Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Tomek40s
Nowy użytkownik-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II
-
Silnik
1.6 16V 113KM
-
Przebieg (tys.km)
212
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Filtr węglowy podejrzewam z tego powodu, że lubiłem sobie wielokrotnie zatankować 2 do 3l benzyny ponad stan tj. po pierwszym odbiciu aż czuć było w środku samochodu przez 2 dni woń benzyny. Dodatkowo test z odpięciem wężyka od przepustnicy przed odpaleniem po nocnym postoju daje do myślenia, że mieszanka ma za mało powietrza. Przepustnica od półtora tygodnia jest czysta aż ścianki błyszczą. Edit: Jak jest przymocowany do podwozia ten filtr? Na klej? Taki mam tam syf, że nie widać.
-
Jak tam można się dostać? Miałbyś jutro czas zapodać jakieś foto, bo widzę że też masz MII phI 1.6?
-
Dzięki. Zapytam jeszcze gdzie w Megane II 1.6 jest on zamontowany? Myślałem, że gdzieś za zderzakiem jak podobno w większości samochodów ale niepotrzebnie męczyłem się ze zdejmowaniem tego wielkiego plastiku, gdyż nic tam takiego nie znalazłem. Wiem jedynie, że elektrozawór połączony z nim wężykiem od razu rzuca się w oczy ale samej puszki to już nie widać. Czyżby za silnikiem gdzieś nisko?
-
Czy możesz mi podać jakieś namiary np. numer części od puszki filtra węglowego, bo prawdopodobnie ją załatwiłem na amen przez przypadek a nie mogę wygooglać tego. Na necie idzie znaleźć filtry pochłaniające opary do Clio II, Megane I, Laguny III a do Megane II totalnie nic ani nowe ani używki. Czy filtr węglowy od innego modelu będzie pasować np. od Megane I?
-
Megane II phI Niskie napięcie ładowania?
Tomek40s opublikował(a) temat w Akumulator i alternator - Megane II, Scenic II
Niecały rok temu kupiłem do Megane II 1,6 16V 113KM nowy akumulator i padło na Centrę 53Ah, jako że w poprzedniej MII (aczkolwiek 1.5dci) aku tej firmy dzielnie się trzymał nawet gdy odpalałem ponad 30 razy przy padającym wtryskiwaczu. No ale do rzeczy. Jak ostatnio byłem u mechanika, to zasugerował że za małe jest napięcie ładowania po tym jak w spisie błędów po podłączeniu KTS'a wyskoczył m.in. P2502 (Informacja -wydajność alternatora Zakłócenie kom. CAN/sygnał niepewny) oraz po zmierzeniu napięcia na zaciskach aku. Trochę pojeździłem sprawdzając multimetrem napięcie tak na włączonym silniku jak i na zgaszonym i wyszło, że przy temperaturze około 8 stopni C alternator daje około 14,4V ale już przy temperaturach otoczenia oscylujących w granicach 26 - 29 stopni C napięcie spada do 13,7 - 13,8V. Jeszcze gorzej jest jak włączę światła, klimę i nadmuch na max, bo wtedy potrafi spaść do 13,2V a zaobserwowałem nawet 12,9V. Zaraz po wyłączeniu silnika na akumulatorze jest niecałe 12,9V i szybko spada do wartości nawet 12,15V sprawdzonej przed porannym rozruchem dnia następnego. Spadek napięcia na przewodach łączących alternator z akumulatorem wynosi zaledwie 40mV. Czyżby regulator napięcia padał w alternatorze? Czy przy takim ładowaniu ten akumulator aby czasem nie stracił części pojemności? -
Tomek40s obserwuje zawartość Spadek obrotów zaraz po odpaleniu 1.6 16V
-
Często jak odpalam na zimnym, to łapie mi niskie obroty po czym silnik chodzi normalnie. Problem ten psuje mi nerwy mniej więcej od połowy listopada. Po logach zapisanych na komórce z ELM327 wynika, że rozrusznik zakręci i zaraz po odpaleniu obroty spadają do około 400rpm na czas 4s a po tym czasie wskakują prawidłowo na około 900 i w miarę nagrzewania się silnika schodzą do 800. Nie dzieje się tak zawsze ale często np. dziś rano przy 0 st.C odpalił normalnie a jak po godz. 14-tej odjeżdżałem z pracy, to po raz kolejny był dołek z obrotami. Warto zaznaczyć, że silnik się lekko przydławia na te 4s ale nigdy nie gaśnie tylko po tym czasie zawsze się stabilizuje. Nie odczuwam też żadnego spadku mocy w porównaniu do stanu sprzed roku gdy nabyłem ów samochód. Dodam, że rok temu w maju został wymieniony kompletny rozrząd razem z KZFR. Co może być powodem mojej udręki?
-
Ostatnio pojawił się taki problem, że po wyjęciu karty i otwarciu drzwi nie chcą się wyłączać urządzenia elektryczne. Dziwne jest szczególnie to, że gdy chwyci mróz to odcięcie napięcia działa a jak samochód się trochę nagrzeje to znowu coś nie działa. Jakby co, to kontrolka otwartych drzwi działa prawidłowo (tzn. gdy otwarte świeci a gdy zamknięte gaśnie) i wszystko inne tj. odsuwanie szyb i centralny też są ok. Oczywiście wszystko się wyłącza gdy zamknę samochód z karty. Odcięcie napięcia działa też, gdy po wyjęciu karty otworzę drzwi i zamykając je bez użycia siły nie domknę ich. Próbowałem psikać czystym izopropanolem piny we wtyczce kostkowej drzwi ale dalej nie działa, więc chyba nie tu tkwi problem. Proszę Was zatem o wyjaśnienie jak to wszystko działa od strony technicznej, czyli co odpowiada za wyłączenie napięcia gdy przy wyjętej karcie nastąpi otwarcie drzwi.
-
Proszę Was o ocenę tego ogłoszenia i wiarygodności sprzedawcy. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-4benzynaklimadoinwestowanazadbana-ID6yTczX.html#26737e55a4 Jak myślicie czy przebieg kręcony? Wersja wyposażenia jak widać golas + klima manualna. Druga kwestia - wiem że oni coś nieraz kombinowali z przekrętami z VATem przy samochodach sprowadzanych a ten jest krajowy, to czy istnieje ryzyko wbicia się na minę ze skarbówką i zaległym podatkiem?