Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

diablo62

Nowy użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph !
  • Silnik
    1.4
  • Przebieg (tys.km)
    150000
  1. Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jak wygląda zamienność przednich drzwi do HB 5D z innymi wersjami nadwozia? Znalazłem informację, że od kombi powinny pasować, a jak wygląda sprawa z wersją HB 3D?
  2. Witam, brał ktoś z forum tarcze hamulcowe OEM Renault z allegro? Bardzo dużo ofert jest, tylko zastanawia mnie trwałość/jakość produktu oraz czy nie podrabiany. Potrzebuję tarcze z łożyskami na tył i nie ukrywam, że cena jest kusząca (taniej niż TRW) - 200zł za sztukę. Jeżeli ktoś kupował to prosiłbym o opinię.
  3. Dziękuję za odpowiedź. Jutro sprawdzę czy układ jest zapowietrzony jeszcze, bo... ... jest lepiej, ale przy mocniejszym depnięciu (np. 80m przed Tobą zapala się czerwone światło) wciąż występuje szum i od tego momentu przez chwilę dźwięk ocierania metal - metal. Pewnie poza prowadnicami trzeba jeszcze zregenerować cylinder. EDIT: Chyba, że prowadnica jarzma powinna chodzić mniej więcej jak na filmie poniżej: To wtedy u mnie do powyższego brakuje bardzo dużo i należałoby wymienić prowadnice (sworznie). Czy jest ktoś w stanie potwierdzić, że sworzeń ten powinien mniej więcej zachowywać się jak na powyższym filmie?
  4. Dzisiaj nasmarowałem prowadnice z jednej strony (totalny brak czasu na cokolwiek w tym tygodniu) - tej co było słychać metaliczne ocieranie - i póki co (tylko krótka droga do pracy) wydaje się w porządku. Jutro krótka trasa ~100km to ocenię. Możliwe więc, że rzeczywiście była to wina słabo odbijających zacisków. Tak jak mówiłem nowe klocki to staram się ich nie forsować, ale naprawdę ciepłe tarcze dają do myślenia. Może pożyczę jutro od sąsiadów w pracy pirometr, to bym wiedział jaką mają temperaturę. PS: nie wiem co oznacza, że hamulec "rośnie", a co do płynu, to kontrolka się nie zapala. :P
  5. Więc przełącznik pod kierownicą działa, natomiast z UPC prąd już nie wychodzi. Pewnie przekaźnik do wymiany, pytanie tylko czy jest możliwość jego wylutowania i wlutowania nowego, czy raczej cały moduł do wymiany? Swoją drogą stało mi się to po tym jak wymieniałem filtr przeciwpyłkowy, odginałem z prawej strony wykładzinę, wyciągałem schowek. Czy to są tam jakieś wiązki których zwarcie mogło by spowodować błędne funkcjonowanie UPC? Edycja: Czy ktoś jest w stanie powiedzieć za co odpowiada dokładnie pin 4 wg poniższego wycinku z książki? Do tej pory sprawdzałem czarną wtyczkę PPA i tam rzeczywiście wszystko było OK, natomiast w tej brązowej akurat ten 4 pin jest w "słabym stanie". Edycja: Poniżej co już sprawdziłem i co udało mi się ustalić: 1. Żarówki i bezpieczniki sprawne. 2. Czarna wtyczka PPA podłączona do UPC sprawna. 3. Gdy przekręcę pokrętło świateł, zapala się kontrolka świateł mijania, lecz świateł brak. 4. Na pinach odpowiedzialnych za zasilanie świateł mijania (czarna wtyczka PPA) brak napięcia względem masy auta. 5. Na przekaźniku przylutowanym do płytki drukowanej UPC napięcie (po włączeniu świateł) ~6,4V. Napięcie za przekaźnikiem względem obwodu cewki ~6,4V. Słabo słyszalne przełączanie przekaźnika. 6. W domu, po podaniu napięcia 12V na cewkę przekaźnika, pojawia się 12V za przekaźnikiem względem obwodu cewki. Słychać wyraźnie, że przekaźnik przeskakuje. 7. Pin 4 i 3 lub 5 złącza brązowego PPH2 w słabym stanie, lecz czy może on mieć wpływ? Dodano: 16 maj 2017 - 20:48 Jeżeli ktoś ma objawy jak u mnie powyżej oraz sprawdził te same komponenty co ja, to najprawdopodobniej pozostaje wymiana modułu UPC. Ja swój kupiłem na autozłomie za 50zł (cena na allegro ~150...200zł) i działa. Dodam, że posiadam silnik 1.4, natomiast komputer był od 1.6 oraz miał inne oznaczenie na nalepce, ale żadnych problemów nie stwierdziłem.
  6. Ciągle, lecz: - Jechałem do marketu 2km, udało mi się praktycznie zero hamowania, kilka leciutkich przyhamowań - brak objawów metalicznego tarcia. Tarcze ledwo letnie. - Wracałem z marketu, na ostatnich 500m przyhamowałem 3 razy tak jak się w trakcie normalnej jazdy hamuje - szum w trakcie hamowania, po zaprzestaniu odgłos cyklicznego metalicznego ocierania. Tarcze gorące, że nie da się przytknąć palca, tylko od razu odruch uciekania. Dodatkowo na postoju jak mocno wciskałem hamulec, to jego powrotowi towarzyszył głośny świst zasysanego powietrza, wcześniej na to nie zwracałem uwagi, nie wiem czy to normalny objaw. Wydaje mi się, że mogą nie odbijać hamulce, lecz dziwny jest wtedy ten głośny szum w trakcie hamowania. Zanim to się zaczęło, w ciągu ostatnich kilku tygodni, zdarzało mi się, że po nocnym postoju słychać było takie głośne, głuche "pum" przy ruszaniu, jak by hamulce się zwalniały.
