Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tomasz_29

Nowy użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    229

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dla potomnych, w celu wymiany chłodnicy: 1. Odkręcamy śruby mocujące zderzak od góry (pod maską) - 6 sztuk torx 2. Odkręcamy śruby zderzaka od spodu auta 6 sztuk - chyba 10-tka 3. Odkręcamy koła, demontujemy przednią część plastikowych nadkoli po obydwu stronach 4. Po zdemontowaniu nadkoli uzyskujemy dostęp do śruby torx, którą jest przykręcony metalowy błotnik do ślizgu, przez "ucho" zderzaka. Śruba wkręcona od strony błotnika - bardzo ciężki dostęp 5. zdejmujemy zderzak (ja dodatkowo odkręciłem całe ślizgi, bo nie mogłem go wyszarpać, a nie chciałem uszkodzić), demontujemy plastikowe osłony które się pokazały po zdjęciu zderzaka 6. Demontujemy obydwa reflektory 7. Demontujemy plastikowe prowadnice lamp 8. Od frontu demontujemy blaszki trzymające chłodnicę (na klucz 10tke) 8. Teraz możemy wyczepić chłodnicę klimy z haków chłodnicy wody, tak żeby nie rozszczelnić klimatyzacji. Chłodniczkę kimy podwieszamy gdzieś z boku 9. Po spuszczeniu płynu (u mnie kranik w chodnicy nie działał), odpięciu węzy, wysuwamy delikatnie chłodnicę wody do góry. 10. montujemy nową, nalewamy płynu, odpowietrzamy i całość montujemy w odwrotnej kolejności. Roboty sporo - było kilka postów na forum, ze to szybka "robota" - nie zgodzę się Chyba że mój egzemplarz jest wyjątkowy, albo ja przekombinowałem.
  2. Cześć, No i trafiło na mnie -chłodnica wody w mojej megance 1.6 K4m 2009r rozszczelniła się. Jutro muszę zabrać się za rozbieranie - czy ktoś, kto przerabiał temat podpowie odnośnie wymiany? Korzystałem z szukajki, ale nie do końca znalazłem odp. 1. Czy po ściągnięciu zderzaka, muszę coś jeszcze demontować, czy chłodnicę uda się wówczas wyciągnąć "od góry" ? Chodzi mi o dodatkowe demontaże pasa przedniego, zamka klapy itp - znalazłem sprzeczne informacje w archwium. 2. Czy coś ze starej chłodnicy trzeba przełożyć do nowej? 3. Chłodnice klimy uda się "wypiąć" z obudowy chłodnicy wody i zostawić bez ruszania/rozszczelnienia ? 4. W dobrej cenie jest chłodnica Nissens 637606 - jak myślicie jest ok? 5. Odpowietrzenie układu po wymianie - czy to prawa że w megane iii układ sam się odpowietrzy przy wyższych obrotach? Płyn już kiedyś spuszczałem "kranikiem" i wówczas rzeczywiście tak się stało - wystarczyło przytrzymać w okolicach 4 tysięcy obrotów. Czy przy całkowitej wymianie chłodnicy będzie podobnie?
  3. Pompa oryginał o tych samych numerach. Jeśli to nie kwestia jakiegoś resetowania wskaźników/ programowania etc to nie pozostanie mi nic innego jak wyciągnąć pompę i wymienić moduł pływaka ze starej. Zastawiam się, czy dobrze usytuowałem pływak w baku podczas wkładania pompy - ciasno tam jest... chociaż pompa ma tylko w jednym miejscu wycięcie, gdzie "siada" w gniazdo baku wiec chyba jest ok.
