Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
388 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
28 SuperKontakt
-
Strona www
https://klinikasilnika.vxm.pl
Samochód
-
Auto
Megane III
-
Silnik
2x 1,6 DCi
-
Przebieg (tys.km)
93 i 125
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane III phIII Nie nagrzewa się do 90 stopni - Megane III 1.6 dCi
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na ktos1234 temat w 1.6 diesel
Mam u siebie to samo w jednej megance. Wymieniłem oba termostaty i dalej to samo. Komputer w megance jest bardzo czuły, jak sprawdzałem temperaturę to ona jest w okolicach 88, a dwie kreski pojawiają się przy 89 (z tego co pamiętam, bo weryfikowałem to ze 2 lata temu). Czyli generalnie nie ma się czym przejmować, trzeba nauczyć się z tym żyć -
Scenic III phII 1.6 dCi na ciepłym silniku słychać rozrząd
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na tabaluszek temat w 1.6 diesel
Gdyby (!) to było moje auto, to zacząłbym od porządnego przepłukania silnika (np. 2x K2 Engine Flush przez 10-15 minut) + zalanie wspomnianego przeze mnie oleju + dodanie do oleju ceramizera/cerateca. Nie mam pojęcia czy to pomoże (możliwe, że nie), bo nie wiem co tam Ci w aucie nie gra, no ale ja sam od tego bym zaczął aby wyeliminować jakąś prozaiczną przyczynę. W mojej drugiej megance, gdzie zacząłem taką kombinację stosować wcześniej niż w megance, w której wymieniałem rozrząd, mam póki co spokój z łańcuchem (mimo że dobiłem już do tego przebiegu). -
Scenic III phII 1.6 dCi na ciepłym silniku słychać rozrząd
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na tabaluszek temat w 1.6 diesel
U mnie przy tym przebiegu było już słychać łańcuch, ale tylko na zimnym silniku jak jeszcze napinacz rozrządu nie był naciągnięty. Po zmianie rozrządu (tu moja historia) wszystko do dziś działa super. Tylko czemu u ciebie słychać na ciepłym, to wcale nie musi być rozrząd. PS. W polskich warunkach najlepszym olejem będzie 5W40. Od paru lat jeżdżę na Valvoline All Climate C3 5W40 i sprawuje się to naprawdę dobrze (mam dwa auta z tym silnikiem). Jest szansa, że zmiana oleju na taki jakoś ci pomoże te dźwięki zniwelować, choć przyczyny problemu raczej nie rozwiąże. -
Megane II phI Świszczenie turbosprężarki
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na marek789 temat w 1.9 diesel
Dobrym rozwiązaniem będzie 5W40, ale najlepiej wybierz Valvoline AllClimate C3 - to olej dedykowany do diesla (nawet jak nie masz DPF i EGR, to tak czy siak ma mniej popiołów). I nie baw się w żadne wymiany po paru tys. km, po prostu zalej dobrą płukankę lub nawet dwie przed wymianą. -
W mojej megi zauważyłem awarię - ubyło mocy, w trakcie przyspieszania, mimo że turbo słychać (głośniej niż do tej pory). Na wolnych obrotach, po przyłożeniu ręki za silnik w zaznaczonym miejscu dmucha spalinami - jakby z turbosprężarki (?). Spotkaliście się z czymś podobnym? Oczywiście auto pójdzie do mechanika, ale może jest to jakaś przypadłość i przynajmniej uda się nie tracić czasu na diagnostykę.
