Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pixel16

Nowy użytkownik
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane
  • Silnik
    14 tce
  • Przebieg (tys.km)
    93

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Co to są za bzdury w ogóle, jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby padły wszystkie wtryski komuś w instalacji W BRC tak samo możesz sam sobie filtry wymienić co z resztą sam robilem, gdzie tu blokady jakieś widzisz, konstrukcyjnie wygląda to dokładnie tak samo czyli kilka śrubek wymieniasz wkład i gotowe Nie mówię że BRC lepsze, raczej chodzi mi o to że ktoś tu próbuje na siłę wszystkich przekonać do swoich dziwnych racji
  2. Zgadzam się, jednak na początku silnik nie równo chodził sporadycznie więc stwierdziłem że to jakaś mała sprawa i wymiana świec przy okazji instalacji załatwi sprawę, tym bardziej przy takim niskim przebiegu, no ale okazało się że jednak nie
  3. Była strojona tysiąc razy bo nie mogliśmy znaleźć przyczyny szarpania więc wszyscy próbowali każdej możliwosci diagnozy, a nie było sensu rozbierać silnika bez potwierdzonej usterki Po prostu w moim przypadku instalacja i jej marka nie miała znaczenia uszkodzony był silnik w momencie zakupu Pozdrawiam
  4. Nie wiem co się uwziales na to BRC tak, każdy post jaki piszesz na tym forum jest o tym że BRC jest mega słabe. Mam 2 auta w domu oprócz tego z tą instalacja i zero problemów, a miałem jeszcze jedno i tak samo nic kompletnie się nie dzialo. Dla zwykłego użytkownika który nie chce nic przy instalacji grzebać tylko założyć i jeździć sprawdza się bardzo dobrze. W tym silniku szarpanie występowało już przed założeniem instalacji zaraz jak go kupiłem sprowadzonego z francji, jedyna teoria to to że była wada fabryczna lub kiedyś lekko przegrzany silnik. Instalacja była strojona tysiąc razy
  5. Temat ostatecznie w końcu się rozwiązał, kompresja ostatnio spadła do 6barow na tym 3 cylindrze no i już nie dało się jezdzic więc w końcu był konkretny powód żeby rozebrać silnik, po rozebraniu UPG była w całości no ale zawór dolotowy nadpalony. Głowica już po remoncie wszystkie problemy znikły i wszystko chodzi idealnie Pozdrawiam
  6. emefe, udało się rozwiązać problem? mam dokładnie te same objawy, z tym, że zdarza się też że auto zgaśnie na benzynie, ale tylko na nie rozgrzanym silniku, jak już się rozgrzeje całkowicie to nie gaśnie dodatkowo oprócz szarpania przy stałej prędkości, szarpie czasem przy przyspieszaniu pod dużym obciążeniem, jak się np wyjeżdza na jakieś wzniesienie miga wtedy check, musze się wtedy zatrzymać i odpalić silnik ponownie i przestaje szarpać i migać (tak samo na benzynie i na gazie), ale zostaje zawsze szarpanie przy stałej prędkości. jeśli chodzi o błędy to mam od ponad 3 lat wypadanie na 3 cylindrze - i jest to wyczuwalne i na benzynie i na gazie (cały mój problem opisywałem tu na forum, link poniżej, ale jeźdże tak już długo i ubywa mi cały czas ten płyn ale cały czas są to niewielkie ilości, ale szarpanie się nasiliło i doszło to gaśnięcie) z rzeczy które wykonałem to: -wymieniłem świece, -zamieniłem wtryskiwacze -zamieniłem cewki -sprawdziłem dolot -czyszczenie przepustnicy -tester c02 nie wykrywa spalin w płynie chłodniczym - więc chyba nie będzie to uszczelka? no i błąd caly czas zostaje na 3 cylindrze (żadnego innego błędu nie ma) dwóch mechaników rozkłada ręce, ale twierdzą zgodnie, że to nie UPG, a wyciek płynu jest gdzieś znikomy i niewidoczny i musi odparowywać od razu - poleciłby ktoś ewentualnie kogoś kumatego z Krakowa lub okolic do tego silnika?
  7. Dzień dobry, chciałem odświeżyć trochę temat bo problem jakby narasta. Ostatnio (2 tyg temu gdzieś) spojrzałem na poziom płynu chłodzącego i mam poniżej minimum (miałem max.) Ponownie pojawił się błąd "wypadanie zapłonu na 3 cylindrze" a na zimnym silnik chodzi nierówno i ma zdecydowanie mniej mocy (czasem pod górkę ciężko mi ruszyć) dodatkowo patrząc na parametry silnika wartość "spalania stukowego na 2 cylidndrze" jest kilkukrotnie wyższa niż na pozostałych cylindrach (z tego co pamiętam to ok 1200 w stosunku do 200-300 na pozostałych cylindrach) po przejechaniu jakiegoś kilometra moc jest normalna ale dalej występuje to słynne szarpanie przy stałej prędkości - o ile wcześniej występowało tylko przy niskich prędkosciach (30km/h) to teraz praktycznie przy każdej. I pytanie do kolegi @witman czy takie obiawy to na 100% uszczelka pod główicą? Dodam, że silnik ma teraz tylko 67000 km (kupiłem auto gdy miał 38tys- potwierdzone w ASO).
