Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kopero

Nowy użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    155
  1. Moja na gazie w mieście pokazuje średnio między 9 a 10 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Poza miastem udaje się zejść poniżej 7 l/100 km. Mój motor to 1.6 16v. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  2. Odgrzeję kotleta. Trzy dni temu była w moim mieście mocna burza i w związku z tym ulewy. Tego dnia problem wrócił. Za nic nie chciał odpalić. Najlepsze jest to, że UPC wyglądało na suche. Po dokładnej inspekcji okazało się że na dwóch wtyczkach była woda, ale było jej na tyle mało że ledwo ją zauważyłem. Przedmuchałem je i wysuszyłem i jak ręką odjął. Mam wrażenie że w tym przypadku wtyczki zostały załatwione przez wilgoć po deszczu, bo UPC i jej okolice były totalne suche. Przez ponad pół roku nie miałem żadnych problemów z opalaniem do teraz. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  3. Tak, dokładnie tą osłonę miałem na myśli. Samochód mam od maja tego roku i wyobraź sobie, że nie miałem osłony na UPC, na akumulator i osłony silnika. A dowiedziałem się od kogoś, że woda podobno lubi do cewek się dostawać, gdy tej osłony nie ma :D Obecnie żeby odpalić samochód wyciągnięcie czerwonej wtyczki i ponowne jej wsadzenie nie pomaga. Dzisiaj doszliśmy ze znajomym, że trzeba poruszać wiązką przewodów, która wychodzi od UPC i biegnie dalej pod nią. Możliwe, że nie łączą wtyczki/złącza w UPC. Kolega mechanik podejrzewa również przerwę, zwarcie lub wilgoć w tej wiązce, która została po tym zalaniu na myjce. Ewentualnie może być to skrzynka pod UPC (tam bodajże są kolejne bezpieczniki i przekaźniki). Dzisiaj to wynikło tak na szybko, z braku czasu. Tym tematem zajmiemy się jakoś w przyszłym tygodniu, w wolny dzień, więc dam znać co wyjdzie z tego. Ale na pewno spróbuję wymiany tych pinów tak jak mówisz ;) Obecnie zostaje mi gmeranie wiązką jak mi nie będzie chciał odpalać :D Ciekawi mnie tylko, czy jest jakiś skuteczny sposób na to, żeby do ponownego zalania UPC nie doszło? Skoro fabryczne osłony w Megane II ph I nie spełniają swoich funkcji to co można zrobić, żeby problemu nie było? zaklejenie taśmą, przykrycie czymś ... ? Ktoś zaradził coś na to?
  4. Ja obecnie mam do czynienia z podobną sytuacją. Miesiąc temu zalałem na myjni UPC, bo nie miałem osłony, która ją chroni. W efekcie samochód nie odpalał wcale, wyskakiwały różne błędy typu "Electronic Fault", "ESP/ASR Fault", "Steering Locked" itp. itd. Czyszczenie nie pomogło w moim przypadku więc trzeba było go wymienić na używkę. Dodatkowo okazało się, że jeden z przewodów, który jest wpinany do UPC (czerwony kolor, jest to chyba zasilanie + 14 V o ile się nie mylę) nie łączył dobrze, bo blaszki w jego wtyczce były zbyt rozwarte. Po wymianie UPC i poprawieniu/przeczyszczeniu wtyczek samochód odżył i działa ok. Niestety od czasu do czasu po wyłączeniu silnika i wyjęciu karty pojawia się "Steering not locked", a przy próbie uruchomienia jest loteria, albo odpala albo pokazuje "Steering locked" + SERVICE i nie odpala. Samochód odebrałem po naprawie 4 dni temu, a problem pojawił się od przed wczoraj. Będę jeszcze z tym walczył ale obecnie sprawę załatwia otwarcie maski, odłączenie tego czerwonego przewodu z UPC, o którym wcześniej wspomniałem i wpięcie go z powrotem po chwili. Czasami trzeba przy tym zamknąć zamki i je znowu otworzyć, bo samo wypięcie i wpięcie nie wystarcza. Generalnie zauważyłem pewną rzecz jeżeli chodzi o przypadki zalania UPC w Meganie, że przytrafia się to głównie właścicielom Meganek z silnikami 1.6 16V. Czy w innych wersjach silnikowych UPC jest w inny sposób montowane, czy może jest to kwestia różnych osłon/pokryw tego układu? W moim przypadku ja tych osłon nie miałem, i chyba u pozostałych użytkowników również ich nie było.
  5. W mojej Megance niedawno jedna z tych linek pękła całkiem i lewarek jest luźny... :)
  6. Witam wszystkich, jestem również nowy na forum. Postanowiłem odgrzać temat, ponieważ w mojej Megane II ph I występuje dokładnie takie samo zjawisko. Przeczytałem temat, który ponuryzniwiarz podsunął i doszedłem do wniosku, że to faktycznie ma związek z układem ABS+ESP. Aby się upewnić, że to jest właśnie TO przed uruchomieniem pojazdu wyciągnąłem bezpiecznik, który odpowiedzialny był za działanie głównie tego układu i problemu nie było. Bez tego bezpiecznika nie było żadnego stuku/zgrzytu na pedale gazu po przekroczeniu ok. 10 km/h. Gdy podłączyłem z powrotem bezpiecznik zgrzyt powrócił. Piszę to dla innych użytkowników, którzy chcą zweryfikować źródło tego problemu. Poprzedni właściciel twierdzi, że tego problemu nie było. W związku z tym pytanie moje brzmi czy to musi być naprawione czy "ten typ tak ma"? Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!