-
Megane III phII Wymiana łańcucha rozrządu w Megane 1.6 DCi
niebianskaskurwoala opublikował(a) temat w 1.6 diesel
Opiszę tutaj swoją krótką przygodę z wymianą łańcucha rozrządu. Otóż najpewniej przez zbyt długi interwał w wymianie oleju (mam dziurę w książce serwisowej między 80 a 130 tys. km) łańcuch uległ rozciągnięciu i po uruchomieniu auta, przez około 3-4 sekundy słychać było metaliczny dźwięk z prawego nadkola. Sama praca silnika w porównaniu do innego identycznego auta (ale w którym nie ma tego dźwięku przy rozruchu) była nieco bardziej metaliczna. Z ważnych uwag: 1. Warto kupić: zestaw łańcucha rozrządu (130C10990R), koło i łańcuch pompy olejowej (150A09681R) i uszczelniacz wału korbowego (7701476858). Ale! Warto zwrócić uwagę na to, że jeśli wymieniamy w/w komplet, to są różnice w numerach (na takie, jak podałem) ze względu na to, że Renault zmieniło koło do pompy oleju (jest ponoć większe i ma klin), dlatego też zmienia się zestaw samego rozrządu (jest ten co podałem wyżej, a nie 130C18929R jak wynika z wielu katalogów). 2. Wspomniane koło i łańcuch pompy warto wymienić (przynajmniej w moim wypadku okazało się to uzasadnione), koło było aż ostre. 3. Wymiana nie wymaga wyjmowania silnika. 4. Koszt oryginalnych materiałów wyniósł mnie ok. 850 zł (razem z olejem i filtrem). Za robociznę mechanik policzył 1000 zł. 5. Mimo, że ASO zaleca wymianę osłony rozrządu (koszt to bagatela 1200 zł), to jest ona bez problemu do odzyskania. Raczej trudno ją uszkodzić (o ile ktoś nie wpadnie na pomysł jakiegoś podważania łomem). 6. Warto rozważyć wymianę zestawu paska wielorowkowego - ja tego nie zrobiłem, a po założeniu starego widać że jest popękany - wkrótce czeka mnie więc podwójny wydatek za robotę. Na koniec napiszę, że efekt po wymianie jest super. Auto startuje po cichutku, ma też jakby więcej mocy (może to być też złudzenie). -
Megane III phI Renault Megane III dci po nagrzaniu zaczyna sie dusic
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na niuniekkkk temat w 1.6 diesel
Wygląda to trochę jak... reklama autocentrum.pl ;) -
Megane III phII Czyszczenie odmy 1,6 dci Megane
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na samuel_83 temat w 1.6 diesel
Odma znajduje się w miejscu jak na obrazku (tak samo jak w 1.5 dci). Wąż gumowy (1) nie jest niczym przymocowany, wystarczy go zsunąć. U mnie czyściutko, więc nie było co czyścić. -
Megane III phI Jaki olej do skrzyni biegów
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na ArturMegane temat w 1.6 benz.
1.9l -
Ogólne Megan I olej skrzyni biegów
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na http.robson temat w Forum Ogólne
Z opisu wynika, że koszt naprawy powinien się zamknąć w kwocie od 10 zł do 2000 zł... naprawdę myślisz, że ktoś napisze cokolwiek sensownego przy takim opisie problemu? -
Megane III phII Megane III diesel
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na bainit temat w Zakup - Megane III
Nie jest łatwo go kupić, co nie znaczy, że nie warto poczekać / poszukać. Ja na swoją sztukę polowałem pół roku, bo zawsze ktoś mi ją podbierał. Miałem dla porównania 1.5 dci i po miesiącu sprzedałem, bo nie dało się tym jeździć (mając bezpośrednie porównanie do 1.6) i kupiłem drugie 1.6, też z polskiego salonu. No ale jak tam wolisz. Między tym 110KM (1.5) a 130KM (1.6) nie było dużej różnicy w dynamice (przy 90KM pewnie już będzie spora), za to w spalaniu paliwa była na poziomie 15-20% na korzyść 1.6. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-dci-130km-dynamique-01-2015-salon-polska-fv23-bezwypadkowy-ID6zO1cr.html https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-dci-energy-limited-ID6Anr94.html Cenowo nie są to okazje, wręcz są dość drogie :( -
Megane III phII Megane III diesel
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na bainit temat w Zakup - Megane III
Radzę poszukać silnika 1.6 dci. W porównaniu do 1.5 dci to niebo, a ziemia :) -
Megane II phI Megane II pomoc z zakupie
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na andrzejjj9616 temat w Zakup - Megane II
10 letnia homologacja na butlę oznacza, że albo został założony 10 lat temu (i teraz jest nowa butla), albo też instalacja jest nowa (więc odpowiedz sobie na pytanie czemu ktoś założył instalację o wartości połowy auta i sprzedaje?). -
Megane II phI Czasami brakuje mocy/przesuwa się moment
niebianskaskurwoala odpowiedział(a) na xerer46 temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
No to zacznij od tego zanim wymienisz/zregenerujesz wtryskiwacze.