Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sipexcom

Nowy użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1598
  • Przebieg (tys.km)
    160

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, Megane II, odpływ z parownika drożny (leci jak z kranu pod samochód), nigdzie nie zlokalizowałem "wycieków" z klimy a woda przy załączonej klimatyzacji wciąż się zbiera w schowku od strony pasażera. Czy odprowadzanie wody z podszybia ma jakiś wpływ na cieknącą wodę z klimy? (od tygodnia nie pada, jeżdżę używając klimy i schowek zalany). Proszę o rady. Dobra, ponieważ pewnie nie doczekam się odpowiedzi, zlokalizowałem wyciek. Mimo, że woda spływa pod samochód, to przelewa się przez filtr pyłkowy. Czyli jeżeli się nie mylę to mam zapchany (nie do końca) odpływ przy uszczelce na dół? Czy można z mieszalnika wyciągnąć tą karbowaną plastikową rurkę, która wchodzi potem do schowka? i drucikiem przeczyścić kanał? Dla potomnych: Problem rozwiązany (nic tak nie motywuje do pracy jak "cisza w eterze"). Mimo, że kapało i to dosyć konkretnie ze spływu pod samochodem, to po odgięciu uszczelki pod parownikiem woda w niej stała. Kawałek drucika, 30 minut rzucania mięsem, strzykawka 100 ml z koszulką termokurczliwą włożoną między parownik a uszczelkę i 25 pełnych strzykawek pod ciśnieniem. Syf, kawa, smoła i inne takie i....leci jak z kranu czysta woda. Żeby się upewnić, wyciągnąłem karbowaną rurkę, która doprowadza zimne powietrze do schowka (obrócić o 45 stopni w lewo i sama wyjdzie). Przy okazji widać dość dobrze parownik i można go spryskać Frionet'em dla odgrzybienia. Strzykawka i znowu 2 litry wody do środka (tym razem już piętro wyżej). Po całej operacji trzeba (można) nacisnąć gumkę żeby mieć pewność. Jak będzie sucho to sukces. Podszybie (kanały) nie mają kompletnie nic wspólnego z klimatyzacją, ba powiem więcej z zalewaniem schowków też nie - no chyba że ktoś ma pognite blachy pionowe w ramie drzwi. Dziękuję i może się komuś przyda.
  2. Witam, posiadam Megankę 2007 r (więc chyba PhII). Mam problem z pozycjonowaniem xenonów. Świecą zdecydowanie za nisko. Wiem, że mam uszkodzone obydwa czujniki (potencjometry). Clip pokazuje poziom 53,1 %. Czy da się pominąć te czujniki i ustawić (śrubką lub Clip'em) stałą wartość taką jaką chcę np. 58 % ? Jarek Xenony wymienione na OSRAMy. Efekt piorunujący. Mam w końcu światła. Co do nastawy wysokości świecenia to śrubka (imbus 6 w kloszu). Z poziomu CLIPa nie da rady. Czyta błędy z czujników i ustawia w stan alarmowy (nisko żeby nie oślepiać). Teraz jest oki. Temat do zamknięcia.
  3. Sprawdziłem, podaje i płyn leci. W czwartek wymieniam ten wyłącznik zespolony i wtedy się okaże. Dodano: 29 wrz 2016 - 23:24 Diagnoza trafna. Manetka. Dzięki
  4. Dzięki, jutro to sprawdzę i dam znać. Dodano: 27 wrz 2016 - 15:51 Sprawdziłem. Miernik pod wtyczkę i jak pompka załączona na przód to jest +12V a jak na tył to jest -10,5V (bez obciążenia - czyli jak jest wpięta wtyczka to pewnie jest znacznie mniej). Jak w spryskiwaniu do tyłu masę wezmę np. z rurki ssania klimatyzacji a plus trzymam cały czas we wtyczce to miernik pokazuje -12V. Czyli słaba masa z pierścienia? Jednak manetka do wymiany?
