Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

emigrant_

Użytkownik
  • Postów

    146
  • Dołączył

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV Intens Hatchback
  • Silnik
    1.2 Energy TCe 130
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nie ma czegoś takiego jak Tech, jak już to zielony Tec2000. Niby trochę przereklamowany produkt i oparty o naftę, więc trzeba z tym uważać.
  2. U mnie dziś do baku wleciał Oilsyn PEATech Petrol Doctor 400ml i do pełna zatankowane Pb98. Ogień na tłoki i może trochę się poczyści. Oilsyn PEATech Petrol Doctor ma bardzo duże stężenie PEA - niby robi robotę. Po wypaleniu baku z PEA profilaktycznie będę dodawał 100 ml do pełnego baku ARCHOIL AR6900-P MAX. Przy wymianie oleju wleci już kupiona płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush.
  3. https://czarnepaliwo.pl/oleje/357-amsoil-extreme-power-0w30-1qt-0946-l
  4. Ten co ja podałem to nie jest Signature Series tylko Extreme Power. Kompletnie dwa różne oleje. Signature Series raczej nie nadaje się do tego silnika.
  5. Dobra, znalazłem odpowiedni olej do jednostek 1.2 TCe. Pewnie do 1.3 też po gwarancji. Jest nim Amsoil Extreme Power 0W-30. Baza PAO estrowa. Normy ACEA: C3 i API: SP, więc nowoczesny pakiet dodatków, który także przeciwdziała LSPI. Olej z dość wysokim indeksem lepkości VI 179 przez co ma dobry KV100, który ma wartość 12,1 cSt jak na lepkość 0W-30. Dla przykładu aktualnie wlany do mego silnika Elf 5W-30 RN17 KV100 ma 12,3 cSt. Amsoil ma bardzo wysoką temp. zapłonu, bo aż 246 stopni Celsjusza. Z racji tego, że to olej także C3 to jego HTHS jest już "normalny" i wynosi 3,5 cP. Dość wysoki TBN 8,4, co jest na plus. Także Noack jak na olej 0W-30 jest dość niski, bo wynosi 7,4%, więc też na plus. Olej do jednostek turbodoładowanych. Czystość w strefie pierścieni. Nie zostawia osadów - pewnie zasługa bazy PAO i dodatków Estrowych. Olej do pracy w podwyższonych a wręcz ekstremalnych temperaturach a takie są silniki wysilone turbo-kosiarki. Sam olej nie jest olejem racingowym tylko do jazdy ulicznej. Do przeczytania po angielsku -> https://www.amsoil.com/w/lit/international/databulletins/I3405_P Series.pdf
  6. Oilsyn PEA Tech Petrol Doctor - ktoś wlewał do TCe? W sensie do baka z benzyną. To jest niby jedyny specyfik PEA, który działa na depozyty w komorze spalania. https://sklep.archoil.pl/produkt/oilsyn-peatech-petrol-doctor/ edit: Żeby nie śmiecić w tym temacie więcej o dobrze oleju do jednostki 1.2 TCe, czy 1.3 po gwarancji znalazłem moim zdaniem odpowiedni olej
  7. @szwagier24aWe wlewie paliwa jest naklejka Pb95 i Pb98, więc producent dopuszcza 98 oktanową benzynę. Pewnie tak samo jest w 1.3. Zimą 0W-40 będzie gęściejszy od 5W-30? Ogólnie rozpiętość lepkościowa jaka jest w 0W-40 to też nie do końca coś dobrego. Zgadza się? Pytałem Ciebie wcześniej, czy nie masz obiekcji co do zbyt niskiego HTHS i KV100 w DXG? Chociaż nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie przy takiej klasie oleju. Ochrona może być lepsza niż przy takim SXR.
  8. Co masz na myśli, że w 1.2 są szklanki? Aluzja do doboru oleju jaki powinien być w 1.2? BTW, ja poważnie myślę nad DXG do 1.2. Jak masz wiedzę olejową to napisz, czy DXG to dobra alternatywa dla tego silnika. Dzięki.
  9. Denka tłoków i pewnie zawory zalepione nagarem od cudownego A3/B4 SXR 5W-40. Stąd pewnie czkanie.
  10. Aktualnie mam zalany Elf 5W-30 RN17- już drugi raz. W czerwcu wleci, albo Castrol Edge 0W-40 ACEA C3 API SP, albo Ravenol DXG 5W-30. Jakie mam auto? Takie trochę głupkowate pytanie, bo nawet wystarczy zerknąć w opis pod moim nickiem, ale niech będzie - mam Megane IV 1.2 TCe 130...
  11. Do 1.2 TCe ASO aktualnie wlewa 5W-30 ze specyfikacją RN17, czyli tak naprawdę z normą ACEA C3. Innego lać już nie mogą. Wycofali się z A3/B4(Elf Evolution 900 SXR 5W-40) i bardzo dobrze, bo ten olej to była pomyłka dla tego silnika. W ostatnim roku gwarancji moja M4 1.2 załapała się już właśnie na olej Elfa RN17. Ja wycofuję się z tego oleju, bo on nie chroni przed LSPI i oleje z RN17 to słabe oleje - przynajmniej tak wynika z analiz fizyko-chemicznych. Nawet Ravenola RNV to zwykły hydrokrak.
  12. Na pewno tego oleju nie zaleję, bo ten olej jest nieodpowiedni. To racingowy olej do Meganek RS. Jego KV100 to prawie 16. W takim silniku pewnie jest zmieniona charakterystyka pompy olejowej, inne ciśnienia, inna pompowalność. Jak widać potrzebny gruby film olejowy. Pewnie aktywacja pakietu dodatków przy jeździe torowej. Totalnie taki olej nie nadaje się do silnika 1.2 ani do 1.3. Wręcz taki olej może przynieść więcej szkód niż korzyści.
  13. Nie wolno stosować w takich silnikach jak 1.2, czy 1.3 olejów RSA. Te silniki są zaprojektowane pod oleje lekkobieżne.
  14. @szwagier24aPróbowałeś tej płukanki od Ravenola? https://www.ravenol.pl/product/ravenol-professional-engine-cleaner-400ml/ Szczerze to trochę się cykam używania jakichkolwiek płukanek. Po pierwsze, czy to w ogóle działa, po drugie płukana cała nie zleci ze zużytym olejem. Coś tam zawsze zostanie. Czy to nie wpłynie negatywnie na pracę nowego oleju? Zaleję w czerwcu tego DXG. Zobaczymy jak będzie się sprawować. Może to rzeczywiście olej najlepszy do tego silnika. Czytałeś ten temat o DXG? https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-dxg-5w30.739/ Niby sprzed 3 lat temat. Czy tylko gó...burza jednej osoby, czy jednak coś jest na rzeczy.
  15. To wina niskiej jakości paliwa i oleju a nie ten typ tak ma. Oczywiście sam wtrysk bezpośredni to też nic dobrego. Dlatego trzeba sobie radzić z dobrej jakości benzyną i dobrej jakości olejem. Innych możliwości nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!