Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pawelcio

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III PH I
  • Silnik
    1,5 DCI
  • Przebieg (tys.km)
    70

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Hej kolego. Widziałem że udzielałeś się jakiś czas temu w temacie składanych lusterek... można prosić o kontakt bo mam ważne pytanko:) ?

  2. Jak już koledzy zauważyli to kierownica od laguny.. ale przeróbka nie jest bardzo trudna, trzeba minimalnie spiłować zaczepy od poduchy, o ile dobrze pamiętam to dolne, trzeba to zrobić "po grubości" ;-) więc dostęp jest kiepski, ja użyłem do tego mini-szlifierki na giętkim wałku , bez tej modyfikacji poduszka się zapnie ale klakson będzie trąbił bez przerwy... ale za taką cenę bym się nie zdecydował, moja w doskonałym stanie kosztowała chyba 100 zł z przesyłką.. pozdrawiam Paweł
  3. Z tymi lusterkami nie do końca jest tak, że pasują idealnie od II do III. Na początku uwierzyłem w takie opinie na forum i zamówiłem do scenica III lusterko od scenica II ( bo zdecydowanie tańsze). Na dzień dobry musiałem przełożyć mocowanie bo nie pasowała obudowa lusterka. Po doświadczeniach z poprzednim samochodem ( Zafira pierwszej generacji) stwierdziłem, że coś słabo to ściemnianie w renault działa.. znaczna poprawa nastąpiła kiedy kupiłem lusterko od scenica III. Różnica polega na umiejscowieniu sensora, w III dach mocno schodzi w dół i sensor umieszczony jest na dolnej krawędzi lusterka, inaczej niż w II, zastosowano też chyba inny element światłoczuły bo szybkość działania jest o niebo lepsza. Ze swojego doświadczenia polecam zakup takiego lusterka jakie przewidział producent, okazuje się, że szczegóły czasem mają ogromne znaczenie, pozdrawiam Paweł
  4. jak parę lat temu kupiłem zafirkę i był to mój pierwszy samochód z komputerem co to pokazywał spalanie to na początku też wierzyłem... później się wkurzałem, że komputer kłamie kiedy odkryłem, że to spalanie zawyża i to dosyć mocno. Dlatego teraz kiedy to samo robi scenic III 1,5 dci 105KM już mnie to nie wzrusza.. wszyscy chyba mają ten sam problem..
  5. Odświeżę trochę temat, czy taki błąd nie powinien się zapisać do pamięci tak żeby można było potem zweryfikować co dzieje się z kluczowym przecież układem samochodu jakim jest układ hamulcowy? Błąd pojawił mi się w podobnych okolicznościach jak kolegom, po wykonaniu diagnostyki i wykasowaniu jakichś starych błędów ( były również takie pochodzące z układu hamowania ale pochodziły z zamierzchłych czasów i dotyczyły odpięcia przełącznika ręcznego) jeżdżę dalej i co jakiś czas pojawia się usterka układu hamulcowego, po chwili znika ale w pamięci nie pozostaje żaden ślad usterki. Czy u kolegów też taka usterka nie zapisuje się w pamięci błędów? pozdrawiam Paweł
  6. A pamiętacie koledzy taką dyskusję o systemie hamowania awaryjnego w megane/Scenic III ? wtedy niektórzy użytkownicy polecali użycie lewej nogi do hamowania żeby sprawdzić czy system jest i czy działa. Wtedy rozbawiła mnie ta propozycja aż do chwili kiedy sam spróbowałem zahamować lewą nogą.. oczywiście samochód nie rozpoznaje czy noga jest prawa czy lewa, rozpoznaje natomiast jak został naciśnięty pedał hamulca, sprawdziłem i jest dodatkowy czujnik, jeśli pedał jest naciskany tak "od prawej" jak przy zdjęciaciu nogi z gazu, to działa tylko jeden z czujników a jeśli jest gwałtownie wciśnięty na środku albo od lewej to załącza się dodatkowy czujnik i jest to interpretowane jako gwałtowne hamowanie, da się to wręcz usłyszeć (pyknięcie przełącznika) kiedy pedał hamulca "skrzywi" się ręką od lewej do prawej. Być może kolega ma ten czujnik uszkodzony i samochód zawsze traktuje hamowanie jak awaryjne. pozdrawiam Paweł
  7. No i znowu potwierdza się, że na kolegę cinas_ można liczyć ;-), co prawda jest link do holenderskiej strony, ale kto wie jak długo tam jeszcze będzie więc dla potomnych niech będzie i tutaj, pozdrawiam Paweł Renault-270511-s2.42.cab.zip
