Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

piotr1043

Nowy użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane Clasic IphII
  • Silnik
    1.9 DTI 80kM
  • Przebieg (tys.km)
    168
  1. Choć temat z trochę starą datą to chciał bym go wznowić. Czy ktoś używa ceramicznych świec żarowych? Czy jest odczuwalna różnica w odpalaniu po zastosowaniu takich świec?
  2. Miałem ten sam problem jak wy. Przeciekiem oprócz przedstawionych przez Was (antena, szyberdach, zatkane odpływy) jest miejsce przejścia kanału wentylacji przez ścianę grodziową. Chodzi mi o przejście kanału wentylacyjnego z podszybia do wnętrza pojazdu. Ja odtłuściłem blachę koło kanału nawiewu w podszybiu wraz z plastikowym kanałem wentylacyjnym i uszczelniłem miejsce łączenia silikonem. Z tego co wyczytałem gdzieś wcześniej w internecie to zastosowane są tam uszczelki, które z czasem parcieją i przepuszczają wodę. Przecieki następują przy większych opadach deszczu gdy auto stoi, lub podczas szybszej jazdy w deszczu. Woda zgromadzona w podszybiu(tam gdzie jest w niektórych wersjach zamontowany akumulator) nie zdąży spłynąć odpływami umieszczonymi po bokach i przedostaje się do wnętrza właśnie w miejscu przejścia kanału wentylacyjnego do środka. Spróbujcie wlać z wiadra wodę na szybę i sprawdźcie czy woda stoi koło przejścia kanału wentylacyjnego. Zauważycie, że miejsce przejścia układu wentylacyjnego przez grodź jest zalana. Woda dostaje się do wnętrza i sączy się po kanale wentylacyjnym. Ponieważ najniższym miejscem kanału wentylacyjnego jest nagrzewnica to woda zaczyna płynąć przy wyjściu z nagrzewnicy przewodów układu chłodzenia. Tym sposobem woda najczęściej zaczyna lecieć pod nogi kierowcy. Francuzi po prostu nie podnieśli wyżej przejścia kanału wentylacyjnego w stosunku do dna podszybia. Gdyby przejście było by wyżej, woda nie miała by możliwości wpływać do środka kabiny przez przejście wentylacji z podszybia do środka pojazdu. Mam nadzieję, że mój opis przedstawiłem w dość jasny sposób.
  3. Niestety wszystkie gumy na końcach drążka stabilizatora jakie są w sprzedaży starczają w najlepszym wypadku na rok. Wszystko jest uzależnione od stanu technicznego drążka (wytarcia), stanu dróg, stylu jazdy kierowcy. Mam pytanie - czy ktoś z was używał "wzmocnione" gumamy drążka? Mowa tu o gumach np. powerflex wykonanych z poliuretanu - http://www.inter-rally.pl/p/417/3497/tuleja-poliuretanowa-powerflex-renault-clio-97-05-pff60-207-23--renault-tuleje-tuleje-poliuretanowe-zawieszenie.html Jestem ciekawy, czy starczyły by na dłużej? Wolę wydać 100 zł, niż co chwila wymieniać SASIC-a i innych producentów.
  4. Kolego Kamson - przy wyłączonym zapłonie wyciągnij wtyczkę od EGR-a. Później spróbuj odpalić. Jak będzie wszystko o.k to sprawę masz jasną. Zdarza się tak, że EGR ulega uszkodzeniu a komputer tego nie widzi. Jak odłączysz EGR-a komputer żadnych błędów ci nie wywali i możesz jeździć z odpiętym. Szkoda kasy na nowy, który i tak się za jakiś czas zepsuje. W tym przypadku jaki opisałem autko ciężko odpala a po odpaleniu dymi na biało, lub tak jak u Ciebie wariują obroty. Daj znać jak Ci poszło.
  5. Oczywiście... ;-) Sprawdź sobie stan klocków poprzez zciągnięcie z autka koła, i sprawdź sobie jaką grubość mają okładziny... :)
  6. Czy ktoś wie jak odłączyć to złącze. Muszę je rozłączyć, ale nie wiem jak a nie chcę nic pourywać. Pozostałe złączki paliwowe są proste w demontażu.
  7. Kolego hudy1 a o czym ja piszę ??? :roll: Jak byś dobrze przeczytał wszystkie posty to zauważyłbyś, że pisze właśnie o Megankach II - mój post z pierwszej strony i z początku drugiej. Na drugiej stronie w drugiej mojej wypowiedzi odpowiedziałem koledze karwo27 na zadane pytanie. :shock: Ponieważ wpadł wątek zabezpieczeń i AC to stwierdziłem tylko fakt, że jak chcą komuś ukraść samochód to i tak ukradną, podając przykład. Jeśli jesteś aż tak za Megane II :) , że nie można już nic napisać na forum Renault nie "zahaczając o inne marki to sooooorka. :-( Z tego co wiem to właśnie Megane II są najłatwiejszymi samochodami w kradzieży ze względu na karty. :cry:
  8. Kolegi auta nie ukradli bo zostali spłoszeni. Alarmy nic nie pomogą. Drugiemu koledze wiosną ukradli Seata Leona (180 KM w benzynie) Szybo się zorientował i zgłosił na policję. Byli na tyle bezczelni, że nie mogąc odpalić wzięli autko na hol i to w biały dzień. Policja złapała ich jak stanęli na chwilę na przystanku autobusowym jakieś trzy kilometry dalej. Autko na szczęście odzyskane.
