Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

the_godfather

Użytkownik
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    270

Ostatnie wizyty

812 wyświetleń profilu
  1. Witam. Planuję wymienić przełącznik zespolony. Problem polega na tym, że obecnie zamontowany jest element o nr 8200216446, którego nigdzie nie mogę znaleźć. Czy zamiast tego mogę zamontować np. 8200216448? Samochód to M2 ph1 - bez tylnej wycieraczki, przednich przeciwmgłowych, tempomatu oraz automatycznych świateł. Podany wcześniej zamiennik różni się chyba tylko tym, że obsługuje światła przeciwmgielne z przodu.
  2. Cześć. Ostatnio mam problem z przednimi wycieraczkami. Polega on na tym, że działają cały czas i nie reagują na manetkę (czasami jedynie mogę włączyć szybszy bieg). Raz na jakiś czas wycieraczki zatrzymują się na chwilę w losowej pozycji, by potem kontynuować pracę. Co może być przyczyną?
  3. Braki już uzupełnione. Przepraszam za brak odzewu w poprzednich wątkach.
  4. Problem wydawał się zniknąć, ale powrócił wraz z pierwszymi przymrozkami. Temat można zamknąć, gdyż otworzyłem ten wątek: https://megane.com.pl/topic/78822-szarpie-dławi-się-na-zimnym/.
  5. Udało mi się zdemontować prowadnicę i wyjąć bagnet. Temat do zamknięcia.
  6. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem. Gdy silnik jest zimny, podczas przyspieszania na drugim lub trzecim biegu zamiast wzrostu obrotów przez kilka sekund czuć szarpanie, jakby silnik się dławił. Na postoju czuć, że silnik pracuje nierówno, poszarpuje, a wydech "kicha". Na rozgrzanym silniku problem nie występuje. Dzieje się tak, odkąd przyszły przymrozki. Co może być przyczyną?
  7. Witam. Wczoraj chciałem sprawdzić poziom oleju, ale niestety złamał się bagnet. Próbowałem wyciągnąć rurkę. W tym celu odkręciłem śrubę u góry, ale rurka nie chce wyjść. Czy jest jeszcze jakiś sposób, by wyciągnąć bagnet bez ściągania miski olejowej? Dodam, że złamał się przy samej górze i wpadł niżej, bo go nie widać.
  8. Dzięki Póki co wymienię olej. Nie wiesz może, ile w przybliżeniu może kosztować wymiana skrzyni i czy da się ją wymienić w domowych warunkach? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni?
  9. Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że trzeci bieg wchodzi z lekkim zgrzytem, chrupnięciem. Dzieje się tak, gdy przeciągnę dwójkę do ok. 55+ km/h lub przy prędkości 50+ km/h redukuję bieg z czwórki. Czy to oznacza koniec synchronizatora? Czy wymiana oleju może pomóc na jakiś czas?
  10. Prawdopodobnie w następnym tygodniu jadę na komputer. @Andrzej-2010: Cewki są różnych firm. Jedna Denso, jedna Bremi i dwie, których nazwy nie pamiętam (chyba trzyliterowa z "Germany" na końcu). W zapasie wożę jeszcze NGK. Wszystkie świece dokładnie obejrzałem przed montażem (nie zauważyłem żadnych uszkodzeń, a pilnowałem też, by klucz nie odstawał w którąś stronę). Prawdopodobnie wezmę się też za mapsensor i odmę, planuję także zdjąć oraz wyczyścić kolektor (jest trochę oleju w dolocie).