  8. Wersji 2.30 nigdzie znaleźć nie można.. a tutaj, jak widać nikt się plikiem podzielić nie chce. Ja miałem jakąś bardzo starą wersję, więc nie wiem jakie błędy miała np. wersja 2.30, 2.42 działa ok, poprzednia którą miałem z zakupionym cbox-em nie czytała mi nawet 8Gb pendriva.. skoro wersja 2.42 działa Ci poprawnie to chyba nie ma co się zastanawiać czy powrót do starszej wersji jest możliwy ;-) swoją drogą, nie chce mi się wierzyć, że żaden z kolegów nie posiada pliku z wersją 2.30, dziwi mnie tylko brak chęci podzielenia się takowym, po siedmiu latach używania opla i uczestniczenia w życiu oplowskiego forum, muszę stwierdzić, że użytkownicy tamtej marki dzielą się wiedzą z dużo większym zaangażowaniem.. tutaj można najwyżej dostać reprymendę za nieistotne z punktu widzenia czytelności informacji znaki interpunkcyjne.. czyli tak zwany przerost formy nad treścią.. ;-) no ale to takie "francuskie" więc pewnie tak musi być ;-) pozdrawiam Paweł
  9. Dzięki wszystkim dobrym radom z tego tematu udało mi się bez większych problemów dołożyć moduł cbox i usb do mojego nowego nabytku, problemów z zakupem cboxa nie ma, gniazda na aukcjach drogie jak diabli.. ale udało mi się kupić całą górną część obudowy tunelu z przełącznikami tempomatu, ręcznego i gniazdami zapalniczki i usb za 80 zł ( za samo gniazdo usb życzą sobie nawet 150 zł...), chciałem żeby było prawie jak w oryginale dlatego starałem się znaleźć moduł gniazd.. znalezienie okablowania jest prawie niemożliwe.. sprzedający już wiedzą, że to cenny towar i zwykle w oferowanych wiązkach już kabelków do cboxa nie ma, jeden ze sprzedawców wprost przyznał, że okablowanie do cbox to on sprzedaje osobno i to drożej niż całą wiązkę deski, więc za radą kolegi cinas_ kabelki zrobiłem z goldpinów a jako kabel między gniazdem usb a cbox zastosowałem jakąś zmodyfikowaną ( obciętą do szerokości pięciu pinów) wiązkę z rozmontowanego faksu Panasonica.. ważne, żeby rozstaw pinów był 2mm. Moduł zamontowałem pod obudową tunelu, jest tam na tyle miejsca a nie trzeba robić jakichś długich połączeń, wszędzie blisko, zasilanie, masa, linia can pobrana z wiązki radia. Wszystko poszło idealnie, mam wrażenie, że jakość dźwięku jest nieporównywalnie lepsza niż za pośrednictwem bluetooth i lepsza niż z tomplayera dołożonego do nawigacji, niestety mam starą wersję firmware cboxa a nigdzie nie mogę znaleźć aktualizacji, link który pojawia się w tym temacie już nie jest aktywny, jeśli któryś z kolegów posiada w swoich zasobach to proszę o udostępnienie pliku, pozdrawiam Paweł Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes Zauważyłem, że strasznie trudno uzyskać na tym forum jakiekolwiek informacje. Dla kolegi Qbak a zwłaszcza dla kolegi cinas_ który jak dotąd jest najcenniejszym źródłem porad, link do oprogramowania w wersji 2.42. Trudno to znaleźć i na dodatek język strony jest mocno pogański ale oprogramowanie zainstalowało się i działa poprawnie. https://www.terwolderenault.nl/renault/showroom/navigatiesystemen-updates/audio-connection-box Proszę nie sugerować się opisem w linku, soft jest do cboxa a nie do acb. Sam link do pobrania softu na tej stronie też jest dobrze ukryty, w punkcie 3 opisu trzeba kliknąć w aktywny napis Download. Pobrany plik będzie spakowany zipem, po rozpakowaniu otrzymany plik będzie nadal plikiem archiwum tyle że typu .cab, w tej postaci plik należy umieścić w katalogu głównym pendrive'a i z tak przygotowanym penem można już upgradować soft cboxa. pozdrawiam Paweł
