Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
yaeger
Nowy użytkownik-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Renault Megane 2008
-
Silnik
1.4 16v LPG
-
Przebieg (tys.km)
163
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Ta diagnoza ze sprzęgłem, po dźwięku który był podczas usterki, by pasowała. Ale właśnie odpalić nie chce, choć zdaje się sprawdzałem tylko odpalanie z wciśniętym pedałem sprzęgła a nie z hamulcem na luzie. I jakby się to miało do wyrzuconego błędu "sprawdź wtrysk" jeśli padło by sprzęgło w trakcie jazdy?
-
Po wystąpieniu usterki, siłą rozpędu auto przemieszczało się do przodu, mogłem w tym czasie dodać gazu, obroty szły w górę ale auto nie chciało przyspieszać tylko zwalniało, nie przekazywało mocy na koła, aż się zatrzymałem, zgasiłem auto i już nie mogłem odpalić. Więc zakładam że z rozrządem było ok? Mogłem przegazowac auto tak jak przy wciśniętym pedale sprzęgła
-
Właśnie po momencie w którym silnik przestał ciągnąć, dodając gazu obroty szły w górę, silnik pracował. Czy byłoby to możliwe jeśli uszkodzony chwilkę wcześniej był by rozrząd?
-
Może nie obracają się z innej przyczyny niż usterka rozrządu, tylko właśnie jakiej?
-
A jakby się to miało do tego, że silnik pracował, wchodził na obroty ale nie ciągnął? Jeśli sinik pracował to rozrząd musiał być sprawny.
-
Co prawda raz ostatnio chwilkę nie odbił przy odpalaniu ale to było jednorazowe, no i rozrusznik się kręci ale nie porusza wałkiem. Czy bendiks uszkodził by się w trakcie jazdy i dał błąd o wtryskach?
-
LPG wyeliminowane, jakieś inne pomysły?
-
yaeger obserwuje zawartość 1.4 16v osłabł i nie chce odpalić
-
Witam, wczoraj podczas jazdy na gazie przy prędkości 90km/h coś bardzo delikatnie wręcz prawie niezauważalnie jakby brzęknęło, świsnęło (albo tak jakby elektronicznego coś się przepaliło) z silnika, silnik nagle osłabł (wyskoczył komunikat sprawdź wtrysk) ale nie przestał pracować, przy dodawaniu gazu wchodził na obroty ale nie ciągnął, po zatrzymaniu się dalej pracował. Zgasiłem auto i chciałem odpalić ponownie, ale tylko kręcił rozrusznikiem i nie odpala. Na benzynie również nie odpala. Instalacja gazu uważam że jest ok, serwisowana, nie było żadnych kłopotów i sygnałów. Jedynie po dźwięku na myśl przychodzi mi jakby wysiadł np. jeden Auto odstawione od razu do warsztatu i czeka na diagnostykę. Pierwszy pomysł mechanika to pęknięty rozrząd, zdjął korek oleju i mów że się nie obraca podczas próby odpalenia jak rozrusznik kręci. Ale auto nie zgasło samo, nadal silnik pracował tylko nie ciągnął. Może przeskoczył rozrząd ale nie pękł? Rozrząd 3 lata po wymianie, przebieg 30 tyś. W międzyczasie pytam Was co to może być? jakieś pomysły? Wcześniej wiosną, jedynym problemem był jednorazowy spadek mocy, pracował na 3 cylindry, wymiana świec pomogła. Z góry dziękuję za pomoc. Ucięło mi jedno zdanie: Jedynie po dźwięku usterki na myśl przychodzi mi jakby wysiadł np. jeden wtryskiwacz od gazu? ale wskaźnik od gazu nie miga w jakiś awaryjny sposób, no i na wyłączonym gazie też nie odpala.
-
Moje dopytywanie stąd : "Jeżeli jest to prawda, to w 100 % wina jest po stronie gazu - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. " i wtedy interesowałby mnie szerszy opis diagnozy, a to raczej chyba jedna z możliwości? Sprawdzę i napiszę jakie spostrzeżenia. Dokonałem zalecanego sprawdzenia Po zakręceniu gazu, silnik pracuje w taki sam sposób jak wcześniej, nie zauważam różnicy. Jeśli ta opcja odpada, to co to może być?
-
Rozumiem co mam zrobić i niebawem to sprawdzę, ciekawi mnie natomiast skąd wniosek że instalacja jest nieszczelna i silnik pobiera oba paliwa? Instalacja regularnie serwisowana i instalowana przez pewnego fachowca (trzecie auto w rodzinie i nie było problemów) Objaw występuje na zasilaniu samą benzyną jak i gazem - bo wcześniej może niejasno napisałem.
-
Nie bardzo rozumiem, klekotanie jest na LPG i PB, proszę o rozszerzenie wypowiedzi:) Wita, nie udało mi się w weekend zrobić obserwacji wtryskiwaczy, jednak czy mogę prosić o rozwinięcie, bo nie bardzo rozumiem. "Jeżeli jest to prawda, to w 100 % wina jest po stronie gazu; - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. "
-
Serwis LPG był co roku, i montaż u sprawdzonego fachowca więc raczej te przyczyny bym wykluczał, ale kto wie. Tylko jeśli dźwięki słychać również tylko na benzynie to gdzie może tu wy wina gazu?
-
Wolałem się upewnić:) Jasne że każde się psuje, tylko chciałbym ustalić co to. Z tego co czytam ta ciężki temat do diagnozy i może się skończyć że ten typ tak ma:)
-
Serwis lpg był we wrześniu, zakładam że ze świecami jest wszystko ok, wcześniej tez nie było problemów z nimi, wymieniłem ze względu na przebieg. Jeśli tylko od oleju zależą popychacze to powinny być ok, zawsze na czas zmieniany. Mówimy o wtryskiwaczach lpg czy benzyna? Generalnie myślę że to nie kwestia gazu samego w sobie
-
Popychacze masz hydrauliczne; tak wiem, jednak czy i one nie mogą się zużyć i wymagać wymiany? - jeżeli zmieniany co ok;10.000 km to powinny być OK, tak zmieniany co ok 10 tyś. Drgania / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ; 1/ jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony; A/ kiedy wymieniany rozrząd ? rozrząd wymieniany ok 20 tyś temu, a stuki od ok 5 tyś więc zakładam że rozrząd ok? 2/ jak są uszkodzone / niesprawne popychacze zaworowe ; c/ niewłaściwy stan i jakość oleju; - kiedy wymieniany olej? olej wymieniany w czerwcu, ok 6-7 tyś. temu 3/ jak silnik ulega przegrzewaniu; - jakie temperatury płynu chłodzącego?? temperatura w normie, nie było przegrzań 4/ świece i cewki muszą być suche i czyste, świecie wymienione 6-7 tyś. temu razem z olejem 5/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ; A/ czy dobrze zapala? zapala bez problemu B/ czy jest moc i przyspieszenie? jest bez problemu 7/ wymień świece oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm, wymienione na oryginał renault dedykowany do silnika 8/ zatankuj do pełna paliwo 98 oktan, ostatnio zatankowane do pełna pb95 więc odpada (czy i tak mogę zrobić próbę?) 9/ na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym; - wyłączaj po kolei zasilanie wtryskiwaczy, w jaki sposób to zrobić, odpinać przewody? przed odpięciem kolejnego podłączyć poprzedni? nic się z silnikiem nie stanie?