  5. Czyli co? Wyjąć kostkę, podłączyć miernik i powinno być wskazanie np. przód = +12V a tył = -12V? To co zmienia polaryzację BSI, przekaźnik czy manetka? Możesz podesłać schemat, który posiadasz?
  6. Manetkę zdiagnozowałem CLIP'em. Podłączyłem, wszedłem w tryb wyjść, wyświetliłem sobie wyjście spryskiwacza tylnej szyby. Wyświetlał się stan "wyłączony". Jak przekręcałem pierścień to stan zmieniał się na "załączony". Więc sygnał z pierścienia manetki wychodzi do BSI. Z BSI już niestety nie bo pompka się nie załącza a jedynie wycieraczki przednie. "Widocznie przekręcając pierścień nie zmieniasz polaryzacji przewodów i pompka chodzi tylko w jedną stronę" - ona wtedy w ogóle się nie załącza. W załączniku schemat a poniżej wyjaśnienie symboli: M14 - pompka spryskiwaczy szyb K77 - przekaźnik pompki spryskiwacza K78 - przekaźnik 2 pompki spryskiwacza M13 - pompka spryskiwacza reflektorów A23 - sterownik kolumny kierownicy (czyli manetka) A20U - Moduł UCH lub BSI (różnie go nazywają) Więc jakby na to nie patrzeć chyba posypała się logika w BSI. 1.pdf 2.pdf
  7. I teoria z mimowolnym przyciąganiem manetki do siebie w chwili przekręcenia tej samej manetki na natrysk tyłu upadła. A wycieraczki przednie się włączają i chodzą tak długo jak długo trzymam przekręcony pierścień na tylny natrysk - pompka niestety nie załącza się na tył. Stawiam raczej na moduł BSI albo w nim przekaźnik. Tylko cholera jak się do niego dobrać? Po odkręceniu dwóch śrubek z góry i ściągnięciu górnej części puszki nadal nie widać bezpieczników i przekaźników - masakra.
  8. ...wtedy powinna się chyba załączyć pompka na przód...a tak się nie dzieje. Chyba, że sygnał obrotów pompki na tył (bo włączam natrysk) blokuje sygnał pompki na przód a przez nieświadome przyciągnięcie manetki załączam wycieraczki. Czy to ma sens?
  9. Muszę Ci zaufać, chociaż nie rozumiem zależności spęczniałej gumki do załączania się przednich wycieraczek.
  10. Oki, chyba dam radę. U Ciebie też tak jest, że gdy włączasz tylny natrysk to po chwili załączają się przednie wycieraczki ?
  11. Chwilę mówisz...we wtorek się pomęczę i spróbuję ją wymienić. Mam tylko nadzieję, że nie poleciał jakiś przekaźnik czy moduł. Wtorek będzie sądnym dniem.
  12. Tak właśnie będę musiał zrobić. Tylko dojście jest masakryczne. Trzeba chyba zdjąć dolną osłonę silnika. A tak z innej beczki. Koło aku są bezpieczniki i podobno przekaźniki. Jak odkręciłem dwie śrubki z góry i otworzyłem puszkę to nadal nic nie widać. Trzeba zwalać aku i sterownik wywalać żeby można było dostać się do bezpieczników i przekaźników ??? I jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jaki mam model silnika K4M... ? Jest to gdzieś napisane?
  13. Dziękuję za odpowiedź. Tylko nawet gdyby była spuchnięta gumka na tłoczku to pompkę powinienem chyba słyszeć, prawda? A jest cisza, więc nie pracuje. Dobrze myślę???
  14. Witam, szukałem wszędzie ale nie znalazłem rozwiązania. Więc może tutaj ktoś pomoże? Megane II z 2007 roku, 1.6 16V. Nie leci woda na tylną szybę (nie załącza się pompka!!!). Gdy spryskuję przednią szybę wszystko jest w porządku. Podłączyłem się pod CLIP'a. Nie widzi usterek związanych z pompką. Manetka daje sygnał na start pompki (pozycja manetki na spryskiwanie tyłu), więc manetkę można chyba wykluczyć. Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!