Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bialydelfin

Nowy użytkownik
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III grandtoure
  • Silnik
    TCE 1.2 115KM
  • Przebieg (tys.km)
    5000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. 1.2 115KM w manualu ma dokładnie tak samo... też z tym walczyłem (tzn. aso) wgrywali nowy soft do przepustnicy ale nic nie pomagało. Ostatnio ktoś z aso mi powiedział, że powodem falowania jest czujnik temperatury. Zauważcie, że falowanie występuje głównie na zimnym silnika ale raczej od wiosny do jesieni, u mnie przez całą zimę był spokój. Ma to związem z tym, że kompuret próbuje ustalić na początku temperaturę silnika i ma nie ustalony stan przez jakieś 10 sek. wtedy włącza ssanie lub wyłącza dlatego falują obroty. To ma związek ze stanami w logice komputera - automatycy pewnie by to lepiej wytłumaczyli... ale to już jest wgłębianie się w soft i teorię sygnałów.
  2. Oni doskonale wiedzą o problemie, liczą na to, że ktoś tego nie usłyszy albo zbagatelizuję sprawę. Sam szef serwisu przyznał mi się że silnik TCE 1.2 115 KM to nie jest udana jednostka... Trzeba by się im dorwać do czterech liter, ale samemu się nic z nimi nie wywojuje. Pozostaje droga sądowa lub jakaś pomoc ze strony programu motoryzacyjnego. Daj znać jak się sprawa zakończy. Gdyby się zebrała jakaś grupa osób chcących złożyć pozew zbiorowy, na ukrytą wadę tego silnika, to ja z chęcią się tym zajmę.
  3. Też się cieszę że mam nowy silnik - niestety samochód nie jest firmowy tylko prywatny. Ja chcę tylko od Renault deklaracji, że w nowym silniku poprzednia wada została usunięta - bo co zrobię jak to wróci po gwarancji ? Ja nie wymagam od nich żeby się zadeklarowali, że silnik się nigdy nie zepsuje - nie jestem idiotą. Chciałbym tylko zapewnienie, że oni są świadomi wady tego silnika i że nie zostawią klientów z problemem.
  4. Obowiązkowo pompa oleju i rozrząd, ale najpierw niech Ci to zdiagnozują czy na pewno to jest to. Powinni zrobić pomiar ciśnienia oleju i juz wszystko będzie jasne. A stuka juz cały czas ?
  5. Ja też mam 5lat gwarancji,ale nie kupowałem nowego samochodu, żeby go po 5 latach od razu sprzedawać... Planuję zgłosić sprawę do jakiegos programu motoryzacyjnego ale fajnie jak by się zebrał więcej osób z tym problemem.Jak to mówią w kupie raźniej...
  6. Problemem nie jest rozrząd,tylko zawór sterujący pompą oleju - ale jak masz te same objawy jak ja to masz też cały rozrząd do wymiany z automatu. Wada polega na złym sterowaniu ciśnieniem w komorze silnika, konsekwencją tego jest złe ciśnienie na napinaczu, to powoduje luzowanie się łąńcucha rozrządu - dlatego jest słyszalny hałas (stukanie). To stuka łańcuch o aluminiową obudowę, to powoduje ścieranie się ślizgów i obudowy. Do silnika dostają Ci się opiłki aluminium i syf ze ślizgu. W moim przypadku po oględzinach te opiłki spowodowały rysy na korbowodzie i na panewka. Jednym słowem dramat... Jeden mały zawór a robi spustoszenie w całym silniku. Wymieniając to nie dostaniesz gwarancji że ta wadą będzie usunięta. Ja mam wymieniony silnik i nie mogę od Renault uzyskać żadnego zapewnienia że wada została usunięta. Przedstawię Wam moją korespondencję z Renault : "Jestem posiadaczem samochodu Renault Megane III Grandtoure z silnikiem Tce 1.2 115 KM. Od nowości samochód ma poważne problemy z silnikiem. Proszę sobie wyświetlić historię serwisową. Najprawdopodobniej silnik Tce 1.2 115KM posiada poważną wadę konstrukcyjną pompy oleju - dokładniej mówiąc, problem jest z zaworem, który steruje wartością ciśnienia oleju w silniku. Problem jest na tyle duży, że w moim samochodzie