Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kevin19091994

Nowy użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    https://www.facebook.com/groups/klubrenaultmeganepolska/

Samochód

  • Auto
    Megane III Cabrio
  • Silnik
    1.9 dCi 175KM
  • Przebieg (tys.km)
    198

Profil

  • Zainteresowania
    Motoryzacja, Militaria, Medycyna

Ostatnie wizyty

905 wyświetleń profilu
  1. Kup samą membranę- dostępna jest na allegro za 20zł bodajże :P Rozkładasz zawór płaskim śrubokrętem (jest na wcisk) i składasz sobie wszystko do kupy na nowo. Dodatkowo jak chcesz mieć w 100% czysty dolot polecam zamontowanie przed zaworem odmy Oil Catch Tank. Tylko nie zapomnij chociaż raz na kilka miesięcy wybrać z niego oleju!
  2. Czołem ludziska ;) Szybkie pytanie- mamy na tym forum jakiś rajdowców, wyścigowców, może rallycrossowców? Jeśli tak ujawniajcie się Zacznę od siebie: Zabawę w ściganie się zacząłem od mojej poczciwej Megane 3 CC....w dieslu 1.9 :P Tak wiem- to auto nadaję się jak świnia do wyścigów konnych, ale ku mojemu (i kilku innych zawodników) zdziwieniu udało się nawet zrobić niezłe wyniki Meganka dziarsko zasuwała przez pół sezonu, nigdy przy tym nie zawodząc- zmienione opony i jazda! Oczywiście apetyt rósł w miarę jedzenia i Megane wzbogaciła się o nowe zawieszenie gwintowane KW, które naprawdę mocno wpłynęło na właściwości jezdne- przebudowałem także geometrię zawieszenia. Samochód teraz jest zdecydowanie mniej podsterowny, chociaż coś za coś- lubi czasem delikatnie rzucić ciężką dupką nastawiając się do zakrętu, co bardzo pasuje do mojego stylu jazdy. W międzyczasie wpadł nowy intercooler, który ograniczył spadki mocy przy dłuższym upalaniu na ciasnych odcinkach oraz kilka mniejszych modyfikacji dolotu, odmy itd. Ostatecznie wykonana została mapa generująca 175KM i 400nm zamiast fabrycznych 130/300. Tak przejeździłem ponad połowę sezonu konkurując z naprawdę mocnymi samochodami, z którymi nie raz udawało się wygrać ;) Niestety jak się pewnie domyślacie diesel to nie najlepszy pomysł na auto wyścigowe- ma swoje ograniczenia związane głównie z masą, zatem trzeba było podjąć "męską decyzję" o zmianie auta na zawody- Meganki się nie pozbyłem, to idealne auto na co dzień, natomiast nabyłem już zmodyfikowaną wcześniej... Mazdę MX5 NB od pewnego znanego jako Kickster YouTubera. I tak kontynuuję swoją zabawę dalej, zachęcam również i Was bo Meganki widuję na zawodach w różnych klasach- od najwyższych, gdzie co jakiś czas pojawia się Megane 3 RS (które nawet zdobywa 1sze miejsca), przez klasy niższe z silnikami wolnossącymi, po klasy gdzie moc auta nie przekracza 100KM Zapraszam również na swój fanpage na facebooku: Ta Miata wyMIATA Chwalcie się swoimi "wyścigówkami" w komentarzach, może podlinkujcie swoje fanpage, jeśli macie Pozdrawiam!
  3. Ja mam w swojej do fabrycznego wiatrołapu dołączony pokrowiec z rzepami- po prostu wkładam wiatrołap do bagażnika do pokrowca :P Pod podłogę w tym modelu się go nie chowa
  4. Toć to klej wżarty w lakier jest :P Kiedyś były tu pasy i zostały zerwane, a pod spodem został klej, który odparzył lakier
  5. Megane 3 jest wyposażone w ten system i szybko błyska stopem przy gwałtownym i silnym hamowaniu. Dodatkowo przy bardzo gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i natychmiastowym wciśnięciu hamulca mogą odpalić się światła awaryjne (zwłaszcza przy niskiej prędkości). Mówiąc prościej- system BAS ma tutaj dwa progi aktywacji- jeden wspomaga hamowanie i szybko mruga stopem, drugi poziom dodaje do tego awaryjne Nie ma po co tutaj kombinować, bo ten samochód już to ma...