  7. Witam, w mojej Megane II 1.4 PhI zaczął występować problem z przednimi hamulcami. Mianowicie w momencie hamowania słychać głośny szum (tarcia), natomiast oprócz tego nawet bez hamowania słychać odgłos metalicznego ocierania. Myślałem, że były zużyte klocki, więc wymieniłem na lepsze (choć tamte były jeszcze w 50%) i teraz jest jeszcze gorzej. Czy problem może leżeć w uszkodzonych tarczach (również około 50% do wymiany), czy w zużytych zaciskach? A może to jeszcze coś innego? Pozdrawiam Grzegorz
  8. Tak, złącze jest OK. Dodatkowo wydaje mi się, że nie działa regulacja świateł. Fajnie jak by ktoś napisał czy możliwe że przy zepsutym przełączniku pali się kontrolka zapalonych świateł.
  9. Cześć, jak zdążyłem się przyzwyczaić, wczoraj wyszedł kolejny problem z moim autem. Mianowicie brak świateł mijania. Czy mógłby ktoś powiedzieć, czy w przypadku uszkodzonej manetki na której włącza się światła, zapala się kontrolka świateł na tablicy rozdzielczej? Brakuje mi obu świateł, do tej pory było OK. Póki co wyeliminowałem przepalenie żarówek, upalenie wtyczki oraz bezpieczniki. Po przekręceniu gałki, palą się tylko pozycyjne, natomiast mijania brak. Na tablicy lampka się zapala. Chciałbym wyeliminować kolejne przyczyny, stąd moje pytanie.
  10. Zainstalowałem nową pompkę firmy SKV, jednak moja radość trwała krótko. Zaraz po wymianie samochód odpalił, jednak następnego dnia już nie. Popukałem w zbiornik, pobujałem samochodem i odpalił. To możliwe, że pompka jest walnięta i się zawiesza? Kosztowała mnie 90zł, teraz znalazłem takiego samego boscha co był zamontowany za 150zł. Jeśli to pompka spróbuję ją oddać i kupić nową Boscha.
  11. U mnie był zameczek zielony (przycisk wbudowany w złączkę) z jednej strony. Moja diagnoza to pompka do wymiany, poniżej opiszę jak sprawdziłem, jeśli ktoś potwierdzi, że mam rację, to zamawiam. Odpiąłem kabelek przy wtyczce do pompki - podczas kręcenia silnikiem napięcie ~12V. Podpiąłem wtyczkę do pompki. Odpiąłem przewód paliwowy dochodzący do kolektora, praktycznie nic nie wyciekło, włożyłem końcówkę do butelki. Połączyłem na krótko pin 5 brązowej wtyczki z modułu zabezpieczeń do + akumulatora. Poczekałem 5-10 sekund, żadnej reakcji. Odpiąłem wtyczkę do pompki, zwarłem pin 5, napięcie na wtyczce ~12V. Diagnoza, prąd dochodzi do pompki, ale ta nie pompuje. Teoretycznie mógłby być niedrożny filtr/przewód paliwowy, jednak mimo podniesionej kanapy i uchu w pobliżu pompki nie słychać żeby działała. Parking mam przy ruchliwej drodze i hałas dosyć spory, z czego wynika moje pytanie: czy pompka paliwa powinna być słyszalna nawet przy cichym szumie jeżdżących obok samochodów? Pozdrawiam Grzegorz
  12. To w takim razie przerwę w obwodzie czujnika można też wyeliminować. Gdzieś na forum spotkałem się, że można sprawdzić czy pompka paliwa podaje benzynę, poprzez zdjęcie przewodu znajdującego się przy rozruszniku w kształcie "świńskiego ogona". Czy to na pewno jest przewód paliwowy i czy powinny być jakieś problemy w jego zdjęciu / założeniu?
  13. Witam, standardowy problem na forum: wczoraj samochód odstawiłem na parking, dzisiaj nie odpalił (Megane II PhI 1.4 98KM 2003r). Wcześniej miałem już problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, na zimnym wszystko było OK, tym razem rozrusznik kręci, ale samochód nie odpala, nawet nie próbuje. Wymieniłem czujnik położenia wału, jednak sprzedawca przy jego sprzedaży powiedział, że ma tylko jeden i dostał go z hurtowni "już odpakowany", więc nie daje pewności na 100% i żebym go sprawdził bez przykręcania, to będę mógł oddać w razie co. Oczywiście zamontowałem i nic nie pomogło. Pożyczyłem prosty kabel diagnostyczny OBDII, oczywiście żadnych ciekawych informacji nie uzyskałem, ale zastanawiająca była jedna pozycja na samym zapłonie: prędkość obrotowa - 182 obr/min. W momencie kręcenia rozrusznikiem, podskakiwała do 250 obr/min. Czy to normalne, że przy nie obracającym się wale, z czujnika mamy taki odczyt? Pytanie drugie, czy polecacie zaprzyjaźnioną osobę z trójmiasta, która się zna na tym i podjechała by z CLIPem na Jasień? Pozdrawiam Grzegorz
  14. Dzień dobry, posiadam poniższy problem: dmuchawa działa mi tylko na pozycjach przełącznika 3 oraz 4, ale problem dotyczy tego, że gdy włączę nawiew, następuje głośne burczenie z dmuchawy oraz wibracja kokpitu. Na 3 jest to głośny dźwięk i dość mocne wibracje, natomiast 4 strach włączać. Dodam, że stało mi się to rano, zaraz po tym gdy był słyszalny lekki trzask w okolicy radia / pokręteł. Czy warto rozbierać dojście do dmuchawy, czy może lepiej rozebrać panel środkowy? Co to może być? Pozdrawiam Grzegorz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!