został wymieniony cały silnik, ze względu na liczne uszkodzenia spowodowane niedostatecznym ciśnieniem oleju w silniku. W moim samochodzie, fabrycznie był zamontowany silnik H5F wyznacznik 408 o nr fabrycznym: D029278, obecnie posiadam zamontowany silnik H5F z wyznacznikiem 408 niestety nie wiem jaki posiada nr fabryczny - ASO też nie potrafiło mi go podać. Zwracam się do Państwa z pytaniem, czy w moim nowym silniku wada fabryczna została wyeliminowana ? Zadałem te samo pytanie serwisowi ASO - jednak nie otrzymałem takiego zapewnienia, gdyż serwis nie posiada takich informacji. W związku z powyższym proszę Państwa jako gwaranta o jasną informację czy w moim nowym silniki usterka została usunięta. Posiadam też informację od innych użytkowników silnika Tce 1.2 115 KM o podobnych usterkach. Czy Renault Polska będzie przeprowadzało jakąś akcję serwisową ? Mam nadzieję, że Państwo poważnie podejdą do tej sprawy i nie zostawią Państwo swoich klientów, którzy kupując samochód marki Renault zaufali Państwu, jako gwarantowi niezawodności. Chciałbym też uzyskać informację, czy istnieję możliwość wydłużenia (albo jakiejś formie opieki) gwarancji na nowy silnik - mając na uwadze, fakt tak poważnej usterki." Oficjalna odpowiedz : Odnosząc się do Pana pytania uprzejmie informujemy, że nie jesteśmy w stanie antycypować wystąpienia jakiejkolwiek wady produktu w Pana pojeździe czy też w wymienionym silniku. Jeżeli służby techniczne Producenta zakwalifikują Pana pojazd do grupy pojazdów wymagających dodatkowej kontroli, zostanie Pan o tym fakcie poinformowany przez ASO Renault. Partner Renault działa w tym zakresie zgodnie i według wytycznych Producenta. W przypadku akcji przywoławczych, Renault zobowiązane jest do przesłania informacji do UOKiK o przedmiocie akcji, dacie rozpoczęcia oraz listy pojazdów objętych akcją. Odpowiadając na pytanie dotyczące przedłużenia gwarancji, uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość zakupu usługi Formuła Non Stop, która obejmuje wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych pojazdu, których wadliwość została potwierdzona przez ASO Renault. Usługi świadczone w ramach FNS zaczynają być wykonywane po zakończeniu gwarancji fabrycznej. W celu zapoznania się ze szczegółową ofertą sprzedaży usługi Formuła Non Stop zapraszamy do Autoryzowanego Partnera Renault. Z wyrazami szacunku, Kinga Byller Specjalista ds. Kontaktów z Klientami Renault Polska Sp. Z o.o. Mój drugi mail: Witam, Szanowna Pani, Dziękuję za odpowiedź, niestety nie satysfakcjonuje mnie ona. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. Pozwolę je sobie jeszcze raz Państwu zadać: Czy w moim nowym silniku została wyeliminowana wada pompy oleju i luzującego się łańcucha rozrządu ? Bardzo proszę o jasną odpowiedź z działu technicznego. Nie pytam Państwa czy silnik posiada jeszcze jakąś ukrytą wadę bo jak Pani napisała tego nie możecie "antycypować" i jest to jak najbardziej zrozumiałe. Jednakże w moim silniku została jasno zdiagnozowana wada, serwis ASO także jasno potwierdza tą wadę, mało tego nie są to rzadkie przypadki. Bardzo proszę o poważne traktowanie i o rzetelną odpowiedź od kompetentnej osoby. Z poważaniem Odpowiedz Renault: Szanowny Panie, Uprzejmie informujemy, ze w poprzedniej korespondencji zostały przedstawione informacje, którymi dysponujemy. Prosimy traktować przesłane stanowisko Renault Polska, jako ostateczne. Z wyrazami szacunku, Kinga Byller Specjalista ds. Kontaktów z Klientami Renault Polska Sp. Z o.o. Może ktoś z kolegów jest prawnikiem i chciałbym się zająć tą sprawą ? Będzie wdzięczny za kontakt. Nie zamierzam im odpuścić...