  4. Witam, Pacjent megane iii 2009r z silnikiem 1.6 110hp . Padła pompa paliwa - wymieniłem na nową, jednak po wymianie wskaźnik paliwa miga i na zmianę pokazuje pół baku -> "brak". I tak w kółko. Odłączyłem klemy od aku - na chwilę jakieś 3 minuty wskaźnik zaczął pokazywać poprawnie ilość paliwa, ale po chwili znowu powrót do w/w sytuacji. Dla pewności zatankowałem świeżego paliwa na stacji - po staremu. Macie jakieś pomysły co mogło pójść nie tak? Coś nie tak poszło przy wkładaniu pompy i uszkodziłem pływak? Chociaż wtedy chyba by w ogóle nie pokazywał poziomu... A może trzeba coś skasować/zaprogramować? Jakieś pomysły? ? Z góry dziękuję i pozdrawiam, Tomasz
  5. Dziękuje za odpowiedzi. Wymieniłem na te Lesjofors - auto jest sztywniejsze i siedzi wyżej niż na starych (ale z racji pęknięcia i przebiegu pewnie już były ugniecione". W każdym razie na chwilę obecną jestem zadowolony. Co do pęknięcia spręzyny, a zużycia amortyzatora - to raczej nie ma związku... po prostu w tym miejscu na dole sprężyna była dość mocno skorodowana. Druga w tym samym miejscu tak samo, więc zapewne kwestia czasu i też by strzeliła. Auto nie podskakuje na nierównościach, prowadzi się dobrze więc amorki chyba ok - za 5 dni mam przegląd, to się jeszcze sprawdzi. Co do wymiany - dla potomnych. Podniosłem auto i postawiłem tył na kobyłkach. Odkręciłem obydwa amortyzatory i opuściłem belkę. ja próbowałem wyciągać sprężynę, a druga osoba naciskała na belkę, żeby ją jeszcze trochę obniżyć... no i wyskoczyła. Wszystko wyczyszczone i montaż w odwrotnej kolejności. Ogólnie praca łatwa, jedynie trochę trudności ze ściśnięciem sprężyny żeby wyskoczyła - nawet pomimo opuszczenia całej belki, ale jakoś poszło z drugą osobą. Dziękuję za przesłane rady i informacje.
  6. Witam, z uwagi na pęknięcie jednej ze sprężyn z tyłu jestem zmuszony do ich wymiany. Pytanie - czy do megane iii HB 1.6.16v są dostępne jakieś mocniejsze sprężyny? Chodzi mi o to, żeby auto nie siadało mocno przy załadunku, ale jednocześnie, żeby go nie podnieść? Narazie myślę o zamiennikach oryginałów - LESJÖFORS 4272956 - może ktoś miał styczność, dobry wybór? No i pytanie o samą wymianę, czy odkręcając koło i podnosząc auto na lewarku (raz jedną, raz drugą stronę) dam radę dokonać wymiany? Czy jednak duży podnośnik całego auta będzie konieczny? Pozdrawiam
  7. Dla kolejnych chcących zamówić sobie diody - sprawdźcie dokładnie schemat diody i wyprowadzenia w waszej płytce w lampie stopu. U mnie, pomimo oryginalnej lampy w megane iii ph1, anoda diody jest w innym narożniku, co nie pozwala na jej montaż w 4 przeznaczonych punktach - można było ją zamontować tylko przesuniętą na 2 luty. Wiadomość dla przyszłych kupujących.
