Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bobeks

Nowy użytkownik
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    214

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W Clipie raczej nic ustawiać nie trzeba, z tego co wiem to jedynie podgrzewanie mozna wlaczyc lub wylaczyc. Jak masz podgrzewana tylna szybe i dziala to lusterka tez beda grzać. Ale ciezki temat bo te wiazki musisz zmienic ew. dołożyć. REGULAMIN pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01
  2. Alternator też może robić zwarcie do masy, nie wiem czy ten ale w tych starych(fiat, polonez) po zamianie biegunów miałeś zwarcie i trzeba było zmieniać diody itd. (spróbuj odkręcić kabel plusowy alternatora). Ps. Wiesz że w Meganie masz w zasadzie 4 punkty z bezpiecznikami?
  3. Mam TG11 110 VALEO i taki też jest wybrany, próbowałem odpinać wtyczkę z alternatora ale nic to nie daje, cały czas 99,2% na zgaszonym (odczyt w 645 moduł kontroli elektrycznej kabiny). Co z tym fantem robić? ma to związek z presostatem klimatyzacji? Miałem kiedyś kable uszkodzone przy wtyczce. PS. Napięcie ładowania na poziomie 14,2V bez obciążenia a prąd na kablu alternatora to około 14,5A(mierzone cęgami).
  4. Witam, chyba mam podobny problem jak kolega locutus, mianowicie odczyt z Clipa (PR010 obciążenie alternatora) wskazuje około 99% zużycia prądu alternatora (mimo że ładowanie jest, auto cały czas w użyciu, nie ma żadnych problemow z brakiem prądu). Niestety nie działa elektryczna nagrzewnica (można uruchomić tylko manualnie przez CLIPA w trybie testowym). Gdzie szukać przyczyny takiego wskazania? Możliwe jest tylko częściowe uszkodzenie alternatora? Proszę o pomoc.
  5. Obserwowanie nie wiele dało. Rozebrałem nową obudowę termostatu i po testach z udziałem termometru cyfrowego i starego czajnika elektrycznego okazało się, że termostat otwiera się zbyt wcześnie. Założyłem stary termostat w nowej obudowie i jak ręką odjął, Trzyma sztywno dwie kreski. Dziś po postoju (-10 stopni Celsjusza) temperaturę roboczą(dwie kreski) uzyskał po około 5km. Dla jasności, mam silnik benzynowy.
  6. Witam! Mnie też dopadł termostat :/ Zamieniłem na nowy konkretnie taki z rozkręcaną kopułką i okazuje się że nie trzyma odpowiedniej temperatury. Na poprzednim wskazówka utrzymywała się w w pionie kiedy silnik złapał temperaturę. Teraz z ledwością dojdzie do połowy ale zazwyczaj utrzymuje się na jednej i pół kreski tak jak na filmie który nagrałem (auto pokonało wtedy ponad 20km od uruchomienia, temp. na zewnątrz -5 stopni Celsjusza). Widać wyraźne wahania wskazówki przy zmianie siły nawiewu, przy zmianie stylu jazdy (gwałtowne przyśpieszenia albo łagodna jazda). Po powrocie do domu zaparkowałem auto w warsztacie, zmierzyłem temperaturę obudowy termostatu i górnego węża chłodnicy pirometrem (auto przejechało ponad 30km plus 10 minut postoju na zapłonie, nagrałem to na drugim filmie). Chyba jest coś nie tak według mnie. Proszę o wskazówki, pomoc, poradę. Na dniach pojadę na CLIP'a może on coś podpowie w sprawie temperatury. Filmy (Youtube): 1. Wskaźnik temp. cieczy chłodzącej 2. Pomiar temperatury pirometrem Pozdrawiam. Ps. Termostat kosztował około 100zł to może mieć wpływ?
  7. Zazdroszczę, ja musiałem przez ostatnie dni skrobać, nawet dwa razy od środka się zdarzyło Jak chcesz zobaczyc czy ją masz to odepnij sobie dekielek plastikowy(ma zatrzaski i tylko na nich się trzyma) który jest obok pedału gazu, powinieneś mieć taką wiązkę kabli jak zaznaczyłem na biało. Jak tam zerkniesz powinieneś widzieć wkręta(na górze grzałki) którym jest przymocowana do obudowy całej tej dmuchawy(jak nie ma grzałki to wkręta nie zobaczysz), ewentualnie odczep tą wtyczkę po prostu, tylko na zgaszonym silniku bo może pracować.
