Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Undermade

Nowy użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Lanos
  • Silnik
    1.5 16v
  • Przebieg (tys.km)
    205
  1. Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi. Były mi bardzo pomocne. Teraz się zagłębie w poszukiwania. Zobaczymy jak długo to zajmie. Myślę, że jak nie teraz to pod koniec/na początku przyszłego roku jak ludzie będą kupować samochody salonowe z poprzedniego rocznika to uda się coś znaleźć.
  2. Przebiegi dzienne to ~50km do tego dochodzą niektóre weekendy 2x150km. W chwili obecnej śmigam głównie wrocławską obwodnicą i w tym wypadku nawet bym się nie martwił o diesla gorzej jak zmienię pracę i będą trasy po zakorkowanym mieście.
  3. To jeszcze dopytam... Czy nie jest prawdą, że silnik 1.6 dci stanowi poprawioną wersję silnika 1.5 Dci w którym wyeliminowano część pojawiających się usterek? Jeśli chodzi o wybór konkretnego egzemplarza to nawet nic nie wklejam, bo podstawowe dane po VIN będą sprawdzone w systemie ASO, bezwypadkowość być może uda się ustalić przez znajomego ubezpieczyciela, a samo auto bezwzględnie będę chciał sprawdzić w ASO wydając te kilkaset zł. Staram się znaleźć niezłe auto za racjonalne, nie okazyjne pieniążki. W samym pytaniu bardziej koncentruje się na bezawaryjności poszczególnych motorów podczas użytkowania w mieście, bo wiadomo jak diesle są pod tym względem. Mimo to renówki są pod tym względem (jazdy w trybie miejskim) bardzo chwalone przez użytkowników. W silniku TCE dochodzi turbo i to właśnie powoduje mój niepokój o wytrzymałość jednostki, bo nie ukrywam, że autem będę jeździł dobre kilka lat i do tych 250tys. chciałbym dotrwać bez wymiany silnika. Bardzo dobrze zdaje sobie sprawę, że przebieg to nie wszystko, bo sam jestem doskonałym przykładem tego, jak wygląda auto o które właściciel nie dba. Teraz jednak zmieniło się nieco, autko nie jest już prezentem od rodziców, a wartość pieniążka udało mi się poznać i nauczyć ją szanować :) Auta jakie udało mi się sprawdzić po VIN to: 1.4 TCE ~158tys przeglądy co 20tys 1 właściciel 1.6 Dci 167tys, dwa pierwsze pierwsze przeglądy co 30 tys kolejne co 15 (ostatni w zeszłym miesiącu). Rok temu wymiana kompletu rozrządu. Auto cały czas w użytku 1 właściciel Faktem jest, że silników 1.6 16v 110km i 1.5 dci jest znacznie więcej. Nie zmienia to jednak faktu, że nie chce silnika mułowatego jak nazwano tu wielokrotnie 1.6 16v Chciałbym poczuć jakąś różnicę po przesiadce z lanosa :) Podobnie przy wyborze diesla, jeśli to prawda, że silnik 1.6 dci 130km jest poprawioną wersją 1.5 (teraz doczytałem, że to chodziło chyba o 1.9) to wolę dopłacić do nowszej poprawionej mechanicznie konstrukcji. Mój główny niepokój to żywotność TCE zwłaszcza przy LPG i żywotność diesla przy jeździe w mieście. Będę wdzięczny jeśli jeszcze ktoś podzieli się wiedzą w temacie, zwłaszcza jeśli ma styczność z takimi autkami i przebiegami rzędu 150tys+. Tymczasem śmigam zgłębiać podesłane mi tematy. W razie dalszych pytań będę je tu zadawał.
  4. Witam was. Chciałbym prosić o poradę. Planuję zakup kompaktowego kombi i na 99% padnie na megane III grandtour. Chciałbym was prosić o sugestię w sprawie silnika. Rozważam właśnie zarówno diesla jak i benzynę i to jest mój główny problem. Z benzyny głównie silnik 1.4 TCE i założenie do niego LPG alternatywa to 2.0 + LPG. Tu moje pytanie, czy mogę mieć obawy kupując, że silnik 1.4 TCe zacznie się sypać jeśli osiągnął już przebieg rzędu 160-170tys? Poczytałem, że to dobre i nie sprawiające zbyt wielu kłopotów jednostki, ale jak się sprawują przy większych przebiegach tego nie wiem, nie znalazłem zbyt wielu wpisów na forum. Opcja druga to diesel i tu moim głównym faworytem jest silnik 1.6 Dci. Wiem, że jest ich niewiele, ale ponoć to lepsza jednostka od 1.5 dci i myślę, że te 20km KM dla kombi może być pomocne. Autem będę jeździł sporo w mieście (Wrocław) ale dużą część miejskiego przebiegu robię autostradową obwodnicą Wrocławia. Czy to prawda, że silniki diesla wykonane przez Renault są jednymi z lepszych jeśli chodzi o poruszanie się w mieście i ewentualne kłopoty z fap itd? Wstępnie kieruję się w stronę 1.6 dci bo wydaje mi się, że diesel to trwalsza jednostka od turbo z LPG, a ewentualne usterki wydają mi się podobne: koło dwumasowe/głowica przy LPG. Co wg was jest lepszym wyborem? Dodam, że moje roczne przebiegi wynoszą +/- 15 tys km.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!