Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

piottro1

Nowy użytkownik
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour kombi
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    235

Ostatnie wizyty

661 wyświetleń profilu
  1. Podłączam się do tematu, bo chyba będę miał podobny problem. Kupiłem radio Sony mex-n5200bt (przesyłka w drodze) i przygotowuję się do wymiany standardowego (foto w załączniku) . Mam kilka pytań do kolegów, którzy mają doświadczenie w tego typu wymianach. 1. Czy będę potrzebował separator antenowy (w antenie mam wzmacniacz)? Wtyczka mojej anteny: Znalazłem taki separator: 2. Jak uruchomić sterowanie z kierownicy po wymianie radia? Chyba będzie potrzebny interfejs. Znalazłem coś takiego: Wtyczki mojego radia standardowego: W nowym radiu jest gniazdo mini jack do podłączenia pilota: Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  2. 10 pln + przesyłka. Link kilka postów wyżej.
  3. Sądzę, że tak. Wtyczka tempomatu jest wolna w kierownicy. Tak jest u mnie, też nie mam tempomatu.
  4. Paczka z taśmą dotarła dzisiaj. Wymieniłem i błąd zniknął Wszystko robiłem wg filmiku, który podałem wyżej. A oto przyczyna:
  5. Tutaj masz już rozpoczęty temat: Właśnie jestem na etapie walki z tym błędem (Airbag+Service), mam podobny problem. Przed rozpinaniem wtyczek poduszek odłączałem akumulator. Na Twoim miejscu zacząłbym od wtyczki pod fotelem kierowcy (wgłębienie w podłodze, pod wykładziną):
  6. Naklejka kupiona, moim zdaniem wygląda przyzwoicie:
  7. I mnie dopadła usterka Airbag+Service. Od kilku dni bez przerwy świecą się Airbag i Service, około pół roku temu kontrolka zapaliła się na chwilę, później jeszcze kilka razy też chwilowo. Zdemontowałem fotel kierowcy, żeby sprawniej dostać się do wtyczek. Wcześniej odłączyłem akumulator. Wszystkie sprawdzone i popsikane sprayem "kontakt". Podobnie fotel pasażera oraz wtyczka poduszki za schowkiem i w kierownicy. Nie pomogło. Zdemontowałem kierownicę i sprawdziłem wtyczki - zmierzyłem taśmę zwijacza i nie mam przejścia na pinach 5, 6 i 7. Przed chwilą kupiłem taśmę wraz z wtyczkami (koszt 80 pln). Dojdzie paczka to będę wymieniał (na końcu podam link do dobrego tutoriala). Podczas przeglądu wtyczek trafiłem na kilka nieznanych mi rzeczy. Poproszę doświadczonych kolegów o pomoc i odpowiedzi na moje pytania. 1. Co to za urządzenie? (znajduje się pod wykładziną, tam gdzie są schowane w podłodze wtyczki pod fotelem kierowcy): 2. Do czego służy ta krańcówka pod fotelem kierowcy? Powyżej to wtyczka do napinacza pasów? 3. Czy dobrze zgaduję - (1) wtyczka główna - poduszka, napinacz, podgrzewanie, (2) wtyczka do poduszki fotela, (3) przekaźnik podgrzewania fotela? Wymiana taśmy zwijacza:
  8. Dzięki za link do naklejki - na razie musi mi to wystarczyć, ponieważ drugi link prowadzi do aukcji kapsla, ale nie do mojej skrzyni.
  9. Nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc opiszę co mnie spotkało. Może inni koledzy unikną błędu, który ja popełniłem podczas jednego z mroźnych dni. Po obfitych opadach (chyba śniegu z deszczem), przymarzły dość mocno szyby (samochód nieużywany trzy dni, garażowany pod chmurką). Niefortunnie próbowałem otworzyć szybę w drzwiach kierowcy. Usłyszałem tylko trzask a szyba oczywiście pozostała w bezruchu. Po dwóch dniach okno samo się otworzyło - szyba opadła i nie mogłem już jej podnieść (było słychać tylko silnik podnośnika). Zdemontowałem boczek drzwi i okazało się, że są uszkodzone ślizgi podnośnika szyb. Nie róbcie tego na dworze, kiedy jest mróz - ja byłem zmuszony, bo potrzebowałem zamknąć okno samochodu zaparkowanego na ulicy. Demontaż boczka robiłem przy temperaturze -5st - złamałem zaślepkę śruby mocowania klamki, jeden kołek trójkąta lusterka i urwałem klapkę schowka drzwi. Właśnie jestem po wymianie uszkodzonych części (ślizgi). Może komuś przyda się mój opis. Potrzebne narzędzia: torx 15, torx 20, imbus 5, nasadowy 10, łyżka do podważania (najlepiej plastikowa), cienki wkrętak (najlepiej elektryczny, czyli izolowany na całej długości). 