Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Asag

Nowy użytkownik
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Skoda
  • Silnik
    1,3
  • Przebieg (tys.km)
    124k
  1. Diesel mnie nie przekonuje bo samochód będzie użytkowany głównie na bardzo krótkich trasach.
  2. Ja mam identyczny dylemat tzn nie mogę zdecydować się czy brać 1,6 czy 1,4 więc podepnę się pod ten temat bo bez sensu taki sam zakładać. Z tego co czytałem główne zalety 1.6 to to iż jest to sprawdzona i prosta konstrukcja. Nie ma koła dmumasowego, turbo, części w rozsądnych cenach, bardzo dobrze znosi gaz. Natomiast minusem jest jego słaba dynamika. Z kolei 1,4 TCe daje więcej przyjemności z jazdy natomiast jego eksploatacja może okazać się dużo droższa i podobno głowica gorzej znosi LPG. Ja będę kupował starszy rocznik, podejrzewam że z okolic 2010-2012. Trzeba więc przyjąć że będą one miały już po 150+ tyś km przebiegów (nawet jak licznik pokazuje 70k). Orientuje się ktoś jakie są koszty wymiany koła zamachowego w silniku 1,4TCe? Naczytałem się o naprawach po 7-8 tysięcy w różnych samochodach tymczasem na allegro używane (pewnie z wraków) są po 700 zł, nowych jakoś nie potrafię znaleźć chociaż w jakimś komentarzu chyba spotkałem cenę 1700 oryginał i 700 zł zamiennik. Ile więc może wynieść taka naprawa? Tak samo turbosprężarka, jaki jest koszt regeneracji/wymiany? Czy ten 1,4 naprawdę taki straszny czy tez po prostu nie da się jeszcze tego ocenić ze względu na krotki okres na rynku? Nie zmieniam samochodów często więc jest to zakup dla mnie na lata i chciałbym być z tego zakupu zadowolony. Nie ukrywam tez że aspekt ekonomiczny też jest dla mnie ważny i nie chodzi tylko o spalanie ale i ewentualne naprawy.
  3. Ale tą kartę potem się jakoś przypisuje do tego konta?
  4. Tak karta była w samochodzie i nawigacja działa tylko chodzi o to jak to zaktualizować.
  5. Witam. Brat kupił Renault Scenic Grand (rok 2010) z nawigacją TomTom. Samochód był sprowadzony i z tego co mi wiadomo karta dokupiona była oryginalna od Renault (nie wiem czy z serwisu renault czy allegro). Tak czy inaczej ściągnęliśmy program TomTom Home i nie zakładając żadnego konta wsunęliśmy kartę w czytnik. Wyskoczyły komunikaty że minęło 90 dni itp. Po wybraniu ikonki aktualizuj urządzenie są tam tylko GPS Fix i masa fotoradarów z różnych krajów ale brak mapy. Moje pytanie brzmi czy coś się zmieni gdyby założono konto w tym programie? Potrzebne jest ono czy mapy są przypisywane do karty/urządzenia? Co by trzeba było zrobić aby móc aktualizować mapy tam? Bo w programie jest tylko opcja zakupu map a nie widzę żadnych pozycji z samą aktualizacją. Czy też w tomtomie jest tak że co roku kupuje się po prostu nową mapę? Ale to chyba bez sensu by było.
  6. Próbowałem to wygooglować bo nie chciałem zakładać nowego tematu ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem a temat o Megane 1,4 TCe (Megane III TCe)) został zamknięty a tam bym chętnie zapytał. Mianowicie czy 1,4 TCe posiada koło dwumasowe? Bo znalazłem dwie odpowiedzi w google a mianowicie "chyba tak" i "raczej tak bo silnik XXX też ma"". A jeżeli jest to czy ktoś z użytkowników tego forum ma już za sobą jego wymianę? Jeżeli tak to po jakim przebiegu i ile wyniósł koszt naprawy? Niektóre samochody słyną z nietrwałego koła dwumasowego, jak jest u Renault? Czy jest się czego obawiać czy to takie "straszenie dzieci Babą Jagą"? Bo historii o wymianie kół dwumasowych za parę tysięcy to się trochę nasłuchałem