  9. Wiem, ponieważ jednym z pechowców był mój brat. Drugą osobą od której uzyskałem informację jest kolega, któremu próbowano ukraść meganke II. Bratu ukradziono dwa tygodnie temu (megan II w sedanie - diesel) a do kolegi auta próbowano włamać się w ten weekend (megan II również w sedanie -benzyna). Obydwoje uzyskali info od policji po zgłoszeniu kradzieży i próbie włamania. Jak widzicie informacja jest z pewnego źródła. Uparli się na meganki II, bo są autami popularnymi i łatwymi w kradzieży.
  10. Uspokajając trochę temat. Silnik 80KM nie ma na pewno intercoolera, bo taki typ silnika posiadam. Z zdjęć w necie zauważyłem, że 98 KM silnik ma intercooler. Z wyczytanych wiadomości domyślam się tylko, że 98 konny silnik musiałby mieć większą turbinę ze względu na wydłużenie kanału dolotowego z turbiny do intercoolera i z powrotem do kolektora ssącego - czy na pewno? Czy wtryski też są inne? Na pewno jest inna mapa ustawień komputera, bo to zrozumiałe. Czy pompa wtryskowa jest taka sama, czy inna?
  11. Odświeżając temat - w tym miesiącu (wrzesień 2010) w Poznaniu skradziono już 30 szt. Megane II. Jak widać dla złodzieji jest to chyba w ostatnim czasie popularne auto.
  12. kolego robpab - niestety muszę cię zmartwić. W dTi są trzy typy silników, przynajmniej tak podaje mi autodata, chyba że program się myli. Kolego meganecoupe02, bardzo dziękuję za linka do dyskusji w tej sprawie. Na moje pytanie odnośnie zwiększenia mocy uzyskałem odpowiedź, jednak co do różnic w poszczególnych silnikach pytanie pozostaje otwarte. Zatem jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami? Z podanego linku niestety nie dowiedziałem się, czy istniej możliwość podmiany oprogramowania w moim komputerze, czy musiałbym kupić komputer od 98 konnego (w autodacie 100KM)?
  13. Niestety nie znalazłem takiego tematu, więc zakładam nowy. Jeśli nie zauważyłem, że taki temat istniej to sorka. Posiadam silnik 1,9 dti o mocy 80 KM. Nosze się z zamiarem zwiększenia mocy w tym silniku. Z tego co się orientuję to dti ma trzy wersje mocy - 80, 98 i sto kilka KM. Chciałbym się zorientować jakie występują różnice w tych silnikach (inna turbina, wtryski, intercooler, komputer itp.) Bez sensu wydaje mi się wkładanie sportowego filtra powietrza, wykonywanie nowych dolotów, zmiana wydechu, wymyślania innych rzeczy jeśli mogę zwiększyć moc zamieniając turbinę i wtryski, lub dokładając intercooler z tego samego silnika tylko większej mocy. Proszę o pomoc w tej sprawie - zaznaczam, że chodzi mi o silniki dTi.
  14. Jak czyścili ci Odmę i węże, oraz intercooler to istniej możliwość, że masz gdzieś nieszczelności. Powietrze które tłoczy turbina ucieka gdzieś na łączeniu i w rzeczywistości silnik nie dostaje tyle powietrza ile wskazuje mu przepływka i silnik głupieje. Sprawdź wszystkie połączenia czy nie słychać przy nich świstu uciekającego powietrza, lub czy na łączeniach nie ma śladu oleju. Jeśli na łączeniach słyszysz świst powietrza, lub masz tam ślady oleju to masz tam nieszczelność i musisz dokręcić opaski. W odmie zawsze będziesz miał olej bo jest to oodpowietrzenie silnika i wraz z powietrzem dostaje się tam olej, który powinien z powrotem spływać do silnika. Powietrze z odmy jest odprowadzane do kanału dolotowego turbiny a co za tym idzie normalnym jest, że w przewodach powietrza od odmy do turbiny i od turbiny do silnika będą śladowe ilości oleju - rury będą tłuste. Jeżeli w przewodzie od turbiny do silnika będą duże ilości oleju, swiadczy to nieszczelności turbiny. Sprawdż wszystkie połączenia przewodów powietrza. Możesz również odłączyć górny przewód odmy od rury doprowadzającej powietrze do turbiny i wsaadzić go do plastkiowej butelki z odkręconą nakrętką. Silnik będzie "odpowietrzony" a ewentualny olej wydobywający się z odmy pozostanie w butelce. Otwór w przewodzie powietrznym turbiny musisz dobrze zatkać, aby nic nie dostawało się do przewodów - dobrze musisz to zaślepić bo jak coś się dostanie do przewodów to rozwali ci łopatki turbiny. Pojeździj tak kilka dni i potem sprawdź czy nadal masz olej w przewodach od turbiny do silnika. Jeśli będzie olej świadczy to o przepuszczaniu turbiny.
  15. Witam. Może ktoś mi sprawdzić , czy w megane classic I ph II 1.9 dti (80KM) z 2003 (jeszcze Megan I - końcówka produkcji) ustawia się pompę na 0,11 +/- 00.2 ,czy na 0.32 +/- 00.2 (0.82 ustawiało się w zwykłym 1.9 D) Niestety nie mam dostępu do tak dokładnych danych. Podam dla pewności jeszcze vin VF1LA1Uxxxxxxxxx Z tego co się zdążyłem dowiedzieć, jest to silnik F9Q 744 Nie podajemy numeru vin do ogólnej informacji. [ Dodano: 2010-09-21, 22:13 ] Czy ktoś ma dojście do serwisu Renault i mógłby mi pomóc, podając konkretne dane ? Widzę, że niestety nikt nie wie. Zapytałem Renault Polska i odpowiedzieli - silnik jak powyżej 1,9 dTi 80 KM f9q 744 ma 0,11 +/- 0.02 Admina proszę o zamknięcie tematu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!