  6. Żaden samochód spod znaku Renault nie jest wyposażony w filtr FAP Filtry tego typu stosuje koncern PSA (Citroen, Peuegot) i wymagają dotrysku płynu. Renault stosuje filtry DPF, które są filtrami suchymi. Piąty wtryskiwacz owszem dotryskuje... paliwo, nie płyn. W procesie wypalania filtra część sadzy może być wyrzucana dalej w wydech, co tez z resztą się dzieje i tak- wnętrze rury wydechowej może być obkopcone cienką warstwą czarnej sadzy. Uszkodzony, przepalony, wydłubany filtr samochód natychmiast wykrywa. Podczas procesu wypalania auto może również lekko dymić na czarno, o czym z resztą wspomina sam producent pojazdu. Nie- cienka warstwa sadzy na wydechu nie świadczy o tym, że samochód ma ze sobą problem. Obkobcenie rury wydechowej może wystąpić już po kilku miesiącach użytkowania w zależności od stylu jazdy.
  7. Ale bzdury gadasz... Mam Megane 3 1.9dci z DPFem na pokładzie i mam Scenica 1.5dci również z DPF. Rura jest obkobcona wewnątrz, bo DPF magicznie nie zmienia spalin w pachnące i czyste powietrze... Zatrzymuje cząstki stałe, zbijając je w popiół, który dodatkowo jest dopalany w procesie wypalania filtra. Rura będzie obkobcona, bo samochód nadal produkuje i wytwarza sadzę lotną. Ważne jest by była ona sucha, a nie lepiąca się od nieprzepalonego oleju napędowego (wtedy mamy lejące wtryski, albo padające turbo nie dające wystarczającego ciśnienia). Do 2011r. filtr DPF był montowany opcjonalnie na niektórych rynkach, do tego roku- wolna amerykanka dwa identyczne auta mogą mieć, a mogą nie mieć filtra :P Na niektórych rynkach filtr był nawet opcją dodatkowo płatną :P Ciekawostka- Megane spełnia tą samą normę Euro zarówno z filtrem, jak i bez, ale unia wymusiła obligatoryjne filtry właśnie w roku 2011 od wszystkich producentów diesli.
  8. Zaślepiłem w końcu ten zawór na jego wyjściu i .... nie ma błędów. Auto zrobiło już w ten sposób ponad 1000km więc jak na razie wydaje się to bez wpływu na pracę silnika (za to dolot czystszy). Zaślepkę dałem na wyjściu z zaworu, tuż przed rurą prowadzącą do dolotu- wystarczy zwykła, płaska zaślepka. Uwaga- od Megane 2 1.9dci 130KM nie pasuje ! Jest za mała i trzeba ją docinać i przerabiać. Nadal da się nią zatkać szczelnie zawór, ale wymaga to rozcięcia otworów na śruby.
  9. Odświeżam kotleta- komuś udało się zaslepic ten zawór? Która jego część zaslepiamy? Rurę wlotowa od spalin z silnika, czy rurę wylotowa do dolotu? Może obie na raz? Widział ktoś może pasujące zaślepki? Dużo widzę do Megane 2 z silnikami 130km z takim wyzlobieniem na mechanizm zaworu
  10. Witam serdecznie ! Ostatnio natknąłem się na podobny wątek dotyczący Megane 2, w którym opisywano sposoby zmiany języka zegarów za pomocą taniego interfejsu ELM327. Pomyślałem, by założyć podobny wątek, w którym zbierzemy razem wszystkie komendy na jakie reagują nasze Megane 3 za pomocą tego interfejsu, a także takie małe FAQ odnośnie tego, co możemy zrobić sami, a co bez CLIP'a się nie obędzie: 1. Zmiana interwałów wymiany oleju, czyli powiadomień komputera o zbliżającym się serwisie (km i czas w miesiącach). W Megane 2 dało się to zrobić bez użycia Clip'a, czy ma ktoś informacje, czy da się to zrobić w M3 w podobny sposób i zna ewentualne komendy potrzebne do tego zadania? 