i Valeo, mam oryginał Siemens) wymiana czujnika cieczy chłodzącej wymiana czujnika przy pompie wspomagania wymiana cewki zapłonowej (mam Denso i Valeo) uszczelnienie kolektora ssącego Co do innych pytań, nie pali oleju, nie zabiera płynu chłodzącego, węże od chłodnicy są miękkie cały czas. Powyższe działania nie przyniosły żadnych zmian - silnik jak zdychał, tak nadal zdycha na niskich obrotach - czy zimny czy ciepły. Sprawę już poruszałem na innym forum, ale temat chwilowo zastygł, a ja potrzebuję samochodu - nie tyle do pracy, co do załatwiania codziennych spraw. Pozdrawiam i proszę o pomoc...
  4. Od piątku mam Megane I PHII 1.6 16V w kombi. W sobotę wyregulowałem linkę gazu, AFT, uporządkowałem bagażnik i wnętrze, wymieniłem wunderbauma w środku, dolałem płynu AFT...
  5. Panowie dziękuję za pomoc - ale znalazł się powód awarii samochodu, znaczy się zalany komputer - po wysuszeniu autko odpaliło i ma się względnie dobrze. A tak w oderwaniu od tematu, to pośrednim powodem niepalenia była też kiepska benzyna ze stacji w Polkowicach (dolnośląskie) - znaczy się tłusta (jak ktoś ciekawy gdzie - to chętnie na priv napiszę). P.S. Proszę nie zamykać tego tematu. Dodano: 06 cze 2017 - 00:01 Przepraszam, za odgrzanie kotleta, ale ta meganka zmarła śmiercią powiedzmy, że naturalna - dobre to auto było...
  6. A tak konkretnie, byłby szybszy, wolniejszy, skrzynia nie pasuje mechaniczne, czy inne są piasty lub pól osie? potrzebuje konkretnych informacji. Czy to możliwe, że przy około 245 tys km, skrzynia zeszła śmiercią naturalną? Aha, wczoraj jeszcze spuściłem olej - zeszło około 3 litrów oleju z zawiesiną metalicznych opiłków.
  7. Witam, w dniu dzisiejszym wysypała mi się skrzynia biegów. Po prostu coś w skrzyni zazgrzytało, szarpnęło autem i było po sprawie. Nic nie zwiastowało awarii, zarówno wczoraj jak i dzisiaj. Co do samej awarii, muszę odpalać silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła, bo cały czas ciągnie, nie mam wszystkich biegów - jest 2, 3 i czasem 4 (jakoś musiałem dojechać do domu. Sama skrzynia to JB 1165, a auto ma w granicach 245 tys przebiegu. Teraz mam pytanie, czy skrzynia JB 1168 z Megane 1,9 Diesel (1996r) będzie pasować do mojego auta, czy szukać gdzieś indziej? Co do samego samochodu, to jest mi potrzebny przy dojazdach do pracy - fakt autko lekko niema, bo robię jakieś 120 km dziennie.
  8. Podobnież, dobrze napięty pasek powinno się dać obrócić (na najdłuższej prostej) "z biedą" o około 90 stopni Dodano: 14 mar 2016 - 14:52 Na dzień dzisiejszy próbowałem odpalić auto. Rozrusznik kręci jak należy, ale niema iskry i nie dostaje paliwa. Doszedłem do wniosku, że problemem było kiepskie paliwo - tłusta benzyna. Teraz zastanawiam się co dalej, gdzie podziała się iskra, oraz co z wtryskam.
  9. Bezpieczniki w skrzynce były sprawne i czyste. Rozrusznik oddałem dzisiaj do regeneracji, bo był martwy - będzie na jutro. Co do reszty, to będę działał jak rozrusznik wróci... Jak wróci rozrusznik, to powalczę z układem zapłonowym - czy daje iskrę i paliwowym - czy podaje paliwo. Jestem skłonny ostrożnie twierdzić, że po zatankowaniu kiepskiej jakości benzyny, zatkał się filtr paliwa. Dodano: 13 mar 2016 - 14:26 Wczoraj przyszedł rozrusznik, zamontowałem go i podłączyłem - tyle w komorze silnika. Dzisiaj zabrałem się za zbiornik i pompę paliwa. Nie myliłem się - benzyna była tłusta. Zbiornik już wyczyszczony do zera, pompa paliwa zamontowana... Będą dalsze wieści z frontu walki... P.S. Chcę podziękować wszystkim kolegom, którzy udzielają się w tym temacie - wasza pomoc jest nieoceniona. A tak swoją drogą, czy w waszych megane 1.6, pasek nierządu (???) też jest napięty jak diabli?
