Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kristover

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    SCENIC II
  • Silnik
    2.0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km)
    194
  1. Jeśli nowe to te z czarnymi złączami to były w kolorze takim jak stare. (czarne). Nic się złego nie dzieje więc nie zamierzam na siłę niczego nie przeprowadzać, zwłaszcza (jak piszesz) że działa ona w trybie autoadaptatywnym więc tym bradziej to zostawiłem. Dodano: 27 mar 2017 - 09:13 Być może parametry oleju są podobne ale wybierak obu skrzyni też się różni. Nie wiem na jakich ciśnieniach pracują elektrozawory w każdej z tych skrzyń, jak są zaprojektowane kanały przepływu oleju itp. Wiem natomiast że skrzynia na zamienniku oleju nie sprawowała się tak jak na oleju zalecanym przez producenta. To mnie przekonuje o słuszności stosowania oleju jaki jest zalecany + jego wymiany oczywiście. Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie P_r_z_e_m_o
  2. Nie ma tutaj nic nadzwyczajnego ( jak kolega napisał) karta włożona w czytnik odpali auto nawet bez baterii. Nie wyobrażam sobie inaczej. Na karcie są dwa osobne układy ( IMO i otwieranie z przycisku ew.HF)
  3. Witam wszystkich Mam problem z jedną ze swoich kart. Jakiś czas temu odesłałem ją na serwis gdyż sam nie miałem czasu się tym zająć. Po powrocie z serwisu okazało się że karta szybko wyczerpuje baterię. Rano wkładam nową a po południu już ma ona tylko 2,1V i karta nie działa. Tutaj ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3299627) jest mój temat na elektroda.pl ale o dziwno nie ma odzewu, więc może tutaj ktoś mi pomoże.
  4. Nie ma innej sytuacji....albo się wierzy sprzedawcy albo się wymienia. Zawsze doliczam do ceny zakupu auta koszt wymiany rozrządu i oleju, nie ważne jak by mnie zapewniał sprzedawca i tak to robię. Mam swojego mechanika i tylko jemu ufam w kwestii naprawy aut.
  5. Jest to przekaźnik. Jeśli jesteś pewien że on padł to tutaj masz chyba identyczny (jeśli dobrze odczytałem zdjęcie) http://sklep-elektronik.pl/przekazniki-kontaktrony-i-gniazda-przekaznika/5693-przekaznik-g8n-1h-12v-5-nozkowy.html
  6. Po pierwsze nie wiem kto doradził Ci kupno 1,5dci...to jest skarbonka, czego przykład masz. Ilość km jaką robisz wskazywało by tylko na zakup benzyny i to było by najlepszym rozwiązaniem. Osobiście polecam silnik 2.0 bez turbiny. Taki mam, taki użytkuję (w połączeniu z automatem) i szczerze ...nie chce innego. Ktoś powie że dużo palą te silniki (u mnie wychodzi 8-9L/100km) do i z pracy dziennie to 60km plus jakieś dodatkowe wypady. Celowo wybrałem ten silnik pod gaz - jak do tej pory nie ma z nim problemów. Gazu spali około 12L/100km. Nie wiem jak sprawują sie 1,6 czy 2.0 z turbiną, tutaj się nie wypowiem. To co masz sprzedaj jak masz kupca, radości nie przyniesie. Nie wiem tylko czy znajdziesz jakąś benzynkę. Chodliwy towar ostatnio zwłaszcza 2.0 i 2.0T
  7. Filmik nagrywany w garażu być może podziemnym. W każdym bądź razie niski sufit wzmocnił wydobywający się dźwięk a pusty garaż pozwolił mu się nieść ( dość fajnie z resztą) Nie jest pewne czy na zewnątrz tłumik będzie brzmiał tak samo fajnie.
  8. Witam wszystkich Miesiąc temu wymieniałem olej w skrzyni DP0 (mechanik wymieniał) W sklepie gdzie się zaopatruje zakupił olej dedykowany do tej skrzyni. Po miesiącu jazdy skrzynia zaczęła wchodzić w tryb serwisowy - jak do tej pory 3 razy. Czy jest to wina oleju czy zbieg okoliczności? Skrzynia przełącza biegi płynnie, czasem tylko na zimnej raz po raz szarpnie. Tak w sumie było też przed wymianą. Po poszukiwaniach przyczyny okazało się, że w sklepie dali olej mineralny do przekładni automatycznych a nie jak zaleca producent skrzyni DP0 - syntetyk. Fakt mechanik nie sprawdził co dostał, ale jak się okazało pracownik źle wydał olej. Temat kosztów już jest w toku - sklep będzie musiał wziąć to na siebie i raczej tak będzie. Pytanie jest następujące. Jak wymienić cały olej w skrzyni? Wg mnie dobrze by było ją wymontować, przy okazji wymienić filtr oraz dwa elektrozawory (z czyszczeniem kasety sterującej włącznie). Całość zalać oczywiście nowym ELF ELFAMTIC G3. Czy takie rozwiązanie będzie ok, czy jest inne? Z góry dziękuję za odpowiedź Dodano: 11 paź 2016 - 07:20 OK odpowiem sam sobie. Być może komuś się przyda. Na tydzień został wlany inny olej o parametrach zgodnych z DIII. Po tygodniu kolejna podmianka. Po dwóch tygodniach olej spuszczony. Kaseta sterująca wykręcona. wyczyszczone co się dało, łącznie z wymianą dwóch elektrozaworów. Całość złożona i zalana nowym olejem ELFAMTIC D3 (uwaga nie E3 - błędnie napisałem) E3 jest olejem mineralnym. D3 to pełen synt. Oczywiście sprawdzić poziom oleju na rozgrzanej skrzyni, ująć lub uzupełnić w zależności od potrzeb. Jak do tej pory skrzynia chodzi pięknie. Odpukać żadnych szarpnięć czy też innych niepokojących objawów. Nie ważne czy zimna czy ciepła skrzynia. Gdyby nie różnica w obrotach silnika, to nie czuć zmiany biegów. Dla tych co będą rozbierać kasetę. Między warstwami jest sitko z magnesem w środku. Należy je również wyczyścić. Zbiera się tam dużo zanieczyszczeń. PYTANIE: Czy po wymianie elektrozaworów konieczne jest przeprowadzenie adaptacji. ? Jeśli tak na czym ma ona polegać?