  7. http://francuskie.pl/uokik-154-renault-megane-iv-serwisu/
  8. Czy poprawili - tego nie wiem... Serwis też tego nie wie, oni montują to co gwarant im przyśle... to jest pytanie na inny szczebel wtajemniczenia w renault. Trzeba by zapytać w centrali, na poziomie serwisu takich informacji się nie otrzyma. Ale problem jest dość poważny.
  9. Odebrałem samochód z serwisu z nowym silnikiem. Nie oficjalnie dowiedziałem się że problem z pompą oleju leży w module, który reguluję wartością ciśnienia oleju podczas jazdy. Jest to zawór, który w zależności od prędkości steruje ciśnieniem oleju w silniku i ten mały zaworek sterowany elektroniką powoduje spustoszenie w silniku... czyli mamy wadę konstrukcyjną... tylko jak im to teraz udowodnić i jak wygrać z renault... Trzeba by mieć dobrego prawnika + dużo czasu i na początku dużo pieniędzy, żeby z nimi zacząć wojować... i zakładać że wygra się proces... albo pozew zbiorowy - ale to by się musiało dużo osób znaleźć.
  10. Spróbuję dopytać w serwisie ale oni mało co wiedzą, nawet nie wiedzą gdzie składają silniki, nie wiedzą gdzie składają samochód, trzeba by dzwonić do warszawy do działu technicznego i dopiąć. U mnie objawy wystąpiły dość szybko, jak ktoś nie ma problemu ze stukanie łańcucha to raczej problemu nie ma. Chciałbym się dowiedzieć ile jest poszkodowanych osób w Polsce, tak jak pisałem jak ktoś ma znajomości w tvn turbo to można by to było naglosnic.
  11. Panowie właśnie czekam na kompletnie nowy silnik. Dział techniczny w w-wie kazał serwisowi wymontować z auta cały silnik i zrobić pomiary i oględziny. Okazało się że znowu pompa oleju jest wadliwa - było zbyt małe ciśnienie oleju w silniku. Konsekwencją tego był luźny łańcuch rozrządu, wytarty ślizg, obudowa. Rozebrali górę i dół silnika - znaleźli rysy na korbowodzie oraz panewkach. Diagnoza - silnik do wymiany. Czekam na nowy, pytałem ich czy ogłoszą akcje serwisową ale koleś w serwisie nie ma takich informacji - to zależy od centrali. Zobaczymy jak się będzie spisywać nowy silnik... jak widać na moim przypadku wada pompy oleju i terkotanie na duży wpływ na zużywanie się komponentów silnika. Nie wolno tego ignorować ! Powodzenia.
  12. Witaj w klubie szczęśliwych posiadaczy silnika z kosiarki tce... ciesz się ze wokół Ci samochód jeździ... a tak poważnie to ataku aso bez przerwy, pisz oficjalne reklamacje do warszawy, itp. Poczytaj sobie też nasz wątek o pompę oleju i wymianie rozrządu. Powodzenia
  13. Ja mam 2015 Dodano: 20 kwi 2017 - 19:17 Ciekawe ile jest takich przypadków w Polsce, koledzy nie myślicie i jakimś pozwie zbiorowym ? Może jest z nami jakiś kolega prawnik, który pomoże coś w tej sprawie. Nasza usterka to typowy błąd konstrukcyjny silnika, dlaczego my mamy cierpieć z tego powodu. Pamiętacie akcje z silnikami wv tsi ? Dopiero poprawa konstrukcji silnika rozwiązało sprawę. Czy na prawdę pozostaje nam tylko jeździć do serwisu ? Pytanie co jak minie gwarancja ? Ktoś powie najlepiej sprzedać, ale dla mnie to nie jest rozwiązanie, tylko dość duża strata pieniędzy. Macie jakieś pomysły co ugrać z renoult ?
  14. Mam złe wieści, po przejechaniu 10 tyś km terkotanie wróciło.... jest mocno poirytowany tym faktem. Po świętach mam wizytę w serwisie. Zastanawiam się czy nie skorzystać z pomocy prawnika, będę się domagać od Renoult wymiany silnika, zobaczymy co zrobią. Przypomnę, że przy 12 tyś. km miałem wymieniamy kompletny rozrząd + pompa oleju. Obecnie mam 23 tyś. km i znowu jest wyraźnie słyszane turkotanie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!