Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
49 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II Grandtour kombi
-
Silnik
1.9 dci
-
Przebieg (tys.km)
235
Ostatnie wizyty
-
Megane II phI Sterowanie z kierownicy po montażu stacji multimedialnej
piottro1 odpowiedział(a) na Ykeei temat w Car Audio (nagłośnienie, nawigacja)
Podłączam się do tematu, bo chyba będę miał podobny problem. Kupiłem radio Sony mex-n5200bt (przesyłka w drodze) i przygotowuję się do wymiany standardowego (foto w załączniku) . Mam kilka pytań do kolegów, którzy mają doświadczenie w tego typu wymianach. 1. Czy będę potrzebował separator antenowy (w antenie mam wzmacniacz)? Wtyczka mojej anteny: Znalazłem taki separator: 2. Jak uruchomić sterowanie z kierownicy po wymianie radia? Chyba będzie potrzebny interfejs. Znalazłem coś takiego: Wtyczki mojego radia standardowego: W nowym radiu jest gniazdo mini jack do podłączenia pilota: Z góry dziękuję za wszelką pomoc. -
10 pln + przesyłka. Link kilka postów wyżej.
-
Megane II phI Kontrolka AIR BAG + SERVICE
piottro1 odpowiedział(a) na volke temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Sądzę, że tak. Wtyczka tempomatu jest wolna w kierownicy. Tak jest u mnie, też nie mam tempomatu. -
Megane II phI Kontrolka AIR BAG + SERVICE
piottro1 odpowiedział(a) na volke temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
-
Megane II phI Kontrolka AIR BAG + SERVICE
piottro1 odpowiedział(a) na volke temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Paczka z taśmą dotarła dzisiaj. Wymieniłem i błąd zniknął Wszystko robiłem wg filmiku, który podałem wyżej. A oto przyczyna: -
Megane II phI Kontrolka AIR BAG + SERVICE
piottro1 odpowiedział(a) na volke temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Dzięki. A pierwsze zdjęcie ktoś rozpoznaje? -
Megane II phI Problem z poduszka powietrzną.
piottro1 odpowiedział(a) na Jareek temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Tutaj masz już rozpoczęty temat: Właśnie jestem na etapie walki z tym błędem (Airbag+Service), mam podobny problem. Przed rozpinaniem wtyczek poduszek odłączałem akumulator. Na Twoim miejscu zacząłbym od wtyczki pod fotelem kierowcy (wgłębienie w podłodze, pod wykładziną): -
-
Megane II phI Kontrolka AIR BAG + SERVICE
piottro1 odpowiedział(a) na volke temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
I mnie dopadła usterka Airbag+Service. Od kilku dni bez przerwy świecą się Airbag i Service, około pół roku temu kontrolka zapaliła się na chwilę, później jeszcze kilka razy też chwilowo. Zdemontowałem fotel kierowcy, żeby sprawniej dostać się do wtyczek. Wcześniej odłączyłem akumulator. Wszystkie sprawdzone i popsikane sprayem "kontakt". Podobnie fotel pasażera oraz wtyczka poduszki za schowkiem i w kierownicy. Nie pomogło. Zdemontowałem kierownicę i sprawdziłem wtyczki - zmierzyłem taśmę zwijacza i nie mam przejścia na pinach 5, 6 i 7. Przed chwilą kupiłem taśmę wraz z wtyczkami (koszt 80 pln). Dojdzie paczka to będę wymieniał (na końcu podam link do dobrego tutoriala). Podczas przeglądu wtyczek trafiłem na kilka nieznanych mi rzeczy. Poproszę doświadczonych kolegów o pomoc i odpowiedzi na moje pytania. 1. Co to za urządzenie? (znajduje się pod wykładziną, tam gdzie są schowane w podłodze wtyczki pod fotelem kierowcy): 2. Do czego służy ta krańcówka pod fotelem kierowcy? Powyżej to wtyczka do napinacza pasów? 3. Czy dobrze zgaduję - (1) wtyczka główna - poduszka, napinacz, podgrzewanie, (2) wtyczka do poduszki fotela, (3) przekaźnik podgrzewania fotela? Wymiana taśmy zwijacza: -
Dzięki za link do naklejki - na razie musi mi to wystarczyć, ponieważ drugi link prowadzi do aukcji kapsla, ale nie do mojej skrzyni.