  8. Są posty o tym na forum, niektóre megany, sceniki, w drugiej wersji miały dogrzewanie kabiny za pomocą elektrycznej grzałki(takiej farelki) która znajduje się za nagrzewnicą. Fajna sprawa, masz ciepłe powietrze od razu po odpaleniu auta.
  9. Byłem ponownie u Pana który ustawiał mi Megane CLIPEM i faktycznie okazało się że UCH jest źle ustawione, konkretnie klimatyzacja, była przestawiona na "grzanie" zamiast na "regulowana" i stąd nie działające ogrzewanie szyby, lusterek i brak klimatyzacji. Niestety nadal nie działa elektryczne grzanie kabiny. Wymuszając poszczególne stopnie grzania za pomocą CLIPA grzałka działa poprawnie, niestety bez CLIPA nic się nie dzieje.
  10. Najlepiej to było by pobrać serwisówke do Megane II (nie wiem czy CC ma swoją osobną). Jeśli chodzi o dmuchawę to trzeba sprawdzić bezpieczniki ewentualnie opornice.
  11. Naprawione, winowajcą były prawdopodobnie zaśniedziałe kostki do gniazda przyczepki albo samo gniazdo, bo porozkręcałem i się samo naprawiło. Dodam, że zrobiłem to od dvpy strony bo najpierw sprawdziłem czy z UCH wychodzi zasilanie. Dzięki za pomoc!
  12. Mnie też dopadł problem nie działającego światła przeciwmgielnego z tylu. Żarówka oki, kontrolka licznika sie zapala, w gniezdzie przyczepki pojawia się ~ 0,06V, pozostaly osprzęt auta dziala poprawnie. Zastanawia mnie czy moduł UCH steruje tym oświetleniem poprzez przekaznik? Może mu sie styki wypaliły?
  13. Nieopłacalne jeśli chodzi o robociznę bo spędziłem przy tym 3-5 dni (miałem złamaną nogę i mi się nudziło ). Ale jeśli chodzi o koszt części to za wszystkie dałem 250 zł (części z demontażu być może sprzedam to mi się koszta jeszcze pomniejszą) plus do tego, -butelka 1 l płynu hamulcowego za 14 zł , -uruchomienie kontrolki i konfiguracja Clipem 50 zł (przy okazji jeszcze konfiguracja innych pierdółek), -izolację, tulejki kablowe, termokurczki, itd. 0 zł (jestem elektrykiem więc mam takie rzeczy). Jeśli chodzi o tą masę rzeczy do wymiany a raczej domontowania to: -pompa ABS (jakby ktoś kupował to warto zapytać o śruby mocujące bo ta pompa ma nie dwa a trzy uchwyty mocujące a zwykła śruba M6 się nie sprawdzi) -przewody hamulcowe między pompą hamulcowa a pompa ABS (ESP wymaga takich o większej średnicy), -przycisk ASR, -przekaźnik STOP, -czujnik położenia (tu są potrzebne dwie śrubki M6 najlepiej samo gwintujące), -kostka pompy ABS z kawałkiem instalacji(ja dostałem na szrocie całą instalację to miałem wszystkie kostki i kabelki). Działa, fajna sprawa, da się to zrobić tylko trzeba rozkopać pół fury, nie znalazłem jeszcze tematu w którym komuś się to udało, także ten jest chyba pierwszy. Ciekawostka- jeśli ktoś nie ma ESP, nie ma też dodatkowych poduszek bocznych pasażerów z tyłu.
  14. Szczerze? Dziwna sprawa według mnie, tata ma Scenica I z tym systemem i nic takiego u niego nie ma miejsca. Jeszcze dodam, że wcześniej miałem sam ABS i nie działo się nic takiego, dopiero po dołożeniu ESP się to pojawiło. Ale skoro tak ma być to będę z tym jeździł, najwyżej coś się posypie.
  15. Chodzi o przycisk ogrzewania przedniej szyby, on jest tak nazywany. Bezpieczniki są oki, wymieniłem je tak profilaktycznie. Prawdopodobnie przy aktywacji grzałki elektrycznej kabiny został źle skonfigurowany moduł UCH i klimatyzacji, dowiem się tego niebawem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!