Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

yaeger

Nowy użytkownik
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane 2008
  • Silnik
    1.4 16v LPG
  • Przebieg (tys.km)
    163

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ta diagnoza ze sprzęgłem, po dźwięku który był podczas usterki, by pasowała. Ale właśnie odpalić nie chce, choć zdaje się sprawdzałem tylko odpalanie z wciśniętym pedałem sprzęgła a nie z hamulcem na luzie. I jakby się to miało do wyrzuconego błędu "sprawdź wtrysk" jeśli padło by sprzęgło w trakcie jazdy?
  2. Po wystąpieniu usterki, siłą rozpędu auto przemieszczało się do przodu, mogłem w tym czasie dodać gazu, obroty szły w górę ale auto nie chciało przyspieszać tylko zwalniało, nie przekazywało mocy na koła, aż się zatrzymałem, zgasiłem auto i już nie mogłem odpalić. Więc zakładam że z rozrządem było ok? Mogłem przegazowac auto tak jak przy wciśniętym pedale sprzęgła
  3. Właśnie po momencie w którym silnik przestał ciągnąć, dodając gazu obroty szły w górę, silnik pracował. Czy byłoby to możliwe jeśli uszkodzony chwilkę wcześniej był by rozrząd?
  4. Może nie obracają się z innej przyczyny niż usterka rozrządu, tylko właśnie jakiej?
  5. A jakby się to miało do tego, że silnik pracował, wchodził na obroty ale nie ciągnął? Jeśli sinik pracował to rozrząd musiał być sprawny.
  6. Co prawda raz ostatnio chwilkę nie odbił przy odpalaniu ale to było jednorazowe, no i rozrusznik się kręci ale nie porusza wałkiem. Czy bendiks uszkodził by się w trakcie jazdy i dał błąd o wtryskach?
  7. LPG wyeliminowane, jakieś inne pomysły?
  8. Witam, wczoraj podczas jazdy na gazie przy prędkości 90km/h coś bardzo delikatnie wręcz prawie niezauważalnie jakby brzęknęło, świsnęło (albo tak jakby elektronicznego coś się przepaliło) z silnika, silnik nagle osłabł (wyskoczył komunikat sprawdź wtrysk) ale nie przestał pracować, przy dodawaniu gazu wchodził na obroty ale nie ciągnął, po zatrzymaniu się dalej pracował. Zgasiłem auto i chciałem odpalić ponownie, ale tylko kręcił rozrusznikiem i nie odpala. Na benzynie również nie odpala. Instalacja gazu uważam że jest ok, serwisowana, nie było żadnych kłopotów i sygnałów. Jedynie po dźwięku na myśl przychodzi mi jakby wysiadł np. jeden Auto odstawione od razu do warsztatu i czeka na diagnostykę. Pierwszy pomysł mechanika to pęknięty rozrząd, zdjął korek oleju i mów że się nie obraca podczas próby odpalenia jak rozrusznik kręci. Ale auto nie zgasło samo, nadal silnik pracował tylko nie ciągnął. Może przeskoczył rozrząd ale nie pękł? Rozrząd 3 lata po wymianie, przebieg 30 tyś. W międzyczasie pytam Was co to może być? jakieś pomysły? Wcześniej wiosną, jedynym problemem był jednorazowy spadek mocy, pracował na 3 cylindry, wymiana świec pomogła. Z góry dziękuję za pomoc. Ucięło mi jedno zdanie: Jedynie po dźwięku usterki na myśl przychodzi mi jakby wysiadł np. jeden wtryskiwacz od gazu? ale wskaźnik od gazu nie miga w jakiś awaryjny sposób, no i na wyłączonym gazie też nie odpala.
  9. Moje dopytywanie stąd : "Jeżeli jest to prawda, to w 100 % wina jest po stronie gazu - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. " i wtedy interesowałby mnie szerszy opis diagnozy, a to raczej chyba jedna z możliwości? Sprawdzę i napiszę jakie spostrzeżenia. Dokonałem zalecanego sprawdzenia Po zakręceniu gazu, silnik pracuje w taki sam sposób jak wcześniej, nie zauważam różnicy. Jeśli ta opcja odpada, to co to może być?
  10. Rozumiem co mam zrobić i niebawem to sprawdzę, ciekawi mnie natomiast skąd wniosek że instalacja jest nieszczelna i silnik pobiera oba paliwa? Instalacja regularnie serwisowana i instalowana przez pewnego fachowca (trzecie auto w rodzinie i nie było problemów) Objaw występuje na zasilaniu samą benzyną jak i gazem - bo wcześniej może niejasno napisałem.
  11. Nie bardzo rozumiem, klekotanie jest na LPG i PB, proszę o rozszerzenie wypowiedzi:) Wita, nie udało mi się w weekend zrobić obserwacji wtryskiwaczy, jednak czy mogę prosić o rozwinięcie, bo nie bardzo rozumiem. "Jeżeli jest to prawda, to w 100 % wina jest po stronie gazu; - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. "
  12. Serwis LPG był co roku, i montaż u sprawdzonego fachowca więc raczej te przyczyny bym wykluczał, ale kto wie. Tylko jeśli dźwięki słychać również tylko na benzynie to gdzie może tu wy wina gazu?
  13. Wolałem się upewnić:) Jasne że każde się psuje, tylko chciałbym ustalić co to. Z tego co czytam ta ciężki temat do diagnozy i może się skończyć że ten typ tak ma:)
  14. Serwis lpg był we wrześniu, zakładam że ze świecami jest wszystko ok, wcześniej tez nie było problemów z nimi, wymieniłem ze względu na przebieg. Jeśli tylko od oleju zależą popychacze to powinny być ok, zawsze na czas zmieniany. Mówimy o wtryskiwaczach lpg czy benzyna? Generalnie myślę że to nie kwestia gazu samego w sobie
  15. Popychacze masz hydrauliczne; tak wiem, jednak czy i one nie mogą się zużyć i wymagać wymiany? - jeżeli zmieniany co ok;10.000 km to powinny być OK, tak zmieniany co ok 10 tyś. Drgania / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ; 1/ jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony; A/ kiedy wymieniany rozrząd ? rozrząd wymieniany ok 20 tyś temu, a stuki od ok 5 tyś więc zakładam że rozrząd ok? 2/ jak są uszkodzone / niesprawne popychacze zaworowe ; c/ niewłaściwy stan i jakość oleju; - kiedy wymieniany olej? olej wymieniany w czerwcu, ok 6-7 tyś. temu 3/ jak silnik ulega przegrzewaniu; - jakie temperatury płynu chłodzącego?? temperatura w normie, nie było przegrzań 4/ świece i cewki muszą być suche i czyste, świecie wymienione 6-7 tyś. temu razem z olejem 5/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ; A/ czy dobrze zapala? zapala bez problemu B/ czy jest moc i przyspieszenie? jest bez problemu 7/ wymień świece oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm, wymienione na oryginał renault dedykowany do silnika 8/ zatankuj do pełna paliwo 98 oktan, ostatnio zatankowane do pełna pb95 więc odpada (czy i tak mogę zrobić próbę?) 9/ na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym; - wyłączaj po kolei zasilanie wtryskiwaczy, w jaki sposób to zrobić, odpinać przewody? przed odpięciem kolejnego podłączyć poprzedni? nic się z silnikiem nie stanie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!