-
Megane II phI Wymiana ślizgów podnośnika szyb lewy przód
piottro1 odpowiedział(a) na piottro1 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Gotowe. -
Nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc opiszę co mnie spotkało. Może inni koledzy unikną błędu, który ja popełniłem podczas jednego z mroźnych dni. Po obfitych opadach (chyba śniegu z deszczem), przymarzły dość mocno szyby (samochód nieużywany trzy dni, garażowany pod chmurką). Niefortunnie próbowałem otworzyć szybę w drzwiach kierowcy. Usłyszałem tylko trzask a szyba oczywiście pozostała w bezruchu. Po dwóch dniach okno samo się otworzyło - szyba opadła i nie mogłem już jej podnieść (było słychać tylko silnik podnośnika). Zdemontowałem boczek drzwi i okazało się, że są uszkodzone ślizgi podnośnika szyb. Nie róbcie tego na dworze, kiedy jest mróz - ja byłem zmuszony, bo potrzebowałem zamknąć okno samochodu zaparkowanego na ulicy. Demontaż boczka robiłem przy temperaturze -5st - złamałem zaślepkę śruby mocowania klamki, jeden kołek trójkąta lusterka i urwałem klapkę schowka drzwi. Właśnie jestem po wymianie uszkodzonych części (ślizgi). Może komuś przyda się mój opis. Potrzebne narzędzia: torx 15, torx 20, imbus 5, nasadowy 10, łyżka do podważania (najlepiej plastikowa), cienki wkrętak (najlepiej elektryczny, czyli izolowany na całej długości). 1. Demontaż osłony głośnika i trójkątnej osłony przy lusterku - wystarczy podważyć i pociągnąć, powinny się łatwo uwolnić plastikowe kołki. 2. Demontaż klamki - jedna śruba ukryta pod plastikową zaślepką, po jej wykręceniu klamka dość łatwo daje się wyciągnąć z obudowy boczka drzwi. 3. Demontaż schowka - trzeba podważyć po obu bokach i wyciągnąć do góry. Tu miałem problem (urwałem klapkę). Na zdjęciu widać zaczepy, które podważyłem cienkim wkrętakiem, wyginając do środka ścianki boczne schowka. 4. Demontaż panelu otwierania okien - wystarczy podważyć i wyciągnąć do góry oraz odpiąć trzy wtyczki. 5. Demontaż uchwytu zamykania drzwi (osłona) - najpierw dżojstik ustawiania lusterek (wystarczy podważyć, wyjąć, odpiąć wtyczkę). Osłonę należy podważyć z jednego boku, jest kilka zatrzasków, które dość łatwo dają się uwolnić. Po jej zdjęciu pojawi się dostęp do dwóch śrub, które trzeba odkręcić. 6. Demontaż głośnika – dwa wkręty i odpięcie wtyczki. 7. Wykręcenie jednego wkrętu z lewej strony drzwi 8. Odchylenie połowy boczka drzwi – należy podważyć i wypiąć z zatrzasków. Teraz można wycofać wtyczki i klamkę. 9. Odkręcenie śruby (po odchyleniu połowy boczka). 10. Demontaż lampki i wypięcie wtyczki – wystarczy podważyć i sama wyskoczy. Wtyczkę można wepchnąć w otwór, żeby nie przeszkadzała podczas demontażu boczka. 11. Odkręcenie dwóch śrub u dołu boczka (są długie). 12. Demontaż boczka. Należy unieść go lekko do góry (około 1 centymetr) i wycofać wszystkie zaczepy z otworów drzwi. 13. Wymiana ślizgów (z lewej uszkodzony, z prawej nowy): Należy opuścić szybę do momentu aż pokażą się ślizgi w otworach rewizyjnych drzwi. Przy demontażu ślizgu warto sobie zablokować szybę, np. podpierając ją na wkrętaku. Sama wymiana jest prosta. Wystarczy odchylić (przekręcić w poziomie) ślizg na jego bieżni i powinien się zsunąć. W ślizgu są umieszczone końcówki linek – przekręciłem ślizg w pionie i je wyjąłem. Miałem przygotowany nowy ślizg, przełożyłem linki w te same miejsca i „zapiąłem” na bieżni (patrz zdjęcia). Po wymianie ślizgów warto przesmarować prowadnice. Teraz wystarczy wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i wymiana zakończona.
-
wymiana lamp tylnich w Megane II kombi
piottro1 odpowiedział(a) na luki_717 temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
A wiesz do czego ten przewód służy? -
wymiana lamp tylnich w Megane II kombi
piottro1 odpowiedział(a) na luki_717 temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Może jest ktoś, kto robił wymianę tylnych lamp w Megane 1.9 kombi z 2005 roku i doradzi czy będą pasowały te o których pisałem wyżej? -
Megane II phII Megane 2 w kombii dla rodzinki 2+2
piottro1 odpowiedział(a) na krzychu83 temat w Zakup - Megane II
Trzecią zimę jeżdżę dieslem (zrobiłem ponad 30 tysięcy km) i się nie zawiodłem. Nie wiem ile lat ma mój akumulator, czekam aż się skończy ;) Pali zawsze po pierwszym wciśnięciu guzika (odpukać), więc mogę polecić - 1.9 dci kombi 2005 rok. Moja wersja ma kompletne osłony komory. Ta na silniku nie jest srebrna tylko szara i faktycznie, tak jak napisał wcześniej kolega @Colt1255, jedno jej mocowanie mam uszkodzone. Polecam szukać wersji z podgrzewanymi siedzeniami. Teraz to już chyba taki standard jak klima. Samochód kupiłem tylko z jedną kartą, która mi się z czasem uszkodziła. Naprawiłem i dorobiłem drugą. Na forum jest mój temat, w którym opisałem naprawę i koszt zakupu drugiej karty. Dla czteroosobowej rodziny idealny, sporo przestrzeni z przodu i z tyłu, do bagażnika zapakujesz wszystko co potrzebne na dłuższe wyjazdy. W czasie remontu łazienki przewoziłem na spokojnie to co było potrzebne (kafelki, meble, kabinę prysznicową). Kombi ma wiele zalet :)