Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
F4R
Nowy użytkownik-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Scenic'2000
-
Silnik
F4R 2,0 16V
-
Przebieg (tys.km)
350
-
Vtą generację montowano fabrycznie w Toyotach Karola i zaprzestano nie wiecie dlaczego?
-
Miewałem trasy w kompletnej mgle gdzie nie sposób było jechać szybciej niż 50-60 km/h i wtedy przy toczeniu się na 5tce uzyskiwałem spalanie na poziomie ok 5l/100 km (Pb95 Shell V-power) no ale normalnie taka jazda jest nierealna wciąż wyprzedzanie hamowanie rozpędzanie i paliwko ucieka. Dla mnie średnią normą jest ok 8.5l/100km LPG w trasie. Na benzynie średnio miewałem zużycie 7,2l/100km (jazda autostradowaok 50% i szosa 50% np trasa do Dubrownika) czasem lepiej czasem gorzej w zależności od warunków i paliwa. Generalnie jednak przydałby się ten 6sty bieg przynajmniej na niemieckie autostrady - tu dobry turbodiesel ma jednak przewagę.
-
Gdzieś o tym czytałem na forum bo to chyba wszystkich meganek dotyczy - w każdym razie to normalne choć denerwujące. Dlatego mam przeważnie ok 1/2 baku benzyny bo świecąca się lampka rezerwy mnie denerwuje. Zapewne jest jakiśs sposób żeby to obejść ale nie miałem czasu ani ochoty bo to detal.
-
Ja mam NGK po 12 PLN więc w czym są one droższe od "oryginalnych"?
-
A skąd takie wnioski? Z benzynką najlepszy wynik był ok. 6,3l/100 zaznaczam wyjątkowo korzystne warunki mały ruch i spokojne toczenie się praktycznie tylko kilka zatrzymań. Poza tym S1 jest lżejszy od S2 a to też ma znaczenie no i pozostaje najważniejy element- kierownik Przydałoby się przypomnieć sobie co napisano w regulaminie forum o zasadach cytowania
-
Mnie to się szczególnie opłaciło bo pół roku po montażu instalacji relacja cen Pb do LPG była 3:1więc więc ok. 10 tys. km i instalacja się zwróciła No ale obecnie jest 2:1 i zwróci się po dłuższym czasie tj przebiegu o ile różnica cen nie wzrośnie Mój Scenic spala w trasie między 7 a 9 l zaleznie od warunków i stylu jazdy a w mieście o 2-3 l więcej.
-
Mój S2,016V '2000 już trzeci rok pomyka na BRC. Chodzi idealnie.
-
Mam BRC które "cyka" od nowości ale słychać tylko z zewnątrz wiec rybka mi to - zwłaszcza że autko chodzi tak samo jak na benzynie.
-
No własnie coś za coś a po cholerę lepsza przyczepność skoro auto traci na mocy? Miałem kiedyś eco na fabrycznych 13 165/70 michelin energy, i na autostradowych łukach pomykałem 160 km/h i przy takich prędkościach spalanie oscylowało ok. 7l/100 km. Ważne są też same opony nie dość że szersze to jeszcze mogą mieć bieżnik o dużych oporach toczenia. Po drugie niski profil oznacza mniejszy komfort i narażanie felg na uszkodzenia a dziur u nas nie brak ...
-
Współczuję Ci takiego mechanika naprawdę... I żeby nie było mam sporo ponad 100 tys i wciąż na syntetyku. Nigdy nie wleję nic gorszego bo nie będę ryzykował że np. mi zimą olej zamarznie jak to kiedyś było kiedy miałem mineralny w innym aucie. Pamiętaj rady mechanika często bywają przewrotne - on musi mieć robotę!!! Olej mineralny jest dla starych szparchów które wkrótce trafią na złom - nowoczesny silnik tj taki który został skonstruowany na przełomie wieku i później musi mieć syntetyk choćby z uwagi na wąskie kanały olejowe i hydrauliczną regulację zaworów. W naszym klimacie optymalny jest 5W40 lub 0W40. Oleje klasy 0W30 mogą być za słabe w wysokich temperaturach (grozi zerwanie filmu olejowego i niedosmarowanie.) Dla aut jeżdżących na wysokich obrotach można stosować 5W50 niemniej to zwiększa zużycia paliwa no i silnik musi mieć odpowiednie luzy. Jeśli Twój silnik połyka olej klasy 40 możesz spróbować z 50. A jeśli połyka dalej tzn że masz wyciek albo trzeba remont robić a nie lać minerał.
-
Szersze opony mogą być powodem podwyższonego zużycia paliwa. Fabrycznie to auto chyba miało 165/70 R13 a Ty dałeś powyżej 200? Co to ma niby dać?
-
Megane I phII 1.4 16v terkotanie przy silniku gdy dodam ga
F4R odpowiedział(a) na piotrekpan1 temat w 1.4 benz.
Mnie terkotanie pojawia się tylko zimą w temperaturach ujemnych. Najczęśsciej objawiało się to przy jeździe ze stałą prekością przy niskich obrotach. Na luzie utrzymywanie stałej prędkości obrotowej 1000-2000 też powodowało terkotanie. Dzieje się to od ok. 3 lat auto jest z roku 2000 tys. silnik 2,0 16V 140 KM. Ponieważ z zewnątrz nic nie słychać olałem to. No i zimno się zrobiło co ciekawe terkotanie wciąż się nie pojawia. Od ostatniego roku zmieniłem poduszkę pod silnikiem i plecionkę z układu wydechowego. Co pomogło nie wiem. No ale ciekawe czy tak się utrzyma. -
Mój Scenic '2000 w trasie przejeżdża na 34-35 litrach ok. 450 km. Silnik 2,0 16V 140 KM instalacja BRC Sq24. Do czasu przeglądu jedyna ułomność to było gaśnięcie przy wysprzęgleniu w czasie hamowania silnikiem (przy niskich obrotach silnika). Od czasu przeglądu po 15 tys wszystko chodzi idealnie jak na benzynie.
-
Silnik 2,0 16V 140 KM Scenic RXI '2000 - na butli mieszczącej realnie 34 litry przejeżdżałem dystanse od od ok. 300 do 450 km. Po mieście ostatnio najczęściej jest to około 310-320 km - do tego latem klimatyzacja zwiększa spalanie. Do tego dochodzi troszkę benzyny bo na gazie zaczynam jechać kiedy silnik osiągnie zadaną temperaturę. Zimą po rozruchu zimnego silnika przejeżdżam nawet i 2 km na benzynie. Latem kilkaset metrów wystarcza ale wcześniej zamykam garaż :). No i jeszcze 1 ważny aspekt - nogę mam średnią a w górskim terenie na podjazdach raczej ciężką.
-
pomocy! nie mieszczę się w 10l/100km
F4R odpowiedział(a) na microsim temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Oceniać spalanie na podstawie kresek? Poszaleliście?