  9. Wrócę do domu to wrzucę schemat. Ja kupiłem SCENICA z 2004 i przy poszukiwaniach dla innej usterki (http://megane.com.pl/topic/34767-oswietlenie-drzwi-dolne/page__st__30) natrafiłem na inwencję własną. Poprzedni właściciel wstawił sobie (lub ktoś kto się znał na rzeczy) przekaźnik w linię otwierania klapy. Przecięto kable z pinów 16 i 23 w złączce R2 za plastikiem przy lewej stopie kierowcy. Zasilanie przekaźnika pobrano z pinu 7 tego samego złącza. Moje podejrzenia są następujące.... - albo padł oryginalny przekaźnik od otwierania klapy na UCH i nie chciało się nikomu tego robić (chyba że jest inny przekaźnik dla klapy) - albo usterka jest poważniejsza niż mi się wydaje. Obecnie jest tak że klapy nie otworze z pilota przy zamkniętym aucie- mimo tego że auto potwierdza przyjęcie żądania mignięciem kierunkowskazów Gdy otworzę auto to klapę mogę otworzyć tak długo jak długo jest podtrzymywane napięcie podświetlenia w podsufitce. Jeśli zamknę klapę i wrócę do otwartego auta po dłuższym czasie to aby ją otworzyć muszę fizycznie otworzyć którekolwiek z drzwi. To taka informacja gdyby ktoś szukał przyczyn braku zasilania zamka klapy mimo wyeliminowania wszystkich wcześniejszych możliwości.
  10. Witam wszystkich Odgrzeję trochę temat.... Mam pewien problem w moim scenicu, a mianowicie nie działają mi światła boczne w drzwiach. Co sprawdziłem: - żarówki ok - napięcia na żarówkach brak - wyłączniki w schowkach ok - napięcia na wyłącznikach w schowkach brak - bezpieczniki ok - podświetlenie kabiny górne działa i reaguje na przełączniki w podsufitce Myślałem że to będzie bezpiecznik 3A w skrzynce pod hamulcem ręcznym ale on jest ok. Co ciekawe wyjęcie go nie gasi lampek w podsufitce. Jak by tego było mało to na złączu tego bezpiecznika nie ma napięcia :shock: Gdzieś trafiłem na podobny wątek i użytkownik wskazywał na uszkodzenie sterowania w UCH (podobno naprawialne) Czy ktoś z forumowiczów może mnie naprowadzić na rozwiązanie problemu? Jeśli bedzie potrzebna ingerencja w UCH z tym nie ma problemu jestem elektronikiem. Powiecie że skoro tak to znajdź sam usterkę - no właśnie tylko ten czas, u mnie z nim krucho, więc naprowadzenie mnie na właściwe tory zaoszczędzi mi wyważania otwartych drzwi. Jest jeszcze jeden problem chyba powiązany z powyższym. Nie działa mi lusterko fotochromatyczne. Na kostce lusterka nie ma napięcia. Czy to napięcie musi być zawsze po odpaleniu auta czy jest zależne od czujnika zmierzchu przy przedniej szybie i załączonych świateł mijania? Miałem trochę czasu i wykonałem kilka pomiarów.... Wszystkie podświetlenia boczne drzwi podłączone są niezależnie i schodzą się do pinów 9 i 10 UCH (645) Tak jak się spodziewałem lampki drzwi nie mają zabezpieczenia w postaci bezpiecznika :sorki: Ze schematu widać że nawet brak wyłączników w schowkach nie może dyskwalifikować działania całości. Po prostu po otwarciu z danej strony linia jest zwierana do masy i tworzy obwód zamknięty z pominięciem UCH. Wnioskuję z tego że na pinie 9 UCH jest (powinno być) stałe napięcie 12V a całość sterowana jest masą. Jeśli znajdę czas na zagłębienie się w UCH i usunięcie usterki założę bezpiecznik na jedną z linii. Wg schematu, bezpieczniki pod siedzeniem (1531) nie uczestniczą w instalacji oświetlenia drzwi. Każdy z 4 przewodów oznaczonych kolorem GR 13AC ma przejście do masy Na każdej kostce żarówki brak jest zwarcia (sprawdzane przy kostkach drzwi - tych przy słupkach wyjętych jak i włożonych) Wyłączniki w schowkach mają stan NO czyli przy zamkniętym schowku przerywają obwód. Dla pewności wszystkie 4 zostały wypięte i sprawdzone osobno. Sprawdziłem również przewody oznaczone kolorem RG BPT2. Tutaj napotkałem problem którego nie miałem już czasu zgłębić. Między wspomnianym przewodem a masą jest tylko 3,2-3,4V. Każdy z 4 przewodów ma podobne napięcie. Coraz bardziej jestem przekonany że uwalony jest jakiś stabilizator na UCH, zwłaszcza że gniazdo do którego są podłączone lampki powinno dawać 12V (wg schematu) pozostało mi dobranie się do UCH - jak je w miarę sprawnie wyciągnąć bez rozbierania połowy deski? Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, chętnie przeczytam Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale tak bym to widział.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!