  7. Podobno w 1,4 TCe głowica nie lubi gazu, prawda to? I czy to prawda że silnik ten wyposażony jest w koło dwumasowe?
  8. A zapytam jeszcze tutaj o jedną rzecz bo nie chcę zakładać nowego tematu. Przeglądając tematy w tym dziale zauważyłem że po instalacji LPG wariuje wskaźnik poziomu paliwa i forumowicze wykonywali różne "czujniki" które to korygują. Czy gazownicy zakładający instalację mogą coś podobnego założyć czy to tylko we własnym zakresie? I drugie pytanie, czy w kabinie jest jakiś wskaźnik gazu w butli? Skąd mam wiedzieć kiedy się kończy? PS: Wiem, kompletny ze mnie laik w tej kwestii, nie bić
  9. A jeśli można spytać ile zapłaciłeś za instalacje do tego 1,6 w serwisie renault?
  10. Rozważałem zakup diesla jednak dwumasa + DPF + często poflotowe cofane liczniki sprawiły że chyba jednak wezmę benzyniaka z LPG. Zastanawiam się tylko czy każdy benzyniak (1,2Tce, 1,4 Tce, 1,6) działa równie dobrze z LPG czy jest jakiś bardziej polecany od innych? I jaki zakład polecilibyście w okolicach Tarnowa ewentualnie Krakowa oraz jaka instalacja? Niestety ale w okolicy gdzie mieszkam są tylko małe firemki bez stron internetowych gdzie nie ma żadnej informacji jakie podzespoły są zakładane. W jednym zakładzie dowiedziałem się że jakiś Vailant czy jakoś tak.
  11. Co do pytania o przebiegi to raczej krótkie trasy. Dojazdy do pracy z podmiejskiej miejscowości około 10 kilometrów w jedną stronę. Korków raczej brak. Sporadycznie trasy po 30-50 kilometrów. Co do wspomnianych silników trochę obawiam się też turbo, regeneracja chyba sporo kosztuje a silniki z przebiegiem 150-200 tysięcy kilometrów już chyba mogą tego wymagać? EDIT; Zastanawia mnie dlaczego w dziale silników nie ma wersji 1,6 DCI tylko 1,5 a potem 1,9? Przecież podobno była również taka wersja.
  12. Tytułem wstępu obecnie jeżdżę starą Skodą Felicia (1,3 benzyna) którą kupiłem tylko dlatego że mnie przymusiło po zmianie pracy. Nad zmianą samochodu myślałem już jakiś czas myśląc nad jakimś focusem, golfem czy innym autem w cenie do około 15 tysięcy. Do momentu aż zobaczyłem Megane 3. Nie potrafię powiedzieć dlaczego ale strasznie spodobał mi się ten samochód, do tego stopnia że postanowiłem jeszcze poczekać i dozbierać na większy budżet bo jest to stosunkowo nowy samochód i ceny raczej zaczynają się od 22+. Pozostaje jeszcze tylko kwestia wyboru silnika. Początkowo myślałem nad 1,5 dci. Przeczytałem już masę artykułów, obejrzałem sporo filmów z testami i nie wynikło z tego nic. Przy silnikach 1,5 dci pisano o wycierających się panewkach, gdzie indziej pisano że problem już nie występuje o ile regularnie wymienia się olej (np co 15k). Problem w tym że tego nie idzie zweryfikować jak często ktoś olej wymieniał. Jest jeszcze 1,6 dci ale on chyba występuje dopiero od 2012 roku i ofert z nim jest bardzo mało. Dlatego pomyślałem ze może jednak lepiej zainteresować się "klasycznym" benzyniakiem 1,6 i ewentualnie zrobić do niego LPG (lub kupić już z zamontowaną instalacją)? Ale i tu podobno problemy z tym że dla odmiany z kołem faz rozrządu. Przyznaję ze na mechanice nie znam się w ogóle dlatego ciężko mi ocenić co jest prawdą a co narzekaniem na wyrost. Jaka wersja według was jest najmniej problematyczna (wiem ze to zależy od stanu konkretnego egzemplarza) ewentualnie która okazuje się bardziej ekonomiczna pod względem ewentualnych napraw?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!