  10. Pomijając poprzedni temat z problemami silnikowymi, to mam pytanie. Czy można zmienić sposób odpalania auta, zaznaczam, że mam immo. Chodzi mi o odpalanie auta przyciskiem - w sensie, że naciskam i odpalam. Generalnie chciałbym odłączyć od stacyjki przewody biegnące do rozrusznika i zalutować na nich normalny przycisk, typu "momentalnego". Stacyjka ma zostać na swoim miejscu, tylko jedna jej funkcja byłaby zabrana. Z tego moje pytanie - czy tak można? Tak dla dociekliwych, to mój problem i zapytanie wynika z tego, że już na podwórku jest jedna meganka 1.9 D. gdzie jedna stacyjka się już sypnęła, ale w niej jest o tyle łatwiej, że niema tam immo.
  11. No właśnie, co do tej skrzynki, to - wstyd przyznać - nie mogę sobie poradzić z jej otworzeniem - tak jakby była zaklejona. Powoli skłaniam się ku nawet najbardziej niedorzecznym awariom, jak zatkany filtr paliwa, przerwana wiązka w nadkolu (coś jak w opisywanym na tym forum Scenicu, czy kończąca swój żywot pompa paliwa. Zresztą, chwilowo odpuszczam batalię - dopiero w okolicach piątku i weekendu mam zamiar dalej walczyć... i kontynuować temat martwej Renaty. Mimo wszystko wszystkie pomysły i propozycje są mile widziane. Co do masy, to mam zamiar posprawdzać wszystkie - ewentualnie podłączyć dodatkową, czyli - akumulatora, bezpośrednio do silnika - zobaczę, czy coś to zmieni...
  12. Przy przekręceniu kluczyka, było tylko słychać pompę paliwa i nic więcej...
  13. W porządku - iskrę sprawdzę już jutro, bo dzisiaj mam po prostu dosyć... Dodano: 09 mar 2016 - 17:37 Najnowsze wieści z frontu. Dzisiaj rano, wyjąłem akumulator do podładowania prostownikiem. Po ponownym podłączeniu do auta, rozbrojeniu immo i przekręceniu kluczyka, zapalają się i gasną kontrolki poduszek powietrznych, usterki elektronicznej i jeszcze jedna - chyba ABS. Natomiast przy próbie odpalenia (kluczyk w ostatniej pozycji), nic się nie dzieje - auto nie daje znaku życia. Dlatego też nie mogłem sprawdzić iskry. Bezpiecznik w komorze silnika - ten 40A jest elegancki i sprawny.
  14. Witam, jestem posiadaczem wyżej wspomnianej meganki. Przed wczoraj, zaczęły się z nią problem, a mianowicie: z rana odpaliła bez problemu - po krótkiej trasie (jakieś 7 km)i zgaszeniu jej miała problem z utrzymaniem obrotów i gasła - pomogło "przegazowanie". Później było podobnie z tą różnicą, że już nie odpaliła - ale rozrusznik kręcił bez problemu. Na chwile obecną, sprawdziłem czujnik uderzeniowy - jest sprawny, wymieniłem czujnik położenia wału (firma EPS) (stary miał oporność ponad 300 om) i nie widać żadnych zmian. Na dzień dzisiejszy rozrusznik kręci jak trzeba, ale auto nie chce zapalić. Pompa benzyny działa - słychać ją po przekręceniu kluczyka, bezpieczniki są całe, immobilizer się rozbraja. Już nie wiem czego się chwytać - a chcę uniknąć wizyty u mechanika...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!