Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

888EX888

Użytkownik
  • Postów

    97
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1,4 16v
  • Przebieg (tys.km)
    173

Ostatnie wizyty

583 wyświetleń profilu
  1. Witam, postanowiłem ostatnio troszkę podmalować moją meganke i zakupiłem środek brunox, lakier pod kolor, i bezbarwny. Zczyściłem luźną rdzę, odtłuściłem i naniosłem brunoxem, odczekałem 24h odtłuściłem i pomalowałem w kolor, a później bezbarwnym. Po kilku dniach zauważyłem, że na malowanych elementach wychodzi ruda. Wg instrukcji brunoxa wszystko zrobiłem dobrze więc skąd ta rdza? Proszę o podpowiedz co zrobiłem źle? Nadmienię tylko, że nie szpachlowałem bo nie zależy mi na ładnym wyglądzie malowanych elementów, a jedynie na zabezpieczeniu ich przed korozją.
  2. Witam, mam zamiar wymienić moją MeganeI ph2 1,4 16v LPG na nowszą Megane III Grandtour z silnikiem...? No właśnie nie wiem który silnik będzie sobie dobrze radził na LPG. Przeszukałem fora i znalazłem sprzeczne informacje o tym, że Meganki III mają hydrauliczną regulację zaworów, natomiast gdzie indziej ludzie się wypowiadali, żę np. 1,4 TCE nie ma hydrauliki. Proszę o informację które silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworów, a które nie. Który silnik polecali byście do zagazowania? Moje wymagania to żeby na trasie dało się nim jechać z 120-130km/h(typu wyjazd na wakacje), natomiast w użytkowaniu codziennym(dojazdy do pracy) był w miarę możliwości oszczędny.
  3. Wymieniłem wczoraj poduszkę skrzyni biegów. Niestety przy wymianie odkręciłem niepotrzebnie dwie śruby mocowania poduszki (zaznaczone na zdjęciu). Problem w tym, że o ile jedną udało mi się wkręcić z powrotem na miejsce to z drugą mam problem. Nakrętka do której się wkręca śrubę była przyczepiona(lub może przyspawana) od wewnątrz do profilu i przy wykręcaniu się oderwała. Przykręcić nie mam do czego, a dojścia do wnętrza profilu też nie ma z żadnej strony. Moje pytanie brzmi czy ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić lub czy mogę jeżdzić bez niej. Mocowanie poduszki trzyma się obecnie na 3 z 4 śrub. I jeszcze jedno pytanie zupełnie z innej beczki. Przy ruszaniu lub hamowaniu (nie zawsze ale np. w korku bardzo często się to zdarza) słychać raczej metaliczny pojedyńczy delikatny stuk, nie wiem co to może być.
  4. Witam, wiem że temat już był i nawet w tym wątku poruszany, ale dla mnie sprawa nadal nie jest jasna. Mam Megane I 1,4 16V '99 i nie wiem jaki olej do skrzyni NFP czy NFJ na forum co użytkownik to inaczej pisze. W książce znalazłem TRX (NFP), ale już na stronie ELF'a dla tej meganki pokazuje NFJ i straszny mętlik z tym olejem. Wygooglałem jeszcze informacje, że wszystkie skrzynie renault tolerują TRX(NFP), gdzie indziej znowu, że do skrzyni JXXX (a a chyba taka jest w tym silniku)leje się NFJ. Czy ktoś mógł by jednoznacznie napisać jaki olej wlać, żeby nie narobić sobie kłopotów? A może to bez znaczenia byle był 75W80? Dodatkowo, żeby było ciekawiej znalazłem na forum tabele z Ph2 w wątku http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=80 gdzie pisze, że trj natomiast w mojej instrukcji pisze trx. Ehh co źródło to inaczej.
  5. Wczoraj tam zaglądałem. Ośki nie da się wykręcić, trzeba kupić całość.
  6. Witam, dzisiaj i u mnie usłyszałem buczenie. Po ściągnięciu paska wielorowkowego buczenie ustało. Wymianę mam zamiar zacząć od rolki napinacza ponieważ gdy ją chwyciłem i poruszałem ma delikatne luzy na łożysku. Moja megane to 1,4 16v bez klimy, napinacz z rolką wygląda tak. Czy jest możliwość wymiany samej rolki czy występuje ona tylko w zestawie z napinaczem?
  7. U mnie taki stuk (sprężynujący) powodowało zapieczone łożysko amortyzatora. Przy pełnym skręcie przeskakiwało i było słychać stuk sprężyny.
  8. Witam mam problem z wygłuszeniem maski. Kupiłem nowe wygłuszenie maski zamontowałem pod maską (zaczepy + kołki) i po kilku dniach widać, że na wygłuszeniu są odbite elementy silnika. Poprzednie wygłuszenie w ten sam sposób poprostu zostało potargane i wytarte przez silnik. Obawiam się, że i tym razem nie długo pocieszę się nowym wygłuszeniem. Moje pytanie brzmi o to jak u Was jest zamontowane wygłuszenie? Jest ono podklejone jakoś do maski czy coś w tym stylu bo u mnie na środku największych płaszczyzn odstaje i opada na silnik, może by je czymś przykleić do maski, ale czym żeby było odporne na niskie temperatury itd.?
  9. odpowietrza się tymi imbusami na boku? Problemy zaczęły się bezpośrednio po wymianie listwy więc jeśli nawet jest zapowietrzony to powinno dać się to ustawić w miarę poprawnie. Jednak jak się dowiem jak, to odpowietrzę.
  10. Jeszcze jedno pytanie, czy fakt ze na benzynie jeżdzę jedynie na zimnym silniku nie będzie skutkował zbieraniem zafałszowanych punktów na mapie? Odblokować ją i zostawić czy odblokować pojeździć na benzynie dozbierać punktów i zablokować ponownie?
  11. A jaki może być powód nie wyrysowania sie lini mapy gazu? Była kasowana i może za mało punktów? Jakieś inne powody moga być? Czy wysoki mnożnik i moje problemy mogą być też wynikiem przedłuzenia i jednoczesnego zwiększenia średnicy węża? Wymieniać go na fi5 jak było poprzednio czy nie przeszkadza?
  12. Proszę o sprawdzenie poniżeszej mapy i opinię. Wymieniłem moje wyeksploatowane Magic Jety na regfasty i mam mały problem. Przy wymianie listwy wymieniłem też przewody między listwą a kolektorem, bo były za krótkie do regfastów (poprzednie były fi5 teraz założyłem fi6 i zacisnąłem opaskami hydraulicznymi). Problem polega na tym, że gdy wcisnę sprzęgło podczas jazdy, albo przed skrzyrzowaniem obroty spadają bardzo nisko i falują lub wręcz silnik gaśnie. Instalacja Stag 300 Zavoli Zeta Reg FAST
  13. hmm zasadniczo racja a po regeneracji jak napełnić płynem/odpowietrzyć reduktor?
  14. OK kupiłem za waszą radą regfasty i zestaw naprawczy reduktora. O ile z założeniem regfastów nie będzie problemu to proszę o poradę co do reduktora. Jest gdzies na necie bardzo fajny poradnik jak rozebrać ten reduktor ale nie ma w nim jednej rzeczt, konkretnie odłączenia i podłączenia węży z płynem chłodniczym. Pytanie moje w którym miejscu spuścić płyn żeby zpuścić go z parownika i po ponownym podłaczeniu parownika jak odpowietrzyć instalację tak aby w parowniku lub wężach nie został pęcheżyk powietrza.
  15. Nie mam w moim sterowniku opcji wtrysków "REG-RAIL" mam za to "REG" będzie działać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!