  10. Jakby kwestia przydatności alarmu bądź jego nieprzydatności to osobna sprawa... ;-) póki co to jestem w fazie dodawania wszystkiego co się da, za chwilę pewnie będę niektóre ulepszenia likwidował... ;-) tak to jest jak się jest nowym użytkownikiem... bardziej zależy mi na szczegółach technicznych operacji dołożenia alarmu, z tego co widzę zestaw nie zawiera syreny a tylko centralkę i czujniki ultradźwiękowe, w jaki sposób sygnalizowane jest działanie alarmu, czy trzeba dokupić syrenę? skan instrukcji montażu pewnie wiele by wyjaśnił.. pozdrawiam Paweł
  11. patrzę i patrzę i za diabła tych spryskiwaczy nie widzę..ani w opisie ani na zdjęciach... może kolega oświeci? ;-) pozdrawiam Paweł
  12. Nie odzywałem się bo postanowiłem temat rozpoznać dogłębnie i wykluczyć ewentualnie jakieś moje błędy. No i okazało się, że błąd tkwił trochę po mojej stronie, trochę po stronie sprzedawcy od którego nabyłem kierownicę. Jestem nowym użytkownikiem marki Renault więc wiele tematów jest dla mnie jeszcze nieznanych.. Przez swoją niewiedzę zawierzyłem aukcjom internetowym i zakupiłem kierownicę od Laguny GT będąc przekonanym, że kupuję taką od megane GT.. większość sprzedających tak właśnie opisuje je na aukcjach, a ponieważ taka podcięta od dołu kierownica spodobała mi się i dodatkowo znalazłem taką w idealnym stanie i dobrej cenie to decyzja o zakupie zapadła w jednej chwili. Dopiero po tym jak nie udało się jej poprawnie zamontować zacząłem szukać czegoś na ten temat i wtedy sprawa się wyjaśniła. Dzięki koledze qweluke z tego forum, który zamontował taką kierownicę w swojej megane bez wymiany poduchy ( http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=12607 ) dowiedziałem się, że taka operacja jest możliwa, kolega poradził że trzeba lekko spiłować dwa jakby ucha na których opiera się poduszka i będzie pasować. Niestety, mimo ponawianych próśb więcej się nie odezwał i nie podpowiedział ani które ucha ani po którym wymiarze należy spiłować. Po wnikliwej obserwacji ;-) i drogą wzmożonej dedukcji wykminiłem ,że chodzi o dwa dolne zaczepy i że należy je spiłować "po grubości". Operację przeprowadziłem przy pomocy małego kamienia szlifierskiego na giętkim wałku i po usunięciu około 1mm aluminiowego zaczepu poducha pasuje niemal idealnie ( niewielka różnica w szczelinach między poduszką a kierownicą na górze i dole sprawia, że trzeba dodać to niemal do "idealnie"). Zapewne kierownica od megane GT pasowałaby bez takich kombinacji i na pewno koledzy którzy odpisali mi, że poduchy do megane i scenica są takie same mają rację. A ci, którzy jak ja za bardzo się napalą lub zawierzą sprzedawcy też mają jakieś wyjście, a nawet dwa: drogie czyli zakup poduszki od laguny albo zdecydowanie tańsze ale nieco pracochłonne.. pozdrawiam Paweł
  13. Pozwolę sobie odgrzebać nieco stary temat. Znalazłem niedrogo alarm do scenica III i pomyślałem, że może warto doposażyć mój nowy nabytek. Pojawiła się jednak pewna wątpliwość, wszystkie zestawy które znalazłem nie mają syreny natomiast same syreny do scenica III są dostępne. Czy któryś z kolegów zamontował może taki alarm i może podzielić się doświadczeniami, czy syrena jest jednak w zestawie czy może scenic trąbi np. klaksonem ;-), drugie pytanie to czy alarmy do scenica i megane III są takie same, bo znalazłem dwa identyczne zestawy ( za to w drastycznie różnych cenach..) jeden opisany do scenica i w instrukcji widnieje rysunek mojeje fury a drugi teoretycznie do scenica i megane.. no i najważniejsze, może któryś z kolegów posiada instrukcję która dołączana jest do zestawu alarmowego, przestudiowanie tego papierka byłoby wielce pouczającą lekturą, pozdrawiam Paweł
  14. No niestety musiałem się przekonać o tym na własnej skórze... poduszka od scenica nie pasuje do kierownicy od megane GT, da się ją od biedy zapiąć ale siedzi zbyt ciasno i w związku z tym nie pracuje klakson, a właściwie to pracuje cały czas... ;-) tak więc dla potomnych informacja: kierownicy od megane GT nie da się pożenić z poduszką od zwykłej wersji.. pozdrawiam Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!