  8. Witam, posiadam megane iii 2009 1.6 110hp, którą od zakupu przejechałem 100kkm. Mam dziwny problem, otóż przy wymianie opon na zimowe zauważyłem że opony letnie 205/50/17 mają zdartą zewnętrzną część bieżnika na szerokości 1-2cm od zewnętrznego boku opony... W większym stopniu dotyczy to opon przednich, ale na tylnich też widać takie oznaki zużycia. Ostatnio byłem na przeglądzie - w zawieszeniu wszystko ok, pojechałem na zbieżność - wszystko w normie. Mówię może pomiar niedokładny, albo maszyna... pojechałem do innego zakładu - również twierdzą, że wszystko w normie... no i zgłupiałem co to może być. Oponki mają 5lat, na zimówkach też widać delikatne ślady użycia na tej krawędzi, ale zdecydowanie mniej niż na letnich. Po zimie będę chciał kupić komplet nowych opon, ale wypadałoby wyeliminować problem, żeby nie zniszczyć nowego zakupu. Byłem u mechaników - rozkładają ręcę, według nich nie powinno nic się dziać. Macie jakieś pomysły gdzie szukać? PS: Opony to Goodride sv308 205/50/17. Tak sobie myślę - chyba że te opony są tak wrażliwe na przechyły miękkiego zawieszenia renówki w zakrętach hmmm Pozdrawiam
  9. No właśnie tego się obawiam. Co prawda towarówkę załadowaną do 1 tony ciągnąłem meganką, tylko że po płaskim i bez plandeki - spisywała się całkiem ok. Tutaj obawiam się jedank dodatkowych oporów powietrza i tak jak wspomniałeś podjazdów... Przydałoby się drugie autko z dieslem ale niestety brak... REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  10. Witam, myśląc o wakacjach, wpadłem na pomysł podróży z przyczepą kempingową. Mój zapał ostudził natomiast fakt, że posiadam megane iii 1.6 benzyna 110hp - czy ktoś posiadający takie autko jeździł może z przyczepą kempingową? Niestety pomimo 110km KM wydaje mi się, że meganka jest dość słaba i mam spore wątpliwości co do faktu ciągnięcia przyczepy przez ~8kkm (Skandynawia, także góry, podjazdy, zjazdy). Wybrałbym oczywiście przyczepę z hamulcem najazdowym (do wypożyczenia, gdyż nie posiadam takowej) DMC ~1000-1200kg. Jak myślicie - meganka da radę z tym motorem, czy to głupi pomysł? Mam nadzieję, że znajdzie się tu jakiś praktyk z takim motorem w megane, który ciągnął za sobą przyczepę kempingową...
  11. Dzięki za odpowiedź. Właśnie z zewnętrznym nie ma problemu - jest pełno tego dostępnego, ale mi chodzi o wewnętrzny, którego nie mogę znaleźć, a ludzie piszą że wymieniali sam... może jest zamienne z jakimś innym etc, stąd moje pytanie.
  12. Witam, niestety również mnie dopadła przypadłość uszkodzenia prawego przegubu wewnętrznego (ma luz co objawia się drganiami oraz od czasu do czasu stukaniem po puszczeniu sprzęgła). Przeszukałem forum, przeczytałem wiele tematów, ale i tak nie wiem jak to jest - trzeba wymieniać całą półoś, czy można sam przegub? Część osób pisało, że wymieniło sam przegub, ale nie mogę znaleźć takiej części oddzielnie... może słabo/źle szukam... Może polecacie jakieś firmy zamienniki przegubu,, czy też całej półosi... chyba że lepiej iść w oryginał to jakoś też przeboleję Chociaż patrząc po ich wytrzymałości to mam pewne wątpliwości co do tej decyzji... Z góry dziękuję za podpowiedź i rozwianie wątpliwości.
  13. Zmywacz do układu hamulcowego mam, także spróbuję - dzięki. Oczywiście łopatkami nie będę się bawił, będę chciał je tylko uchylić żeby dokładnie wyczyścić nagar... niestety w mojej megance zaczęły falować obroty i przypuszczam, że to przepustnica standardowo może dawać o sobie znać. Dziękuję i pozdrawiam.
  14. Witam, w związku z tym że przepustnica sterowana jest elektronicznie mam pytanie - czy podczas czyszczenia można normalnie zmieniać położenie łopatek przepustnicy po prostu na nie naciskając? Czytałem też, że komputer sam przeprowadzi adaptację po złożeniu wszystkiego w całość... prawda? Czym najlepiej czyścić przepustnicę - zwykła benzyna może być? Warto przeczyścić silniczek krokowy przy okazji? Jakieś rady w tym temacie? Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
  15. Dzięki za odpowiedź - czyli wszystko w normie :) Jeśli moglibyście przy okazji sprawdzić to "opóźnienie" na dwójce, przy ostrym dodawaniu gazu to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!