  8. U mnie problem jest taki że to szarpanie jest dość intensywne i wystepuje do momentu aż pojawi się pierwsza kropka od temperatury a teraz w zimie to wiadomo troche trwa. Ogólnie mam pytanie czy jeśli zatka się ręką wlot powietrza (ten przy rezonatorze pod reflektorem po prawej stronie z przodu) to silnik powinien zgasnąć czy to normalne że dalej chodzi?
  9. Ja mogę to potwierdzić bo w moim 1.4 tce z 2009 roku przeprowadzałem w aso taki proces aktualizacji bo borykam się szarpaniem silnika przy obrotach 1800-2200. Nie pomogło to ale spalanie faktycznie chyba się zmniejszyło o jakieś 0.5l.
  10. Nie rozwiązało się nic, bledu brak, dopiero jak odlacze sonde. Po odpięciu sondy jest okej -nie szarpie. Kupiłem nową sondę i nie ma żadnej zmiany, dałem sobie na razie z tym spokój bo nie mam czasu na grzebanie przy aucie ale nadal mi szarpie. Chyba że ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę mi się wierzyć, że "ten typ tak ma" bo to znowu nie jest tak mało popularny silnik. Wyniki spalin na podpięte jest sondzie są książkowe.
  11. Dzięki za sprawdzenie. Nie ma pewności co do tego. Myślałem żeby zamienić sondy za katalizatorem z tą drugą bo chyba są te same. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy takie sprawdzenie tej sondy dałoby wiarygodny wynik?
  12. Dzięki fanatyk za zainteresowanie tematem, czekam na odpowiedź! Ogólnie jeśli chodzi o tą nową mapę silnika, którą mi wgrali w ASO to musieli tak czy siak coś poprawić w niej bo spalanie wg. komputera spadło mi o jakieś 1.5l/100 ;)
  13. Nie ruszałem na razie tego rezonatora bo żeby sie tam dostać musze zdjąć cały zderzak przedni. Dziś mnie komputer zaszczycił w końcu jakimś innym błędem: 024313 - Nieznany kod usterki, odczytane czytnikiem delphi ktoś ma jakiś pomysł? nie znalazłem tego błędu nigdzie. EDIT: Spróbowałem odpiąć sondę lambda przed katalizatorem i ku mojemu zdziwieniu problem szarpania na zimnym zniknął całkowicie. Czy może to oznaczać że sonda niedomaga, mimo że nie ma błędu sondy? (pojawił się dopiero jak ją odłaczyłem)
  14. Witam, ja w megane III 1.4tce z 2009 roku miałem dokładnie ten sam problem, z "usterką ładowania" czasem sie pojawiała, czasem nie. Również się z tym bujałem po kilku mechanikach, a w końcu znalazł się taki, który widocznie miał już ten problem i kazał szukać używanego alternatora. Kupiłem na allegro rzekomo z auta z 2012 roku z przebiegiem jakoś 80tys. i problem się rozwiązał po wymianie. Prawdopodobnie chodzi o regulator napięcia, można go wymienić, ale mechanik twierdził że bardzo ciężko dostać części do tego alternatora. Mój model to Mitsubishi 231000024R. Wymieniałem akumulator, czyściłem klemy, sprawdzałem kable - nic nie pomogło, dopiero ta wymiana. Na jesień tego roku zaczęło się coś na poważnie dziać z tym ładowaniem bo po zgaszeniu silnika wyskakiwał żółty komunikat "akumlator rozładowany, uruchom silnik". To mnie zmobiliozowało do załatwienia tej sprawy w końcu bo jeździłem tak z pół roku z tym nieregularnie pojawiającą się "usterką ładowania". EDIT: te "testy" w ASO mogły wychodzic pozytywnie bo trafili na moment w którym regulator działał ok - to wygląda tak, że przez CLIP'a ustawiają żądaną wartość napięcia ładowania i sprawdzają miernikiem jaka jest i stąd im wyszło że ok, raczej go nie wyciągają w ASO. Gdzies na jakims angielskim forum czytałem, że to chodzi o temperaturę i że w tych regulatorach napięcia "odklejał" się jakiś czujnik temperatury od jego obudowy czy coś takiego i stąd źle regulował to napięcie - to tak ogólnie bo nie jestem tego pewien. pozdrawiam.
  15. Przy dzisiejszym grzebaniu okazało się że to auto w ogóle nie ma przepływomierza, co jest raczej dziwne. Powinien być w zaznaczonym miejscu, za filtrem powietrza: jednak nie ma go tam. Chyba, że szukam w złym miejscu? Okazało się też, że mam pęknięty delikatnie "rezonator powietrza", dokładnie chodzi o tą puszkę: (auto miało kiedyś stłuczkę z przodu i pewnie dlatego jest pęknięty) Myślicie, że taka mała nieszczelność tej puszki może powodować takie dziwne rzeczy z tym szapraniem? Mi się to wydaje troche mało prawdopodobne ze względu, że to powietrze i tak przechodzi długą drogę zanim trafi do silnika (filt powietrza, turbo, intercooler itd)? Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć :!:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!