  11. Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że silnik w moim samochodzie pracuje nierówno. Zazwyczaj słychać to tylko na biegu jałowym, ale czasem zdarza się, że silnik lekko szarpnie, gdy jadę ze stałą prędkością. W zeszłym tygodniu wymieniłem świece zapłonowe (Bosch 0 242 235 666). Kolor elektrod poprzednich świec (NGK BKR6E) był "kawa z mlekiem" + od wewnątrz zielony nalot, a przerwa wynosiła ok. 1.05 mm. Dzisiaj zauważyłem, że kilkanaście sekund po odpaleniu obroty spadły do ok. 500-600, zaczęły lekko falować w tym przedziale i zaczęło lekko (ale wyczuwalnie z kabiny) trząść silnikiem. Oczywiście już od jakiegoś czasu świeci "check engine". Jeszcze przed wymianą świec nagrałem ten film. W sekundach od 5 do 10 słychać "kichanie" z wydechu. Wymiana świec nic nie zmieniła w tej kwestii. Sprawdzałem szczelność dolotu, wymieniłem kilka oringów, ale nic więcej nie znalazłem. Sprawdzałem jeszcze cewki (odpinając kolejne kostki). Co jeszcze może być przyczyną? Gdzieś czytałem, że taki test cewek nic nie wykaże. Czy sprawdzić je ponownie, innym sposobem? Zastanawiam się także, czy nie zajrzeć do czujnika położenia wału.
  12. Witam ponownie. Dopiero niedawno znalazłem chwilę, by zająć się samochodem. Zrzuciłem całą puszkę filtra i zatkałem przepustnicę dłonią. Silnik zgasł. Ponownie szukałem źródeł lewego powietrza. Wymieniłem kolejny zużyty oring. Kupiłem i wymieniłem świece zapłonowe. Nie stwierdziłem większych zmian. Jakiś czas przed wymianą świec nagrałem ten film. Polecam zwrócić uwagę na dziwne dźwięki (trudne do opisania, coś jakby "prychanie") od 5 do 10 sekundy (na filmie dość trudne do usłyszenia). Wymiana świec nic nie zmieniła. Silnik w czasie jazdy pracuje normalnie, czasem czuć lekkie szarpnięcie silnika (podczas jazdy ze stałą prędkością). Sprawdzałem cewki zapłonowe - nie znalazłem żadnych nieprawidłowości. Zaczynam podejrzewać, że to któryś z czujników. Planuję w wolnym czasie wyciągnąć, sprawdzić i ewentualnie wyczyścić czujnik położenia wału. EDIT: Proszę o zamknięcie tego wątku. Założyłem nowy we właściwym dziale.
  13. Próbowałem sprawdzić dolot plakiem. Niestety, nie miałem nikogo do pomocy, więc za kierownicą ustawiłem telefon z włączoną kamerą. Zauważyłem, że po zatkaniu dolotu bezpośrednio przy filtrze powietrza obroty spadały o 50-100, a przy pryskaniu plakiem (nie wiem, czy to akurat miało jakikolwiek wpływ) wracały powoli podnosiły się do 750 (normalnie wolne obroty mają 700). Nie wiem, czy mój test jest wiarygodny. Próbowałem czterech możliwości: kompletny dolot bez zatykania, dolot bez rezonatora: filtr powietrza zatkany ręką, filtr powietrza zatkany złożoną kilka razy szmatą (dość sporą) oraz filtr powietrza zatkany szmatą z dociskaniem dłonią. Wszystkie próby wykonane na rozgrzanym silniku. We wszystkich przypadkach wnioski podobne. Albo nie ma lewego powietrza, albo coś robię źle. I czy efekt próby z ręką nie powinien wyglądać tak (od 22;35)? Spróbuję jeszcze sposobu z wodą mydlaną.
  14. Witam ponownie. Niestety, nie miałem możliwości sprawdzić szczelności plakiem. Wymieniłem te 3 oringi, ale po zatkaniu dolotu silnik wciąż nie gaśnie. Obejrzałem na szybko kolektor i okolice. Dostrzegłem w kilku miejscach, że na łączeniach powstały szczeliny. Czy przez takie odkształcenia może dostawać się lewe powietrze?
  15. Ok. Póki co zauważyłem, że przewód podciśnienia ma luz przy przepustnicy, a mapsensor po lekkim poruszeniu został mi w ręce. Także na początek wymienię te 3 oringi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!