1. Demontaż osłony głośnika i trójkątnej osłony przy lusterku - wystarczy podważyć i pociągnąć, powinny się łatwo uwolnić plastikowe kołki. 2. Demontaż klamki - jedna śruba ukryta pod plastikową zaślepką, po jej wykręceniu klamka dość łatwo daje się wyciągnąć z obudowy boczka drzwi. 3. Demontaż schowka - trzeba podważyć po obu bokach i wyciągnąć do góry. Tu miałem problem (urwałem klapkę). Na zdjęciu widać zaczepy, które podważyłem cienkim wkrętakiem, wyginając do środka ścianki boczne schowka. 4. Demontaż panelu otwierania okien - wystarczy podważyć i wyciągnąć do góry oraz odpiąć trzy wtyczki. 5. Demontaż uchwytu zamykania drzwi (osłona) - najpierw dżojstik ustawiania lusterek (wystarczy podważyć, wyjąć, odpiąć wtyczkę). Osłonę należy podważyć z jednego boku, jest kilka zatrzasków, które dość łatwo dają się uwolnić. Po jej zdjęciu pojawi się dostęp do dwóch śrub, które trzeba odkręcić. 6. Demontaż głośnika – dwa wkręty i odpięcie wtyczki. 7. Wykręcenie jednego wkrętu z lewej strony drzwi 8. Odchylenie połowy boczka drzwi – należy podważyć i wypiąć z zatrzasków. Teraz można wycofać wtyczki i klamkę. 9. Odkręcenie śruby (po odchyleniu połowy boczka). 10. Demontaż lampki i wypięcie wtyczki – wystarczy podważyć i sama wyskoczy. Wtyczkę można wepchnąć w otwór, żeby nie przeszkadzała podczas demontażu boczka. 11. Odkręcenie dwóch śrub u dołu boczka (są długie). 12. Demontaż boczka. Należy unieść go lekko do góry (około 1 centymetr) i wycofać wszystkie zaczepy z otworów drzwi. 13. Wymiana ślizgów (z lewej uszkodzony, z prawej nowy): Należy opuścić szybę do momentu aż pokażą się ślizgi w otworach rewizyjnych drzwi. Przy demontażu ślizgu warto sobie zablokować szybę, np. podpierając ją na wkrętaku. Sama wymiana jest prosta. Wystarczy odchylić (przekręcić w poziomie) ślizg na jego bieżni i powinien się zsunąć. W ślizgu są umieszczone końcówki linek – przekręciłem ślizg w pionie i je wyjąłem. Miałem przygotowany nowy ślizg, przełożyłem linki w te same miejsca i „zapiąłem” na bieżni (patrz zdjęcia). Po wymianie ślizgów warto przesmarować prowadnice. Teraz wystarczy wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i wymiana zakończona.
  10. Może jest ktoś, kto robił wymianę tylnych lamp w Megane 1.9 kombi z 2005 roku i doradzi czy będą pasowały te o których pisałem wyżej?
  11. Trzecią zimę jeżdżę dieslem (zrobiłem ponad 30 tysięcy km) i się nie zawiodłem. Nie wiem ile lat ma mój akumulator, czekam aż się skończy ;) Pali zawsze po pierwszym wciśnięciu guzika (odpukać), więc mogę polecić - 1.9 dci kombi 2005 rok. Moja wersja ma kompletne osłony komory. Ta na silniku nie jest srebrna tylko szara i faktycznie, tak jak napisał wcześniej kolega @Colt1255, jedno jej mocowanie mam uszkodzone. Polecam szukać wersji z podgrzewanymi siedzeniami. Teraz to już chyba taki standard jak klima. Samochód kupiłem tylko z jedną kartą, która mi się z czasem uszkodziła. Naprawiłem i dorobiłem drugą. Na forum jest mój temat, w którym opisałem naprawę i koszt zakupu drugiej karty. Dla czteroosobowej rodziny idealny, sporo przestrzeni z przodu i z tyłu, do bagażnika zapakujesz wszystko co potrzebne na dłuższe wyjazdy. W czasie remontu łazienki przewoziłem na spokojnie to co było potrzebne (kafelki, meble, kabinę prysznicową). Kombi ma wiele zalet :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!