2. Automatyczna aktywacja ASR (systemu antypoślizgowego)- wiem, że za pomocą Clip'a da się przesunąć tą wartość na dowolną prędkość (również i tą, której nasza Meganka nigdy nie osiągnie, co w praktyce oznacza permanentne wyłączenie automatycznej aktywacji). Co w przypadku interfejsu ELM? 3. System ESP. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora zegary przeprowadzają test podczas którego dostajemy komunikat "ESP włączony", da się go jakoś czasowo dezaktywować, lub czasowo wyłączyć (super byłoby sprzęgnąć to wraz z punktem 2) 3a. Załóżmy, że się nie da i "na chama" robimy wyłącznik na wiązce idącej do czujnika kąta skrętu w kierownicy- jak zareaguje auto na odłączenie zasilania tego modułu? Czy konieczne będzie podłączanie go do komputera w celu usunięcia błędów, nawet po ponownym podaniu zasilania w czujnik? Dopisujcie swoje pytania, swoje pomysły i ewentualne rozwiązania
  11. Trochę bawiłem się swoją Meganką na torze w Toruniu i mam kilka spostrzeżeń odnośnie działania systemu ESP i ASR w mojej 3 CC. System jest niezwykle wyczulony na jakiekolwiek uślizgi i reaguje bardzo szybko odcięciem gazu, wywaleniem kontrolki, oraz aktywacją ABS. Aktywacja ASR następuje u mnie po przekroczeniu 40km/h (laczka spalisz na starcie, ale nic poza tym). Aktywację tą można opóźnić Clipem ustawiając ją nawet i na 200km/h (co w praktyce powoduje, że automatycznie to raczej nam się nie włączy ) Co ciekawe ESP można "zmusić" do ustawienia Meganki bokiem ! :P Na torze widać to dobitnie- ciężko dać mi konkretną "instrukcję" jak to zrobić, ale odpowiednie przepałowanie w odpowiednim za kręcie, plus przerzucenie środka masy na przód, oraz dokręcenie kierownicy dużo więcej niż to potrzebne, powoduje że ESP głupieje i podcina tylną oś (nie powiem, dla kogoś kto ma elektroniczny ręczny, to świetna zabawa ), oczywiście potem trzeba ratować się kontrą. Całość jest o tyle problematyczna, że przez odcinanie gazu przez system musimy utrzymać dużą bezwładność pojazdu (czyli zanim się w ten zakręt wejdzie, trzeba naprawdę się rozpędzić, a to niezbyt bezpieczne ). Ciekaw jestem, czy odłączenie czujnika kąta skrętu spowoduje wywalenie permanentnego błędu kasowalnego tylko za pomocą komputera, nawet po ponownym uruchomienia czujnika- jeżeli nie, to zrobienie wyłącznika ESP jest banalne (zwykły przycisk na wiązce zasilania do czujnika w kierownicy). Takie wyłączniki posiadają Focusy MK3 w tamtejszej akademii jazdy. Jestem też ciekaw, czy Clipem można wyłączyć odcinanie pedału gazu w momencie wciśnięcia hamulca. O ile w mojej Megane to jeszcze takie potrzebne nie jest, to w RS system ten jest kpiną ze strony producenta i powoduje, że w aucie sportowym- na wpół torowym nie można używać techniki hamowania lewą nogą...
  12. W jakiej cenie te interfejsy kupiliście i gdzie? Zainteresowaliście mnie tematem...
  13. Mi średniej klasy bateria starcza na około rok czasu. Auta używam raczej codziennie i po kilka razy (jeżeli to może mieć jakiś wpływ)
  14. Megane 3 Ph1 nie ma systemu monitorowania spalonych żarówek, także co byś nie wsadził to żadnymi błędami sypać nie będzie :P Jedyne co, to zwróć uwagę, by ledy te nie były za tanie- inaczej po wyłączeniu będą się delikatnie świeciły
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!